יש לכם שאלה?

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה כאן בדף זה או בדף שעליו יש לכם את השאלה.

התשובות הן הנחיות לפתרון ולא פתרונות מלאים.

במהלך שעות העבודה השאלות נענות לרוב תוך 30-40 דקות.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.

להתראות בין דפי האתר :).

1,833 מחשבות על “יש לכם שאלה?”

  1. שלום שוב..
    אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה?
    בארגז יש 52 בקבוקי מיץ משני סוגים: מיץ ענבים ומיץ מנגו.
    מספר הבקבוקים בהם יש מיץ מנגו קטן ממחצית מספר הבקבוקים בהם יש מיץ ענבים.
    א. רשמו אי שוויון מתאים ופתרו.
    ב. האם יתכן שבארגז יש 18 בקבוקי מיץ מנגו? נמקו.
    ג. כמה פתרונות נכונים קיימים, למספר הבקבוקים בהם יש מיץ מנגו? הסבירו.

    חושבת שזה נכנס בקטגוריה של בעיות מילוליות.. תודה

  2. שלום שוב קיבלתי שתי שאלות כאלה:
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה..

  3. שלום צהריים טובים
    קיבלתי שאלה כזו: מהי משוואת הישר שחותך את ציר X בנקודה (1,0)?
    יצא לי b+m=0 רק הפוך כאילו אפס שווה אמ ועוד בי.. האם צדקתי?

  4. שלום שוב.
    איך אני עונה על שאלה כזאת?
    נתון ישר אחד ששיפועו 4 ועובר דרך הנקודה (3,10)
    נתון ישר אחר ששיפועו (2 (-ועובר דרך הנקודה (-30,5)
    על איזה ישר נמצאת הנקודה (14-,3-)?
    ענו מבלי לחשב את משוואות הישרים. נמקו.

  5. שלום שוב.
    יש לי שאלה כזאת ואני לא יודעת מה זה אומר, לא מזהה שככה ישר אמור להיראות? אשמח ללינק להסבר על ישרים כאלה..
    לשני הישרים הבאים יש אותה נקודת חיתוך עם ציר Y :
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    תודה

  6. שלום ערב טוב
    אשמח לקישור שמסביר מערכת משוואות עם דברים מורכבים יותר, כמו שברים וכאלה.. אני כרגע נתקעת על שאלה ולא מצליחה להגיע לתשובה הגיונית אבל זה לא נותן לי לכתוב אותה כאן..
    תודה

  7. שלום! אשמח לעזרה
    איך אני פותרת שאלה כזאת?:
    בבית קולנוע הוקרנו בו זמנית שני סרטים בשני אולמות שונים. היחס שהיה בתחילת הסרט
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    אתר מצוין! :))))

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      יש משפט הפוך למשפט תאלס שאומר
      אם שני ישרים מקצים על שוקי זווית קטעים פרופורציונליים אז הם מקבילים זה לזה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שיטה של פירוק לגורמים צריך ללמוד בכיתה ט (בהתחלה) בהקבצה א1?

  9. היי יש לי רצון מאוד גבוה ללמוד מתמטיקה
    רק שהרמת ידע שלי העכשווית היא עד לוח הכפל
    אם אתם מתעסקים גם ברמה זו ויכולים לעזור לי אשמח אם תחזרו אלי בהקדם האפשרי

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    יש לי שאלה: מצא את ערכו של m שעבורו זוגות הישרים הבאים יהיו מקבילים:
    ישר א' x +y=17
    ישר ב' 3x+my+12=0
    הנושא הוא משהו כמו מציאת ערך הפרמטרים..
    אשמח אם תוכל להסביר לי!
    הילה.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני הבנתי שבכאלה מצבים צריך להשוות את שני השיפועים משני המשוואות
        רק השאלה מה קורה במשוואה השניה פה , מה השיפוע?
        יש פה 3x וגם my
        מה השיפוע?
        ברוב התרגילים זה לדוגמה:
        y=3x+14
        y=mx+7
        אז קל לי לראות שצריך לעשות:
        3=m
        ופה יש :my וגם 3x
        מה עושים במצב כזה
        לא כ"כ הבנתי🤷‍♀️😑😑

  11. היי
    יש לי שאלה :
    נתונות ארבע נקודות:
    (6,7) (5,3) (9-,2-) (3,1)
    שלוש מתוך ארבע נקודות אלו נמצאות על ישר אחד, מצא את הנקודה שלא נמצאת על אותו הישר
    וכן את השיפוע של ישר זה
    אשמח אם תענה לי
    (אני לומדת 4 יחידות כיתה י')

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      כל שלושת הנקודות שנמצאות על אותו ישר יתנו לך את אותו שיפוע כאשר תחשבי שיפוע על פי שתי נקודות.
      לכן:
      בחרי נקודה ומצאי את השיפוע שלה עם שלושת האחרות.
      אם תקבלי שני שיפועים שווים ושיפוע אחד שונה הנקודה שאינה על הישר היא הנקודה שיצרה שיפוע שונה.
      אם תקבלי שלושה שיפועים שונים הנקודה שבחרת אינה על הישר.

  12. היי, אם השיפוע של ישר שלילי הזווית שנוצרת עם ציר האיקס היא קהה. אז ככל שהשיפוע קטן יותר היא גם קטנה? לדוגמה שיפוע מינוס שש יהיה זווית קטנה יותר משיפוע של-1 כי מינוס 6 קטן ממינוס אחד?
    תודה

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם אפשרי למצוא משוואה של פרבולה שנתונה לי נקודת חיתוך עם איקס אחת? אם כן אז איך

        1. לומדים מתמטיקה

          מנקודה בלבד לא ניתן לבנות משוואה של פרבולה.
          השאלה היא אלו נתונים נוספים ניתן להסיק מהשרטוט. נקודת חיתוך נוספת עם הצירים, נקודת קודקוד או סימטריה לציר ה y או משהוא אחר.

  14. איך אני פותרת משוואה שיש לי בה מספר עם איקס פחות ואז בסוגריים מספר עם איקס ועוד מספר כלשהו?
    לדוגמא: 3x – (5x+6) = 2(7-6x)

      1. איך אני אמורה להשתמש בזה כאשר יוצאות לי 2 תשןבות והתרגיל שכתהתי למעלה הוא מכנה משבר?

        1. לומדים מתמטיקה

          כאשר המכנה שווה ל 0 הפונקציה אינה מוגדרת.
          וגם הנקודות חשודות כאסימפטוטה אנכית.

  15. יש לי עבודת קיץ במתמטיקה (אני עולה לט') ואני לא מצליחה להבין את הסעיף הזה … אין לי איך לצייר לכם את זה אז אני פשוט ארשום את המשימה: "בכל אחד מהסעיפים הבאים נתון: a||B . חשבו את a "

    אם אפשר בבקשה להגיד לי מה השם של הנושא או לעזור לי אז תודה.

  16. אם יש לי איקס בנקודת קיצון שלא יוצא לו y (התשובה יוצאת משהו חלקי אפס)
    זו לא נקודת קיצון? ואיך אני מתייחסת לאיקס הזה בטבלה של המינימוס והמקסימום?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה אומר שהמשתנה שעל פיו מחשבים את האינטגרל הוא x.
      באינטגרל יכולים להיות אותיות שונות שהם פרמטרים. והביטוי dx מזהה לנו את המשתנה מכל האותיות.

  17. נתון האי שיוויון x^2-bx+10<0
    הפרמטר b מכוסה
    הציעו מספר לפרמטר b כך שלאי שיוויון לא יהיו פתרונות

    אשמח לעזרה

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, איך הולך המשפט בדמיון משולשים- משהו עם במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות שוה?
    כאילו כשאני רוצה להשתמש בזה שהיחס בין כל 3 זוגות הצלעות המתאימות שווה כדי למצוא צלעות חסרות מה הנימוק?

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        אני מתכוונת אם נתנו לי שהמשולשים דומים ואני רוצה להשתמש בידיעה שמתקיימת פרופורציה בין הצלעות המתאימות.

          1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            נניח ועכשיו הגעתי לזה שיחס הדמיון הוא 4:3. ואני רוצה לחשב אורך של צלע, ואני עושה את זה עי שימוש בידיעה שיחס הצלעות המתאימות זהה בכל 3 הזוגות של הצלעות המתאימות, מה הנימוק שאני רושמת?

            1. לומדים מתמטיקה

              הצלעות ….. הן צלעות מתאימות בין משולשים דומים. יחס הדמיון בין המשולשים הוא 4:3 ולכן אורך הצלע …. הוא …. (תרגיל).

              1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                אפשר גם לכתוב- במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות זהה עבור 3 זוגות הצלעות?

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, כשאני רוצה לחשב את יחס הדמיון, אני עושה את זה ע"י חילוק של צלע גדולה לחלק לצלע קטנה (9 לחלק ל5 או משהו כזה) או הפוך?

    1. לומדים מתמטיקה

      עניתי בשאלה הקודמת.
      מחלקים צלע קטנה במשולש אחד בצלע הקטנה במשולש השני – אלו הצלעות הדומות.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יש שאלות בספר שהם עושים צלע מתאימה גדולה לחלק לצלע מתאימה קטנה ואז מקבלים יחס דמיון לדוגמה 3.
        אבל אני פתרתי את זה וקיבלתי שליש כי עשיתי צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה, אז אשמח להסבר אם זה משנה שיחס הדמיון יהיה 3 או שליש.
        כמובן שאם הוא שליש אקפיד בהמשך לחלק באותו האופן- צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה.

        1. לומדים מתמטיקה

          זה תלוי אם מבקשים יחס דמיון בסדר מסוים בשאלה או שמבקשים יחס דמיון ולא מציינים את סדר המשולשים.

              1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                מה הכוונה?
                אם כתוב לי DFE~ABC ויש לי את האורך של DF וAB אני אעשה DF לחלק לAB ואם זה היה כתוב הפוך הייתי עושה AB לחלק לDF? כלומר, המשולש שמופיע ראשון אז הצלעות שלו יהיו במונה?

              2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                וסליחה על החפירה אם אומרים לי לרשום את הדמיון בין 2 המשולשים אני יכולה להתחיל מאיזה משולש שבאלי ואז לשמור על סדר קודקודים במשולש האחר?

              3. לומדים מתמטיקה

                אם לא כתוב הסדר לרוב ניתן לכתוב באיזה סדר שרוצים.
                אבל כל גוף שבוחן יכול לכלול כללים אחרים.

  20. היי בקשר לכינוס אברים דומים האם צריך לחבר את האיבר הדומה לפי סדר הצגתו בתרגיל?
    כלומר אם למשל יש את התרגיל a-4-5a-2a כאשר אני מכנס איברים דומים אני צריך שזה יהיה לפי הסדר או שאני יכול לכנס 2a-5a-a
    תודה ושבת שלום

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך לפעול על פי סדר פעולות חשבון.
      שזה משמאל לימין על בפעולות חיבור וחיסור יש את חוק החילוף.
      כך שבמקרה זה שתי האפשרויות נכונות.

  21. המשולש ABC הוא שווה שוקיים (AB=AC).
    נתון: זווית D שווה לחצי מזווית B. הנקודה D נמצאת על המשך הבסיס BC.
    הוכח:BD=AB+BC.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להגדיר את הזווית B כשווה ל x ואז להשלים את כל הזוויות בעזרת זוויות צמודות וסכום זוויות במשולש הוא 180.
      לאחר שתגדיר את כל הזוויות בכל המשולשים תוכל להסיק את התשובה.

  22. המתקשה בחשבון

    אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתור יחס זה בדרך הפשוטה והקלה ביותר:
    בהרצאה שהתקיימה היחס בין הגברים לנשים היה 5:3 .
    מספר האנשים בהרצאה היה 104 .
    מצאו כמה נשים היו בהרצאה.
    * ואם אפשר גם לקשר אותי לאתר / דף שעוזר בבעיות מילוליות בגאומטריה, באי – שוויון ובמשוואות עם שברים כמו זאתי: (3x-2)/5 – (3x-6)/50 = 7x/10 – 1/5 זה מאוד יעזור לי…

  23. יש לי פה שאלה במתמטיקה אני אשמח לדרך איך פותרים שאלות מהסוג הנ״ל.
    בקישור מופיע תמונה עם השאלה.
    זה קצת דחוף אז אשמח לתשובה זריזה ומנומקת כדי שאצליח תודה למענה.

  24. קודם כל תודה על האתר המדהים… המדריך בקורס שאני עושה אמר שניתן לרשום את המשפט "תיכון במשולש מחלק את המשולש לשני משולשים שווי שטח" בלי להוכיח, אבל בכל מקום באינטרנט אומרים שצריך, והוא אמר שדיבר עם אנשים במשרד החינוך. למי אני צריך להקשיב? תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אני לא מכיר פרסום של משרד החינוך המאפשר שימוש במשפט זה ללא הוכחה.
      זה מה שאני יודע.
      לא יכול להחליט בשבילך למי להקשיב.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אפשר למצוא את שיפוע AB וכך את שיפוע BC (מכפלת שיפועי ישרים מאונכים שווה ל 1-).
      ואז את משוואת BC על פי שיפוע ונקודה.

  25. היי
    רציתי לשאול למה בסעיף האחרון – לפונקציה אין אסימפטוטה אופקית תוכל לעזור לי בבקשה?

      1. איך אני אוכל לשלוח לך תמונה של השאלה? אם לא אני אנסה להסביר נתונה לי פונקציה מסויימת fx ונתון שהפונקציה הזאת היא נגזרת של gx שהיא פונקציה אחרת לפונקציה fx יש אסימפטוטה אופקיתy=1 ובשאלה שאלו אותי למה לפונקציה gx כלומר f'x אין אסימפטוטה אופקית, מקווה שזה מובן..?
        ותודה רבה

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          אם לפונקציה f(x) יש שיפוע 1 באינסוף זה אומר שהערכים של g(x) באינסוף ממשיכים להשתנות ולא שואפים למספר קבוע.
          לכן לפונקציה g(x) אין אסימפטוטה.
          כאשר לפונקציה יש אסימפטוטה אופקית אז בקצוות הנגזרת שלה שואפת ל 0.

  26. המתקשה בחשבון

    תוכלו לעזור לי בשאלה הזאת?
    היקפו של מגרש מלבני הוא 640 מ'.
    צלע אחת של המגרש גדולה ב – 80 מ' מן הצלע השנייה שלו.
    במרכז המגרש שתלו דשא וסביב הדשא סללו שביל הליכה (החלק המושחר)
    ברוחב 2 מ':
    א. מה שטח המגרש?
    ב. מה שטח הדשא?

  27. יש לי שאלה, מה זה אומר: איזה חלק מכל האריחים הם אריחים מאוירים? בשאלה – הריצוף באולם אירועים מורכב מאריחים מאוירים ומאריחים לבנים.
    על כל 2 אריחים מאוירים יש 7 אריחים לבנים.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אצלי הוא עובד אך לפעמים קורה שיש הבדל בין מחשבים / דפדפנים:
      על מנת שזה יעבוד גם אצלך:
      1.עשיתי פעולה כאן באתר שאמורה לעזור.
      2.נסה ללחוץ על הקישור שאני משאיר כאן.
      https://www.m-math.co.il/mathematics-function/integrals/integral-polynom/
      3.חפש בגוגל אינטגרל פולינום ולחץ על הקישור שמופיע בגוגל.
      אחד מהדברים הללו אמור לעבוד.

  28. דבר ראשון, תודה עצומה על האתר! עוזר ממש ללמוד מתי שנוח עם תרגולים וסיכומים:)
    אם הבנתי נכון, משוואה שנראת כך: x=-3 תהיה מקבילה לציר האיקס? (ניסיתי להגיבבנושא המתאים אבל זה לא נתן, תקלה)

  29. היי.
    כאשר אני מסרטטת מערכת צירים, צריך להקפיד על קפיצות קבועות לאורך ציר הx ולאורך ציר הy, השאלה היא אם צריך שהקפיצות יהיו קבועות ב2 הצירים, ז"א שאם בציר הx עשיתי קפיצות של 2 (אז יש לי 0 2 4 וכו) אני חייבת לעשות כף גם בציר הy או שאני יכולה לעשות קפיצות של 1 כל עוד לאורך כל הציר אני שומרת על קפיצות אלו?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      את יכולה לבחור את מרווח הקפיצות בכל ציר בנפרד.
      הרישום ב x לא צריך להיות כמו הרישום ב y.

