בדף זה נלמד כיצד לבצע חיבור או חיסור של קטעים.
חלקי הדף הם:
- סרטון הסבר.
- תרגילים.
1.סרטון הסבר
הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לבחור את המנוי המתאים לכם.
2.תרגילים
בחלק זה תרגילים עם פתרונות מלאים.
התרגילים זמינים לצפייה עבור כולם ולהדפסה עבור מנויים בקישור.
תרגיל 1 (זיהוי קטעים)
רשמו את שם הקטע המסומן בירוק והקטע המסומן באדום.

תרגיל 2 (זיהוי קטעים)
רשמו את שם הקטע המסומן בירוק והקטע המסומן באדום.

הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לבחור את המנוי המתאים לכם.
עוד באתר:
הי שלום ,בוקר טוב אני לא הבנתי את הסרטון האחרון בסוף הדף שעשית עם המשולשים ,מה רצית להסביר לנו שמה??.לא הבנתי .כל הסרטון היה מעולה רק בסוף לא הבנתי..בבקשה..תודה
שלום
מדובר בשילוב של חפיפת משולשים עם חיבור וחיסור קטעים.
מיועד לתלמידים בסוף כיתה ח.
הי 😏מה נשמע צהריים טובים😀 אני לא כזה הבנתי 😣אך אתה עושה את התרגילים עם אורכי קטעים יש אולי משהו יותר מפורט להסביר לי בבקשה או שתסביר לי בקצרה פו בתגובה בבקשה…תודה
שלום
צהריים טובים
אני צריך שתסתכלי על תרגיל מסוים ותגידי איזה שלב בתרגיל אינו מובן.
תרגיל 6 (חישוב אורכי קטעים, קשה יותר)
ידוע כי
AB = 2
BD = 10
CD = 3
חשבו את האורך של הקטעים הבאים: .את זה.
צריך לדעת את השורה שאינה ברורה
חישוב AD
AD = AB + BD
AD = 2 + 10 = 12
חישוב AC
AC = AD – CD
AC = 12 – 3 = 9
חישוב BC
BC = AC – AB
BC = 9 – 2 = 7
?
אבל בתרגיל ראשון התוצאה יוצאת 13 ולא 12 זה לא נכון
AB = 2
BD = 10
לכן 12
CD = 3
הוא לא חלק מהחישוב
תודה רבה! קראתי את הכל ואפילו למדתי כמה דברים חדשים. רק נותרה לי השאלה מתי משתמשים בנימוק ״חיסור קטעים״. האם זה מצב מתאים? –> AE=AB-EB.
שלום נתן
מה שמתואר בדף זו בעיקר דרך הוכחה.
משתמשים בה כאשר ניתן להוכיח בעזרתה משהו.
חפיפת משולשים זה נושא שבו משתמשים הרבה יחסית בטכניקה הזו.
מה שאתה כתבת זה רק חלק ממה שמופיע בדף לצורך הוכחה.
כשכתבתי נימוק התכוונתי להוכחה:
טענה הוכחה
AE=AB-EB. חיסור קטעים?
השאלה האם ״חיסור קטעים״ היא ההוכחה שמוכיחה את הטענה.
תודה רבה על התשובה המהירה.
שלבי ההוכחה המפרטים בדף מוכיחים את הטענות המופיעות בדף.
לא ממש הבנתי אותך.
אם יש לך שאלה היא צריכה להיות מדויקת ועל התוכן בדף.
שלום,
הסרטון השני לא הבנתי כלום השמח אם תסביר יותר בסרטונים
ודרך הגב באיזה קטגוריה אתה עובד החשב
בברכה,
אהרון
שלום אהרון
תודה רבה על המשוב.
אכן צריך לשפר את המידע בהקשר של חפיפת משולשים.
עד שזה יקרה יש סרטון חדש יחסית המסביר דבר דומה מאוד כאן:
https://www.m-math.co.il/geometry/geometric-tools/transitive-relation/
בנוגע לסרטונים אחרים – כל סרטון שאקבל משוב לגביו אראה מה הוכל לעשות אבל את האמירה הכללית אני לא מבין.
כמו שאומרים: כל מקרה (סרטון) לגופו.
סימת במשפט באיזה קטגוריה עובד החשב. לא הבנתי.