מענה לשאלות במתמטיקה

לפני שאתם שואלים שאלה עליכם לנסות לפתור את השאלה בעצמכם.

1.למי מתאים השירות ולמי לא?

המענה לשאלות מתאים לאלו שניסו לפתור שאלה, לא הצליחו ומה שהם רוצים עכשיו זו הנחיה כיצד לפתור את התרגיל.

השירות לא מתאים לאלו שמעוניינים לשלוח שאלות ולקבל פתרונות מלאים.

2.איך שולחים שאלה?

מנויים יכולים לשלוח שאלות:

  1. בוואטסאפ 0527-586-585.
  2. באימייל help@m-math.co.il.
  3. להשאיר תגובה במערכת התגובות של האתר.

מי שאינם מנויים יכולים לשאול שאלה על ידי השארת תגובה במערכת התגובות של האתר.

3.כיצד אנו עונים על השאלות?

התשובות נועדו להסביר איך מתגברים על המכשול שמוצג על ידי התלמיד/ה.

התשובה תכלול הנחיה כיצד לפתור את התרגיל והרבה פעמים גם קישור לדף עם הסברים בנושא + דוגמאות.

אנו לא נותנים פתרונות מלאים כתובים.

שאלות על תכני האתר
אם השאלה שלכם היא על תכני האתר אז נסביר את השלב שאינו מובן בפתרון התרגיל או נסביר למה תרגיל נפתר בדרך מסוימת ולא אחרת.

שאלות על תכנים מחוץ לאתר
אם השאלה שלכם היא על תכנים מחוץ לאתר ניתן הסבר מילולי קצר לדרך הפתרון ונפנה לדף המתאים באתר המלמד את הנושא בצורה מורחבת (ברוב המוחלט של המקרים דף כזה קיים).

כאן למטה בדף יש כ- 1,000 שאלות שנענו, אתם יכולים להתרשם מיהן על צורת התשובה.

אלו תשובות שניתנו לגולשים שאינם מנויים – מנויים זכאים לקבל תשובות מפורטות יותר.

שאלות נוספות תוכלו לראות בדפי האתר.

4.מתי עונים?
בימים א-ה ובשעות 8:00 – 20:00 שאלות נענות לרוב לפחות כל שעה עגולה.
כמו כן ביום ו נענות שאלות.

5.האם מספר השאלות מוגבל?

מספר השאלות לא מוגבל כי יש שאלות ואנשים שדורשים הרבה זמן לעומת כאלו שדורשים מעט זמן.

אבל הזמן שמוקדש לכל מנוי מוגבל.

כאמור המענה שלנו קצר ונועד להסביר את המכשול שמפריע בשאלה.

במקרה ומנוי חורג ודורש הסברים ארוכים אנו שומרים לעצמנו את הזכות להפסיק את המנוי ולתת למנוי החזר כספי על זמן המנוי שלא נוצל.
פעולה זו של הפסקת המנוי לא בוצעה מעולם.

עד כה השירות של מענה לשאלות עובד ברמת שביעות רצון גבוהה וללא חיכוכים.

לקריאת תקנון האתר הנוגע גם למענה על שאלות.

מנויים באתר יכולים לשאול שאלות גם:
1.וואטסאפ: 0527-586-585
2.דרך המייל: help@m-math.co.il

מי שאינו מנוי יכול להשאיר שאלה על ידי השארת תגובה באתר.

להגיב על לומדים מתמטיקה לבטל

השאירו שאלה או תגובה באתר. אין צורך להשאיר אימייל (השירות זמין לכולם ללא תשלום).

2,017 מחשבות על “מענה לשאלות במתמטיקה”

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הנושא של זיהוי פונקציה נלמד בכיתה ז, הוא מסובך בעיניי ולאחר מיכן עוזבים את הנושא.

      הגדרה מתמטית פורמלית של פונקציה:
      פונקציה היא התאמה המשייכת לכל איבר בקבוצה אחת, איבר יחיד בקבוצה שנייה.

      הסבר במילים פשוטות יותר:
      פונקציה יכולה להיות מיוצגת על ידי משוואה מתמטית כמו y = x + 1.
      התנאי של הפונקציה אומר כי כאשר אנו נכניס ערך x נקבל ערך  y יחיד.
      כלומר אם x = 4 אז יש רק ערך y יחיד המתאים לו.

      ובאופן כללי מלבד הביטויים בסגנון x = 6 שאינם פונקציה לרוב כל מה שפוגשים בתיכון ונראה כמו פונקציה הוא באמת פונקציה.
      ניתן ללמוד עוד כאן:
      https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/function-7th/

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אני יודעת שיש לי אסימפטוטה אופקית בנגזרת, האם זה אומר משו על האסימפטוטות אופקיות בפונקציה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה מה שכתוב במסמך של משרד החינוך עבור חומר עזר מותר לנבחנים אקסטרניים:

      1. מחשבון לא גרפי. אין להשתמש באפשרויות התכנות במחשבון שיש בו אפשרות לתכנות.
      שימוש במחשבון גרפי או באפשרויות התכנות במחשבון עלול לגרום
      לפסילת הבחינה.
      2. דפי נוסחאות (מצורפים).

      אם יש ספק לגבי המחשבון הזה אז ממליץ להביא שני מחשבנים ולשאול בכיתה מי מיהם מותר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יצא לי תשובה של עשרים ואחת ווי מינוס ואין לי במה לחלק זה בסדר?

  3. אנונימית

    היי,לגבי סדרה הנדסית
    האם על פי כלל הנסיגה אפשר להציב ב a+1 כל מספר ובהתאם ה q יעלה בחזקה? למשל האם זה עובד ככה:
    an+2= an*q^2 ?

  4. שלום

    יש לי משואת מעגל (X+3) בשניה ועד (Y-7) בשניה = 169
    האם ניתן למצא מרכז מעגל מתוך משואה זו

    תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      למה לא נתונה אפשרות ליצור משתמש?
      צרי קשר בטלפון 0527-586-585 בשיחה או וואטסאפ.
      אפשר גם היום, יום העצמאות.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      x בשנייה הוא חיובי תמיד או שווה ל 0 כאשר x = 0.
      כאשר מכפילים ביטוי חיובי ב 3-, מה קורה?

  5. הי!
    אשמח שתעזור לי בפתרון של שאלה(בנושא מציאת נעלמים בעזרת נוסחת המרחק)
    על ציר הX מצא נקודה שסכום מרחקיה מהנקודות (8;9)(0;1) הוא 24
    ניסיתי לעשות נקודה (0;X)ולחבר את נוסחאות המרחק של הנקודות לנקודה הזאת ולהשוות ל24 אבל זה לא יצא כמו התשובה בספר
    תודה רבה מראש!!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      דרך הפתרון שלך נכונה.
      על מנת לראות את הטעות צריך להסתכל.
      אם את מנויה שלחי צילום של הפתרון שלך באימייל או בוואטסאפ.

