בעיות מילוליות: הפיכת שבר לאחוז

בדף זה נפתור בעיות מהסוג בהם צריך להפוך שבר לאחוז.

בעיות אלו נפתרות בשני שלבים:

1.יוצרים את השבר המייצג את הקבוצה.

יצירת השבר היא על ידי חילוק הגודל של הקבוצה המבוקשת בסך כל הפריטים הקיימים.

מה שנקבל זה את השבר שמייצג את הקבוצה.

2.נכפיל את השבר פי 100 ונקבל את האחוז שמתאים לקבוצה.

דוגמה 1

בכיתה 10 תלמידים מגיעים עם נעליים לבנות.

8 עם נעליים צבעוניות.

ו- 22 תלמידים מגיעים עם סנדלים.

אלו כל תלמידי הכיתה.

מה אחוז התלמידים שמגיע עם נעליים לבנות?

פתרון

שלב א: מציאת השבר שמייצג את החלק עם הנעליים הלבנות.

10 – זה גודל החלק.

סך הכל תלמידים בכיתה:

10 + 8 + 22 = 40

לכן השבר שמייצג את הנעליים הלבנות הוא:

רבע מהתלמידים מגיעים עם נעליים לבנות (ניתן להגיד גם 10/40 מגיעים עם נעליים לבנות).

שלב ב: הפיכת השבר לאחוז על ידי כפל פי 100.

נהפוך את השבר לאחוז על ידי כפל פי 100.

תשובה: 25% מהתלמידים מגיעים עם נעליים לבנות.

דוגמה 2

בגינה יש 4 עצים.

10 שיחים.

6 עציצים.

אלו כל הצמחים בגינה.

מה אחוז העציצים מבין הצמחים בגינה?

פתרון

שלב א: מציאת השבר שמייצג את החלק עם הנעליים הלבנות.

6 – זה גודל החלק של העציצים.

סך הכל צמחים בגינה:

6 + 4 + 10 = 20

לכן השבר שמייצג את העציצים הוא:

3/10 מהצמחים בגינה הם עציצים.

שלב ב: הפיכת השבר לאחוז על ידי כפל פי 100.

נהפוך את השבר לאחוז על ידי כפל פי 100.

תשובה: 30% מהצמחים בגינה הם עציצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *