לומדים מתמטיקה

או שמבינים או ששואלים

בעיות מילוליות כיתה ה וכיתה ו

בדף זה תמצאו בעיות מילוליות המתאימות ברמתן לכיתות ה-ו

עבור תלמידי כיתה ו קיימים דפים נוספים עם בעיות מילוליות:

תרגילים

  • מנויים בקורס יכולים להוריד את התרגילים בדף כדף עבודה בקישור.

בדף זה 13 תרגילים.
כל תרגיל הוא שונה מהאחר.

תרגילים 1-10 הם תרגילים ברמה הנדרשת בכיתות ה-ו. אני ממליץ לכם לדעת כיצד פותרים כל אחד מיהם.
תרגילים 11-13 הם תרגילים קשים מהרגיל ומומלצים למי שרוצה לפתח את החשיבה המתמטית שלו מעבר או להצטיין.

לכל התרגילים יש פתרון בכתב ובפתרון בוידאו. פתרון הוידאו מופיע לאחר הפתרון בכתב.

אם אתם מרגישים שאתם צריכים חזרה תוכלו לעשות זאת בדף בעיות מילוליות כיתה ד.

4 התרגילים הראשונים פתוחים חינם לכולם.
התרגילים שלאחר מיכן הם למנויים באתר.

תרגיל 1
בקופסה יש 5 לחמניות. כמה לחמניות יש ב 6 קופסאות?

לצפייה בפתרון

פתרון
ב- 6 קופסאות יש פי 6 לחמניות מאשר בקופסה אחת:
30 = 6 * 5

תרגיל 2
4 עפרונות עולים 7 שקלים.
כמה עולים 12 עפרונות?

לצפייה בפתרון

פתרון
12 עפרונות הם פי 3 מ- 4 עפרונות.
לכן 12 עפרונות יעלו פי 3 מ 4 עפרונות.
21 = 7 * 3
תשובה: 12 עפרונות יעלו 21 שקלים.

פתרון התרגיל

 

תרגיל 3
במחסן יש 10 קופסאות. מתוכן 2 קופסאות גדולות הכוללות כל אחת 10 כדורים. ו- 8 קופסאות קטנות הכוללות כל אחת 3 כדורים.
כמה כדורים יש בסך הכל במחסן?

לצפייה בפתרון

פתרון

תיאור התרגיל

24 = 8*3    זה מספר הכדורים בקופסאות הקטנות.
20 = 10*2   זה מספר הכדורים בקופסאות הגדולות.

סך הכל בשתי הקופסאות יש:
44 = 24+20  כדורים.

 

תרגיל 4
אורך צלע מלבן היא 10 ס"מ. הצלע השנייה קטנה ב 6 ס"מ מהצלע הראשונה.
חשבו את שטח המלבן.
(הערה: שטח מלבן הוא מכפלת אורכי הצלעות).

לצפייה בפתרון

פתרון

שרטוט התרגיל

עלינו למצוא את אורך הצלע השנייה על מנת למצוא את שטח המלבן.
4=10-6  אורך הצלע השנייה הוא 4 ס"מ.
שטח המלבן הוא מכפלת הצלעות.
40=10*4
תשובה: שטח המלבן הוא 40 סמ"ר.

מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

45 מחשבות על “בעיות מילוליות כיתה ה וכיתה ו”

להגיב על לומדים מתמטיקה ביטול התגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אנונימי

    יש לי שאלה תלמידי שכבה ו ' ערכו משאל על הכיבוד המועדף לערב שכבה . 5 מתוך 12 מהתלמידים מעדיפים פיצה ורבע מהתלמידים מעדיפים בורקס , (המשך השאלה הוסר)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם 5 מתוך 12 תלמידים מעדיפים פיצה אז מספר התלמידים הוא כפולה של 12.
      80 הוא לא כפולה של 12 ולכן לא יכולים להיות 80 תלמידים.
      חיפשנו כפולות של 12 מכוון ש 5 מתוך 12 הוא שבר שלא ניתן לצמצם, אם היה ניתן לצמצם היינו מצמצמים ובודקים אם מכנה השבר המצומצם מגיע ל 80