  6. משאית עוברת ביום א דרך של 400 ק"מ במהירות קבועה ,וביום ב המשאית עוברת את אותה דרך במהירות פחות 20% מהמהירות ביום א .
    – אפשר בבקשה טבלה המציגה את נתוני השאלה (בדגש על מציאת הזמן )

      1. שלום רציתי לשאול כיצד מוצאים נקודת קצה של קו ישר בעזרת אמצע קטע והנקודה השנייה?
        תודה

  7. היי תוכלו להסביר לי איפה אפשר למקם סוגריים בתרגיל
    8×3-14:2+4×11-7:7=3
    ושהתרגיל יהיה נכון?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הסדר של המספרים לא ברור.
      אם תוכלי לשלוח את התרגיל באימייל או בוואטסאפ.

  8. שלום אני לומדת בעת הדעת וקיבלתי תרגיל לא הבנתי
    =(7-)•8+6•2-
    עכשיו צריך ליפתור שני ספרות ראשונות ואז לרשום את התשובה ואז את כול התרגיל וככה עד שנגמר המיספרים ומקבלים תשובה לתרגיל עכשיו מה לא הבנתי זה 8•2- אים זה מינוס ועוד כפול אז מה זה שווה מינוס פלוס כפל חילוק אשמח לעזרה

  9. אנונימי00

    בעיות קיצון
    בתוך מלבן חיצוני שהיקפו 72 ס"מ, חסום מלבן פנימי שצלעותיו מקבילות לצלעות המלבן החיצוני.
    רוחב השוליים הצרים 2 ס"מ מכל צד, ורוחב השוליים הרחבים 3 ס"מ מכל צד.
    א. הבע באמצעות x את אורך המלבן החיצוני.
    ב. הבע באמצעות x את שטח המלבן הפנימי

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא נכתב מה עשית בשאלה ואיפה הקושי.
      פתרונות מלאים לשאלות לא ניתנים כאן.

      בנוגע לסעיף א אם נגדיר כ Y את אורך המלבן החיצוני.
      אז ניתן לכתוב:
      2y + 2x = 32
      ומכאן לבודד את y.

  10. שלום
    למה הבסיס של הלוג חייב להיות גדול מאפס? ואם קיבלתי תשובה שהיא בסיס שלילי אז היא לא בתחום ההגדרה, למרות שכאשר אני מציב את התשובה עם הבסיס 0 אזי מתקבלת תשובה נכונה.
    נכון שלא תמיד יוצאת תשובה נכונה אבל כאשר יש תשובה נכונה למה זה לא מתקבל?
    דבר שני למה לא תמיד יוצאת תשובה נכונה, אני מנסה להבין את ההיגיון . תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      1.הפונקציה הלוגריתמית הוגדרה כך שהבסיס שלה חיובי שונה מ- 0. זו הגדרה.
      2.כמו כן בסיס 0 הוא חסר משמעות ויכול לתת אינסוף תשובות נכונות (0 בחזקת כל מספר חוץ מ 0 שווה ל 0).
      3.פתרונות של תרגיל חייבים להיות בתחום ההגדרה, אם הפתרון לא בתחום ההגדרה הוא לא נכון ולא ניתן לתת אותו כתשובה.

  11. הגובה של צמח נוי מסוים מתפלג נורמלית עם ממוצע של 65 ס"מ. ידוע שרבע מהצמחים מגיעים לגובה העולה על 75 ס"מ. א.מה הסיכוי לבחור באקראי צמח נוי שגובהו מעל הממוצע אך נמוך מ75 ס"מ? ב.מה אחוז הצמחים שגובהם נמוך מ55 ס"מ

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      1.בתפלגות נורמלית 50% נמצאים מעל הממוצע ו- 50% מתחת. לכן זה שהממוצע הוא 65 וההתפלגות נורמלית זה אומר ש 50% מעל 75% ונתון גם ש 25% הם מעל 75.
      2.ההתפלגות הנורמלית היא סימטרית ומכך ניתן להסיק את התשובה לסעיף השני.
      נושא ההתפלגות הנורמלית נלמד כאן באתר:
      https://www.m-math.co.il/3/381/normal-distribution-3-units/

  12. שלום

    נתון לי משולש כללי כשאחת הזוויות היא 110 מעלות, ושטח המשולש הוא 50 סמ"ר.

    כיצד ניתן למצוא את אחת הצלעות ?

      1. נכון, אבל איך אני עושה זאת שיש לי רק נתון אחד שהוא זווית בנוסף לשטח ?

        כשאין בכלל צלעות איך אני פותר זאת ?

        1. לומדים מתמטיקה

          או שנותנים צלע אחת או שנותנים יחס בין שתי הצלעות ואז אפשר להגדיר אות שתי הצלעות באמצעות נעלם יחיד.

  13. שלום השארתי אתמול שאלה. אבל אני לא רואה אותה באתר. יתכן ולא נשלחה. השאלה היא-
    במעוין קודקוד A( 4,-4). B(6,5) C(12,y) צריך למצוא את ערך ה-y . ויש שני תשובות לשאלה.
    אחת האפשרויות לפתור את התרגיל זה לעשות נוסחאת דיסטנס ואז להשוות כי צלעות במעוין שוות.
    אבל כאדר ניסתי דרך אחרת זה לא הצליח. הדרל הייתה למצוא את המשוואה של AC ואז למצוא משוואה של BC ואז להשוות בינהם ומכיוון שיש ערך x לשניהם אותו הדבר שזה 12. נותר להציב ואז לקבל את ערך ה- y.
    והבעיה שזה מגיע לי לפסוק אמת . 48a=48a.
    למה זה קורה? למרות שפתרתי עם דרך של דיסטאנס אני רוצה להבין למה זה הצליח עם הדרך האחרת. אני יודע שזה קשור למשוואות בשני נעלמים. אני אשמח אם תוכל להסביר לי בהרחבה למה זה קורה ,ומתי זה מתרחש. תודה רבה על העזרה ותודה על האתר המדהים הזה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      ראשית לא כל פעם שהמשתנים מתבטלים הדבר נובע מטעות. רוב הפעמים הדבר נובע נבניית אותו ביטוי אלגברי משני צדדי המשוואה.
      צריך לראות באופן מפורט יותר מה עשית.
      אם אתה מנוי שלח תמונה עם הפתרון שכתבת ושם המנוי שלך לאימייל של האתר.

  14. שלום רב,
    ברצוני לברר האם ישנו מענה ללמידה בנושא:
    הזזות אופקיות ואנכיות,שיקוף, מתיחה וכיווץ של גרף פונקציה?
    במידה וכן אודה לקישור רלוונטי בנידון.
    התרשמתי לטובה מהאתר ושוקלת לבצע מנוי לכיתה י.
    לתגובתכם אודה ואף אעריך.
    חן דמברוס

  15. שלום,
    במשוואה ריבועית:
    (X-4)(X-4)-(4X+5)(3X-10)=17X-110
    הגעתי למשוואה ריבועית שבה:
    -11X^2-25X+176=0
    פתרתי אולי 20 ניסיונות שונים וזו התוצאה הכי הגיונית שהצלחתי להגיע אליה,
    מכאן שאלתי היא מה אני מפספסת?
    כשאני מציבה בנוסחה כאמור התשובה לא הגיונית, כמו כן המשוואה בעצמה מפוקפקת בעיני חח.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם תוכלי לשלוח תמונה עם דרך הפתרון באימייל או בווטסאפ אוכל לעבור על הפתרון

  16. איך אני פותר את הבעיה הבאה?
    נתון לי הפונקציה:
    log (x+1)-log (1-x) שתיהם על בסיס 1/e
    והמטלה היא להוכיח שהפונקציה הזו זהה לפונקציה הבאה:
    ln(1-x)-ln(1+x)

    איך עושים זאת??

