מושגים סטטיסטיים גרפים ודיאגרמות כיתה ח

בדף זה:

  1. נכיר מושגים סטטיסטיים.
  2. נלמד לקרוא טבלאות, דיאגרמת מקלות ודיאגרמת עיגול.

בסוף דף זה עליכם לדעת:

  1. להכיר את המושגים הסטטיסטיים המופיעים בדף.
  2. לקרוא נתונים מטבלה, דיאגרמת מקלות ודיאגרמת עיגול.
  3. לדעת להפוך את הנתונים שקיבלתם לאחוזים.
  4. עליכם לדעת לקבל נתונים בצורה אחת, למשל טבלה

1.מושגים סטטיסטיים

בחלק זה נלמד את המושגים הבאים:

  1. שכיחות.
  2. שכיחות יחסית.
  3. מציאת האחוז.
  4. שכיח.
  5. טווח נתונים.

מנויים לאתר רואים כאן סרטון.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

2.תרגילים

בחלק זה תרגילים עם פתרונות מלאים.

התרגילים זמינים לצפייה עבור כולם ולהדפסה עבור מנויים בקישור.

בחלק זה יש 3 תרגילים.

תרגיל 1
אלו הם ציונים שקיבלו תלמידים.
60,60,90,90,90,70,60,90

  1. סדרו את הנתונים הללו בטבלת שכיחויות.
  2. מה הוא הציון השכיח? מה היא שכיחותו?
  3. מה טווח הנתונים?
  4. מה השכיחות היחסית של הציון 60?
  5. מה אחוז התלמידים שקיבל 60?
פתרון התרגיל

סעיף א: בניית טבלה
נספור כמה פעמים כל ציון מופיע.
60 – 3 פעמים.
90 – 4 פעמים.
70 – פעם אחת.

הטבלה המתאימה נראית כך:

ציון 90 70 60
מספר פעמים 4 1 3

סעיף ב: ציון שכיח
שכיח הוא הציון שמופיע יותר מכל ציון אחר וזה 90.
השכיחות של 90 היא 4.

סעיף ג: טווח נתונים
טווח הנתונים הוא 60-90.

סעיף ד: שכיחות יחסית
במספר 60 מופיע 3 פעמים מתוך 8 מספרים.
לכן השכיחות היחסית היא:

סעיף ה: אחוז אלו שקיבלו 60
על מנת להפוך חלק (שבר פשוט) לאחוז מכפילים את החלק פי 100.

תשובה: 37.5% זה האחוז שקיבל את הציון 60.

פתרון וידאו

תרגילים 2,3 הם למנויים באתר.

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

2 מחשבות על “מושגים סטטיסטיים גרפים ודיאגרמות כיתה ח”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אנונימית

    תודה רבה האתר שלכם ממש עוזר לי
    לגבי הטווח נתונים רשמתם שזה 60-90 אבל זה לא אמור להיות 90-60 או שזה לא משנה?