תרגיל 2
רכב נסע מעיר א לעיר ב והגיע לאחר 4 שעות.
בדרך חזרה הרכב האט ב- 20 קמ”ש והדרך חזור נמשכה 5 שעות.
- מה הייתה מהירות הרכב בדרך הלוך?
- מה המרחק מעיר א לעיר ב?
תרגיל 3
אדם הלך מתל אביב לירושלים ובחזרה.
בדרך הלוך האדם הלך במהירות קבועה של 7 קמ”ש.
בדרך חזור האדם רץ במהירות 12 קמ”ש 3 שעות ואז הלך עד היעד במהירות 4 קמ”ש.
הזמן ההליכה הלוך שווה לזמן ההליכה חזור.
- חשבו כמה שעות האדם הלך לכל כיוון?
- מה המרחק מתל אביב לירושלים?
תרגיל 4
משתי ערים במרחק 470 ק”מ יצאו זו לקראת זו שתי מכוניות. המהירה מבניהן נסעה 20 קמ”ש מהר יותר מהאיטית. כעבור 2 שעות נסיעה הם עדיין לא נפגשו והמרחק בניהן היה 150 ק”מ.
מצאו את מהירות המכוניות.

אפשר בבקשה הסבר בקצרה לשאלה 5 תודה
שלום
אם את/ה מנוי אז ליצור קשר בוואטסאפ כדי שאדע מה השלב שאינו מובן.
הולך רגל יצא במהירות של 6 קמ”ש בשעה 8:00 מעיר A לעיר B. שעתיים אחריו יצא רוכב אופניים מעיר A לעיר B. הם נפגשו בפעם הראשונה שעה לאחר יציאת רוכב האופניים.
(המשך השאלה הוסר מהאתר).
שלום
אם את מנויה צרי קשר בוואטסאפ.
זו שאלה ארוכה שלא נפתרת כתגובה באתר.
WOW!! זה אלוף!!
תודה!
מכונית עוברת מרחק של 315 ק״מ בזמן ומהירות קבועים. באחת הפעמים היא הגבירה את מהירות ב7.5 קמ״ש ובכך חסכה בדרך שעה אחת מה היא מהירותה הרגילה?
שלום
דומה מאוד לשאלה 2 כאן בדף.
וניתן ללמוד גם מהדף הבא:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/traffic-equal/
לא הבנתי גם איך לפתור. ממש נשמח לתשובה.
תודה!
שלום
אם מדובר במנוי/ה נא ליצור קשר בוואטסאפ.
אורי תכנן לרכב עם אופניך מביתו לים, מרחק 50 קיימ, במהירות מסוימת. הוא רכב שלוש שעות במהירות המתוכננת ואז עצר לשעה של מנוחה. כשחידש את רכיבתו, הגביר את מהירותו בשני קמייש. זמן הרכיבה הכולל היה קצר בשעה מהזמן שהיה לוקח לו (המשך השאלה הוסר).
שלום
צריך לבנות טבלה שבה המהירות המתוכננת היא המשתנה.
לתאר את הדרך בפועל בעזרת 3 שורות בטבלה ואת הדרך שהיה אמור לעשות בעזרת שורה אחת.
תרגיל 8 שבדף זה מאוד דומה, אם הוא יובן זה יעזור בתרגיל הזה.
היי, זאת השאלה שכתובה לי:
שרה נסעה במשך 5 שעות במהירות מסויימת, אחר כך הקטינה את מהירותה ב10 קמ״ש ונסעה עוד 3 שעות .
בסהכ עברה שרה דרך של 690 קמ.
יש לי בטבלה נושא | מהירות| זמן| דרך
ו3 עמודות ובאחרונה כתוב סך הכול , מה זאת אומרת?
מילאתי בעמודה הראשונה מהירות=138 זמן=5 שעות ודרך=690
בעמודה השנייה מילאתי מהירות=-10 (אני אמורה לכתוב 128) זמן=3 שעות ודרך=690.
מה לעשות בעמודה האחרונה שכתוב סך הכול?
והאם צדקתי במה שמילאתי?
יש לי מבחן עוד יומיים ואני ממש לחוצה בבקשה תעזרו
שלום
הדרך 690 היא סכום הדרכים בשתי השורות – לא הדרך שהמכונית עברה בקטע (שורה) אחת.
לכן צריך לתקן את הטבלה.
המהירות היא המשתנה ויש פתרון של שאלות דומות כאן:
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/math-traffic-problems-equal-adding-subtraction/
נציג את הנתונים קודם:
1) 5 כפול מהירות = 5xV
2) 3 כפול אותה מהירות פחות 10 = 3x(V-10)
3) דרך = 690
4) נכניס לתוך המשוואה – 690 = 5x V + 3 x (v-10) או 5v+3v-30=690
8v-30=690 או 8V = 720
תוצאה V = 720/8 = 90
תודה!
המכונית הראשונה נסעה מעיר א’ לעיר ב’, במהירות 80 קמ”ש.
המכונית השנייה באותו זמן מעיר ב’ לעיר א’, במהירות 90 קמ”ש.
מתי המכוניות הפגשו?
שלום
תלוי מה המרחק בין הערים.
היי
שתי מכוניות נסעו מעיר א לב.
המונית הראשונה נסעה במהירות 80 קמ”ש.
המכונית השנייה יצאה 40 דקות אחריה ונסעה במהירות 90 קמ”ש.
המכונית השנייה הגיעה לעיר ב חצי שעה לאחר המכונית הראשונה.
מה המרחק בין הערים?
שלום
מגדירים את הזמן של המונית כמשתנה.
הזמן של המכונית השנייה קטן בשישית שעות.
ואז ניתן להגדיר את הדרך שכל אחד מיהם עבר (מהירות * זמן = דרך).
ואז הדרכים שלהם שוות.
360
שלום
לא 360.
ההפרש בין הזמנים הוא 10 דקות.
ואילו כדי שהמרחק יהיה 360 ההפרש צריך להיות 30 דקות.
גם לי יצא
360 הוא לא המרחק.
השגיאה אולי נובעת ממשוואה לא נכונה.
אם זה מנוי ניתן לשלוח את המשוואה בוואטסאפ או במייל.
ולמה זה לא 360?
המונית הראשונה נסעה 80 קמ”ש ולכן 360 ק”מ היא תעבור ב:
360:80 = 4.5
המונית השנייה במקרה זה נסעה 4 שעות ו- 20 דקות.
ובמהירות 90 קמ”ש זה 390 קילומטר.
וזה בניגוד לנתונים ששתי המוניות עברו את אותו מרחק.
120?
כן
היי, שאלה:
משני מקומות שהמרחק ביניהם הוא 637 ק”מ, יוצאים באותו בזמן אוטובוס ומשאית זה לקראת זה.
מהירות האוטובוס היא 80 קמ”ש ומהירות המשאית
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
תודה
שלום
לא ברור באיזה שלב של התרגיל אתה צריך עזרה – ומידע זה היה עוזר.
באופן כללי צריך למצוא את מהירות המשאית.
להגדיר את הזמן כמשתנה.
ועד הפגישה שני הגופים עברו 608 קילומטרים.
נלמד כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/traffic-meeting-summary/
היי, אם תוכלו לפתור את הבעיה אשמח
המרחק בין עכו לאילת 600 קמ
אוטובוס יצא מעכו לכיוון אילת, ושעה אחריו יצאה מכונית מכיוון אילת לעכו. מהירות המכונית גדולה ב10 קמש ממהירות האוטובוס.
שני כלי הרכב נפגשו באמצע הדרך.
מצאו את מהירות האוטובוס**
תוכלו להסביר לי איך?? אני לא מצליחה
שלום
אני לא אפתור, אבל יכול להנחות.
1.בטבלה ניתן למלא את המהירות כמשתנה ואת 300 כמרחק.
2.ואז משלים את הזמן שבטבלה בעזרת פעולת חילוק.
3.ואז בונים משוואה על סמך זה שהזמן שנסעה המכונית קטן בשעה.
בעיות דומות ניתן למצוא כאן בחלק השני של הדף:
https://www.m-math.co.il/math-10th-grade/traffic-problems-10th/
שלום עם יש לי שאלה כזו : מכונית עברה ביום הראשון 70 קמ , ובכול יום נוסף עברה 20 קמ יותר מהיום הקודם . במשך כמה ימים תסיים המכונית 720 קמ?
שלום
זו לא בעיית תנועה אלא בעיית סכום סדרה חשבונית.
סכום המרחקים צריך להיות 720. האיבר הראשון בסדרה 70 ועוד….
מידע נוסף כאן.
https://www.m-math.co.il/algebra/math-progression/arithmetic-progression-sum/
ואוווו תודה רבה לךךךך, איזה אתר מדהים
הי . רציתי לשאול אם בתרגיל אומרים 10 דקות מתכוונים לבדיוק 10 דקות כי אני יודע שיש שניות אחרי הדקות , כלומר 10 דקות ו20 שניות גם נקרא 10 דקות .זה מדוייק 10 דקות בדיוק ?
שלום
בכל המקרים שאני מכיר מתכוונים לבדיוק 10 דקות
ואם אומרים יצא בשעה 8:00 . זה בדיוק בשעה 8:00 ? כי גם 8:00 ו 20 שניות נקרא גם שעה 8:00 ?
ותודה רבה על האתר
ואם אומרים יצא בשעה 8:00 . זה בדיוק בשעה 8:00 ?
כן, הכוונה היא בדיוק.
קודם כל תודה רבה . יצא לי לראות משפט תמר השיגה את דן וחלפה על פניו בשעה 8:00. איך היא יכולה להשיג ולחלוף באותו זמן הלא יש כמה שניות הפרש מיישור קו לבין עקיפה .
אשמח למענה בהקדם ושוב תודה ידידי
במילים הללו הכוונה היא שהיא הגיע לנקודה שלו ב 8:00 ולאחר שהיא עשתה זאת היא המשיכה באותו כיוון ולא עצרה.
אם שאלות היו ממש מדויקות מבחינת העברית זה היה הופך אותם לארוכות מאוד ומסורבלות.
זה לא הכוונה שהיא גם השיגה וגם חלפה בשעה 8:00 ? כי השעה 8:00 מתייחס גם להשיגה וגם לחלפה לפי הבנתי .
מה שכתבתי זה מה שאני מבין מהמשפט.
דחוף! לא הבנתי איך עושים את הבעיה הבאה:
המרחק בין 2 ערים הוא 270 ק”מ.
שתי מכוניות יצאו בו-זמנית זו לקראת זו משתי הערים.
הן נפגשו לאחר שעתיים.
הדרך שעוברת המכונית המהירה במשך שעה, קטנה ב- 90 ק”מ מהדרך שעוברת המכונית האיטית במשך 4 שעות. מהי המהירות של כל אחת מהמכוניות?
שלום
צריך להגדיר את התי המהירויות כשני משתנים ולבנות שתי משוואות.
מאוד דומה לתרגיל 4 כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/traffic-problems/
האתר פשוט מעולה! אניי לומדת למבחן במתמטיקה והוא פשוט מציל אותי. תודה רבה!
תודה הדר. בהצלחה במבחן.
מהממם
תודה.
היי
שאלה לגבי תרגיל 14,
זמן הנסיעה של המכונית הוא:
(זה חיבור הזמנים של הקטע הראשון שנמשך 1 שעה ושל הקטע השני). ובמשוואה שבנית הפחתת את החלק הראשון של הנסיעה חלקי החלק השני.
אפשר הסבר בבקשה למה זה הדרך הנכונה?
שלום
כתבתי שם פתרון מפורט יותר.
מפחיתים את מרחק הנסיעה בשלב הראשון כדי למצוא את מרחק הנסיעה בשלב השני.
היי
יש לכם משהו על משואות ממעלה ראשונה בנעלם אחד ובשני נעלמים?
תודה
שלום
נעלם אחד
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equation-with-one-variable/
שני נעלמים
https://www.m-math.co.il/algebra/equation-with-two-variables/
יש סרטונים ששומעים חזק וברור ויש סרטונים שאני צריך לקרב את האוזן לטלפון בשביל לשמוע משהו איך מתקנים את זה?
תודה על האתר
שלום
אם יש סרטון פגום תשאיר מידע על המיקום שלו, ניתן לתקן זאת ממערכת האתר.
בשאלה 3 המשתנה הוא זמן הנסיעה ולא הזמן שהאוטו היה מחוץ לאילת/תל אביב אז למה מתייחסים לקטע שהמכונית עצרה במשך שעה?
אגב אתר מעולה הלוואי כל האנשים יהיו כמוך:)
שלום
כאשר אומרים זמן הנסיעה לרוב מתכוונים לזמן הכולל – כולל עצירות.
זה נכון שמבחינת לשון עברית הניסוח שלך מדויק יותר.
