נושא הפונקציה הקווית הוא נושא גדול יחסית, עם הרבה חומר.
זה נושא שהוא גם חשוב והכרחי שתדעו אותו.
בדף זה ארבע חלקים:
- ארבעה סרטונים המסכמים את החומר (כשעתיים של וידאו).
- קישורים בהם ניתן ללמוד כל נושא הקשור לפונקציה קווית.
- סיכום קצרצר.
- 13 תרגילים מסכמים של החומר.
1.סרטונים מסכמים
שלושת הסרטונים הראשונים מסכמים בפירוט את החומר.
מכוון שהם ארוכים (103 דקות) נוצר גם הסרטון הרביעי של 37 דקות שעובר על הדברים החשובים אבל לא על כל החומר.
ניתן ללמוד את החומר גם ללא הסרטונים אלא בעזרת הקישורים שנמצאים בהמשך וכוללים סרטונים ממוקדים וקצרים בהרבה.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
2.קישורים
הנושא הוא נושא ארוך.
ניתן ללמוד בצורה קצרה יותר מהסיכומים בכתב ובוידאו הבאים:
ניתן ללמוד גם מהדפים המפורטים יותר הבאים.
הדפים מחולקים ל:
- מבוא.
- פונקציה קווית ונקודה.
- מציאת משוואת ישר.
- גרף פונקציה קווית.
חלקים 2,3 הם החשובים ביותר.
1.מבוא:
בחלק זה נעשה היכרות עם פונקציה קווית.
נלמד כיצד יודעים עם נקודה נמצאת על הגרף, כיצד מוצאים נקודה, כיצד לשרטט גרף ועוד.
הדף הראשון הוא הדף החשוב וכולל בתוכו את התוכן של הגרף השני.
- מושגים בפונקציה קווית.
- היכרות עם פונקציה קווית (דף מסכם של כל הנושא).
- זיהוי פונקציה קווית.
- זיהוי עליה או ירידה של פונקציה קווית.
- זיהוי ערך השיפוע בגרף ובמשוואה.
2.פונקציה קווית ונקודה
- פונקציה קווית ונקודה – מענה על שאלות בסיסיות.
- היכרות עם מושגים ("ערך הפונקציה" , (f(2, ועוד)
- שרטוט גרף פונקציה קווית.
3. 5 הדרכים למצוא את משוואת הישר, נקודות חיתוך
זה החלק החשוב בקורס. צריך לדעת אותו ב 100%.
ניתן ללמוד אותו ולהצליח לפתור את התרגילים שבו גם אם חלק המבוא לא היה ברור לכם.
- מציאת משוואת ישר על פי שיפוע ונקודה.
- מציאת משוואת ישר על פי 2 נקודות.
- מציאת משוואת ישר על פי ישרים מקבילים.
- מציאת משוואת ישר על פי ישרים מאונכים.
- ישרים מקבילים לצירים.
עבור בתי ספר הלומדים את משוואת הישר כ
y = mx + n
שני הדפים הראשונים הם:
מציאת נקודות חיתוך:
- נקודות חיתוך עם הצירים.
- מציאת נקודת חיתוך של ישר מקביל לצירים עם הצירים.
- מציאת נקודת חיתוך בין שני ישרים.
4.גרף פונקציה קווית:
הקישור הראשון הוא החלק הבסיסי והחשוב.
שלושת הקישורים
- גרף פונקציה קווית (הדף המרכזי).
- גרף פונקציה קווית בעיות מציאותיות (ברז ממלא בריכה, מכונית נוסעת).
- שני גרפים של פונקציה קווית בעיות מציאותיות.
- חישוב שטח משולש על מערכת צירים.
5.נושאים נוספים
- פונקציה קווית בעיות מילוליות.
- משוואת ישר מפורשת.
- מתי משוואות ישר חיובית ומתי שלילית.
- פתרון אי שוויון בדרך גרפית.
- הזווית שפונקציה קווית יוצרת עם הכיוון החיובי של ציר ה x.
- כיצד מוצאים נקודה על ישר באמצעות שיפוע ונקודה.
- פונקציה קווית עם פרמטרים.
6.דפים שחוזרים על הנלמד בדפים אחרים
אלו דפים ממוקדים המסבירים נושאים שלמדו כבר בדפים קודמים.
- האם נקודה נמצאת על פונקציה קווית.
- מה הוא שיפוע.
- הגדרת השיפוע (קצב השתנות) ומציאתו בעזרת גרף.
- מציאת משוואת ישר על פי גרף.
- מציאת שיפוע על פי גרף.
- מציאת שיפוע של פונקציה קווית. (דף המסכם דרכים שנלמדו בדפים אחרים).
- זיהוי השיפוע של פונקציה קווית.
3.סיכום קצרצר
זה סיכום קצר המיועד בעיקר למי שיודע את החומר.
לסיכום שלושה חלקים:
- נקודה על ישר.
- מציאת משוואת ישר.
- גרף פונקציה קווית.
נקודה על ישר, הזהות בין משוואת הישר לגרף הישר
בחלק זה הביטוי משוואת הישר חוזר על עצמו והכוונה היא למשוואה האלגברית מהצורה
y = mx + n
y = ax + b
1.נתונה נקודה. איך יודעים אם היא נמצאת על ישר?
מציבים את הנקודה במשוואת הישר ואם יוצא דבר נכון אז הנקודה נמצאת על הישר.
אם יוצא דבר לא נכון הנקודה לא על הישר.
2.נתונה משוואת ישר y = 3x – 2. איך נדע מבלי לשרטט גרף אם הישר עובר דרך ראשית הצירים?
ראשית הצירים היא הנקודה 0,0. נציב את הערכים הללו במשוואת הישר:
2 – 0*3 = 0
2- = 0
זה לא נכון, לכן הישר לא עובר דרך ראשית הצירים.
דרך נוספת
y = mx + n
במשוואת ישר העובר דרך ראשית הצירים n= 0
במשוואה y = 3x – 2 מתקיים n = -2. לכן הישר לא עובר דרך ראשית הצירים.
3.איך מוצאים נקודה כלשהי על ישר (בעזרת משוואת הישר)?
בוחרים ערך x כלשהו, למשל x = 0 ומציבים אותו במשוואת הישר. מקבלים ערך y וזו הנקודה הנמצאת על הישר.
4.הצבתי את הערך x = 2 במשוואת הישר y = 3x – 1 ומצאתי y = 5.
כאשר נבדוק האם הנקודה 2,5 נמצאת על הגרף של הישר y = 3x + 1. האם בהכרח נמצא שהגרף עובר דרך הנקודה?
כן. יש זהות בין משוואת הישר לגרף הישר.
אם נקודה נמצאת על הישר אז חייבת להיות על הגרף.
5.זיהיתי כי הנקודה 4,1 נמצאת על גרף של ישר.
כאשר נציב את הנקודה במשוואת הישר שממנה יצרו את הגרף מה נקבל?
נקבל ביטוי שהוא תמיד נכון.
למשל:
0 = 0
6.איך משרטטים גרף של ישר?
מוצאים 3 נקודות הנמצאות על הישר לרוב על ידי הצבה של 3 ערכי x כלשהם במשוואת הישר.
משרטטים את הנקודות על מערכת הצירים ומעבירים בניהן ישר.
ניתן למצוא גם בעזרת שתי נקודות בלבד, אבל הנקודה השלישית יכולה למנוע טעות.
7.בגרף המצורף הנקודה A היא (3-, 2).
מה היא הנקודה על הגרף שערך ה y שלה גדול ב 6 מערך ה y בנקודה A?
פתרון
בנקודה A מתקיים y = -3.
ערך ה y שגדול ב 6 הוא y = 3.
מהסתכלות בגרף ניתן לראות כי כאשר y= 3 מתקיים x = -1.
לכן הנקודה המבוקשת היא (3, 1-).
מציאת משוואת הישר
1.כאשר יש שיפוע ונקודה מוצאים בעזרת הנוסחה:
y = mx + n
או, בבתי ספר אחרים לומדים את הנוסחה:
(y – y1 = m(x – x1
2.כאשר יש שתי נקודות מוצאים בעזרת הנוסחה לשיפוע:
3.לישרים מקבילים יש שיפוע שווה.
4.מכפלת השיפועים של ישרים מאונכים היא 1-.
5.משוואת ישר המקביל לאחד הצירים ניתן למצוא בעזרת נקודה בלבד.
ובנוסף:
חיתוך עם ציר ה x מוצאים על ידי הצבת y=0 במשוואת הישר.
חיתוך עם ציר ה y מוצאים על ידי הצבת x = 0 במשוואת הישר.
