בכיתה ז למדנו כיצד לפתוח סוגריים כאלו
a(b + c) = ab + ac
וזה נקרא חוק הפילוג.
בכיתה ח אנו לומדים כיצד לפתוח סוגריים כפול סוגריים הנראים כך:
a + b) * (c + d) = ac + ad + bc + bd)
וזה חוק הפילוג המורחב.
החלקים בדף זה הם:
- דוגמאות בכתב ובוידאו.
- תרגילים.
- תרגילים הקשורים למלבן.
1.דוגמאות בכתב ובוידאו
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
דוגמה 1
(x – 3) (x – 6)
פתרון
דרך הפתרון היא זו:
(x – 3) (x – 6)
x * x + x *-6 -3x -3*-6
x² -6x – 3x + 18
x² – 9x + 18
דוגמה 2
כיצד פותחים סוגריים כאלו:
(2x + 4) * (x – 5)
פתרון
מכפילים את 2x ב x וב 5-.
לאחר מיכן את 4 ב x וב 5-.
(2x + 4) * (x – 5)
2x*x +2x*-5 + 4x – 4*5
2x²-10x+4x-20
2x²-6x-20
דוגמה 3
(2x – (3x – 1) (x +2
פתרון
במתמטיקה איברים שיש בניהם כפל (או חילוק) נחשבים לאיבר אחד.
לכן המינוס הוא על כל מה שיש בתוך הסוגריים.
ניתן לכתוב את התרגיל בצורה הזו:
[(2x – [(3x – 1) (x +2
לכן:
בגלל סדר פעולות חשבון השלב הראשון יהיה הכפל של פתיחת הסוגריים.
את פתיחת הסוגריים נשאיר בתוך הסוגריים על מנת שנוכל להוסיף מינוס על כל מה שרשום שם.
(2x – (3x² + 6x – x – 2)
(2x – (3x² + 5x – 2
2x – 3x² – 5x + 2
-3x² – 3x + 2
שאר חלקי הדף מיועדים למנויים.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
בתרגיל 4 יש מינוס לפני סוף הסוגריים הראשוניים אפשר לתקן את זה?
תודה על התיקון
לא הבנתי איך יוצא 10 בריבוע בתרגיל 2
שלום
הריבוע הוא על ה x לא על ה 10
2x-10x²-3+15x
-10x²+17x-3
אז למה הx מחובר ל10 וגם למה הוא נהייה בחזקת 2
x נהיה בחזקת 2 כי יש x כפול x.
ממליץ על הדף
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/multiplication-of-numbers-and-variables/
אבל הX של 5 ו2 פשוט נשארים ככה כי זה נהיה 10X
לא הבנתי את התגובה.
זו המשוואה:
2x * (-5x) = -10x²
לא משנה הבנתי כשיש כפל גם הX מכפילים אחד בשני
איך עושים אז זה?
(x + 2×2 + x3
)∙x – 8×3 2x(3x 3) = 2 – x
3 1) ) =
–(x 4) 0.5(7x – 9) – 3(1.5x – 0.1) = 3 – 2x) + x(5×2 2) + 1) =
לא מבין מה כתוב כאן.
בתרגיל 1 (הראשון)
התרגיל לא נכון כי יש שם חיבור בתרגיל חיסור ?
שלום
תרגיל אחד כולל חיבור בלבד
(x + 5) (x + 2)
דוגמה 1 כוללת חיסור ומינוס כפול מינוס הופך לפלוס.
אם הכוונה היא למשהו אחר אשמח לדעת במה מדובר.
תודה.
בתרגילים 4 ו7 יש מינוס אחרי מספר לפני סוף הסוגריים, מה זה אומר? לא הצלחתי להבין גם את הפיתרון של התרגילים האלה
שלום, תודה.
משום מה מה שהגולשים רואים זה לא מה שהוזן כתוכן.
תיקנתי, תודה רבה.