לומדים מתמטיקה

או שמבינים או ששואלים

בעיות מילוליות עם שברים כיתה ד

בדף זה נפתור בעיות מילוליות עם שברים ברמה המתאימה לכיתה ד.

הדף כולל 3 תרגילים.

לתרגילים יש פתרון וידאו ופתרון כתוב.

1.פתרון וידאו לתרגילים

הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לצפות בכל הדפים בהם תוכלו לצפות לאחר רכישת מנוי.

תרגילים

הבעיות בדף זה מבוססות על בעיות של שנכתבו על ידי משרד החינוך לתלמידי כיתות ד.

בחלק זה 3 תרגילים.

  • את התרגילים ניתן להוריד כדף עבודה בקישור.

תרגיל 1

הציעו 2 תרגילי שברים שסכומם 1/4

פתרון
הדרך הקלה לפתור תרגילים מהסוג הזה היא לתת ל 1/4 שם אחר, על ידי הכפלת המונה והמכנה באותו מספר (הרחבת שברים).
ואז לבנות תרגילים על פי השברים החדשים.

שמות שונים ל 1/4

ועכשיו נוכל לבנות תרגילים פשוטים:

תרגילים שווים 1/4

בנוסף אתם צריכים לדעת כי שני רבעים הם חצי אחד ומכך יכולתם לבנות את התרגיל:

תרגיל השווה רבע

תרגיל 2

דני הכין לפני ארוחת הצהריים 1/3 משיעורי הבית. לאחר ארוחת הצהריים הוא הכין עוד 1/6 מהשיעורים.
איזה חלק מהשיעורים דני הכין בסך הכל?

פתרון

כל שעורי הבית שדני הכין הם 1/3 + 1/6.
(מה שדני עשה לפני הארוחה  + מה שדני עשה אחרי הארוחה).

עלינו לדעת כי:

שליש שווה שתי שישיות

סך כל שעורי הבית שדני עשה הם:

דני הכין 1/2 משיעורי הבית

תשובה: דני הכין 1/2 משיעורי הבית.

תרגיל 3

שני ואיילת שתו ביחד 1/2 בקבוק מים.
הציעו 3 אפשרויות לחלקים שכל אחת מיהן שתתה.

פתרון

אנחנו בעצם צריכים לכתוב 3 תרגילי חיבור שברים שסכומם 1/2.

על מנת לעשות זאת נרחיב את השבר חצי לשברים אחרים השווים חצי.

שברים השווים חצי

אפשרויות לחלוקת שתיית המים:

  1. שני שתתה 1/4 ואיילת שתתה 1/4.
  2. שני שתתה 2/6 ואילת שתתה 1/6.
  3. שני שתתה 3/8 ואיילת שתתה 1/8.

עוד באתר:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *