בעיות מילוליות כיתה ד

בדף זה 11 בעיות מילוליות לתלמידי כיתה ד.
בעיות 1-4 הן בעיות בסיסיות.
בעיות 5-11 הן בעיות קשות יותר הנקראות בעיות דו שלביות.
בעיות מילוליות עם שברים לכיתה ד נמצאות בקישור.

1.בעיות בסיסיות

בחלק זה 4 בעיות.
לכולם פתרונות וידאו ופתרונות כתובים.
התחלה מופיעות הבעיות, לאחר מיכן הבעיות עם הפתרונות.

בעיה 1
במחסן אחד יש 20 ארגזים. כמה ארגזים יש ב 5 מחסנים?

בעיה נוספת כמו בעיה 1
בסט כלי בית יש 6 כוסות.
כמה כוסות יש ב 4 סטים של כלי בית.

בעיה 2
במגרש הכדורגל יש 1,400 מקומות ישיבה.
למשחק מתכננים להגיע 830 אוהדי הקבוצה הביתית. 435 אוהדי הקבוצה היריבה ו 170 אורחים מזדמנים.
האם יש מקום במגרש לכולם?

בעיה 3
בתחילת השבוע יש בחנות 40 כדורי רגל.
בסוף השבוע נותרו בחנות 17 כדורי רגל.
כמה כדורי רגל נקנו מהחנות במהלך השבוע?

בעיה 4
במטע עצים יש 400 עצים.
במושב “אל העץ” יש 2800 עצים.
כמה מטעי עצים יש במושב?

פתרונות

בעיה 1
במחסן אחד יש 20 ארגזים. כמה ארגזים יש ב 5 מחסנים?

פתרון
אם במחסן אחד יש 20 ארגזים אז ב 5 מחסנים יהיו:
100 = 20+20+20+20+20

ניתן לכתוב את התרגיל גם באמצעות פעולת הכפל כך:
100=5*20

שרטוט הפתרון

בעיה נוספת כמו בעיה 1
בסט כלי בית יש 6 כוסות.
כמה כוסות יש ב 4 סטים של כלי בית.

פתרון
ב 4 סטים יהיו:
24 = 6+6+6+6

וניתן גם לכתוב:
24 = 4 * 6
תשובה: ב 4 סטים של כלי בית יהיו 24 כוסות.

בעיה 2
במגרש הכדורגל יש 1,400 מקומות ישיבה.
למשחק מתכננים להגיע 830 אוהדי הקבוצה הביתית. 435 אוהדי הקבוצה היריבה ו 170 אורחים מזדמנים.
האם יש מקום במגרש לכולם?

פתרון
מספר האנשים שמתכננים להגיע הוא:
1435 = 170 + 435 + 830
ומכוון שמספר המקומות הוא 1400 אז אין מספיק מקומות לכולם.

בעיה 3
בתחילת השבוע יש בחנות 40 כדורי רגל.
בסוף השבוע נותרו בחנות 17 כדורי רגל.
כמה כדורי רגל נקנו מהחנות במהלך השבוע?

פתרון
התרגיל המתאים לבעיה הוא:
17 = ____ –  40
כאשר במקום החסר צריך להיות מספר כדורי הרגל שנמכרו.

המספר החסר הוא 23.
תשובה: במהלך השבוע נקנו 23 כדורי רגל.

בעיה 4
במטע עצים יש 400 עצים.
במושב “אל העץ” יש 2800 עצים.
כמה מטעי עצים יש במושב?

פתרון
עלינו לחבר 400 כמה פעמים עד שנגיע ל 2800.
… + 400+400+400+400
כאשר נעשה זאת נגלה שכאשר מחברים 7 פעמים 400 מקבלים 2800.
2800 = 400+400+400+400+400+400+400
לכן התשובה היא שבמושב 7 מטעים.

דרך שנייה לפתרון הבעיה
אפשר לחשוב “כמה פעמים 400 נכנס ב 2800?”
התשובה היא 7.
כי:
2800 = 400 * 7.
תשובה: יש 7 מטעי עצים.

2.בעיות קשות יותר (דו שלביות)

בחלק זה 7 תרגילים.
אלו הן בעיות קשות יותר הנפתרות בשני שלבים.
פתרון הבעיה יכול להתבצע במספר תרגילים או בתרגיל אחד.
אתם יכולים לבחור כיצד לעשות זאת.
כאן יוצגו שתי דרכי הפתרון.

ל- 5 מהבעיות יש גם פתרונות וידאו.

הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לצפות בכל הדפים בהם תוכלו לצפות לאחר רכישת מנוי.

עוד באתר:

 

14 מחשבות על “בעיות מילוליות כיתה ד”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. במטע עצים רשמתם את זה קצת מסובך כי אומרים יש 400 עצים ואז אומרים במושב אל עץ יש2800 עצים הייתם יכולים לרשום נגיד בישוב שמוליק יש 2800 ילדים ובכל שכבה יש 400 ילדים כמה שכבות יש זאת דוגמה קצת יותר שאפשר להבין אבל כל שאר השאלות נפלאות

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      תודה על התגובה, קראתי שוב את השאלה.
      שאלה טובה יכולה להיות גם שאלה שקשה יותר להבין, כי אלו השאלות שנפגשים איתן גם בבית הספר וגם בחיים.
      הבנה של שאלה לא מובנית היא בהחלט מכשול שצריך לדעת להתמודד איתו.
      לכן השארתי את השאלה כמו שהיא.
      תודה!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הכוונה הייתה כמה ארגזים שלמים צריך על מנת למלא את המיכל.
      לכן התשובה היא 12.
      הוספתי מלל בשאלה על מנת שזה יהיה יותר ברור.
      תודה!

  2. הי .
    קודם כל תודה על ההסברים .
    שנית בתרגיל 1 רשום שאפשר לרשום את התרגיל 5*20. משמע שזה : 5+5+5+5+5 , ככה 20 פעמים זה יכול להתפרש שיש 20 מחסנים ובכל מחסן יש 5 חבילות. 5 כפול 20 זה מסתדר לי הצד ההפוך לא מסתדר לי עם הבעיה . למרות שאני מכיר את חוק החילוף

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום שלו
      את התרגיל
      5 * 20
      ניתן לקרוא
      20 כפול 5 (כלומר 5 פעמים 20)
      וגם
      20 פעמים 5.

      פעם זה יתאים לנוסח המילולי ופעם לא.
      זה לא חשוב.
      ניתן לפתור את התרגיל כ
      5 * 20
      או
      20 * 5
      בשתי הדרכים מדובר על הבנה נכונה ופתרון נכון. אין צורך להיות קשורים במדויק לניסוח מילולי.