        1. לומדים מתמטיקה

          כך נהוג, אבל זו לא חובה מבחינת חוקי המתמטיקה.
          מה שחובה הוא שאם גודל של 1 שווה 2 סנטימטר על הציר זה ימשיך כך לאורך כל הציר.

  30. בונים קוביה חלולה שאורך כל צלע מבחוץ הוא 10 ס"מ ועובי כל דופן – 2 ס"מ
    איך מחשבים את הנפח הפנימי של הקוביה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      נסה לשרטט את הפאה של הקוביה כריבוע, להוסיף לשרטוט את העובי ולחשב את המרחק מדופן לדופן.

  31. צריכה תרגול של כפל דו איבר בדו איבר ברמה של 3 יחידות אני צריכה לתרגל אשמח אם תשלח לי קושר לתרגול כולל הסברים

  32. שלום מה שלומך

    אני כבן 48 בקרוב אני מתחיל לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

    אני מאוד אוהב את הצורה שאתה מסביר דברחם
    אשמח לשוחח ולברר אם אתה יכול להעשיר אותי בפרטי .

    אני קצת חלוד וצריך עזרה

    תודה רבה אורי

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום אורי
      אני לא נותן שיעורים פרטיים.
      אבל אם אתה מתכוון ללמוד דרך האתר אוכל להשאיר לך את המייל שלי דרכו תוכל לשאול שאלות – ובתנאי שקודם ניסית להבין את החומר דרך האתר.
      אם תרצה השאר כאן תגובה עם מייל ואשלח אליו את שלי.

  33. היי
    כאשר נתון לנו שבר ויש לפני השבר מינוס לאן מכניסים את המינוס למונה או למכנה??

  34. היי
    אם נתון לי שהערך מוחלט של איקס יותר גדול מאיקס זאת אומרת ש x הוא שלילי??

  35. איך אני מוצאת פרמטר בפונקציה רציונלית אם נתון לי אסימפטוטוה אופקית y=2 אבל הפרמטר הוא מספר שלם ולא חלק מהשבר זאת אומרת הוא נמצ בנפרד מהפונקציה הרציונלית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך לבנות משוואה האומרת שערך האסימפטוטה האופקית הנובעת מהביטוי העיקרי + הפרמטר = 2.
      זה נובע מכך ש a משנה ב a את ערך הפונקציה וערך האסימפטוטה האופקית.

      1. היי , הישר Y=2 הוא אסימפטוטה של הפונקציה F(x)= a+ 4x-15 / (x-4)^2
        וצריך למצוא את הערך של a לא הבנתי מהו הביטוי העיקרי כי אין לי חזקה במונה ותודה רבה:)

        1. לומדים מתמטיקה

          4x-15 / (x-4)^2
          מה האסימפטוטה של שבר זה אילו היה לבדו?

          מוסיפים את a לתשובה ומקבלים את האסימפטוטה של הפונקציה כולה.
          זה כך כי כך מתקבל ערך הפונקציה וזה משהו שצריך להבין.

          יש כאן דוגמה לחישוב אסימפטוטה לפונקציה דומה ללא פרמטר.
          די בהתחלה תחת הכותרת – ומה קורה לפונקציה אם מוסיפים לשבר מספר? –
          https://www.m-math.co.il/mathematics-function/horizontal-asymptotes/

          1. אם זה היה ללא הפרמטר האסימפטוטה האופקית הייתה 0 לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0 ואס אם אני מוסיפה a ומשווה ל2 אז a=2 אבל יש דרך אלגברית להראות את זה או שככה זה מספיק?

            1. לומדים מתמטיקה

              a + 0 = 2
              זו הדרך האלגברית.
              בצירוף הנימוק : לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ABC הוא משולש ישר זווית ושווה שוקיים נתון – C=8,3 ו- B=4,1 ב.
    (המשך השאלה הוסר מהאתר).

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא כתבת מה הוא הקודקוד של הזווית הישרה ומהם הצלעות השוות, יש לזה משמעות מבחינת הפתרון.
      אם הקודקוד הוא לא A.
      אז ניתן לכתוב את משוואת BA או CA ולהגדיר את A בעזרת משתנה יחיד.
      לאחר מיכן להשתמש בכך שהמרחק של A מקודקוד במשולש שווה למרחק אחר שהוא ידוע.

