המטרה של פרויקט "לוח הכפל תוך 35 יום" היא לאפשר לימוד הדרגתי ועם הרבה חזרות של לוח הכפל.
לימוד שהזיכרון שלו ישאר לאורך זמן רב.
לוח הכפל חולק ל 29 ימים. בכול יום תמצאו סרטון, שקופיות ותרגילים שצריך לפתור.
העקרונות עליהם נשען הלימוד:
- זיכרון קולי – שומעים את התרגיל והפתרון שלו הרבה פעמים וכך זוכרים.
- חזרה – יש הרבה מאוד חזרות על תרגילים שכבר נלמדו. כל יום מבצעים חזרה על היום הקודם ו 5 מתוך 29 ימי הלימוד הם ימים שרק חוזרים בהם על מה שנלמד.
- חוק החילוף – התרגילים 6 * 2 ו 2 * 6 הם שני תרגילים עם אותה תשובה. החל ביום השני ללימודים ובכול יום לאחר מיכן העיקרון הזה נלמד. דבר שיחסוך לתלמיד בערך חצי מהתרגילים שהוא צריך לזכור.
בכול יום יש ללמוד 10-15 דקות.
תפקיד ההורה במהלך הלימוד:
1.שמירה על קצב לימוד נכון – זה התפקיד החשוב ביותר. לימוד בקצב טוב הוא לימוד שמצד אחד מאתגר את התלמיד ומצד שני לא מעמיד את התלמיד מול קשיים הגורמים לו לתסכול וכישלון.
מצד אחד לא לתת לתלמיד לרוץ בלימוד כאשר יש תרגילים שהוא צריך ללמוד ומצד שני אם התלמיד הגיע לדף זה כאשר הוא כבר באמת יודע את כל הכפולות עד יום 7 אין צורך להתעקש שהוא ילמד את שבעת הימים הראשונים וניתן להתחיל מיום 8.
2. מעקב שהתלמיד לא מבלף – שאכן מתבצע לימוד.
3. לזהות תרגילים בהם התלמיד מתקשה ולחזור עליהם בנפרד.
בכול דבר אשמח לעזור. ניתן לפנות אלי דרך מערכת התגובות של הדף.
ימי הלימוד
לוח הכפל חולק ל 29 יום.
למה קוראים לדף "לוח הכפל תוך 35 יום" ? כי כל אחד צריך עוד מספר ימי חזרה במקומות שהוא קובע.
ההמלצה היא ללמוד 5 ימים בשבוע 10-15 דקות ביום.
שבוע הראשון: לימוד הכפולות של המספרים הקטנים.
שני המספרים קטנים או שווים ל 5.
- יום 1: הכפולות הקטנות של 2.
- יום 2: הכפולות הקטנות של 3.
- יום 3: הכפולות הקטנות של 4.
- יום 4: הכפולות הקטנות של 5.
- יום 5: חזרה על מה שנלמד במהלך השבוע.
שבוע שני ושלישי: השלמת הכפולות של 2,3,4,5
6. יום 6: הכפולות הבינוניות של 2.
7. יום 7: הכפולות הגבוהות של 2.
8. יום 8: הכפולות הבינוניות של 3.
9. יום 9: הכפולות הגבוהות של 3.
10. יום 10: הכפולות הבינוניות של 4.
11. יום 11: הכפולות הגבוהות של 4.
12. יום 12: הכפולות הבינוניות של 5.
13. יום 13: הכפולות הגבוהות של 5.
14 יום 14: חזרה על החומר הנלמד.
15. יום 15: חזרה על החומר הנלמד.
שבוע רביעי וחמישי: השלמת לוח הכפל.
16. יום 16: הכפולות הקטנות של 6.
17: יום 17: הכפולות הבינוניות של 6.
18. יום 18: הכפולות הגבוהות של 6.
19. יום 19: הכפולות הקטנות של 7.
20. יום 20: הכפולות הבינוניות של 7.
21. יום 21: הכפולות הגבוהות של 7.
22. יום 22: הכפולות הקטנות של 8.
23. יום 23: הכפולות הבינוניות של 8.
24. יום 24: הכפולות הגבוהות של 8.
25. יום 25: הכפולות הקטנות של 9.
26. יום 26: הכפולות הבינוניות של 9.
27: יום 27: הכפולות הגבוהות של 9.
28. ימים 28 ו 29: חזרה על התרגילים הקשים של לוח הכפל.
סיימתם כל הכבוד! הצעד הבא שלכם הוא ללמוד כפולות שהם מחוץ ללוח הכפל. תרגילים כמו:
16 * 7
14* 8 ועוד.
ניתן לעשות בראש ומבלי לשנן או לזכור.
היייי
האתר הזה מדהים אני לומדת למבחן ביום שישי ממש קשה תודה רבה שאתם עזרתם לי?
תודה.
בהצלחה במבחן.
אתר מעולה, נגיש וברור!
לגבי לוח הכפל – היה לך כתבה אחרת בנושא, ללא הלימוד של 35 יום. אלא הסבר כללי ותרגולים לפי הכפולות. איך אוכל להגיע אל העמוד המבוקש?