    תודה רבה!!

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    יש לי שאלה :
    היה לי שאלה לחקור פונקציה ואת פונקציית הנגזרת שלה ואז באחד הסעיפים האחרונים שאלו אותי מצא את ערך ה- x שבו f(x) כפול f '(x) קטן מ-0.
    איך אני פותרת כזה דבר ?
    ניסיתי להכפיל את שתי הביטויים של הפונקציות ויצא לי לי x קטן משתיים מארבע ומאפס .
    האם זה ערכי הx שביקשו?
    כי זה לא יצא שווה זה יצא קטן….

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אני מניח שכבר שרטט את הגרף של שתיהן.
      פותרים תרגיל כזה לרוב על פי הגרף.
      כאשר אחת חיובית והשנייה שלילית אז המכפלה שלהן שלילית.
      ואת התחומים הללו מזהים בגרף.

        1. לומדים מתמטיקה

          כן.
          ביקשו ממך את הסימן של הכפל בניהם לכן את צריכה להכפיל את הסימנים שלהם בתחומים השונים.
          אין צורך להכפיל את הערכים המדויקים אלא רק את הסימנים.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש משפט הפוך למשפט:
    "ביש"ז התיכון ליתר שווה למחצית מן היתר"?
    (שזה אומר שאם במשולש התיכון אל הצלע שווה למחצית מן הצלע אז המשולש הוא יש"ז?

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    האם כדי להוכיח שלשתי פונקציות יש משיק משותף אני גוזרת את שתי הפונקציות ומשווה בינהם ואז אם אני לדוגמה מקבלת שX=2 אז אני חוזרת למשוואות של שתי הפונקציות ומציבה ובודקת אם ערך ה y זהה ואם כן אז זה אומר שלשתיהם יש נקודה משותפת בעלת שיפוע שווה אז יש להם משיק משותף?

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום
    לא הבנתי 2 שאלות בשיעורי הבית שלי בנושא בעיות מילוליות מספרים.
    השאלות:
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        שלום
        הבנתי את רעיון התרגיל רק לא הבנתי מה זה אומר מכפלת סכום ספרותיו?

        1. לומדים מתמטיקה

          באמת ביטוי בעייתי מבחינת העברית שלו.
          צריך לשאול את מי שכתב או שנתן את השאלה.
          בדרך כלל בשאלות הללו מתייחסים למכפלת ספרותיו.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אהה אוקיי תודה רבה רבה!!!
        זה יכל להיות כלל על כל מספר? כאילו (X-Yׂ) חלקי (Xּּּ+Y) שווה חצי?
        ועזרת לי מאוד!! אז תודה

        1. לומדים מתמטיקה

          הביטוי הזה הוא משוואה.
          למרבית המשוואות הללו יש פתרון אבל ניתן ליצור משוואות גם ללא פתרון, למשל עם מוסיפים מקדם 0.5 ל x שבמונה.
          כאשר מקבלים דבר כזה זו משוואה שצריך לפתור.

          1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            אמממ לא נראה לי שהבנת אותי ככ..
            רציתי לשאול אם אני יכולה להחליף את ׁׁ(X-1)חלקי(X+1) ב 0.5 בביטוי שזה קיים בו?
            כאילו Y=X(X-1):(X+1)
            אז האם אפשר לכתוב במקום מה שכתבתי למעלה Y=0.5X?

            1. לומדים מתמטיקה

              כתבת: כאילו (X-Yׂ) חלקי (Xּּּ+Y) שווה חצי.
              ואז אמרת:
              Y=0.5X
              והתשובה היא לא. Y=0.5X הוא לא פתרון המשוואה שלמעלה.

  21. שלום אני רוצה לדעת איפה אפשר למצוא נושא של מציאת נפח,שטח מעטפת ושטח פנים של הגופים קוביה ופירמידה

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום אשמח לקבל תשובה מהו המרחק של המשיק הקצר ביותר לנקודה על המעגל

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      האם השאלה היא מה המרחק הקצר ביותר בין משיק למעגל למעגל עצמו?
      המרחק 0, הם עוברים באותה נקודה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להיות מידע על הפונקציה שמציבים אותו בפונקציה וכך מוצאים את הפרמטר.
      אם הייתי יודע אם זה ישר / פרבולה / פונקציית פולינום הייתי גם מפנה לדף.

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          אם יש לך נקודה דרכה הפונקציה הקווית עוברת תציב אותה במשוואת הפונקציה הקווית ותמצא את b.
          מעבר לזה יש את הנושא של b והגרף
          https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph-summary-2/
          ויש את הנושא של פרמטרים שהוא קשה יותר ולהערכתי אתה לא צריך אותו
          https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-parameters/

      1. היי , רציתי להגיד לכם שממש אהבתי את האתר אבל אני ממליצה לכם להוסיף בצד זכוכית מגדלת כזאת של חיפוש שזה יתן את האופציה לחפש חומר בכלליות דרך כל הכיתות ובצד זה ישייך אותך לאיזה כיתה זה מתאים . כי יוצא לי עכשיו שאני מחפשת את החומר שאני צריכה וגוללת בתוך 2 כיתות בלי למצוא את זה . תודה בכל מקרה!

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          תודה על המחמאות.
          יש סיבה לכך שאין מנוע חיפוש באתר – הסיבה היא שמנוע כזה יוצר דפים שהם תוצאות חיפוש. הדפים הללו הם דפים באיכות נמוכה ובכמות גדולה.
          כאשר הדפים הללו מאונדקסים בגוגל זה גורם נזק.

          אבל יש שתי אפשרויות שכן ניתן לעשות:
          1.לשלוח שאלה במייל – לענות לשאלה על מיקום חומר לוקח עבורנו שנייה ואין בעיה שתשאלי אותנו.
          לפעמים בעקבות שאלות כאלו גם מתפתחים דפים לא שגרתיים.
          כמו הדף לבוגרים הלומדים חומר של בית ספר יסודי
          https://www.m-math.co.il/6th-grade/basic-rehearsal/

          2.לחפש במנוע חיפוש : גוגל.
          אם תכתבי את הנושא + צירוף המילים לומדים מתמטיקה במנוע החיפוש גוגל תגיעי לדף המתאים באתר.

          אם יש דברים לא סגורים / ברורים בנושא זה חזרי אליי.

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    יש פה באתר טכניקות של הוכחות ומשפטים למשו"ש? החומר הזה ממש קשה..

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        איך אפשר לפתור מערכת של אי שוויונים ממעלה שניה אם 2 תרגילם 1 עם x בשניה ואחד בלי

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          צריך לפתור כל אי שוויון בנפרד.
          ואז לעשות חיתוך או איחוד בהתאם לנדרש.

          1. אנונימי (לא מזוהה)

            יש באתר דרך לחילוק X או להתמודדות עם זה בתרגיל? זה הופיע לי בתרגיל ואני לא יודע איך לפתור

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מרחק בין נקודה לישר זה אורך האנך.
      מוצאים את משוואת האנך על פי נקודה ושיפוע.
      מוצאים את נקודות החיתוך בין הישרים ואז את המרחק בין שתי הנקודות.
      זה לרוב התלמידים, לתלמידי 5 יחידות ב יב יש נוסחה.