ואווי תודה רבה ממש עזר😍
אני מסתבכת עם שאלות של עם ונגד הזרם
סירה שמהירותה במים עומדים 20קמש עברה 36קמ נגד הזרם ו22קמ נגד הזרם- ב3 שעות
מה מהירות הזרם?
השמח אם תענה תודה רבה 😊
שלום
את כתבת ששני התנועות הם נגד הזרם, נראה לי טעות.
צריך לבחור את מהירות הזרם כמשתנה.
כאן יש בעיות עם זרמים.
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/word-problems-river/
היי
יש לי שאלה שדי הסתבכתי איתה
ישראל יצא מעירו לכיוון ירושלים הרחוקה מעירו מרחק 140 קמ.
הוא יצא באותו זמן שיצא יצחק מירושלים לכיוון עירו באותה מהירות שישראל נסע.
ישראל נסע 45 קמ , לאחר מכן עצר בפארק להתרעננות ונח במשך שעה.
לאחר המנוחה המשיך למחוז חפצו במהירות הגבוהה מהמהירות הקודמת ב5 קמש.
במרחק 20 קמ מהפארק פגש את יצחק שנסע מירושלים ללא עיכובים ובמהירות קבועה.
מצא את מהירותו של יצחק.
שלום
המשתנים
v המהירות של שניהם.
t הזמן מהיצאה מהפארק ועד הפגישה.
המשוואות:
1.סכום הדרכים 140.
2.הדרך מהפארק 20.
היי
דבר ראשון תודה רבה האתר שלכם ממש עוזר!!
דבר שני 😉
יש לי שאלה.. רכב נסע מעיר א לעיר ב והגיע לאחר 4 שעות.
בדרך חזרה הרכב הגביר את מהירותו ב- 30 קמ”ש והדרך נמשכה 3 שעות.
מה הייתה מהירות הרכב בדרך הלוך? מה המרחק מעיר א לעיר ב?
איך אני פותרת את זה??
ממש יעזור.. תודה מראש!!
שלום
זה ממש דומה לתרגיל 1. האם הבנת אותו? ואם לא איזה שלב בתרגיל לא מובן?
אתם עושים שיעורים פרטיים?
האתר שלכם מציל אותי!
תודה :)
עזרה רק באתר, אין שיעורים.
היי,
אהבתי מאוד את ההסבר והעזרה ואני מעריך מאוד.
אשמח אם תעזרו לי בשאלה שלא כל כך הבנתי (כיתה ז’)
השאלה:
מכונית יצאה בשעה 8:00 מעיר A לכיוון עיר B ועברה שני קטעי דרך: אורך הקטע
הראשון 300 ק”מ ואורך הקטע השני 234 ק”מ.
מהירות של המכונית בקטע השני היתה גדולה ב-%30 ממהירותה בקטע הראשון.
זמן נסיעתה של המכונית בקטע השני היה קצר בשעתיים מזמן נסיעתה בקטע הראשון.
א. מצא את מהירות המכונית בכל אחד מן הקטעים.
ב. באיזה מרחק מהיעד היתה המכונית בשעה 11:30?
תודה מראש.
שלום
צריך להגדיר שני משתנים.
v מהירות בקטע הראשון
t זמן בקטע הראשון.
ואז לבנות משוואה של מהירות * זמן = דרך פעם אחת עבור הקטע הראשון ופעם שנייה עבור הקטע השני.
האם י ש אפשרות לפתור את התרגיל ללא הצבת שני משתנים?
יש אפשרות לפתור עם משתנה אחד.
להגדיר רק את המהירות כמשתנה ואז לבנות משוואה שבצד אחד שלה הזמן בחלק הראשון ובצד השני הזמן בקטע השני.
למשל תרגיל 2 בחלק השני בדף זה: (השאלה עם המטוס שהאיץ)
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/traffic-problems-9th/
תודה רבה על כל העזרה!
תודה רבה זה עזר לי מאוד
בכיף! שמח שזה כך. בהצלחה
היי, אתם יכולים לשים כאן קישור לתרגול על גרפיים יש לי מחר בוחן על זה. אני מאוד אשמח אפ תשימו קישור. אני כיתה ט
שלום שלומי
לא ברור איזה גרפים אתה מחפש, אולי זה:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/read-graphs-7th/
שאלה שלא הצלחתי לפתור, חסרים לי 2 נתונים, תוכל להסביר?
