בדף זה הסבר כיצד מוצאים זווית במשולש ישר זווית בעזרת הפונקציות הטריגונומטריות.
בדף זה:
- סרטונים עם תרגילים פתורים.
- הגדרה ושרטוטים של הפונקציות הטריגונומטריות.
- איך להשתמש במחשבון למציאת הזווית.
- תרגילים.
הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לבחור את המנוי המתאים לכם.
בתרגיל 1 משולש 3 נרשם כי a=35 וחישבת בtan
האם זו טעות? היה צריך לחשב בsin
יש לי משלוש וזווית הראש שווה 110 שתי הצלעות שסמוכות למשולש שונות אחת 4 והשנייה 2.66 שטח המשולש הוא 5 ואמרו לי לחשב את הזווית שסמוכה לצלע 2.66
איך אני מחשב את הזווית?
שלום
אציין שזה לא נושא הדף.
אתה יכול למצוא את הצלע השלישית בעזרת משפט הקוסינוסים.
ואז את הזווית המבוקשת בעזרת משפט הסינוסים.
לא ברור לי למה קיבלת את השטח.
השטח היה נתון בסעיף הקודם כדי למצוא את הצלע 2.66
טוב, לסעיף הנוכחי הוא לא הכרחי.
רצתי להגיד שבסרטון הראשון זה יצא 41.2 ולא 3
שלום
תודה על הרצון לתקן.
אבל מה שיוצא שם זה 41.299
ואם רוצים לעגל נכון לכתוב אותו כ 41.3
תודה!
אם יש לי משולש ישר זוויות הבסיס שלו זה 11 ואין לי את האורך של הניצב ואת האורך של היתר יש לי רק זוויות אחת שהיא ה90 מעלות איך מוצאים את הניצב?
שלום
אם יש רק זווית 90 וצלע 11 לא ניתן להתקדם.
צריך להיות נתון נוסף.
יש לי שאלה
יש לי שני נתונים
צלע 3
צלע 10 יתר
אני רוצה לחשב זווית במשולש
עזרה
שלום
זה תלוי במיקום הצלעות ביחס לזווית.
צריך להכיר את הפונקציות הטריגונומטריות.
https://www.m-math.co.il/math-10th-grade/trigonometry-introduction/
האם אפשר לחשב את הזוית כאשר יודעים שני ניצבים
שמחלקים את הניצב הגדול ל45 ואת הניצב הקטן בתוצאה והתשובה זה הזווית הקטנה ואז ממילא נדע את הזווית הגדולה (כמובן במשולש יש”ז)
לדוגמא הניצב הגדול 60 הניצב הקטן 40
60/45=1.333
40/1.33=30
הזווית הקטנה 30 הזוות הגדולה 60
שלום
לא הבנתי את הנתונים.
אבל במשולש ישר זווית אם ידועים 2 ניצבים ניתן להשתמש בפונקציית הטנגס ולמצוא זווית.
באתי לשאול שאלה ואז ראיתי שרועי שאל אז רציתי לומר תודה רבה, זה עזר לי מאוד
👍
)tan -1(1.64)= tan-1 (1.64=
לא הבנתי
איך מחשבים זוית על פי שלוש צלעות במשולש כללי?
שלום
בעזרת משפט הקוסינוסים.
https://www.m-math.co.il/trigonometry/law-of-cosines/
איך יודעים איזה זווית לחשב בעזרת הטריגונומטריה אם מבקשים 2 זווית לחשב?
קודם כל מחשבים על פי מה שהנתונים מאפשרים.
מחשבים את מה שניתן לחשב.
לאחר מיכן מסתכלים שוב פעם על השאלה ושואלים איך החישוב שעשינו מביא אותנו לתשובה.