      1. היי צהריים טובים
        איך אני מוצאת איפה למקם את הנקודה על ציר ה-x בתרגיל הבא?
        נתונות הנקודות A(10,4) B(-2,8)
        נקודה p נמצאת על ציר ה-x כך שמרחקה מנקודה A שווה למרחקה מנקודה B.

        אשמח שתענו ניסיתי כמה פעמים ולא מצליחה.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם צריך לזהות זוג נקודות שיש להן תכונות משותפות למה מתכוונים .
    אילו תכונות משותפות יכולות להיות?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לנקודה לעומת נקודה יכול להיות ערך x או ערך y שווה.
      או שישר או פונקציה אחרת עוברת דרך שתיהן.
      לשתי נקודות לעומת שתי נקודות יכולות להיות גם תכונות אחרות – כמו שיפוע שווה.

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, בפירוק טרינום לפי נוסחת השורשים, זה משנה מי מהפיתרונות אני בוחרת שיהיה X1 X2?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      את צריכה לדעת לאיזו שנה הנושאים שייכים בתוכנית הרגילה או לחפש במספר שנים שונות של התוכנית הרגילה.
      אם תגידי לי מספר נושאים והרמה שלהם אוכל להגיד לך לאיזו שנה הם שייכים.

  26. היי
    דבר ראשון- תודה על האתר המדהים לא יודעת איך הייתי מסתדרת בלעדיו!
    יש לי כמה שאלות:
    1. מה זה נקודת קיצון בפונקציה?(יש לי תרגיל וכתוב למצוא את נקודת הקיצון של הפונקציה
    2.כתוב לי למצוא את נקודת האפס של הפונקציה -מה זה נקודת אפס?
    3. כתוב לי לשרטט את הפונקציה בתחום (5,5-) ואז יש עוד כמה נתונים, אבל מה הכוונה לשרטט בתחום?
    אשמח למענה מהיר תודההה

  27. היי, יש לי שאלה, האם הביטוי הזה נכון או לא נכון:
    משולש עם שני צלעות בהתאמה וזווית בהתאמה למשולש אחר עם שני צלעות שוות בהתאמה וזווית בהתאמה בהכרח חופפים?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      כדי שתהיה חפיפה הזווית צריכה להיות בין הצלעות או מול הצלע הגדולה.
      לא המשפט לא בהכרח נכון.

  28. אתה יכול לפרק לי את משוואת הפונקציה זאת אומרת y= מה הוא אומר לי אני רק יודע ש m=שיפוע אז מה שווה כל דבר מה שווה הb מה שווה הx ?

  29. אפשר בבקשה חומרים על הוכחת מעגל חוסם וחסום מרובע חוסם וחסום כאילו איך מוכיחים את זה?

  30. היי אממ אפשר לעזור לי לפתור את התרגיל הזה?:
    a +2a בריבוע
    —————-
    a
    (כאילו a בריבוע פחות שני a חלקי a)
    אני פשוט לא יודעת איך לפתור

  31. היי
    יש אפשרות למצוא משוואת ישר רק עם נתון לי נקודה אחת על הישר, ללא שיפוע וללא מידע על כך שהישר הוא מקביל לצירים?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      על סמך נקודה אחת שהיא הנתון היחיד בשאלה לא ניתן למצוא משוואת ישר.
      כי יש אינסוף ישרים שעוברים דרך הנקודה.

  32. לא הבנתי את השלב שבו הכפילו רבע כפול 4 למה דווקא כפול, וכן 0.5 כפול 2. אשמח לעזרתכם אני בתחילת הדרך….
    תודה על ההסבר הברור והנהיר

  33. איך פותרים משואוות כאלה ?
    -2(X+10)=52
    -2(4X+3)+9=5X
    6-2(4-X)=50
    *זה הופך זה לניתן לכתב ישר
    אני שמח לקבל תשובות

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    תודה רבה על הכל!
    ישבתי בשיעורים על משפט תאלס ולא הבנתי כלום, ועכשיו בזכותך הבנתי הכל בקלות!
    שיהיה לך רק טוב בזכות מה שאתה עוזר לאנשים:)
    האם יש דף הסבר על המשפט ההפוך לתאלס והרחבותיו?
    תודה וערב טוב

  35. בוקר מצוין,
    יש לי בקרוב מבחנים פסיכוטכניים לעבודה אצל מכון קינן שפי, קניתי קורס דמה אצל ניב רווח ל3 ימים וזה עומד להיגמר האתר שלך עזר לי מלא מבחינת מתמטיקה, רציתי לשאול כי לא הגעתי לזה כשלמדתי האם תוכל למקד אותי על הנושאים של חשיבה כמותית איפה להתחיל וככה אגיע יותר מוכן למבחן תודה רבה מראש.

  36. היי
    אם יש לי שני גבהים במשולש שנפגשים בנקודה שבה עובר ישר שלישי האם נובע מכך שהוא גם גובה?
    תודה רבה!!!!

  37. טליה ברזילי

    היי תודה רבה על ההסברים, יש לי שאלה שאני לא יודעת איך לפתור אשמח לעזרה.
    3x-2y=6 מה הדרכים לפתור משוואה כזאת תודה רבה!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זו משוואה אחת עם שני נעלמים – אי אפשר לפתור אותה.
      צריכה להיות עוד משוואה על מנת לפתור, כלומר למצוא את x,y.

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, מה ההבדל בין המשפט: " השלם שווה לסכום חלקיו" ל"חיבור זוויות" בטענה ונימוק? תודה

  39. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי.
    אם יש לי משש ואני רוצה להשתמש במשפט: "זוויות הבסיס במשש שוות זו לזו", אני כותבת בהתחלה שהמשולש הוא שווה שוקיים, אבל האם בהתחלה אני צריכה לכתוב מי השוקיים או שמיד לאחר שאני רושמת שהמשולש הוא משש אני יכולה להגיד על זוויות הבסיס?
    תודה

  40. היי כאשר נתונה לי פונקציה , לדוגמא : שורש x^2 -6x+m (השורש הוא על כל הביטוי הנ״לֹ )
    ושואלים אותי , מצא לאילו ערכים של m הפונקציה מוגדרת לכל ערך של x .
    מה אני צריכה לעשות ?
    ניסיתי לפתור לפי תחום הגדרה של שורש ( גדול או שווה ל0 ) . אבל לא הצלחתי להבין איך זה מתקשר לm .
    אשמח לקבל הסבר מלא . תודה רבה !

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אתה צריך למצוא עבור אלו ערכי m הביטוי הריבועי חיובי תמיד.
      לפני שאתה פותר עליך לדעת את התנאים שגורמים לפרבולה להיות חיובית תמיד.
      https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/quadratic-inequalities-with-none-or-infinite-solutions/
      לאחר מיכן תוכל לראות פתרון של שאלה דומה כאן (דוגמה מספר 1).
      https://www.m-math.co.il/mathematics-function/domain-of-root-function-p/

  41. שלום, לא הבנתי את הבעיה הזאת:
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)
    אשמח להסבר או ללינק איך לעשות אותה.. אני הגעתי ל: 240 לחלק לX-3 שווה לY+4
    כנראה שטעיתי..