חיתוך בין שני ישרים מוצאים על ידי השוואה בין שתי המשוואות שלהם.
למשל:
y = 3x +1
y = x- 2
מוצאים על ידי פתרון המשוואה
3x + 1 = x – 2.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
גרף פונקציה קווית
1.המשמעות של m (שיפוע)
במשוואה y = mx + n
m מבטא את שיפוע הישר.
כאשר:
m > 0 הישר עולה.
m < 0 הישר יורד.
גרף עולה הוא גרף שכאשר מסתכלים עליו משמאל לימין הוא עולה.
גרף יורד נראה יורד משמאל לימין.
2.המשמעות של n
כאשר נציב x = 0 במשוואה y = mx + n נמצא את נקודת החיתוך של ישר זה עם ציר ה y.
y = m*0 + n
y = n
מצאנו כי נקודת החיתוך היא:
3.הדרך להבדיל בין ישרים שונים
על מנת להבדיל נסתכל על שני דברים:
נסתכל על שיפוע הישרים.
נסתכל על נקודת החיתוך שלהם עם ציר ה y.
למשל, בשרטוט הישרים הבאים:
y = 0.5x – 1
y = 3x – 1
y = 0.5 + 2
ישר מספר 3 חייב להיות
y = 0.5 + 2
כי זו המשוואה היחידה עם n = 2, נקודת חיתוך עם ציר ה y שהיא 2.
בין ישרים 1 ו 2 נבדיל על ידי השיפוע (m).
לישר 2 שיפוע חד יותר ולכן הוא:
y = 3x – 1
לישר 1 שיפוע מתון יותר לכן הוא:
y = 0.5x – 1
13 תרגילים מסכמים של החומר
בחלק זה 13 תרגילים המיועדים לאלו שיודעים את החומר ורוצים לחזור עליו.
התרגילים עוברים על הרוב המוחלט של חומר הלימוד.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
האם יש לך גרף של פונקציה קוית של בעיות מילוליות
שלום
יש כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-word-problems/
אתר מושלם ממש עזר לי למבחן
תודה. בהצלחה במבחן.
הפונקציה (X)F היא פונקציה קווית.
נתון : 9 = (2)F
14= (3)F
34 = (7) F
מהו (8)F
שלום
על מנת להבין את השאלה עלייך לדעת מה הוא ערך הפונקציה.
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/function-value/
ולאחר מיכן להשתמש בכך שהשינוי בפונקציה קווית הוא קבוע – ולכן השינוי מ x = 2 ל x = 3 הוא כמו השינוי מ x = 7 ל x = 8.
יש פונקציה מבולגנת ?
שלום
יש משוואת ישר לא מסודרת
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/standard-equation-of-linear-function/
אחלה אתר
?
אתר מעולה ומובן!
תודה :)
יש לי מבחן מחר על פונקציות ואתם לא מלמדים בשיטה של המורה שלי בתיכון והתבלבלתי לגמרי בכל הנושא ובמיוחד בתחום חיוביות ושליליות מה אתם מציעים לי לעשות תודה חיה שולמן
שלום חיה
לא ניתן לכתוב כאן תוכן בהתאמה לשיטות ספציפיות של מורה.
אם התוכן באתר מבלבל אותך עלייך ללמוד מהמורה שלך – כי היא זו שתבחן אותך.
בהצלחה במבחן.
הייי איך אני עושה יצוג אלגברי של 3 נקודות
שלום
שרטוט גרף פונקציה קווית נמצא כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph-plot/
הי איך אני מוצאת פונקציה שהגרף שלה מקבל לפונקציה אחרת?????
שלום
בפונקציות קוויות מקבילות יש את אותו שיפוע
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-equation-parallel-lines/
הי ממש תודה רבה האתר שלכם מאד עוזר!!
מה אני אמורה לעשות כשאומרים לי למצוא את הנקודה שבה f(x)=0 ?
שלום
המשמעות היא להציב y = 0.
מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/function-value/
תודה:)
שלום,
יש לי משוואה g(x)=-x+9 איך אני מוצאת את הy?
שלום
מציבה את ערך ה x שידוע לך במשוואה.
שלום,
יש לי נקודה שהy שלה היא 0 והמשוואה היא g(x)=-x+9 איך אני מוצאת את הx?
שלום
מציבה 0 במקום g(x) ופותרת משוואה.