      1. חייבת שתענו דחוףףףףף

        יש לי שאלה דחוףףףףף
        תלמידי שכבת ו' ערכו משאל על הכיבוד המועדף בשכבה שליש מהתלמידים מעדיפים פיצה ו 0.25 מעדיפים בורקס (המשך השאלה הוסר)

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          סעיף א: צריך לחבר את החלק של הפיצה (שליש) ושל הבורקס (0.25) מה שנשאר כמשלים ל- 1 הוא החלק של הכריכים.
          סעיף ב: החלק של הפיצה, הכריכים, והבורקס צריכים להיות מספרים שלמים.
          לכן חשבי כמה מתוך 80 אוהבים כל דבר וראי אם יוצאים מספרים שלמים.
          אם זה לא יוצא שלמים לא יכולים להיות 80 ילדים.
          שאלות 6-7 בדף הבא מאוד דומות:
          https://www.m-math.co.il/6th-grade/1-is-100-percent/

  2. רוני שם טוב

    הי יש לי שאלה כזאת ..
    אריזה של 8 מחקים עולה 10 שח .
    המורה רומה לקנות 18 מחקים .
    עזרו לה לתכנן את הקניה
    תודה על העזרה

      1. רוני שם טוב .

        אני לא יכול לעשות 10 חלקי 8 כדי לדעת מה מחיר של מחק אחד ? ואז להכפיל ב 18 ?

        1. לומדים מתמטיקה

          אם מוכרים בחנות רק אריזות שלמות אז צריך להגיע ל- 18 על ידי אריזות שלמות – לכך נראה לי שכיוונו.
          לא ברור אם ניתן לקנות מחק יחיד.

  3. ליאן אייזנקוט

    הי יש לי שאלה כזאת .
    10 מחברות עולות 45 שח
    כמה עולות 40 מחברות ?
    האם אני יכולה להסיק שכל המחברות שוות במחירן ולברר כמה זה מחיר למחברת .?
    בתודה ליאן

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אפשר להסיק שכל המחברות שוות במחירן.
      יש שתי דרכי פתרון:
      1.לחשב כמה עולה מחברת אחת – זו דרך נכונה אך ארוכה.
      2.למצואאת הקשר בין 10 ל 40 – זו דרך קצרה יותר אבל לא מתאימה לכל התרגילים (לתרגיל הזה כן).

      1. איך אני יכולה להסיק שכל המחברות שוות במחירן אם לא אמרו לי את זה בנתוני השאלה ?

        1. לומדים מתמטיקה

          ראשית אציין שבשיטת הפתרון השנייה זה לא משנה אם הן באותו מחיר או לא.

          זה אומנם לא הכרח הגיוני שניתן להוכיח שהן עולות אותו דבר אבל מרמת השאלה (לכיתה ה) ומכך שלא דיברו על מחירים שונים ניתן להבין שהמחברות באותו מחיר – וכפי שאמרתי ההבנה הזו גם לא הכרחית לפתרון.

      2. איך אני יכולה להסיק את זה שכל המחברות שוות מחיר אם לא אמרו לי שמחירן זהה ?
        קצת בעייתי לא ?

        1. לומדים מתמטיקה

          ראשית אציין שניכר שאני מדבר עם אדם בוגר ולא תלמיד כיתה ה.
          אני חושב שתלמידי כיתה ה רשאים להתייחס לשאלה זו כשאלה פשוטה.

          בנוגע אליך:
          אם אתה מרגיש שזה בעייתי אז אל תעשה את זה ופתור בדרך השנייה של מציאת הקשר שבין 10 ל- 40.

          או שפתור בדרך הראשונה ותגיד שמחיר של מחברת אחת הוא מחיר "ממוצע של מחברת" ולא מחיר מדויק של מחברת.

  4. מיכל זלבסקי

    הי תודה רבה עברתי את הבוחן , ואני לא מצליחה להגיע למבחן עצמו , אשמח אם תעזור לי להגיע למבחן
    תודה רבה !!!!!

