בכיתה ה צריך לדעת לכתוב בעיה מילולית על פי תרגיל.
הבעיות שאתם צריכים לכתוב צריכות להיות פשוטות ולא מתוחכמות מבחינת ניסוח. הן גם לא צריכות לא מדויקות מבחינת כללי הלשון, אל תסתבכו בגלל הדברים הללו.
בנו בעיה על פי הפעולות שמופיעות בתרגיל. למשל:
5+7 ⇐ בארגז 5 תפוחים והוסיפו לארגז 7 תפוחים. כמה תפוחים בארגז?
10*2 ⇐ בכול ארגז תפוחים יש 10 תפוחים. כמה תפוחים יש ב 2 ארגזים?
30:6 ⇐ בארגז תפוחים יש 30 תפוחים וחילקו אותם ל 6 אנשים. כמה תפוחים קיבל כל אחד?
2+ 4*5 ⇐ בכול ארגז תפוחים יש 5 תפוחים. במחסן יש 4 תפוחים ועוד 2 תפוחים בודדים. כמה תפוחים במחסן?
(6*3) – 30 ⇐ במחסן יש 30 תפוחים. 6 אנשים הגיעו למחסן ולקחו כל אחד 3 תפוחים. כמה תפוחים נשארו במחסן?
בכול השאלות כתבתי על תפוחים. כי לא צריך להיות מתוחכמים ולחשוב כל פעם על רעיון מקורי אחר. קחו נושא אחד ותוכלו לכתוב עליו כמעט כל תרגיל.
תרגילים
כתבו שאלות מילוליות על פי התרגילים הבאים:
- 12+15
- 5*10
- 8+3*4
- 20:10
- (5*3)-40
פתרונות
תרגיל 1 – 12+15
אפשרות א: בקופה 12 שקלים ונוספו לה 15 שקלים. כמה כסף יש בקופה?
אפשרות ב: לבית הספר הגיעו בהסעה הראשונה 12 ילדים ובהסעה השנייה 15 ילדים. כמה ילדים בבית הספר?
תרגיל 2 10*5
אפשרות א: ארטיק עולה 10 שקלים. חנות מכרה 5 ארטיקים. כמה כסף הוסיפו לה הארטיקים לקופה?
אפשרות ב: בכול מכונית 5 אנשים. כמה אנשים ב 10 מכוניות?
תרגיל 3 8+3*4
אפשרות א: בקופה 3 שקלים. במהלך השעה הראשונה לפעילותה נמכרו 8 סוכריות במחיר של 4 שקלים לסוכריה. כמה כסף בקופה?
אפשרות ב: בקופסה 3 כדורים. לאחר מיכן פתחו 8 שקיות שבכול אחת מיהן 4 כדורים והוסיפו לקופסה. כמה כדורים בקופסה?
תרגיל 4 20:10
אפשרות א: בקופה 20 שקלים שחולקו באופן שווה בין 10 אנשים. כמה כסף קיבל אחד?
אפשרות ב: בקופסה 20 עפרונות שחולקו באופן שווה בין 10 קלמרים. כמה עפרונות יש בכול קלמר?
תרגיל 5 (5*3)-40
אפשרות א: בקופה 40 שקלים. מהכסף שבקופה נקנו 5 ארטיקי לימון שכול אחד מיהם עולה 3 שקלים.
אפשרות ב: בכיתה 40 תלמידים. מהכיתה יצאו 5 מכוניות שבכול אחת מיהן 3 תלמידים. כמה תלמידים נשארו בכיתה?
עוד באתר:
- בעיות מילוליות לכיתה ה הכוללות שברים.
- בעיות מילוליות כיתה ה.
- בעיות מילוליות כיתה ו.
- חשבון לכיתה ה – הסברים ותרגילים בנושאים נוספים.
- חשבון לבית הספר היסודי.
- שברים – הדף המרכזי בנושא.