כל הכבוד לך
תודה
תודה רבההה!!
תדעו לכם שבזכותכם
המון ילדים ונערים\ות מצליחים\ות במתמטיקה!
פשוש מושלם
אני לא מבינה איך הייתי מסתדרת בלעדי זה
תודההה!!!!!!!!!!
תודה!
תודה הצלת אותי
:). בהצלחה.
היי, אני מנסה להתחיל ללמוד את הדף הזה
ואני מאוד מבולבל
יש בו המון דפים וקישורים
תוכל להנחות אותי מאיפה להתחיל
שלום דוד
זה באמת נושא גדול.
הוספתי בתחילת הדף 4 קישורים לדפים מסכמים. נסה ללמוד מיהם, אם תתקל בקושי תוכל למצוא גם דפים מפורטים יותר דרך הקישורים.
נתנו לנו שאלה כזאת:
מחירו של סוודר גבוה ב-50 שקלים ממחירה של חולצה.
(המשך השאלה הוסרה מהאתר)
מהו מחירה של חולצה? בנו משוואה ופתרו תוך הצגת דרך פתרון.
תוכלו לעזור לי?
שלום
השאלה לא קשורה לנושא הדף
נוכל לעזור לך, אבל נרצה שתהיה למידה בדרך ולא שנגיש לך סתם כך פתרון.
לפתרון יש שני שלבים:
1.הגדרת מחיר הסוודר ומחיר החולצה בעזרת משתנה אחד.
2.בניית משוואה.
נסה לעשות אותם.
תוכל להיעזר בשאלות 1-3 בדף הזה
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/word-problems-7th/
אם יהיו שאלות על השאלות שבדף אפשר לשאול.
אם יהיו תבין את השאלות שבדף ועדיין לא תצליח חזור אליי עם הדרך שלך לפתרון.
היי
לא הבנתי מה זה אומר (f(x) g)x.
תוכלו להסביר לי?
אגב, תודה רבה על האתר הזה!!!
הוא עוזר לי המון!
וזה מאוד מובן! אז תודההה?
שלום איילה.
לא ברור אם יש את הסימן שווה באמצע
(f(x) = g(x
דוגמה מעשית:
אם
f(x) = 2x – 1
g (x) = -4x + 10
אז.
אם יבקשו (f(x) = g(x
אז נבנה את המשוואה
2x – 1 = -4x + 10
ואם יבקשו (f(x) > g(x
אז נבנה את המשוואה
2x – 1 > -4x + 10
ממליץ ללמוד את הדף
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/function-value/
שלום,
תוכלו בבקשה להסביר לי מה הכוונה כאשר כותבים בנוגע לפונקציות כשמוצגים גרפים g f לדוגמא:(g(5) < f (5
או( f(3) = f(-3
שלום בר
(g(5) < f (5 אומר שערך ה y של הפונקציה g כאשר x= 5 קטן מהערך ה y של הפונקציה f כאשר x= 5. ( f(3) = f(-3 אומר שערך ה y של הפונקציה f ב x = 3 שווה לערך ה y של הפונקציה f ב x= -3. דוגמאות נוספות כאן https://www.m-math.co.il/mathematics-function/function-value/
צהריים טובים ,
רציתי לדעת מה אני צריכה להציב פה : 2x+5 כדי שה Y יהיה 0 ?
אני ניסיתי ולא הצלחתי אשמח שתעזרו לי
שלום
המשוואה הסטנדרטית היא
y = 2x + 5
אם רוצים ש y יהיה 0 מציבים במקום Y 0.
2x + 5 = 0
עוד בדף חיתוך עם הצירים
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/intersection-with-axis/
איך מפשטים את הביטוי האלגברי הזה של הפונקציה ?
y=2(3x-7)-5x
את פותחת את הסוגריים- משמע כופלת 2 ב 3x וב 7-.
לאחר חישוב התוצאה הסופית אמורה לצאת y=x-14.
מקווה שעזרתי.
שלום
פתיחת סוגריים ניתן ללמוד כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/open-bracket/
כינוס איברים כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/combining-like/
שלום ,
איך יודעים איפה לשרטט בגרף הפונקציה את הישר המקביל לה ?
אשמח שתענו לי תודה !
שלום
לכל ישר יש אינסוף ישרים מקבילים.