  5. שלום,
    יש לי מבחן עוד מעט ואחד הנושאים הוא בעיות מילוליות ואני לא מבינה בכלל..
    אני ניסיתי את התרגילים של ה-ו אבל אני פשוט לא מבינה איזה תרגיל אני צריכה לעשות כדי לקבל את התוצאה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום היילי
      את צריכה לכתוב תרגיל שמתאר את מה שכתוב בבעיה.
      לצערי כרגע העזרה היא דרך הדפים בלבד, אני משאיר כאן קישור לתרגילים קלים יותר שיש להם גם פתרונות וידאו
      https://www.m-math.co.il/4th-grade/word-problems-4th/
      אם דברים לא מסתדרים אני ממליץ לשאול שאלה קצרה על תרגיל ספציפי. על זה ניתן לענות בתגובות.

  6. הי,
    איך מחשבים את השאלה הבאה, איך עונים נכון לשאלה כזו. לעידו 27 ק"ג קמח הוא חילק שווה בין חמשת חבריו. כמה ק"ג קמח קיבל כל אחד.

    תודה!

  7. היי רציתי לדעת איפה אפשר למצוא עוד שאלות כאלה עם יש ספר או חוברת מומלצת אשמח לדעת

  8. שלום, יש בעיה מילולית:
    תלמידי שכבה ו' ערכו משאל על כיבוד המועדף לערב השכבה. שליש מהתלמידים מעדיפים פיצה ו- 25% מהתלמידים מעדיפים בורקס. שאר התלמידים מעדיפים כריכים.
    א. איזה חלק מתלמידי הכיתה מעדיפים כריכים? הציגו את דרך הפתרון
    ב. האם יתכן שבשכבה ו' 80 תלמידים? הסבירו

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה עזרתה לי מאודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

  10. משתמש אנונמי ( לא מזוהה )

    לא הבנתי את התרגיל עם המגרשי מכוניות.
    כולם מנסים להסביר לי ואני לא מבינה
    תוכל להסביר לי?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום. זה באמת תרגיל קשה.
      את צריכה לדעת שבכיתות ה- ו יש לך כלים מתמטיים מסוימים. שתגיעי לכיתות ז-ח יהיו לך יותר כלים ויהיה הרבה יותר קל להסביר תרגילים מהסוג הזה.
      ניסיתי לשפר את ההסבר, בדקי אם את מבינה את הפתרון בדרך הזו:
      אם נבנה לנו מגרש עם 150 מכוניות אז נוכל להכניס לתוכו 3 פעמים את המגרש המכוניות הקטן ועדיין ישאר מקום.
      כמה מקום ישאר?
      30 = 10 + 20
      לכן ניתן לכתוב:
      150 = 30 + ___ * 3
      120 =  ___ * 3
      כאשר המקום הריק מסמן את מספר המכוניות במגרש הקטן.
      מכאן ניתן להגיע שמספר המכוניות במגרש הקטן הוא 40.

  11. שלום,
    האם ניתן להשתמש בתרגילים אלו להצגה בכיתה?
    בנוסף, האם ניתן להשתמש בתרגילים אלו לכתיבת מערכי שיעור?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום שירה.
      לא ניתן להשתמש בתרגילים או לפרסם אותם בכול צורה מחוץ לגבולות האתר.

  12. עזרה בבקשה בפתרון בעיות מילוליות-ה4

    רוני ואלעד קנו מתנה לכבוד יום ההולדת של סבא. מחיר המתנה היה 89 ש"ח.
    כמה שילם אלעד אם רוני שילמה 19 ש"ח יותר מאלעד?

    אלעד- 44.5 ש"ח

    אלעד- 35 ש"ח

    אלעד-37ש"ח

    אלעד- 19 ש"ח

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום ליה
      אני מקווה שההסבר שלי יהיה מובן.
      נסמן במקום ריק ____ את המחיר ששילם אלעד.
      לכן רוני שילמה ____ + 19.
      בסך הכל הסכום ששולם הוא:
      89 = 19 + ___ + ___
      לכן
      70 = ___ + ____
      איזה מספר ועוד עצמו שווה ל 70?
      35, לכן התשובה היא 35.

      השאלה הזו מאוד דומה לשאלה 11 שבדף, זו השאלה עם 200 התלמידים. ממליץ לנסות לפתור גם אותה.
      מקווה שעזרתי.