  42. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה קצת אחרת בתחילת כיתה ט איזה חומר צריך ללמוד למבחן יחידות?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה תלוי למה אתה קורא תחילת שנה ובכמה יחידות מדובר.
      נושאי המבחן צריכים להינתן על ידי בית הספר ואי יכול לתת אותם כאן.
      בתחילת כיתה ט הנושא העיקרי שנלמד הוא חזקות.

  43. שלום שוב..
    אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה?
    (המשך השאלה הוסר מהאתר).

    חושבת שזה נכנס בקטגוריה של בעיות מילוליות.. תודה

  44. שלום שוב קיבלתי שתי שאלות כאלה:
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה..

  45. שלום צהריים טובים
    קיבלתי שאלה כזו: מהי משוואת הישר שחותך את ציר X בנקודה (1,0)?
    יצא לי b+m=0 רק הפוך כאילו אפס שווה אמ ועוד בי.. האם צדקתי?

  46. שלום שוב.
    איך אני עונה על שאלה כזאת?
    נתון ישר אחד ששיפועו 4 ועובר דרך הנקודה (3,10)
    נתון ישר אחר ששיפועו (2 (-ועובר דרך הנקודה (-30,5)
    על איזה ישר נמצאת הנקודה (14-,3-)?
    ענו מבלי לחשב את משוואות הישרים. נמקו.

  47. שלום שוב.
    יש לי שאלה כזאת ואני לא יודעת מה זה אומר, לא מזהה שככה ישר אמור להיראות? אשמח ללינק להסבר על ישרים כאלה..
    לשני הישרים הבאים יש אותה נקודת חיתוך עם ציר Y :
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    תודה

  48. שלום ערב טוב
    אשמח לקישור שמסביר מערכת משוואות עם דברים מורכבים יותר, כמו שברים וכאלה.. אני כרגע נתקעת על שאלה ולא מצליחה להגיע לתשובה הגיונית אבל זה לא נותן לי לכתוב אותה כאן..
    תודה

  49. שלום! אשמח לעזרה
    איך אני פותרת שאלה כזאת?:
    בבית קולנוע הוקרנו בו זמנית שני סרטים בשני אולמות שונים. היחס שהיה בתחילת הסרט
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    אתר מצוין! :))))

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      יש משפט הפוך למשפט תאלס שאומר
      אם שני ישרים מקצים על שוקי זווית קטעים פרופורציונליים אז הם מקבילים זה לזה.

  50. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שיטה של פירוק לגורמים צריך ללמוד בכיתה ט (בהתחלה) בהקבצה א1?

  51. היי יש לי רצון מאוד גבוה ללמוד מתמטיקה
    רק שהרמת ידע שלי העכשווית היא עד לוח הכפל
    אם אתם מתעסקים גם ברמה זו ויכולים לעזור לי אשמח אם תחזרו אלי בהקדם האפשרי

  52. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    יש לי שאלה: מצא את ערכו של m שעבורו זוגות הישרים הבאים יהיו מקבילים:
    ישר א' x +y=17
    ישר ב' 3x+my+12=0
    הנושא הוא משהו כמו מציאת ערך הפרמטרים..
    אשמח אם תוכל להסביר לי!
    הילה.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני הבנתי שבכאלה מצבים צריך להשוות את שני השיפועים משני המשוואות
        רק השאלה מה קורה במשוואה השניה פה , מה השיפוע?
        יש פה 3x וגם my
        מה השיפוע?
        ברוב התרגילים זה לדוגמה:
        y=3x+14
        y=mx+7
        אז קל לי לראות שצריך לעשות:
        3=m
        ופה יש :my וגם 3x
        מה עושים במצב כזה
        לא כ"כ הבנתי🤷‍♀️😑😑

  53. היי
    יש לי שאלה :
    נתונות ארבע נקודות:
    (6,7) (5,3) (9-,2-) (3,1)
    שלוש מתוך ארבע נקודות אלו נמצאות על ישר אחד, מצא את הנקודה שלא נמצאת על אותו הישר
    וכן את השיפוע של ישר זה
    אשמח אם תענה לי
    (אני לומדת 4 יחידות כיתה י')

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      כל שלושת הנקודות שנמצאות על אותו ישר יתנו לך את אותו שיפוע כאשר תחשבי שיפוע על פי שתי נקודות.
      לכן:
      בחרי נקודה ומצאי את השיפוע שלה עם שלושת האחרות.
      אם תקבלי שני שיפועים שווים ושיפוע אחד שונה הנקודה שאינה על הישר היא הנקודה שיצרה שיפוע שונה.
      אם תקבלי שלושה שיפועים שונים הנקודה שבחרת אינה על הישר.

  54. היי, אם השיפוע של ישר שלילי הזווית שנוצרת עם ציר האיקס היא קהה. אז ככל שהשיפוע קטן יותר היא גם קטנה? לדוגמה שיפוע מינוס שש יהיה זווית קטנה יותר משיפוע של-1 כי מינוס 6 קטן ממינוס אחד?
    תודה

  55. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם אפשרי למצוא משוואה של פרבולה שנתונה לי נקודת חיתוך עם איקס אחת? אם כן אז איך

        1. לומדים מתמטיקה

          מנקודה בלבד לא ניתן לבנות משוואה של פרבולה.
          השאלה היא אלו נתונים נוספים ניתן להסיק מהשרטוט. נקודת חיתוך נוספת עם הצירים, נקודת קודקוד או סימטריה לציר ה y או משהוא אחר.

  56. איך אני פותרת משוואה שיש לי בה מספר עם איקס פחות ואז בסוגריים מספר עם איקס ועוד מספר כלשהו?
    לדוגמא: 3x – (5x+6) = 2(7-6x)

      1. איך אני אמורה להשתמש בזה כאשר יוצאות לי 2 תשןבות והתרגיל שכתהתי למעלה הוא מכנה משבר?

        1. לומדים מתמטיקה

          כאשר המכנה שווה ל 0 הפונקציה אינה מוגדרת.
          וגם הנקודות חשודות כאסימפטוטה אנכית.

  57. יש לי עבודת קיץ במתמטיקה (אני עולה לט') ואני לא מצליחה להבין את הסעיף הזה … אין לי איך לצייר לכם את זה אז אני פשוט ארשום את המשימה: "בכל אחד מהסעיפים הבאים נתון: a||B . חשבו את a "

    אם אפשר בבקשה להגיד לי מה השם של הנושא או לעזור לי אז תודה.

  58. אם יש לי איקס בנקודת קיצון שלא יוצא לו y (התשובה יוצאת משהו חלקי אפס)
    זו לא נקודת קיצון? ואיך אני מתייחסת לאיקס הזה בטבלה של המינימוס והמקסימום?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה אומר שהמשתנה שעל פיו מחשבים את האינטגרל הוא x.
      באינטגרל יכולים להיות אותיות שונות שהם פרמטרים. והביטוי dx מזהה לנו את המשתנה מכל האותיות.

  59. נתון האי שיוויון x^2-bx+10<0
    הפרמטר b מכוסה
    הציעו מספר לפרמטר b כך שלאי שיוויון לא יהיו פתרונות

    אשמח לעזרה

  60. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, איך הולך המשפט בדמיון משולשים- משהו עם במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות שוה?
    כאילו כשאני רוצה להשתמש בזה שהיחס בין כל 3 זוגות הצלעות המתאימות שווה כדי למצוא צלעות חסרות מה הנימוק?

