בעיות מילוליות כיתה ה וכיתה ו

בדף זה תמצאו בעיות מילוליות המתאימות ברמתן לכיתות ה-ו

עבור תלמידי כיתה ו קיימים דפים נוספים עם בעיות מילוליות:

תרגילים

בדף זה 13 תרגילים.
כל תרגיל הוא שונה מהאחר.

תרגילים 1-10 הם תרגילים ברמה הנדרשת בכיתות ה-ו. אני ממליץ לכם לדעת כיצד פותרים כל אחד מיהם.
תרגילים 11-13 הם תרגילים קשים מהרגיל ומומלצים למי שרוצה לפתח את החשיבה המתמטית שלו מעבר או להצטיין.

לכל התרגילים יש פתרון בכתב ובפתרון בוידאו. פתרון הוידאו מופיע לאחר הפתרון בכתב.

אם אתם מרגישים שאתם צריכים חזרה תוכלו לעשות זאת בדף בעיות מילוליות כיתה ד.

6 התרגילים הראשונים פתוחים חינם לכולם.
התרגילים שלאחר מיכן הם למנויים באתר.

תרגיל 1
בקופסה יש 5 לחמניות. כמה לחמניות יש ב 6 קופסאות?

לצפייה בפתרון

פתרון
ב- 6 קופסאות יש פי 6 לחמניות מאשר בקופסה אחת:
30 = 6 * 5

תרגיל 2
4 עפרונות עולים 7 שקלים.
כמה עולים 12 עפרונות?

לצפייה בפתרון

פתרון
12 עפרונות הם פי 3 מ- 4 עפרונות.
לכן 12 עפרונות יעלו פי 3 מ 4 עפרונות.
21 = 7 * 3
תשובה: 12 עפרונות יעלו 21 שקלים.

פתרון התרגיל

 

תרגיל 3
במחסן יש 10 קופסאות. מתוכן 2 קופסאות גדולות הכוללות כל אחת 10 כדורים. ו- 8 קופסאות קטנות הכוללות כל אחת 3 כדורים.
כמה כדורים יש בסך הכל במחסן?

לצפייה בפתרון

פתרון

תיאור התרגיל

24 = 8*3    זה מספר הכדורים בקופסאות הקטנות.
20 = 10*2   זה מספר הכדורים בקופסאות הגדולות.

סך הכל בשתי הקופסאות יש:
44 = 24+20  כדורים.

 

תרגיל 4
אורך צלע מלבן היא 10 ס"מ. הצלע השנייה קטנה ב 6 ס"מ מהצלע הראשונה.
חשבו את שטח המלבן.
(הערה: שטח מלבן הוא מכפלת אורכי הצלעות).

לצפייה בפתרון

פתרון

שרטוט התרגיל

עלינו למצוא את אורך הצלע השנייה על מנת למצוא את שטח המלבן.
4=10-6  אורך הצלע השנייה הוא 4 ס"מ.
שטח המלבן הוא מכפלת הצלעות.
40=10*4
תשובה: שטח המלבן הוא 40 סמ"ר.

תרגיל 5
במחברת של גלית 30 תרגילים פתורים המתחלקים באופן שווה על פני 6 דפים.
כמה תרגילים יש בכול דף?

לצפייה בפתרון

פתרון
התרגיל הפותר את השאלה הוא:
5 = 6 : 30
תשובה: בכל דף יש 5 תרגילים.

דרך אחרת לפתור את התרגיל היא:
30 = __ + __ + __ + __ + __ + __
יש 6 מקומות ריקים ושווים שהסכום שלהם שווה ל- 30.
ניתן לכתוב את זה גם כך:
30 = ___ * 6
איזה מספר חסר במקום הריק?
5.
30 = 5 * 6
אתם צריכים ללמוד ששני התרגילים הללו הם תרגילים דומים:
___ = 6 : 30
30 = __ * 6

תרגיל 6
במעבדה לתיקון סמארטפונים יש שני עובדים.
העובד המיומן מתקן 5 סמארטפונים בשעה.
העובד החדש מתקן 2 טלפונים בשעה.
תוך כמה שעות יתקנו שני העובדים יחד 28 סמארטפונים?

לצפייה בפתרון

פתרון
שני העובדים ביחד מתקנים בשעה אחת:
7 = 2 + 5
נכתוב את התרגיל:
28 = ___ * 7

המספר במקום הריק הוא מספר השעות שעל העובדים לעבוד ביחד על מנת לתקן 28 סמארטפונים.
מה המספר החסר?
4.
כי:
28 = 4 * 7.

דרך פתרון נוספת.
לאחר שמצאנו ששני העובדים מתקנים 7 סמארטפונים בשעה ביחד ניתן לפתור את השאלה על ידי התרגיל.
4 = 7 : 28

מכאן והלאה 7 תרגילים נוספים למנויים באתר.

מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

מנויים באתר יכולים לשאול שאלות גם דרך המייל:
help@m-math.co.il

25 מחשבות על “בעיות מילוליות כיתה ה וכיתה ו”

  1. מיכל זלבסקי

    הי תודה רבה עברתי את הבוחן , ואני לא מצליחה להגיע למבחן עצמו , אשמח אם תעזור לי להגיע למבחן
    תודה רבה !!!!!

  2. שלום,
    יש לי מבחן עוד מעט ואחד הנושאים הוא בעיות מילוליות ואני לא מבינה בכלל..
    אני ניסיתי את התרגילים של ה-ו אבל אני פשוט לא מבינה איזה תרגיל אני צריכה לעשות כדי לקבל את התוצאה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום היילי
      את צריכה לכתוב תרגיל שמתאר את מה שכתוב בבעיה.
      לצערי כרגע העזרה היא דרך הדפים בלבד, אני משאיר כאן קישור לתרגילים קלים יותר שיש להם גם פתרונות וידאו
      https://www.m-math.co.il/4th-grade/word-problems-4th/
      אם דברים לא מסתדרים אני ממליץ לשאול שאלה קצרה על תרגיל ספציפי. על זה ניתן לענות בתגובות.

  3. הי,
    איך מחשבים את השאלה הבאה, איך עונים נכון לשאלה כזו. לעידו 27 ק"ג קמח הוא חילק שווה בין חמשת חבריו. כמה ק"ג קמח קיבל כל אחד.

    תודה!

  4. היי רציתי לדעת איפה אפשר למצוא עוד שאלות כאלה עם יש ספר או חוברת מומלצת אשמח לדעת

  5. שלום, יש בעיה מילולית:
    תלמידי שכבה ו' ערכו משאל על כיבוד המועדף לערב השכבה. שליש מהתלמידים מעדיפים פיצה ו- 25% מהתלמידים מעדיפים בורקס. שאר התלמידים מעדיפים כריכים.
    א. איזה חלק מתלמידי הכיתה מעדיפים כריכים? הציגו את דרך הפתרון
    ב. האם יתכן שבשכבה ו' 80 תלמידים? הסבירו

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה עזרתה לי מאודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד

  7. משתמש אנונמי ( לא מזוהה )

    לא הבנתי את התרגיל עם המגרשי מכוניות.
    כולם מנסים להסביר לי ואני לא מבינה
    תוכל להסביר לי?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום. זה באמת תרגיל קשה.
      את צריכה לדעת שבכיתות ה- ו יש לך כלים מתמטיים מסוימים. שתגיעי לכיתות ז-ח יהיו לך יותר כלים ויהיה הרבה יותר קל להסביר תרגילים מהסוג הזה.
      ניסיתי לשפר את ההסבר, בדקי אם את מבינה את הפתרון בדרך הזו:
      אם נבנה לנו מגרש עם 150 מכוניות אז נוכל להכניס לתוכו 3 פעמים את המגרש המכוניות הקטן ועדיין ישאר מקום.
      כמה מקום ישאר?
      30 = 10 + 20
      לכן ניתן לכתוב:
      150 = 30 + ___ * 3
      120 =  ___ * 3
      כאשר המקום הריק מסמן את מספר המכוניות במגרש הקטן.
      מכאן ניתן להגיע שמספר המכוניות במגרש הקטן הוא 40.

  8. שלום,
    האם ניתן להשתמש בתרגילים אלו להצגה בכיתה?
    בנוסף, האם ניתן להשתמש בתרגילים אלו לכתיבת מערכי שיעור?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום שירה.
      לא ניתן להשתמש בתרגילים או לפרסם אותם בכול צורה מחוץ לגבולות האתר.

  9. עזרה בבקשה בפתרון בעיות מילוליות-ה4

    רוני ואלעד קנו מתנה לכבוד יום ההולדת של סבא. מחיר המתנה היה 89 ש"ח.
    כמה שילם אלעד אם רוני שילמה 19 ש"ח יותר מאלעד?

    אלעד- 44.5 ש"ח

    אלעד- 35 ש"ח

    אלעד-37ש"ח

    אלעד- 19 ש"ח

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום ליה
      אני מקווה שההסבר שלי יהיה מובן.
      נסמן במקום ריק ____ את המחיר ששילם אלעד.
      לכן רוני שילמה ____ + 19.
      בסך הכל הסכום ששולם הוא:
      89 = 19 + ___ + ___
      לכן
      70 = ___ + ____
      איזה מספר ועוד עצמו שווה ל 70?
      35, לכן התשובה היא 35.

      השאלה הזו מאוד דומה לשאלה 11 שבדף, זו השאלה עם 200 התלמידים. ממליץ לנסות לפתור גם אותה.
      מקווה שעזרתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.