דף עבודה מסכם אי שוויונות כיתה ח.
את הפתרונות המלאים של הדף תוכלו למצוא בקישור:
כל הזכויות שמורות לאתר לומדים מתמטיקה.
מנויים באתר לקורס זה יכולים להדפיס על ידי לחיצה על סימן המדפסת.
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
מצורפים 13 תרגילים מסכמים.
מתוכם 1-10 ובמיוחד 1-6 הם החשובים ביותר.
וגם 13 הוא תרגיל חשוב.
תרגילים 11-13 הם בעיות מילוליות שיש ללמוד בהתאם לנדרש בכיתה.
11 – חיוביות ושליליות של ישר.
12 – בניית אי שוויון בהתאם לבעיה מילולית.
13 – פתרון גרפי של אי שוויון.
- 4x > 8-
- 5x – 6 ≤ 4
- 7x – 2x + 1 > 5 + 16
- 3x +2 – 10 ≤ 2x + 5x
- 2x – 4(x+1) < 3x+6
- 3x + 2 + x < 4x + 5 – 1
בעיות מילוליות
11.מצאו את תחומי החיוביות והשליליות של הישר y = 2x – 3
12.בסלסלה יש תפוזים וקלמנטינות.
מספר התפוזים גדול פי 2 ממספר הקלמנטינות.
סך הכל בסלסלה 15 פירות או פחות.
- בנו אי שוויון המתאר את הבעיה?
- מה ניתן לומר על מספר הקלמנטינות?
- ניתן לומר על מספר התפוזים?
13.מצורפים גרפים של משוואות הישר הבאות:
f(x)=x+5
g(x)=3x+1
מצאו מתי:
x + 5 < 3x + 1