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני מתכוונת אם נתנו לי שהמשולשים דומים ואני רוצה להשתמש בידיעה שמתקיימת פרופורציה בין הצלעות המתאימות.

          1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            נניח ועכשיו הגעתי לזה שיחס הדמיון הוא 4:3. ואני רוצה לחשב אורך של צלע, ואני עושה את זה עי שימוש בידיעה שיחס הצלעות המתאימות זהה בכל 3 הזוגות של הצלעות המתאימות, מה הנימוק שאני רושמת?

            1. לומדים מתמטיקה

              הצלעות ….. הן צלעות מתאימות בין משולשים דומים. יחס הדמיון בין המשולשים הוא 4:3 ולכן אורך הצלע …. הוא …. (תרגיל).

              1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                אפשר גם לכתוב- במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות זהה עבור 3 זוגות הצלעות?

  61. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, כשאני רוצה לחשב את יחס הדמיון, אני עושה את זה ע"י חילוק של צלע גדולה לחלק לצלע קטנה (9 לחלק ל5 או משהו כזה) או הפוך?

    1. לומדים מתמטיקה

      עניתי בשאלה הקודמת.
      מחלקים צלע קטנה במשולש אחד בצלע הקטנה במשולש השני – אלו הצלעות הדומות.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יש שאלות בספר שהם עושים צלע מתאימה גדולה לחלק לצלע מתאימה קטנה ואז מקבלים יחס דמיון לדוגמה 3.
        אבל אני פתרתי את זה וקיבלתי שליש כי עשיתי צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה, אז אשמח להסבר אם זה משנה שיחס הדמיון יהיה 3 או שליש.
        כמובן שאם הוא שליש אקפיד בהמשך לחלק באותו האופן- צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה.

        1. לומדים מתמטיקה

          זה תלוי אם מבקשים יחס דמיון בסדר מסוים בשאלה או שמבקשים יחס דמיון ולא מציינים את סדר המשולשים.

              1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                מה הכוונה?
                אם כתוב לי DFE~ABC ויש לי את האורך של DF וAB אני אעשה DF לחלק לAB ואם זה היה כתוב הפוך הייתי עושה AB לחלק לDF? כלומר, המשולש שמופיע ראשון אז הצלעות שלו יהיו במונה?

              2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                וסליחה על החפירה אם אומרים לי לרשום את הדמיון בין 2 המשולשים אני יכולה להתחיל מאיזה משולש שבאלי ואז לשמור על סדר קודקודים במשולש האחר?

              3. לומדים מתמטיקה

                אם לא כתוב הסדר לרוב ניתן לכתוב באיזה סדר שרוצים.
                אבל כל גוף שבוחן יכול לכלול כללים אחרים.

  62. היי בקשר לכינוס אברים דומים האם צריך לחבר את האיבר הדומה לפי סדר הצגתו בתרגיל?
    כלומר אם למשל יש את התרגיל a-4-5a-2a כאשר אני מכנס איברים דומים אני צריך שזה יהיה לפי הסדר או שאני יכול לכנס 2a-5a-a
    תודה ושבת שלום

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך לפעול על פי סדר פעולות חשבון.
      שזה משמאל לימין על בפעולות חיבור וחיסור יש את חוק החילוף.
      כך שבמקרה זה שתי האפשרויות נכונות.

  63. המשולש ABC הוא שווה שוקיים (AB=AC).
    נתון: זווית D שווה לחצי מזווית B. הנקודה D נמצאת על המשך הבסיס BC.
    הוכח:BD=AB+BC.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להגדיר את הזווית B כשווה ל x ואז להשלים את כל הזוויות בעזרת זוויות צמודות וסכום זוויות במשולש הוא 180.
      לאחר שתגדיר את כל הזוויות בכל המשולשים תוכל להסיק את התשובה.

  64. המתקשה בחשבון

    אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתור יחס זה בדרך הפשוטה והקלה ביותר:
    בהרצאה שהתקיימה היחס בין הגברים לנשים היה 5:3 .
    מספר האנשים בהרצאה היה 104 .
    מצאו כמה נשים היו בהרצאה.
    * ואם אפשר גם לקשר אותי לאתר / דף שעוזר בבעיות מילוליות בגאומטריה, באי – שוויון ובמשוואות עם שברים כמו זאתי: (3x-2)/5 – (3x-6)/50 = 7x/10 – 1/5 זה מאוד יעזור לי…

  65. יש לי פה שאלה במתמטיקה אני אשמח לדרך איך פותרים שאלות מהסוג הנ״ל.
    בקישור מופיע תמונה עם השאלה.
    זה קצת דחוף אז אשמח לתשובה זריזה ומנומקת כדי שאצליח תודה למענה.

  66. קודם כל תודה על האתר המדהים… המדריך בקורס שאני עושה אמר שניתן לרשום את המשפט "תיכון במשולש מחלק את המשולש לשני משולשים שווי שטח" בלי להוכיח, אבל בכל מקום באינטרנט אומרים שצריך, והוא אמר שדיבר עם אנשים במשרד החינוך. למי אני צריך להקשיב? תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אני לא מכיר פרסום של משרד החינוך המאפשר שימוש במשפט זה ללא הוכחה.
      זה מה שאני יודע.
      לא יכול להחליט בשבילך למי להקשיב.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אפשר למצוא את שיפוע AB וכך את שיפוע BC (מכפלת שיפועי ישרים מאונכים שווה ל 1-).
      ואז את משוואת BC על פי שיפוע ונקודה.

  67. היי
    רציתי לשאול למה בסעיף האחרון – לפונקציה אין אסימפטוטה אופקית תוכל לעזור לי בבקשה?

      1. איך אני אוכל לשלוח לך תמונה של השאלה? אם לא אני אנסה להסביר נתונה לי פונקציה מסויימת fx ונתון שהפונקציה הזאת היא נגזרת של gx שהיא פונקציה אחרת לפונקציה fx יש אסימפטוטה אופקיתy=1 ובשאלה שאלו אותי למה לפונקציה gx כלומר f'x אין אסימפטוטה אופקית, מקווה שזה מובן..?
        ותודה רבה

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          אם לפונקציה f(x) יש שיפוע 1 באינסוף זה אומר שהערכים של g(x) באינסוף ממשיכים להשתנות ולא שואפים למספר קבוע.
          לכן לפונקציה g(x) אין אסימפטוטה.
          כאשר לפונקציה יש אסימפטוטה אופקית אז בקצוות הנגזרת שלה שואפת ל 0.

  68. המתקשה בחשבון

    תוכלו לעזור לי בשאלה הזאת?
    היקפו של מגרש מלבני הוא 640 מ'.
    צלע אחת של המגרש גדולה ב – 80 מ' מן הצלע השנייה שלו.
    במרכז המגרש שתלו דשא וסביב הדשא סללו שביל הליכה (החלק המושחר)
    ברוחב 2 מ':
    א. מה שטח המגרש?
    ב. מה שטח הדשא?

