בדף זה נלמד את את הסוגים היסודיים והחשובים של בעיות שברים.
נדבר על 5 סוגים של בעיות.
הסוג הראשון הוא משהו שאמור להיות מובן מאליו ולא שואלים עליו הרבה.
הסוג הרביעי קשה יותר להבנה. לא שואלים עליו הרבה ויתכן שבכיתה ו כלל לא תלמדו אותו.
עליכם לעשות מאמץ מיוחד ולדעת היטב את הסוגים השני והשלישי.
שואלים עליהם הרבה ויש להם גם חשיבות גדולה כאשר לומדים על אחוזים.
הסוג החמישי אלו הם שאלות קשות המשלבות בין הסוג השני לשלישי.
הדף ארוך ואני ממליץ לכם ללמוד אותו היטב ועל פני מספר ימים.
לאט לאט תדעו הכל.
סוג 1: השבר הוא פעולת חילוק
לכתוב קו שבר זה כמו לכתוב פעולת חילוק:
דוגמה
מחלקים 4 קילו תפוחים ל 7 אנשים בצורה שווה.
כמה קילו תפוחים יקבל כל אדם?

פתרון
צריך לחלק 4 קילו ל- 7 אנשים.
תשובה: כל אחד רכש 4/7 קילו תפוחים.
תרגיל 1
3 סנדוויצ’ים צריכים להיות מחולקים בין 5 סועדים. איזה חלק יקבל כל אחד מהסועדים?
תרגיל 2
10 אנשים צריכים להתחלק בקופה שיש בה 4 שקלים. כמה יקבל כל אדם?
סוג 2: חלק מכמות
זה חלק חשוב מאוד, יש עליו הרבה שאלות.
אני ממליץ לשנן בעל פה את המשפט הבא:
“על מנת למצוא חלק מתוך שלם צריך להכפיל את החלק בשלם.
למשל על מנת למצוא כמה זה 1/5 מתוך 20 יש לבצע את התרגיל הבא:
”
למדו את מה שרשום כאן בעל פה וזה יעזור לכם בהמשך.
דוגמה 1
במיניבוס יש 12 נוסעים.
1/3 מתוכם שילמו בעזרת כרטיסיה.
כמה נוסעים שילמו בעזרת כרטיסיה?
פתרון
על מנת למצוא חלק מתוך השלם עלינו להכפיל את החלק (שבר) בשלם.
1/3 מתוך 12 הם:
תשובה: 4 נוסעים שילמו בעזרת כרטיסיה.
דוגמה 2
בחממה 15 פרחים.
2/5 מהפרחים צהובים והשאר אדומים.
כמה פרחים אדומים בחממה?
פתרון
למציאת החלק מתוך השלם עלינו להכפיל את השבר בשלם.
נמצא את מספר הפרחים הצהובים.
לאחר מיכן את מספר הפרחים האדומים (שעליו שאלו).
2/5 מתוך 15 הם:
בחממה 6 פרחים צהובים.
לכן מספר הפרחים האדומים הוא:
9 = 6 – 15
תשובה: בחממה 9 פרחים אדומים.
לסיכום: על מנת למצוא את גודל החלק מתוך השלם עלינו להכפיל את החלק בשלם
תרגיל 1
בכיתה יש 20 תלמידים. 1/5 מהם הגיעו עם סנדלים. כמה תלמידים הגיעו עם סנדלים?
תרגיל 2
3/4 מהעוגות של מאפייה תופחות היטב. בוקר אחד נאפו 16 עוגות. כמה מיהן לא תפחו היטב?
תרגיל 3
1/3 מתלמידי הכיתה נרשמו לפעילות שכבתית אחר הצהריים.
סך הכל 8 תלמידים נרשמו לפעילות השכבתית.
כמה תלמידים בכיתה?
תרגיל 4
בכיתה 40 תלמידים.
3/10 מהתלמידים מגיעים לבית הספר בעזרת ההורים.
1/8 מהתלמידים מגיעים בעזרת אופניים.
שאר התלמידים מגיעים ברגל.
כמה תלמידים מגיעים ברגל?
חלקים 3,4,5 מיועדים למנויים בלבד
בחלק 3 שני תרגילים.
בחלק 4 שלושה תרגילים.
בחלק 5 חמישה תרגילים.
מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרון תרגיל.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
תודה עזרתם לי בהכנה למבחן ועשיתם לי זמן איכות עם דודה שלי
שמח שכך. זמן עם הדודה זה חשוב. בהצלחה במבחן !
איפה השאלות האמריקיות????????????????????
שלום
שאלות אמריקאיות יש לרוב במבחנים.
בנושא של בעיות מילוליות עם שברים אין מבחן.
תודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בכיף
תודה רבה עזרתה לי ללמוד למבחן שלי והכול היה מאוד מובן תודה:)
בהצלחה במבחן. תודה.
ממש תודה רבה הייתי אומר שהרבה מושגים מורכבים הבנתי רק בזכותכם
תודה :)
תודה רבה
בכיף
שלום, רציתי להגיד שיש לי קשיים בלימודים והאתר הזה הוא הכי טוב שמצאתי באינטרנט
תודה רבה לך בזכותך התקבלתי לחטיבת ביינים טובה
שיהיה לך המון הצלחה בהמשך!
הבנתי הכול תודה רבה!
יש לך קול מעצבן ומיידי אתה נשמע כמו סקוידויד
אני לא מושלם? חבל!
בהצלחה
תודה רבה מאוד עוזר לי…..
בשמחה
תודה רבה, הסבר כל כך פשוט ומובן. אני ממשיכה לחזור וללמוד ממך. חג שמח!
חג שמח :)
תודה רבה אני לפני מכינה למופת ולפני זה לא הבנתי כלום ועכשיו אני מצליח.
תודה רבה
שמח לשמוע. מעולה. תתמיד. בהצלחה.
תודה רבה. ישר כח
בכיף
אתר מעולה!
תודה :)
ממש נהנתי
😃👍😃 תודה
אחלה 🤩, מקווה שיהיו עוד תכנים מעניינים
תודה אגם
נתונים שני שברים השווים זה לזה. סכום המונה והמכנה של השבר הראשון הוא 5 המכנה (המשך השאלה הוסר)
שלום
השאלה לא מתאימה לדף זה אלא לבעיות עם שני נעלמים לתלמידי חטיבה ותיכון.
x מונה השבר.
y מכנה השבר.
נסי לבנות מזה שתי משוואות.
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/word-problems-with-2-variables/
תודה רבה רבה! האתר מעולה! התחלתי ללמוד מאפס ידיעה בחשבון ואני מתקדמת אז חייבת לאמר ממש תודה ענקית!
בכיף 😊
לא הבנתי את התרגיל השני בסרטון הפיכת מספר לשבר. איך נהיה 3 חלקי 15?
שלום
1/5 הופך ל 3/15 על ידי הכפלת המונה והמכנה פי 3.
קוראים לזה הרחבת שברים.
ניתן ללמוד זאת כאן
https://www.m-math.co.il/4th-grade/same-name-for-fractions/
ממש נפלא תודה רבה
כיף לשמוע
לא הבנתי את השאלה האחרונה זה ממש לא ברור
שלום
זו שאלה קשה, ולכן היא האחרונה בדף עם הרבה שאלות.
והיא קשה גם להסבר בכלים העומדים לרשות תלמיד בכיתה ו.
ניסיתי לשפר והוספתי הקדמה, אוליי זה יעזור אבל אני לא בטוח.
בדף יש הרבה שאלות, אם הבנת את כולן מצבך טוב מאוד, וגם את השאלה הזו תביני כאשר תלמדי עוד כלים מאוחד יותר.
בהצלחה
הדוגמה לא מובנת
תודה על התגובה.
קיצרתי את הטקסט והוספתי תמונה.
מקווה שעכשיו יותר טוב.
🚍🛴🚜🚛🚚🚔🛵🛹🛹🛹🚲🚲🚲🚲🚲🛹🛹🛹🛹🛹🚅🚄🚈🚝🚝🚞🚞🚃🚃🚃🚃🚃🚃🛵🛵🛵🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍🏍
נכון
זה ממש עוזר לי תודה בגלל הקורונה המבחן בוטל ! יששששששש!!!!!
👍
תודה ממש עוזר
טוב שזה כך :).
בהצלחה.
תודה רבה.
מוצלח!!!
👍תודה
תודה רבה אתר מעולה כל הכבוד
תודה רבה יצחק.
תודה :)
תודה 👍
יש לו קול מעצבן
תודה :)