לכן אם אין הנחיות מיוחדות את יכולה לשרטט אותו בהרבה מקומות והתשובה תהיה נכונה.
אם מדובר בשרטוט על פי משוואה את צריכה :
1.שלישר שלך יהיה אותו שיפוע כמו הישר המקורי.
2.לאחר מיכן בחרי נקודה כלשהיא ומצאי את משוואת הישר על פי שיפוע ונקודה.
תקבלי משוואת ישר מקביל לישר המקורי.
מציאת משוואת ישר מקביל נלמדת בפירוט כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-equation-parallel-lines/
תודה רבה מאוד עזרתם לי
בכיף. תתמיד.
היי נתנו לי תרגיל בכיתה וכולם הצליחו לפתור אותו אבל אני לא ואני לא מבינה למה אני לא מצליחה אתם תוכלו להסביר לי בבקשה ???
זה התרגיל :
ספור: באמבטיה היו 56 ליטר מים, פתחו את הפקק כדי לרוקן את האמבטיה. האמבטיה מרוקנת 8 ליטר בכל דקה.
התאימו לזמן שחלף את כמות המים באמבטיה.
המשך השאלה הוסר מהאתר.
שלום
על מנת להשלים את הטבלה עלייך לחשב את כמו המים בבריכה לאחר 1,2,3 וכן הלאה דקות.
למשל לאחר דקה יש 56 פחות 8 ליטרים.
לאחר שתי דקות 56 פחות 8*2 ליטרים.
בנוגע לשאר השאלות אני מציע ללמוד את הדפים:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/different-show-of-linear-function/
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph-plot/
כמו כן בעיות מילוליות דומות יש כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-word-problems/
אז המשוואה צריכה להיות :
Y = 56 – 8 * X ?
כן. יופי!
יששש תודה רבהה לכם !!
רגע הישר לא עובר בראשית הצירים לא ?
כי שרטטתי בגרף את הקו ויצא שהוא לא עוברת בראשית הצירים או חותך את ה Y בנקודה כל שהיא הוא נמצא ברביע ראשון . אז לכתוב שהוא לא עובר בראשית הצירים או חותך את ה – Y בנקודה כל שהיא ? או שהוא בעצם כן עובר שם ??
הישר לא עובר בראשית הצירים כי אם תציבי 0,0 במשוואה לא תקבלי משהו נכון.
חיתוך עם ציר ה y הוא כאשר x = 0 (או זמן 0).
תציבי את זה במשוואה ותראי מה קיבלת.
בהצלחה בהמשך ואני ממליץ על הדף הבא:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/different-show-of-linear-function/
אבל זה לא שוהה : 0=0 זה יצא לי : 0 = 56 זה אומר שזה לא עובר בראשית הצירים ?
כן, כאשר מציבים נקודה במשוואת ישר ויוצא משהו לא נכון כמו 0 = 56 זה אומר שהנקודה לא על הישר.
הישר לא עובר בראשית הצירים.
הי, חדשה כאן, יש פה סרטוני עזר?? קשה לי במילים
שלום
יש, השקופית הפותחת של הסרטונים מסומנת בכחול.
בדף הזה יש בערך 10 סרטונים.
ובכמעט כל קישור שתלחצי עליו יש גם כן לפחות סרטון אחד.
אתר מצוין!
יש לי שאלה, לא הצלחתי למצוא לה תשובה.
ילדה טוענת שאם הפונקציה שלילית עבור x<4 אז היא (המשך השאלה הוסר).
שלום
לא נכון, אין קשר בין שליליות לעליה וירידה.
לדוגמה y = -x + 4
תודה!
איך אוכל להוכיח ש2 ישרים מקבילים בתוך גרף (צורה משאלות של פונקיצה קווית) אני שולחת את השאלה:
קודקודי מרובע ABCD הם : (D (1,4) C(4,1) B(7,4) A (5,6
א) הוכח כי AB||CD
ב) האם מרובע ABCD מקבילית? נמק.
שלום
את יכולה למצוא את השיפוע של כל אחת מצלעות המקבילית על ידי הנוסחה למציאת שיפוע על פי שתי נקודות.
ואם יש שני זוגות של צלעות נגדיות מקבילות אז זו מקבילית.
תודה רבה לכם
בכיף
ווואיייייי עזרתם לי ברמות!!!!!!!!!!!!!!!! תודה ענקית אתר מושלם!!!!!!!!!!!!!!
