נוסחת ברנולי מופיעה בהרבה שאלת בגרות ברמת 4 או 5 יחידות.
ברמת 5 יחידות יש גם צורך לדעת לבנות משוואה בעזרת נוסחת ברנולי ולהכיר ניסוחים שונים.
- נוסחת ברנולי ברמת 4 יחידות הוא דף החוזר על היסודות.
סרטון הסבר
כאן יש תוכן למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לברר על התכנים והמחירים של מנוי.
תרגילים
תרגיל 1
צלף יורה 6 פעמים למטרה.
ההסתברות שהוא פוגע 2 פעמיים מתוך ה 6 גדולה פי 81 מההסתברות שיפגע 4 פעמים מתוך ה 6.
- חשבו את ההסתברות לפגוע בירייה בודדת.
- מה ההסתברות של הצלף לפגוע לפחות פעם אחת מתוך 6 היריות.
- אם ידוע כי הצלף לא פגע יותר מפעמיים. מה ההסתברות שהוא פגע בדיוק פעמיים?
תרגיל 2: (דומה לתרגיל 1)
צלף יורה 4 פעמים למטרה. ידוע כי ההסתברות לפגוע 4 פעמים במטרה קטנה פי 9.333 מההסתברות לפגוע בדיוק 3 פעמים במטרה.
- מה הסתברות לפגוע במטרה? (הניחו כי ההסתברות לפגוע שונה מ 0).
- מה ההסתברות לפגוע לפחות פעם אחת במטרה?
- אם ידוע כי הצלף פספס לכול היותר פעם אחת. מה ההסתברות שהוא פגע בכול 4 היריות?
תרגיל 3: ברנולי בתוך ברנולי
ההסתברות של צלף לפגוע במטרה היא 0.4.
בכול תחרות בה הצלף משתתף הוא יורה 4 יריות והתחרות נחשבת הצלחה אם הצלף פוגע בכול ארבעת היריות.
הצלף משתתף ב 6 תחרויות. מה ההסתברות שהוא יצליח בלפחות 5 תחרויות.
תרגיל 2: שני ברנולי המתרחשות בו זמנית
שני צלפים מתחרים בשתי תחרויות שונות.
ההסתברות של הצלף הראשון לפגוע בירייה בודדת הוא 0.2 ובתחרות בה הוא משתתף עליו לירות 4 יריות.
ההסתברות של הצלף השני לפגוע בירייה בודדת היא 0.6 ובתחרות שבה הוא משתתף נורות 5 יריות.
מה ההסתברות ששני הצלפים יפגעו כל אחד 3 פעמים?
עוד באתר:
- הסתברות 5 יחידות נושאים נוספים.
- בגרות במתמטיקה 5 יחידות.
- הסתברות – הדף המרכזי בנושא.
בגרויות בהן ברנולי זה החלק העיקרי
בכול בגרות מופיע סעיף שנושא ברנולי.
אבל יש שאלות בהם ברנולי תופס חלק מרכזי יותר.
אלו הן שתי השאלות המופיעות כאן.
בשאלה מקיץ 2018 מועד ב’ סעיף ג’ – הגעתי לתשובה הנכונה (2) אבל מבלי לעשות את כל החישובים, פשוט בעזרת היגיון (אם הסיכוי לנחש נכונה פעמיים שווה לסיכוי לטעות פעמיים – סימן שמספר התשובות הנכונות והשגויות שוות). האם בבגרות יורידו לי על זה נקודות או שזו דרך לגיטימית גם?
שלום
אם הכוונה לסעיף אם ה k. אני דווקא רואה חישובים.
בכל אופן אני לא מוסמך מטעם משרד החינוך להעיד על שיטת הניקוד שלהם.
ככלל אין באתר תשובות לאופן שבו נוהג משרד החינוך.
בתרגיל 1 מתוך שאלות ברנולי מסוגים שונים נרשם בנוסחא 0.744 שזהו ההסתברות המשלימה ל – 0.256 ולא ל0.0256 כפי שנרשם בתרגיל.
אגב, תודה על האתר המושקע, עזר לי רבות!
תודה רבה על התיקונים