שלום לין
תודה על המחמאות.
אולי הדף הזה שיוצאים ממנו קישורים של תרגל כפולות
https://www.m-math.co.il/algebra/multiplying-matrices/%d7%9c%d7%95%d7%97-%d7%94%d7%9b%d7%a4%d7%9c-%d7%aa%d7%a8%d7%92%d7%95%d7%9c/
היי
חיפשתי ולא מוצאת דך שבו מלמדים על חיבור וחיסור שברים עם המונה
מכנה משותף , לוח הכפל יודעת מעולה
אבל איפה כל החומר של החיבור והחיסור של המונים לכיתה ה'?
תודה!
שלום אפרת
מצוין לגבי לוח הכפל.
חיבור וחיסור של שברים פשוטים מסוגים שונים נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/5th-grade/fractions-adding-and-subtracting/
זה ממש אתר נחמד ונגיש. קשה לי לזכור את המספרים כאשר אני פותרת תרגילים של דו ותלת ספרתיים. זה אף פעם לא הלך לי בקלות ובמהירות בחישובים ותמיד הייתה לי בעיה עם זה בחיים.
שלום עינבל
תודה על המחמאות.
צריך להקדיש זמן ועקביות על מנת להתגבר על הקשיים.
אם תכתבי לי על איזה תרגילים מדובר אתן לך דברים מדויקים יותר לגבי מה צריך לעשות.
יש תרגילים שלא הבנתי כשאני פותרת לא יוצים אותו הדבר
שלום מיכל
צריך סבלנות ולהשקיע זמן.
כל יום להשקיע זמן ובסוף תדעי את כל התרגילים והם יצאו לך כמו כאן.
תודה רבה!
בשמחה
תישלך אוד סירטון
שלום! אני רוצה להוריד את הסרטון שבדף
https://www.m-math.co.il/basic-math/multiplication-table/
האם זה אפשרי? אני לא עושה בזה שום שימוש מסחרי חחחח (אני בכיתה ו' וכן כן תתפלאו אני לא יודעת את לוח הכפל בעל פה) אני רק רוצה להעתיק את זה למצגת שתהיה לי כל יום שאני אכנס אליה ואלמד אני מאוד אשמח אם תהיה אפשרות כזאת
תודה רבה ויומטוב! ?
שלום מוריה
לא ניתן להוריד סרטונים מהאתר.
בהצלחה במבחן.
וואו אני בכיתה ו' יש לי מבחנים לאולפנה וכן כן תתפלאו תתפלאו אני לא כ"כ יודעת את לוח הכפל בעל פה לוקח לי זמן יש לי כל מיני שירים קטנים וחמודים כאלה לזכור וזה פשוט עזר לי בטירוף! תודה רבה! אין עליכם!
תודה. בהצלחה במבחנים.
היי לך ממש יפה. יש איך ללמד את הילד גם שפה?
שלום.
תודה.
באתר רק מתמטיקה.
זה בסדר אם דילגתי על יום אחד ואז ביום למחרת השלמתי את היום שלפניו?
יצא לי ששבוע שעבר דילגתי על יום אחד ואז ביום שלמחרת תרגלתי 2 סרטונים יחד.
ויצא לי גם השבוע לעשות אותו דבר.
שלום
אם לקחת הפסקה בין ימים זה בסדר.
העיקר זה להתמיד ולדאוג שרוב הימים יהיו ימי לימודים.
מידי פעם הפסקה זה בסדר.
ואוו יישר כח עכשיו יהיה לי קל ללמד את הנכדים תודה מכל הלב
תודה באטריס, בהצלחה.
אני לא מבינה
שלום
אני חושב שאם תשאלי את רוב האנשים המבוגרים למה 24 = 6 * 4 הם לא ידעו להסביר לך.
אומנם ניתן להסביר את זה, ואני גם אכתוב דף בנושא.
אבל את לוח הכפל צריך לדעת, לשנן וגם להבין.
לכן לדעתי עלייך לשנן את התרגילים דעי את הפתרונות, ותוך כדי או אחרי גם תביני.
חשוב לדעת את לוח הכפל בכל מקרה, אם מבינים או לא מבינים.
אתר מעולה אני יבוא לכאן אם אני צריכה עזרה
תודה
האתר הכי קל וכיף וחכם
כיף לשמוע ?
אתר מדהים
תודה רבה. שמח שאתם נהנים מהתוכן.
תודה
בשמחה
אתר מדהים תודה וכל הכבוד
תודה חנה :)
עוזר מאוד, תודה רבה לך על היוזמה, כי זה לא מובן מאליו שמישהו יכין את זה.
תודה דולב, אני גאה במיוחד בפרויקט הזה
סיימתי את כל המבחנים
מעולה
תודה רבה יותם.
בהצלחה בהמשך
טוב
בשמחה.
תודה
בשמחה
זה ממש טוב
תודה רבה.
אתר מצוין?!!!
תודה רבה הילה.
אתר כיפי ?
כיף שאת כאן :)