חיבור וחיסור קטעים

בדף זה נלמד כיצד לבצע חיבור או חיסור של קטעים.

חלקי הדף הם:

  1. סרטון הסבר.
  2. תרגילים.

1.סרטון הסבר

הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לבחור את המנוי המתאים לכם.

 

2.תרגילים

בחלק זה תרגילים עם פתרונות מלאים.

התרגילים זמינים לצפייה עבור כולם ולהדפסה עבור מנויים בקישור.

תרגיל 1 (זיהוי קטעים)
רשמו את שם הקטע המסומן בירוק והקטע המסומן באדום.

לצפייה בפתרון לחצו כאן

פתרון
שמות הקטעים הם על פי השם של נקודת ההתחלה ונקודת הסיום.

הקטע האדום
AB או BA.
כי הוא מתחיל בנקודה A ומסתיים בנקודה B (או להיפך).

הקטע הירוק
BD או DB.
כי הוא מתחיל בנקודה B ומסתיים בנקודה D (או להיפך).

תרגיל 2 (זיהוי קטעים)
רשמו את שם הקטע המסומן בירוק והקטע המסומן באדום.

לצפייה בפתרון לחצו כאן

פתרון
שמות הקטעים הם על פי השם של נקודת ההתחלה ונקודת הסיום.

הקטע האדום
BE או EB.
כי הוא מתחיל בנקודה B ומסתיים בנקודה E (או להיפך).

הקטע הירוק
AE או EA.
כי הוא מתחיל בנקודה A ומסתיים בנקודה E (או להיפך).

הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לבחור את המנוי המתאים לכם.

עוד באתר:

14 מחשבות על “חיבור וחיסור קטעים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לומד מתמטיקה

    הי שלום ,בוקר טוב אני לא הבנתי את הסרטון האחרון בסוף הדף שעשית עם המשולשים ,מה רצית להסביר לנו שמה??.לא הבנתי .כל הסרטון היה מעולה רק בסוף לא הבנתי..בבקשה..תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מדובר בשילוב של חפיפת משולשים עם חיבור וחיסור קטעים.
      מיועד לתלמידים בסוף כיתה ח.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי 😏מה נשמע צהריים טובים😀 אני לא כזה הבנתי 😣אך אתה עושה את התרגילים עם אורכי קטעים יש אולי משהו יותר מפורט להסביר לי בבקשה או שתסביר לי בקצרה פו בתגובה בבקשה…תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צהריים טובים
      אני צריך שתסתכלי על תרגיל מסוים ותגידי איזה שלב בתרגיל אינו מובן.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תרגיל 6 (חישוב אורכי קטעים, קשה יותר)
        ידוע כי
        AB = 2
        BD = 10
        CD = 3
        חשבו את האורך של הקטעים הבאים: .את זה.

        1. לומדים מתמטיקה

          צריך לדעת את השורה שאינה ברורה
          חישוב AD
          AD = AB + BD
          AD = 2 + 10 = 12

          חישוב AC
          AC = AD – CD
          AC = 12 – 3 = 9

          חישוב BC
          BC = AC – AB
          BC = 9 – 2 = 7
          ?

  3. תודה רבה! קראתי את הכל ואפילו למדתי כמה דברים חדשים. רק נותרה לי השאלה מתי משתמשים בנימוק ״חיסור קטעים״. האם זה מצב מתאים? –> AE=AB-EB.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום נתן
      מה שמתואר בדף זו בעיקר דרך הוכחה.
      משתמשים בה כאשר ניתן להוכיח בעזרתה משהו.
      חפיפת משולשים זה נושא שבו משתמשים הרבה יחסית בטכניקה הזו.

      מה שאתה כתבת זה רק חלק ממה שמופיע בדף לצורך הוכחה.

      1. כשכתבתי נימוק התכוונתי להוכחה:
        טענה הוכחה

        AE=AB-EB. חיסור קטעים?

        השאלה האם ״חיסור קטעים״ היא ההוכחה שמוכיחה את הטענה.
        תודה רבה על התשובה המהירה.

        1. לומדים מתמטיקה

          שלבי ההוכחה המפרטים בדף מוכיחים את הטענות המופיעות בדף.
          לא ממש הבנתי אותך.
          אם יש לך שאלה היא צריכה להיות מדויקת ועל התוכן בדף.

  4. שלום,
    הסרטון השני לא הבנתי כלום השמח אם תסביר יותר בסרטונים
    ודרך הגב באיזה קטגוריה אתה עובד החשב
    בברכה,
    אהרון

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום אהרון
      תודה רבה על המשוב.
      אכן צריך לשפר את המידע בהקשר של חפיפת משולשים.
      עד שזה יקרה יש סרטון חדש יחסית המסביר דבר דומה מאוד כאן:
      https://www.m-math.co.il/geometry/geometric-tools/transitive-relation/

      בנוגע לסרטונים אחרים – כל סרטון שאקבל משוב לגביו אראה מה הוכל לעשות אבל את האמירה הכללית אני לא מבין.
      כמו שאומרים: כל מקרה (סרטון) לגופו.

      סימת במשפט באיזה קטגוריה עובד החשב. לא הבנתי.