מהם השלבים בפתרון משוואה עם נעלם אחד?
- פתיחת סוגריים.
- כינוס איברים.
- העברת אגפים: על ידי פעולות חיבור וחיסור.
- הפיכת המקדם של x ל 1 על ידי כפל או חילוק.
בדף זה נפתור תרגילים המשלבים פתיחת סוגריים.
התרגילים מחולקים לסוגים הבאים:
- תרגילים עם פתיחת סוגריים וכינוס איברים.
- תרגילים עם שברים.
- תרגילים ארוכים.
חזרה על היסודות תוכלו לעשות בדף משוואה עם נעלם אחד.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
תרגיל 4
6x- x + 4(-x – 3) = 10
תרגיל 5
4x -(3 – 2x) + 6 = 2x – 4x – x + 12
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
שלום
יש אפשרות להדפיס את התרגילים?
שלום
לא ניתן.
תודה
שמח שעזר.
איך אני עושה שיש לי לדוגמה מינוס 9 ועוד 12 פלוס
שלום
חיבור וחיסור מספרים שליליים נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers-adding/
בתרגיל האחרון זה לא: 13 / : 4.5- ?
שלום
הפתרון הרשום שם נכון כי:
5.5- = 0.5 – 5-
ניתן לחזור על חיבור וחיסור במספרים שליליים כאן:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers-adding/
שלום. בוקר טוב .יש לי שאלה ?.בתרגיל של משוואה עם נעלם אחד עושים מינוס פלוס מינוס שווה פלוס
או מינוס כפול מינוס שווה פלוס???זה אותו דבר אבל אני רק רוצה לדעת אם עושים את זה..תודה
שלום
מינוס כפול מינוס שווה פלוס – זה נכון בכל מקום.
לגבי הדבר שכתבת ראשון לא ממש הבנתי, אבל ממה שאני מבין אלו שני דברים נכונים רק בדרך כתיבה שונה.
ככל שגדלים הצורה הראשונה כפי שהבנתי אותה נעלמת.
מה שחשוב זה להגיע לתשובה הנכונה. דרך הרישום, כל עוד היא נכונה פחות חשובה.
הי )בתרגיל הזה..6(2x – 3) = -2(3 -4x) עושים מינוס פלוס מינוס שווה פלוס שזה לעד השווה …תודה
שלום
לא הבנתי.
שלום, האתר מקסים ממש, עוזר לי מאוד. תודה על ההשקעה.
רציתי לשאול שאלה, איך פותרים משוואה עם נעלם אחד כאשר אחד הנעלמים מורכב מחזקה?
שלום
זה תלוי במשוואה עצמה. לא כל המשוואות בכל החזקות פתירות.
המקרה הנפוץ היא חזקת 2 שזו משוואה ריבועית.
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/quadratic-equation-summery/
יש לך אולי הסבר מפורט על משוואה עם נעלם אחד …תודה
שלום
משוואה עם נעלם אחד בצורה מפורטת זה יותר מדף אחד.
ולמעלה יש את הקישורים שלוקחים צעד אחר צעד.
כמו כן יש סיכום של הדברים שצריך לדעת לפני:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/before-equations-with-one-variable-summary/
וסיכום של משוואה עם נעלם אחד:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/equation-with-one-variable-summary/
3X-4 חלקי X = 8X חלקי 3X+4
האם אפשר לפתור לי את זה אני מסתבכת ממש
שלום
זה הדף המלמד את הנושא
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/equations-with-fractions/
שלום כתבתי את התרגיל שבסירטון שעשיתם בסוף-2÷-14 לכם בסרטון יצא 1.7
לי יצא 0.142857142 למה?
שלום
אם מדובר על תרגיל מספר 2 אז התשובה הרשומה היא:
1/7
שזה 1 חלקי 7. שווה ל 0.1428.
הסימן / הוא חילוק
היי יצא לי תרגיל ש 4X=0 זה הגיוני ?
ואם לא אז מה אני עושה?
תודה רבה!!
שלום
זו תשובה שיכולה להיות נכונה.
במקרה זה מחלקים את המשוואה ב 4 ומקבלים
x = 0
היי,
שמלמד תבסיס של המשוואות?
כי אני לא יודעת בכלל משוואות, ומנסה ללמוד…
תודה!
