בדף זה נתחיל ללמוד על סדר פעולות חשבון.
נלמד סדר פעולות חשבון ללא סוגריים.
מי שיש לו ידע טוב בלוח הכפל יש לו יתרון בנושא זה.
החלקים של דף זה הם:
- הסבר ודוגמאות בסרטונים.
- למה צריך סדר פעולות חשבון.
- מה הסדר של פעולות החשבון?
- דוגמאות.
- תרגילים.
1.הסבר ודוגמאות בסרטונים
הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לצפות בכל הדפים בהם תוכלו לצפות לאחר רכישת מנוי.
2.למה צריך סדר פעולות חשבון?
צריך סדר פעולות חשבון כדי שכולם יגיעו לאותה תוצאה בתרגיל.
אם נפתור כל אחד על פי הסדר שהוא יבחר אנו מקבל תוצאות שונות עבור אותו תרגיל.
דוגמה
4 + 2 * 3 =
6 * 3 = 18
4 + 2 * 3 =
4 + 6 = 10
2 + 4 זו הייתה הפעולה הראשונה בתרגיל הראשון.
3 * 2 זו הייתה הפעולה הראשונה בתרגיל השני.
ביצענו פעולות בסדר שונה וקיבלנו תוצאה שונה.
(הערה: הפתרון השני הוא הנכון).
על מנת להבטיח שלתרגיל תהיה רק תשובה אחת נכונה יש סדר פעולות חשבון.
3.מה הסדר של פעולות החשבון?
סדר הפעולות בתרגילי חשבון ללא סוגריים הוא:
קודם: כפל או חילוק.
ולאחר מיכן: חיבור או חיסור.
בנוסף מסתכלים על התרגיל משמאל לימין.
לכן נפתור תרגילים בצורה הזו:
- נסתכל על התרגיל משמאל לימין.
- נבצע את פעולות הכפל או החילוק הראשונה שאנו רואים.
- נמשיך להסתכל משמאל לימין ונבצע כל פעם את פעולת הכפל או החילוק הראשונה שאנו רואים.
- לאחר שלא נשארו פעולות כפל או חילוק נבצע את פעולות החיבור והחיסור שיש בתרגיל.
למשל בתרגיל הבא:
5 + 2*4 – 6 + 10:2 =
קודם נבצע את הפעולה
2*4
לאחר מיכן את הפעולה
10:2
ולאחר מיכן נפתור את התרגיל
5 + 2*4 – 6 + 10:2 =
5 + 8 – 6 + 10:2 =
5 + 8 – 6 + 5 =
13 – 6 + 5 =
7 + 5 = 12
כאשר אין לנו פעולות כפל או חילוק בתרגיל נחשב אותו משמאל לימין
10 – 4 – 1 + 3 =
6 – 1 + 3 =
5 + 3 = 8
שימו לב לתרגילים בהם יש כמה פעולות כפל וחיבור רצוף
6 + 5 * 4 : 2 =
6 + 20 : 2 =
6 + 10 = 16
4.דוגמאות
הודעה זו מסתירה תוכן המיועד למנויים בלבד.
לחצו כאן כדי לצפות בכל הדפים בהם תוכלו לצפות לאחר רכישת מנוי.
האם אתם מלמדים חשבון בסיסי כמו למשל:5+9=14-איך מלמדים דבר פשוט=אתם מלמדים (אותו רעיון גם בחילוק וחיסור-אם כן אשמח =ואם לא מי מלמד דבר כזה?
שלום
החומר כאן מתחיל בכיתה ד ולא כולל את מה שאת צריכה.
אני לא יודע מי מלמד מלבד משרד החינוך.
ממש תודה רבה הבנתי את הכל אחרי השיעור
מעולה. שמח שזה כך. תתמיד/י.