בדף זה 8 בעיות מילוליות הדורשות פתרון משוואה ריבועית ומתאימות ברמתן לכיתה ט.
בעיות נוספות המתאימות לכיתה ט הן:
תרגילים
בחלק זה תרגילים עם פתרונות מלאים.
התרגילים זמינים לצפייה עבור כולם ולהדפסה עבור מנויים בקישור.
תרגיל 1
נתונים שני מספרים חיוביים. מספר אחד קטן ממספר שני ב 2. מכפלת המספרים היא 63. מה הם המספרים?
תרגיל 2
שטח משולש הוא 36 סמ”ר.
אורך הגובה לצלע גדול פי 2 מאורך הצלע.
חשבו את אורך הצלע ואורך הגובה המגיע אליה.

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
שלום יש עוד דפים לתרגל את זה?
יש פה ממש קצת תרגול ומאוד אהבתי את האתר אז אני ישמח אם יהיה פה עוד תרגול.
תודה מראש
שלום
יש בדפים אחרים של בעיות מילוליות לכיתה ט ומעלה – למשל כאן
https://www.m-math.co.il/math-10th-grade/traffic-problems-10th/
איך בתרגיל 2 x בחזקת 2 =36 הפך ל-6 ו6
שלום
שורשים וחזקות של המספרים הללו אלו הם דברים שצריך לדעת ולהכיר בעל פה בדומה ללוח הכפל.
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/square-root-7th/
כי גם -6 בריבוע = 36
וגם 6 בריבוע = 36
👍
היי למה בתרגיל 3 היינו צריכים להוסיף 5 במקום להוריד 5 כי בשאלה הם אומרים שכל אחד שילם 5 שקל פחות ממה שתוכנן מראש אז צריך לחסר?
שלום
זה נושא מבלבל וצריך לתרגל אותו עד שיודעים.
אנו בונים משוואה ועל מנת שהמשוואה תהיה שווה עלינו להוסיף למי שקטן יותר כדי שיהיה שווה לגדול יותר.
הקטן יותר במקרה זה הוא התשלום ששילמו הקבוצה שבה הגיעו 10 אנשים יותר.
הדף הבא מסביר את הנושא באופן מפורט:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/word-problem-balance/
היי,
בשאלה 6 התשובה למשוואה היא 80 קמש.
אבל בשביל הדרך חזרה לא צריך להציב מחדש ב- V-20
ובעקבות זה המהירות בדרך חזור היא 60 קמש?
שלום
בשאלה שאלו על המהירות בדרך הלוך, אם היו שואלים גם על המהירות בדרך חזור אז היה צריך לעשות את מה שהצעת.
אבל לא ביקשו את הדרך חזור.
תשובה לשאלה 8 עם המלבן לא נכונה. שתי התשובות של נוסחאת השורשים, זה לא מה שיוצא. אכלתי תראש עד שבדקתי במחשבון פשוט וזה לא נכון.
שלום ליזה
הפתרון הפעם נכון.
הוספתי את דרך ההצבה בנוסחת השורשים כך שזה יהיה מפורט יותר.
תודה.
איך אני אמור לגשת לשאלה מילולית מכל סוג אני פשוט לא יודע לדוגמא (שאלה פשוטה למדי)
דוד קנה 8 פחיות משקה קר חלקן פחיות מיץ תפוזים וחלקן ענבים
מחיר פחית מיץ תפוזים יקר ב3 ממחיר פחית מיץ ענבים
עבור כל פחיות מיץ התפוזים שילם דוד 35 שקלים ועבור כל פחיות מיץ הענבים שילם 12 שקלים.
א- סמנו בX את מספר פחיות מיץ התפוזים והביעו באמצעותו את מס פחיות מיץ הענבים
ב-הביעו באמצעות X את מחיר פחית של מיץ תפוזים אחת ומחיר פחית מיץ ענבים אחת
ג- בנו משוואה מתאימה ומצאו כמה פחיוץ מיץ תפוזים וכמה פחיות מיץ ענבים קנה דוד
אני ממש אבוד למרות שזה אמור להיות קל בשבילי
שלום אלון
קודם כל זו לא שאלה “פשוטה למדי”.
אם אתה מרגיש שאתה לא יודע אתה צריך להציב לך את הנושא כמטרה וללמוד הרבה.
הדפים באתר שיכולים לעזור לך:
בעיות מילוליות כיתה ז:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/word-problems-7th/
בעיות מילוליות כיתה ח:
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/word-problems-numbers-8th/
בעיות תנועה:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/traffic-problems/
בנוגע לשאלה ששאלת
א) סך הכל קנו 8 פחיות. מתוכם X מיץ תפוזים ולכן שמונה מינוס X זה מספר פחיות מיץ הענבים.
ב) 35 לחלק ל X זה המחיר של פחית מיץ תפוזים.
12 לחלק ל- שמונה מינוס איקס זה מחיר של פחית מיץ ענבים.
אם אתה לא יודע לגשת לשאלות מילוליות אתה צריך לחזור אחורה ולהשקיע זמן. השאלה הזו קשה.
בהצלחה