לומדים מתמטיקה

או שמבינים או ששואלים

משוואה עם נעלם אחד עם פתיחת סוגריים וכינוס איברים

מהם השלבים בפתרון משוואה עם נעלם אחד?

  1. פתיחת סוגריים.
  2. כינוס איברים.
  3. העברת אגפים: על ידי פעולות חיבור וחיסור.
  4. הפיכת המקדם של x ל 1 על ידי כפל או חילוק.

בדף זה נפתור תרגילים המשלבים פתיחת סוגריים.

התרגילים מחולקים לסוגים הבאים:

  1. תרגילים עם פתיחת סוגריים וכינוס איברים.
  2. תרגילים עם שברים.
  3. תרגילים ארוכים.

חזרה על היסודות תוכלו לעשות בדף משוואה עם נעלם אחד.

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

 

תרגיל 4
6x- x + 4(-x – 3) = 10

פתרון תרגיל 4

פתרון
6x- x + 4(-x – 3) = 10
6x – x – 4x -12 = 10
x – 12 = 10  / +12
x = 22

תרגיל 5
4x -(3 – 2x) + 6 = 2x – 4x – x + 12

פתרון תרגיל 5

פתרון
4x -(3 – 2x) + 6 = 2x – 4x – x + 12
כאשר יש מינוס לפני סוגריים זה כמו 1- לפני הסוגריים.
לכן פתיחת הסוגריים תראה כך:
4x – 3 + 2x + 6 = -3x + 12
6x + 3 = -3x + 12  / + 3x – 3
9x = 9  / :9
x = 1

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

54 מחשבות על “משוואה עם נעלם אחד עם פתיחת סוגריים וכינוס איברים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום. בוקר טוב .יש לי שאלה ?.בתרגיל של משוואה עם נעלם אחד עושים מינוס פלוס מינוס שווה פלוס
    או מינוס כפול מינוס שווה פלוס???זה אותו דבר אבל אני רק רוצה לדעת אם עושים את זה..תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מינוס כפול מינוס שווה פלוס – זה נכון בכל מקום.
      לגבי הדבר שכתבת ראשון לא ממש הבנתי, אבל ממה שאני מבין אלו שני דברים נכונים רק בדרך כתיבה שונה.
      ככל שגדלים הצורה הראשונה כפי שהבנתי אותה נעלמת.
      מה שחשוב זה להגיע לתשובה הנכונה. דרך הרישום, כל עוד היא נכונה פחות חשובה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי )בתרגיל הזה..6(2x – 3) = -2(3 -4x) עושים מינוס פלוס מינוס שווה פלוס שזה לעד השווה …תודה

  3. שלום, האתר מקסים ממש, עוזר לי מאוד. תודה על ההשקעה.
    רציתי לשאול שאלה, איך פותרים משוואה עם נעלם אחד כאשר אחד הנעלמים מורכב מחזקה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      משוואה עם נעלם אחד בצורה מפורטת זה יותר מדף אחד.
      ולמעלה יש את הקישורים שלוקחים צעד אחר צעד.
      כמו כן יש סיכום של הדברים שצריך לדעת לפני:
      https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/before-equations-with-one-variable-summary/
      וסיכום של משוואה עם נעלם אחד:
      https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/equation-with-one-variable-summary/

  4. שלום כתבתי את התרגיל שבסירטון שעשיתם בסוף-2÷-14 לכם בסרטון יצא 1.7
    לי יצא 0.142857142 למה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם מדובר על תרגיל מספר 2 אז התשובה הרשומה היא:
      1/7
      שזה 1 חלקי 7. שווה ל 0.1428.
      הסימן / הוא חילוק

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זו תשובה שיכולה להיות נכונה.
      במקרה זה מחלקים את המשוואה ב 4 ומקבלים
      x = 0

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי,
    שמלמד תבסיס של המשוואות?
    כי אני לא יודעת בכלל משוואות, ומנסה ללמוד…
    תודה!

  6. בתרגיל 12 ראיתי שהבאתה את ה3 משמאל לסוגריים ולאחר מיכן צירפתה אותו עם המינוס והכפלתה בסוגריים. אשמח אם תוכל להרחיב מעט על ההגיון שמאחורי הפעולה הזו כי לא הצלחתי להבין, אני ניסיתי להכפיל את המינוס בסוגריים ולאחר מיכן להמשיך לסוגריים הבאות. תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום יצחק
      אם מה שעשית זה להכפיל במינוס ולאחר מיכן להכפיל ב 3, אז זה נכון אבל הרבה עבודה.

      בכפל יש מה שנקרא חוק החילוף:
      6*5*4 = 5*6*4

      אז בתרגיל יש 3 איברים עם כפל בניהם: מינוס, 3 וסוגריים.
      והם סודרו בצורה שנוח לפתור אותם. קצר יותר מהדרך שהצעת.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערב טוב
    רציתי לדעת מה רמת הקושי של התרגילים המצורפים,
    ובאיזה כיתה הם נלמדים?

    שיימתי בית ספר לפני הרבה שנים ויש לי מבחן ברמה של כיתה י' על משוואה עם נעלם,
    האם התרגילים האלה מספיקים לרענון??

    תודה רבה
    אתר מעולה!!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אלו תרגילים שתלמידים טובים בכיתה ז צריכים לדעת לפתור.
      הצעד הבא הוא להכניס מכנה למשוואות.
      ללא מכנה אין לאן להתקדם.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם יש בסוף משהוא כמו
      4x = 2
      אז מחלקים ב 4.

      ואם יש ביטוי הכולל שבר כמו
      0.25x = 2
      אז כופלים פי 4

      1. לומדים מתמטיקה

        זו הייתה טעות. תודה רבה על התיקון!
        בשני המקומות היה צריך להיות כתוב 6.

          1. לומדים מתמטיקה

            אפשר לחשב גם כך.
            אבל הרבה מהפותרים כאשר הם רואים
            0.25x = 6
            מעדיפים להכפיל פי 4 ולא לחלק ב 0.25.
            למרות ששתי הדרכים טובות.

  8. שמחה בן שבת

    אני מה זה רוצה להודות לך על האתר הנפלא שייצרת סתם ליידע אותך אני כעת לומד לבגרות ובנתיים האתר שהכי יעיל בשבילי הוא האתר שלך
    תודה עצומה??????
    וחורף בריא☃️☃️☃️

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום.
      יש באתר דף על משוואה ריבועית.
      מדף זה זה יוצאים דפים נוספים המדברים על סוגים שונים של משוואה ריבועית.
      http://www.m-math.co.il/algebra/quadratic-equation/
      לגבי המשוואה שכתבת פותרים אותה על ידי הוצאת x כגורם משותף
      x^2 -x = x(x-1) =0
      x = 0
      או
      x – 1 =0
      x = 1.
      סוג זה של משוואת נקרא משוואות עם פרמטרים חסרים ויש עליו מידע בקישור ששמתי.
      בהצלחה.

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          מחלקים את המשוואה ב 25.
          ואז או שמעבירים את המספר לצד השני ופותרים או משתמשים בנוסחת הכפל המקוצר אם למדת