  69. יש לי שאלה, מה זה אומר: איזה חלק מכל האריחים הם אריחים מאוירים? בשאלה – הריצוף באולם אירועים מורכב מאריחים מאוירים ומאריחים לבנים.
    על כל 2 אריחים מאוירים יש 7 אריחים לבנים.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אצלי הוא עובד אך לפעמים קורה שיש הבדל בין מחשבים / דפדפנים:
      על מנת שזה יעבוד גם אצלך:
      1.עשיתי פעולה כאן באתר שאמורה לעזור.
      2.נסה ללחוץ על הקישור שאני משאיר כאן.
      https://www.m-math.co.il/mathematics-function/integrals/integral-polynom/
      3.חפש בגוגל אינטגרל פולינום ולחץ על הקישור שמופיע בגוגל.
      אחד מהדברים הללו אמור לעבוד.

  70. דבר ראשון, תודה עצומה על האתר! עוזר ממש ללמוד מתי שנוח עם תרגולים וסיכומים:)
    אם הבנתי נכון, משוואה שנראת כך: x=-3 תהיה מקבילה לציר האיקס? (ניסיתי להגיבבנושא המתאים אבל זה לא נתן, תקלה)

  71. היי.
    כאשר אני מסרטטת מערכת צירים, צריך להקפיד על קפיצות קבועות לאורך ציר הx ולאורך ציר הy, השאלה היא אם צריך שהקפיצות יהיו קבועות ב2 הצירים, ז"א שאם בציר הx עשיתי קפיצות של 2 (אז יש לי 0 2 4 וכו) אני חייבת לעשות כף גם בציר הy או שאני יכולה לעשות קפיצות של 1 כל עוד לאורך כל הציר אני שומרת על קפיצות אלו?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      את יכולה לבחור את מרווח הקפיצות בכל ציר בנפרד.
      הרישום ב x לא צריך להיות כמו הרישום ב y.

        1. לומדים מתמטיקה

          כך נהוג, אבל זו לא חובה מבחינת חוקי המתמטיקה.
          מה שחובה הוא שאם גודל של 1 שווה 2 סנטימטר על הציר זה ימשיך כך לאורך כל הציר.

  72. בונים קוביה חלולה שאורך כל צלע מבחוץ הוא 10 ס"מ ועובי כל דופן – 2 ס"מ
    איך מחשבים את הנפח הפנימי של הקוביה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      נסה לשרטט את הפאה של הקוביה כריבוע, להוסיף לשרטוט את העובי ולחשב את המרחק מדופן לדופן.

  73. צריכה תרגול של כפל דו איבר בדו איבר ברמה של 3 יחידות אני צריכה לתרגל אשמח אם תשלח לי קושר לתרגול כולל הסברים

  74. שלום מה שלומך

    אני כבן 48 בקרוב אני מתחיל לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

    אני מאוד אוהב את הצורה שאתה מסביר דברחם
    אשמח לשוחח ולברר אם אתה יכול להעשיר אותי בפרטי .

    אני קצת חלוד וצריך עזרה

    תודה רבה אורי

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום אורי
      אני לא נותן שיעורים פרטיים.
      אבל אם אתה מתכוון ללמוד דרך האתר אוכל להשאיר לך את המייל שלי דרכו תוכל לשאול שאלות – ובתנאי שקודם ניסית להבין את החומר דרך האתר.
      אם תרצה השאר כאן תגובה עם מייל ואשלח אליו את שלי.

  75. היי
    כאשר נתון לנו שבר ויש לפני השבר מינוס לאן מכניסים את המינוס למונה או למכנה??

  76. היי
    אם נתון לי שהערך מוחלט של איקס יותר גדול מאיקס זאת אומרת ש x הוא שלילי??

  77. איך אני מוצאת פרמטר בפונקציה רציונלית אם נתון לי אסימפטוטוה אופקית y=2 אבל הפרמטר הוא מספר שלם ולא חלק מהשבר זאת אומרת הוא נמצ בנפרד מהפונקציה הרציונלית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך לבנות משוואה האומרת שערך האסימפטוטה האופקית הנובעת מהביטוי העיקרי + הפרמטר = 2.
      זה נובע מכך ש a משנה ב a את ערך הפונקציה וערך האסימפטוטה האופקית.

      1. היי , הישר Y=2 הוא אסימפטוטה של הפונקציה F(x)= a+ 4x-15 / (x-4)^2
        וצריך למצוא את הערך של a לא הבנתי מהו הביטוי העיקרי כי אין לי חזקה במונה ותודה רבה:)

        1. לומדים מתמטיקה

          4x-15 / (x-4)^2
          מה האסימפטוטה של שבר זה אילו היה לבדו?

          מוסיפים את a לתשובה ומקבלים את האסימפטוטה של הפונקציה כולה.
          זה כך כי כך מתקבל ערך הפונקציה וזה משהו שצריך להבין.

          יש כאן דוגמה לחישוב אסימפטוטה לפונקציה דומה ללא פרמטר.
          די בהתחלה תחת הכותרת – ומה קורה לפונקציה אם מוסיפים לשבר מספר? –
          https://www.m-math.co.il/mathematics-function/horizontal-asymptotes/

          1. אם זה היה ללא הפרמטר האסימפטוטה האופקית הייתה 0 לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0 ואס אם אני מוסיפה a ומשווה ל2 אז a=2 אבל יש דרך אלגברית להראות את זה או שככה זה מספיק?

            1. לומדים מתמטיקה

              a + 0 = 2
              זו הדרך האלגברית.
              בצירוף הנימוק : לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0

  78. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ABC הוא משולש ישר זווית ושווה שוקיים נתון – C=8,3 ו- B=4,1 ב.
    (המשך השאלה הוסר מהאתר).

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא כתבת מה הוא הקודקוד של הזווית הישרה ומהם הצלעות השוות, יש לזה משמעות מבחינת הפתרון.
      אם הקודקוד הוא לא A.
      אז ניתן לכתוב את משוואת BA או CA ולהגדיר את A בעזרת משתנה יחיד.
      לאחר מיכן להשתמש בכך שהמרחק של A מקודקוד במשולש שווה למרחק אחר שהוא ידוע.

  79. היי, כדי לחשב את סכום הסטיות מהממוצע, עושים את הציון פחות הממוצע או את הממוצע פחות הציון?
    נגיד אם הציון הוא 8 והממוצע הוא 7
    עושים 8-7=1 או 7-8= -1
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הציון פחות הממוצע.
      אך מכוון שבסטיית תקן ההפרשים הללו מועלים בריבוע דבר שהופך אותם תמיד לחיוביים זה לא היה משנה את התוצאה אם היו מחשבים להיפך.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        זאת אומרת שאם הציון הוא 40 והממוצע הוא 60 אני עושה
        40-60=-20?

  80. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח לקבל קישורים לנושא של פונקציה
    למדנו בכיתה ח' ולא הייתי בדיוק 'בענינים' עכשיו אני חייבת להשלים את הנושא
    אני עולה לי' ואני רוצה להשלים את החומר
    אגב-
    בכיתה י' לומדים על הפונקציה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מספרים טבעיים הם חיוביים ושלמים בלבד.
      מספרים שלמים יכולים להיות גם שלמים שליליים כמו 4-.

  81. היי
    האם יש קישור לכל המשפטים הגאומטריים לכיתה ט ברמת 4 ו5 יחידות ?
    זה ממש יעזור לי לסכם את החומר של השנה לקראת השנה הבאה
    ותודה ע-נ-ק-י-ת על האתר המושלם (לא בסלנג)

  82. היי, יש סיכוי להסבר על טור טיילור וקואורדינטות גליליות וכדוריות, או שזה לא חומר של תיכון?

  83. גיטל לינצנר

    שלום וברכה, רציתי לברר אם יש דרך לקבל את החומר – השאלון ללימוד ה"וקטורים", גם באימייל.
    אשמח אם יגיבו לי בכתובת המצורפת.

    תודה רבה רבה.

  84. שלום,
    בתרגיל האחרון בסרטון: "עבור אלו ערכים של B הפרבולה Y=-X^2+BX-3 נמצאת תמיד מתחת לישר Y=6"

    קבעת 2 תנאים:
    1. A קטן מאפס.
    2. הדלתא קטנה מ-0. תנאי זה לא ברור לי. הרי הפרבולה יכולה להיות מעל ציר הX ( וחותכת את ציר הX) עם קודקוד מקסימום Y=6/
    למה החלטת שהפרבולה חייבת להיות שלילית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא יודע על איזו שאלה מדובר.
      אבל בעיקרון בנתונים הללו אפשר ליצור משוואה
      X^2+BX-3 = 6
      להעביר את ה 6 אגף ואז לבקש את שני התנאים הרשומים למעלה.

  85. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    אשמח לקבל קישור לחומר של תחילת כיתה י' ברמת 4 יחידות
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה אותו רעיון, מוצאים אותם באותה צורה.
      רק שתחום הצבה הוא ביטוי המתייחס למשוואות ואילו תחום הגדרה לפונקציות.

  86. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, תחום ההצבה זה כל המספרים שיתנו ביטוי בעל משמעות, גם אם זה אומר שהאיקס שנמצאים בתחום ההצבה הם לא פיתרון המשוואה?
    זאת אומרת שזה אפשרי שיהיו איקסים שהם בתחום ההצבה והם עדיין לא פיתרון המשוואה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      התשובה כן.
      יתכן x שהוא בתחום ההצבה והוא לא פתרון, זה קורא כמעט תמיד.

  87. יש לי כמה שאלות
    1. אם אומרים לי למצוא נקודות על ישר האם אני צריכה 2 משוואות?
    2.איך אני פותרת את השאלה הבאה: "מצאו משוואת ישר המקביל לציר הX ועובר באותה נקודת חיתוך עם ציר הY כמו שמצאתם בסעיף א'" (9)

  88. תוכלו לעזור עם התרגיל הזה?
    בסדרה חשבונית נתונים 2n איברים
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להגדיר את האיבר הראשון והפרש הסדרה כשני משתנים ואז.
      משוואה ראשונה היא
      סכום n האיברים הראשונים קטן פי 3 מסכום n האיברים האחרונים בסדרה
      משוואה שנייה היא:
      חשב את האיבר הראשון בסדרה ואת הפרש הסדרה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להוריד את הגבהים ולבצע חישובים בכל אחד משני המשולשים שנוצרו.

  89. היי,
    נתקלתי בקושי אשמח לעזרה.
    צריך לפתור את המשוואה בדרך הצבה או השוואת מקדמים
    |= שבר.
    לא מצליחה לפתור את המשוואה הבאה:

    X|2 – Y|5=1
    Y-X=4

  90. מחיר מוצר התייקר מ-80 ₪ ל-120 .₪ בכמה אחוזים התייקר המוצר?
    איך פותרים את זה????
    עזרה דחוף!!!

  91. איך פותרים: 2^(X^2-6X)=Y
    איך משתמשים כאן בנוסחת כפל מקוצר? כלומר, איך עושים בשנייה לאיקס שהוא כבר בשנייה?

  92. יסמין תוכמה

    שלום וברכה ותודה רבה על ההסברים המפורטים
    יש לי שאלה לגבי פתרון לתרגיל שברים שכתבת
    לא יודעת איך כותבים פה שברים אז מקווה שתבין לאיזה תרגיל אני מתכוונת ..
    זה נמצא תחת הכותרת של חיבור וחיסור 3 שברים
    תרגיל דוגמא 2 – (מתחיל בשליש ועוד חצי פחות 4במונה ו12 במכנה )
    לא הבנתי איך הגעת למכנה 30 אם המכנה המשותף הוא 12 אז איך פתאום זה הגיע ל30 ??
    אשמח אם תוכל להסביר לי כי בפתרון זה לא ברור

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הייתה שם טעות. המכנה צריך להמשיך להיות 12, תיקנתי. תודה רבה על התיקון!

  93. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היייייייי
    כעת מחלקים אצלנו את ההקבצות לפי רמות יחידות.
    רציתי לדעת מה ההבדל בדיוק בין 4 ל 5 יחידות?
    האם זה כל כך משמעותי ?
    האם יש ענין לעשות 4 יחידות דווקא יותר מ 3?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      עצות אישיות זה דבר בעייתי כאן באתר, כי אין היכרות.
      ההמלצה שלי היא לדבר עם משהוא שמכיר אותך וגם תלמיד שכבר עשה את הבחירה הזו.
      בין 4 ל 5 יש הבדל בכמות החומר וגם בכך שהחומר יותר קשה.
      ומצד שני הבונוס באוניברסיטה יותר גבוה ויש מחלקות הדורשות ידע ברמה של 5.
      בנוגע ל3 מול 4 לכל אחד יש עניינים אחרים בחיים יש כאלה שעבורם זה משמעותי ואחרים שלא.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        הבנתי.
        אך בכול אופן רציתי לדעת האם זה שאני עושה 4 יחידות (ולא 3) – האם זה משמעותי למשהו? כי זה מצד אחד זה לא 5 שפותח בפני הרבה אפשרויות, וזה גם כרוך בהשקעה רבה. אז אם זה בכלל לא משמעותי יותר מ3 אני לא עושה את זה .
        ושמעתי אנשים שטענו שאין הרבה ענין ב4
        האם זה נכון?

        1. לומדים מתמטיקה

          אם היית אדם שאני מכיר הייתי עונה לך.
          אבל אני לא מכיר ולא רוצה לתת עצה שלא מתאימה לך.

          1. שלום וברכה. בבעיות מילוליות ברמה של 4-5 יח"ל.
            יש בעיות שפותרים אותם עם נעלם אחד, ויש עם שני נעלמים. האם יש לך טיפים איך אני מזהה בשאלה אם היא בעיה עם שני נעלמים או נעלם אחד?

            1. לומדים מתמטיקה

              שלום
              ראשית חשוב שתפתור, לא משנה איך.
              הרבה מהבעיות ניתן לפתור בשתי הדרכים ומה שחשוב זה לפתור נכון.

              מעבר לכך, אם יש קשר בין שתי המהירויות / שני הזמנים / שני המרחקים אז ניתן להשתמש בקשר הזה על מנת לפתור עם נעלם אחד.
              אם לא נתון קשר אז צריך להשתמש בשני נעלמים.

              כמו כן יש חשיבות לניסיון על מנת לזהות.

להגיב על לומדים מתמטיקה לבטל

השאירו שאלה או תגובה באתר. אין צורך להשאיר אימייל (השירות זמין לכולם ללא תשלום).