בשמחה
א. תודה ענקית על האתר המדהים!! אני נעזרת בו המון!!!
ב. איך אני יודעת שמנה של ישרים שנחתכים הינה שלילית?
שלום
תודה.
מה הכוונה מנה?
נקודת החיתוך?
יש קישור לזה למעלה.
מושלם…..
תרגול מובנה ומקדם
תודה רבה.
אממ לא כל כך הבנתי את דרך מספר 3
שלום
משוואת ישר באמצעות ישרים מקבילים או מאונכים מוסברת בדף זה
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-equation-parallel-lines/
תקרא את הדף והתרגילים שבו. ואם יהיה שלב בהסבר או בתרגיל שאינו מובן פנה אליי בתגובה או בצאט ואענה לך.
תודה על האתר המושלם שעוזר לי בכל המתמטיקה :)
?
שלום רב
לפני כחודש שנכנסתי לאזור של הסבר על פונקציה היה סרטון של קרוב ל20 דקות ממש מצוין והוא פשוט נעלם איך אני מגיע אליו?
שלום שלומי
במקום הסרטון ההוא עלו סרטונים קצרים יותר בראש נדף.
הוספתי את הסרטון ההוא בסוף הדף כנספח.
תוכל למצוא אותו שם.
עזר לי מאוווווווווווווווווווד קיבלתי 100 במבחן פעם ראשונה
איזה כיף לשמוע!
האתר מצויין…
הייתי שמח אם היית מסביר במילים קצת פחות גבוהות למי שפחות מכיר את המושגים…
תודה
תודה מנחם. אני מעוניין לשפר את האתר.
הסתכלתי בדף וראיתי מושג אחד שנראה בלשון "גבוהה" והוא קצב השינוי. האם אליו הכוונה? או שיש גם אחרים?
תודה רבה על האתר המקסים שלא עזר לי??
?
היי, רציתי לשאול למה בשאלה רביעית הN הוא 0 או 500 . למה מציבים במספר החופשי
שלום
תודה על השאלה.
האם את / אתה יודעים שנקודת החיתוך של ישר עם ציר ה y היא בעצם ערך ה n במשוואה y = mx n?
אם כן זו התשובה הקצרה לשאלה הזו. אם לא יש באתר דף "גרף פונקציה קווית" ובו יש הסבר גם על זה
http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph/
וזו התשובה המפורטת לשאלה:
כמות המים בכול אחת מהבריכות מתוארת בגרף על יד קו ישר.
ניתן להגיד שהמשוואה של כל אחד מהישרים היא: y = mx + n.
כאשר y זו כמות המים בבריכה בכול זמן נתון (מתואר על ידי ציר ה y)
ו- x זה הזמן שעבר מתחילת מילוי / ריקון הבריכה (מתואר על ידי ציר ה x).
כאשר נציב זמן 0 (כלומר x= 0) במשוואת הישר נקבל:
y = m * 0 + n
y =n
נקודת החיתוך עם ציר ה y מייצגת את x =0, נקודת ההתחלה מבחינת הזמן.
לכן עבור בריכה א n =0 ועבור בריכה ב n = 500.
מקווה שעזרתי
בהצלחה
מה זאת אומרת (f(x?
או 6=(f(x
שלום ארגמן
(f(x זה שם כללי של פונקציה וגם ערך ה Y של הפונקציה.
למה הכוונה?
אם יש פונקציה:
f(x) = x + 3
זה אומר שעבור x = 2 ערך ה y של הפונקציה הוא 5.
עבור x = -6 ערך ה y הוא 3-.
ובקיצור ערך ה Y גדול תמיד מ 3 מערך ה x.
ואם יש פונקציה:
f(x) = x^2 +9
זה אומר שאם x = 2 אז ערך ה Y הוא:
13 = 9 + 2^ 2
אני מקווה שזה יותר מובן.
ואם לא תשאיר כאן תרגיל שאתה לא מצליח לפתור וננסה להבין יחד דרך פתרון תרגילים.
בהצלחה
תודה רבה על האתר הנפלא!!!
החלוקה לנושאים, ההסברים הבהירים, השרטוטים הברורים והתרגול מעולה, ותמיד אפשר לתרגל עוד…
תודה ענקית!!!!
אתם עוזרים לי מאוד!!!
היה שווה לכתוב את האתר