המרחק בין קיבוץ א’ לקיבוץ ב’ הוא 27 ק”מ. בשעה 6:00 בבוקר, יצא הולך רגל, במהירות
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום עמית
אתה צריך להגדיר מהירות וזמן של אחד מיהם כשני משתנים.
באמצעותם להגדיר את המהירות והזמן של השני.
ואז שתי משוואות. משוואה אחת לכל דרך שאחד מיהם עשה ואורכה 27 קילומטרים.
עזר לי כך כך הרבה! תודה רבה! כל האתר הזה , ההסברים הפשוטים והסרטונים הברורים פשוט מדהים.
תודה רבה מיכל.
תודה רבה רבה עזר לי ממש ממש👍👍👍
בשמחה.
שלום,
האתר שלך מפורט ועוזר ממש, המון תודה!
רציתי לשאול אם יש באתר תרגילים בנושא בעיות הספק?
תודה
שלום.
תודה.
יש בעיות הספק לכיתה יא ברמת 5 יחידות.
https://www.m-math.co.il/5/581/work-word-problems/
אחלה אתר
תודה :)
תודה לך זה עזר לי מאוד מה שאתה עושה זה עבודת קודש תודה שה’ שלך לי אותך.
מעולה.
וואו, אתר מעולה!
הטיפים לזכירת המשפטים בגיאומטריה פשוט גאוניים!
תודה רבה!
תודה רבה יעל :).
לטובת מי שלא מכיר הטיפים בגיאומטריה נמצאים פה:
https://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/
אני ממליץ במיוחד על הטיפים בנושא מקבילית, מעוין, טרפז שווה שוקיים ומשפט תאלס.
יאווו ממש תודה!! הסרטון ממש עזר לי להבין דברים שלא הבנתי ב3 שיעורים (: (:
בכיף :)
תודה זה עזר לי מאד מאד תודה רבה!!!!!
😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
בכיף. מאוד שמח שזה כך
בשאלה 3 כתוב שני ערים במקום שתי ערים
תודה
למה אתה מחסר בתרגיל 5 אתה חיסרת כשאמרו שחצי שעה לאחר מכן יצאה המשאית, אז צריך להוסיף חצי שעה לא לחסר לא?
שלום שימי
מה שכתוב שם זו התשובה הנכונה.
t הזמן שהמכונית נמצאת בנסיעה.
אז כמה זמן המשאית נמצאת בנסיעה?
חצי שעה פחות. וכותבים זאת כך
t- 0.5
נציב לדוגמה מספרים. המכונית נמצאת 5 שעות בנסיעה.
כמה זמן המשאית בנסיעה?
4.5 = 0.5 – 5
אם היינו פועלים בדרך שלך היינו מקבלים 5.5 וזה לא מתאים לשאלה.
מה שנכון הוא שאם היינו בונים משוואה של זמנים. אז היינו צריכים להוסיף 0.5 שעות למשאית כדי שהזמנים יהיו שווים.
זמן נסיעת המכונית = 0.5 + זמן נסיעת המשאית.
אבל השאלה זו אין משוואה של זמנים, המשוואה היא של הפרש מרחקים השווה ל- 100.
מקווה שמובן ובהצלחה.
תודה רבה זה מאוד עזר לי
שמחתי מאוד לשמוע, מקווה שנוכל לעזור גם בהמשך.
בהצלחה
לא הבנתי את שאלה 15
שלום אליהו
בשאלה מחשבים את המרחק שעבר כל אחד בנפרד ואת מחברים את המרחקים.
השאלה שלך היא מאוד כללית וקשה לי לענות עליה.
על מנת לקבל תשובה מדויקת יותר עליך לשאול שאלה מדויקת יותר. למשל:
למה המרחק שהולך הרגל עבר הוא זה? למה מחברים את המרחקים?
בהצלחה
דחוף!!
רוכב אופניים שמהירותו 18 קמ״ש וטרקטור שמהירותו 24 קמ״ש יצאו בו זמנית מקיבוץ א (המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
מגדירים את הזמן של רוכב האופניים כמשתנה.
הזמן של הטרקטור קצר בשעה.
ואז ניתן להגדיר את הדרך שכל אחד מיהם עבר (מהירות * זמן = דרך).
ואז הדרכים שלהם שוות.