תיכון מחלק את המשולש לשני משולשים שווי שטח

בדף זה נלמד להוכיח שכל תיכון במשולש מחלק את המשולש לשני משולשים שווה שטח.

חלקי הדף הם:

  1. סרטון הסבר.
  2. הסבר כתוב.
  3. הוכחה למשפט ההפוך.

1.סרטון הסבר

2.הסבר כתוב

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

24 מחשבות על “תיכון מחלק את המשולש לשני משולשים שווי שטח”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אם אני צריך לעשות טבלה של טענה ונימוק, בנימוק לכך שהשטחים שווים אני יכול לרשום כך – “מאחר והתיכון יוצר שני משלושים בעלי בסיסים שווים זה לזה והגובה הוא גובה משותף , אז המשולשים שווי שטח.
    תודה מראש (>_<)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הייתי מוסיף בהתחלה ששטח משולש שווה לגובה כפול צלע אליה מגיע הגובה חלקי 2.
      אני חושב שרוב הבודקים היו מקבלים את הנימוק שלך.

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      התיכון מחלק את הצלע לשני חלקים שווים. והגובה של שני המשולשים שנוצרים הוא אותו גובה כך שלפי הנוסחה לחישוב שטח משולש הנוסחה שלחישוב שטח בשני המושלים זהה (גובה*צלע):2

  2. אנונימית

    אם יש משולש שמחולק ל2 משולשים ע״י חוצה זוית, ואומרים לנו להניח ש2 משולשים אלו הם שווי שטח- האם אותו חוצה זוית הוא בהכרח תיכון? האם יש צורך להוכיח את זה שאותו חוצה זוית הוא תיכון? אם כן אז איך עושים את זה?(פשוט ע״י זה שכותבים שתיכון מחלק ל2 משוחשים שווי שטח)?
    תודה מראש על התשובה ועל כל העשיה!!!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להוכיח.
      ההוכחה היא על ידי העברת גובה והצבה בנוסחת שטח המשולש. כפי שמודגם בדף.

  3. שלום, בוקר טוב.
    במשולש נתונות שתי משוואות התיכון,
    Y=x+2
    Y=6-2x
    נתון קודקוד (6,4). מצא את הקודקודים האחרים.
    זו השאלה.
    ברור שהקודקוד לא מקיים את המשוואות, אז הוא לא נמצא עליהם.
    מצאתי את מפגש התיכונים, וחישבתי מרחק מהקודקוד הנתון חלקי שתיים לבסיס.
    כדי לגלות את הישר של שני הקודקודים האחרים.
    למה זה לא יוצא טוב?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לטובת אלו שקוראים תגובות אציין שהשאלה לא קשורה לדף ושזו שאלה קשה יחסית בגיאומטריה אנליטית.

      1.ניתן להגדיר את שני הקודקודים בעזרת שני נעלמים.

      2.ואז להגדיר את אמצעי הצלעות באמצעות הנעלמים הללו.

      3.ואז להציב את נקודות האמצע במשוואות התיכונים – כך תקבל שתי משוואות עם שני נעלמים.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      המשפט לא מוכיח אלא זה מה שהמשפט אומר.
      ההוכחה זה מה שכתוב בכתיבה המתמטית.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הביאו לנו שאלה לחופש-
    השלימו ניסוח של משפט הפוך :
    אם נקודה D נמצאת על צלע BC במשולש ABC כך שקטע AD
    מחלק את המשולש ABC לשני משולשים שווי שטח, אז ……
    התשובה היא- אז AD הוא תיכון?
    והאם זה משפט נכון?

  5. שלום
    גם אם המשולש לא שווה שוקיים
    אלא זה משולש חד זווית אז גם במקרה זה תיכון מחלק את המשולש לשני חלקים שווים?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      תיכון מחלק את שטח המשולש לשני חלקים שווים בשטח תמיד. בכל משולש זה נכון.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם תיכון מחלק כל משולש לשני משולשים שווה שטח למה צריך להוכיח את זה כל פעם מחדש?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      כי משרד החינוך החליט שיש מספר מצומצם של דברים שהוא מוכן לקבל ללא הוכחה.
      יש הרבה מאוד תכונות בגיאומטריה ומשרד החינוך היה צריך לבחור מיהן.

  7. האם יש משפט הפוך? למשל נתון לי שיש לי שתי משולשים שווי שטח ואני צריכה להוכיח שהם חופפים, אז צריך לעשות בנית עזר של גובה? ואם כן מה זה אומר על הגובה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם יש שני משולשים שווה שטח ויש להם גובה משותף. אז הצלע אליה מגיע הגובה בשני המשולשים שווה.
      זה דבר שצריך להוכיח ולא ניתן להשתמש בו כמשפט.
      אני אשתדל לצרף את ההוכחה לדף בקרוב.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם הזה הקטע “תיכון במשולש” יחלק כל משולש לשני משולשים שווי שטחים כלומר אפשר כל משולש..