שלום
פה יש סיכום של הדברים שצריך לדעת לפני משוואה עם נעלם אחד
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/before-equations-with-one-variable-summary/
בתרגיל 12 ראיתי שהבאתה את ה3 משמאל לסוגריים ולאחר מיכן צירפתה אותו עם המינוס והכפלתה בסוגריים. אשמח אם תוכל להרחיב מעט על ההגיון שמאחורי הפעולה הזו כי לא הצלחתי להבין, אני ניסיתי להכפיל את המינוס בסוגריים ולאחר מיכן להמשיך לסוגריים הבאות. תודה
שלום יצחק
אם מה שעשית זה להכפיל במינוס ולאחר מיכן להכפיל ב 3, אז זה נכון אבל הרבה עבודה.
בכפל יש מה שנקרא חוק החילוף:
6*5*4 = 5*6*4
אז בתרגיל יש 3 איברים עם כפל בניהם: מינוס, 3 וסוגריים.
והם סודרו בצורה שנוח לפתור אותם. קצר יותר מהדרך שהצעת.
ערב טוב
רציתי לדעת מה רמת הקושי של התרגילים המצורפים,
ובאיזה כיתה הם נלמדים?
שיימתי בית ספר לפני הרבה שנים ויש לי מבחן ברמה של כיתה י' על משוואה עם נעלם,
האם התרגילים האלה מספיקים לרענון??
תודה רבה
אתר מעולה!!
שלום
אלו תרגילים שתלמידים טובים בכיתה ז צריכים לדעת לפתור.
הצעד הבא הוא להכניס מכנה למשוואות.
ללא מכנה אין לאן להתקדם.
היי
היי
איך אני יודעת עם צריך לחלק או לכפול בסוף
שלום
אם יש בסוף משהוא כמו
4x = 2
אז מחלקים ב 4.
ואם יש ביטוי הכולל שבר כמו
0.25x = 2
אז כופלים פי 4
אבל חשוב לכפול פי 4 בשני האגפים אי אפשר לכפול את ה0.25x ולא לכפול את 2
נכון מאוד.
בפתרון של תרגיל 5 משנים את ה7 ל6,
למה?
זו הייתה טעות. תודה רבה על התיקון!
בשני המקומות היה צריך להיות כתוב 6.
צריך רק לחלק
ברוב המקרים מחלקים אבל לא תמיד. התשובה כפי שכתוב למעלה.
צריך לחלק במקדם של x, בין אם הוא שבר או שלם
אפשר לחשב גם כך.
אבל הרבה מהפותרים כאשר הם רואים
0.25x = 6
מעדיפים להכפיל פי 4 ולא לחלק ב 0.25.
למרות ששתי הדרכים טובות.
הבנתי איך מכנסים את האיברים אבל לא הבנת איך מבודדים ומחלקים?
שלום.
זה נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/details/one-variable-obstacle-add/
זה החלק הראשון, הקישור הראשון שיש בראש הדף.
האם יש באתר הסבר על משוואות מורכבות בחוק הפילוג?
תודה
שלום
משוואות עם סוגריים זה מה שיש כאן.
שלושת התרגילים האחרונים כאן לא קלים.
כמו כן חוק הפילוג המורחב כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/multiplying-2-brackets/
אתר מצויין
ממליץ לכם בחום הסברים קצרים וממוקדים כל הכבוד
תודה על המחמאות !
אני מה זה רוצה להודות לך על האתר הנפלא שייצרת סתם ליידע אותך אני כעת לומד לבגרות ובנתיים האתר שהכי יעיל בשבילי הוא האתר שלך
תודה עצומה??????
וחורף בריא☃️☃️☃️
תודה על הידוע :) בהצלחה.
איך בונים תרגיל עם שבר במשוואה בשאלה מילולית עם שבר?
שלום
תוכל למצוא דוגמאות בדף בעיות מילוליות כיתה ז
http://www.m-math.co.il/math-7th-grade/word-problems-7th/
או בעיות מילוליות כיתה ח
http://www.m-math.co.il/math-8th-grade/word-problems-numbers-8th/
בהצלחה
היי מה לגבי משוואות ממעלה שנייה? x2-x=0 דוגמא
שלום.
יש באתר דף על משוואה ריבועית.
מדף זה זה יוצאים דפים נוספים המדברים על סוגים שונים של משוואה ריבועית.
http://www.m-math.co.il/algebra/quadratic-equation/
לגבי המשוואה שכתבת פותרים אותה על ידי הוצאת x כגורם משותף
x^2 -x = x(x-1) =0
x = 0
או
x – 1 =0
x = 1.
סוג זה של משוואת נקרא משוואות עם פרמטרים חסרים ויש עליו מידע בקישור ששמתי.
בהצלחה.
היי, אפשר להסביר לי איך פותרים את זה?
25x^2-400=0
שלום
מחלקים את המשוואה ב 25.
ואז או שמעבירים את המספר לצד השני ופותרים או משתמשים בנוסחת הכפל המקוצר אם למדת