  37. היי, כדי לחשב את סכום הסטיות מהממוצע, עושים את הציון פחות הממוצע או את הממוצע פחות הציון?
    נגיד אם הציון הוא 8 והממוצע הוא 7
    עושים 8-7=1 או 7-8= -1
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הציון פחות הממוצע.
      אך מכוון שבסטיית תקן ההפרשים הללו מועלים בריבוע דבר שהופך אותם תמיד לחיוביים זה לא היה משנה את התוצאה אם היו מחשבים להיפך.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        זאת אומרת שאם הציון הוא 40 והממוצע הוא 60 אני עושה
        40-60=-20?

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח לקבל קישורים לנושא של פונקציה
    למדנו בכיתה ח' ולא הייתי בדיוק 'בענינים' עכשיו אני חייבת להשלים את הנושא
    אני עולה לי' ואני רוצה להשלים את החומר
    אגב-
    בכיתה י' לומדים על הפונקציה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מספרים טבעיים הם חיוביים ושלמים בלבד.
      מספרים שלמים יכולים להיות גם שלמים שליליים כמו 4-.

  39. היי
    האם יש קישור לכל המשפטים הגאומטריים לכיתה ט ברמת 4 ו5 יחידות ?
    זה ממש יעזור לי לסכם את החומר של השנה לקראת השנה הבאה
    ותודה ע-נ-ק-י-ת על האתר המושלם (לא בסלנג)

  40. היי, יש סיכוי להסבר על טור טיילור וקואורדינטות גליליות וכדוריות, או שזה לא חומר של תיכון?

  41. גיטל לינצנר

    שלום וברכה, רציתי לברר אם יש דרך לקבל את החומר – השאלון ללימוד ה"וקטורים", גם באימייל.
    אשמח אם יגיבו לי בכתובת המצורפת.

    תודה רבה רבה.

  42. שלום,
    בתרגיל האחרון בסרטון: "עבור אלו ערכים של B הפרבולה Y=-X^2+BX-3 נמצאת תמיד מתחת לישר Y=6"

    קבעת 2 תנאים:
    1. A קטן מאפס.
    2. הדלתא קטנה מ-0. תנאי זה לא ברור לי. הרי הפרבולה יכולה להיות מעל ציר הX ( וחותכת את ציר הX) עם קודקוד מקסימום Y=6/
    למה החלטת שהפרבולה חייבת להיות שלילית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא יודע על איזו שאלה מדובר.
      אבל בעיקרון בנתונים הללו אפשר ליצור משוואה
      X^2+BX-3 = 6
      להעביר את ה 6 אגף ואז לבקש את שני התנאים הרשומים למעלה.

  43. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    אשמח לקבל קישור לחומר של תחילת כיתה י' ברמת 4 יחידות
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה אותו רעיון, מוצאים אותם באותה צורה.
      רק שתחום הצבה הוא ביטוי המתייחס למשוואות ואילו תחום הגדרה לפונקציות.

  44. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, תחום ההצבה זה כל המספרים שיתנו ביטוי בעל משמעות, גם אם זה אומר שהאיקס שנמצאים בתחום ההצבה הם לא פיתרון המשוואה?
    זאת אומרת שזה אפשרי שיהיו איקסים שהם בתחום ההצבה והם עדיין לא פיתרון המשוואה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      התשובה כן.
      יתכן x שהוא בתחום ההצבה והוא לא פתרון, זה קורא כמעט תמיד.

  45. יש לי כמה שאלות
    1. אם אומרים לי למצוא נקודות על ישר האם אני צריכה 2 משוואות?
    2.איך אני פותרת את השאלה הבאה: "מצאו משוואת ישר המקביל לציר הX ועובר באותה נקודת חיתוך עם ציר הY כמו שמצאתם בסעיף א'" (9)

  46. תוכלו לעזור עם התרגיל הזה?
    בסדרה חשבונית נתונים 2n איברים
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להגדיר את האיבר הראשון והפרש הסדרה כשני משתנים ואז.
      משוואה ראשונה היא
      סכום n האיברים הראשונים קטן פי 3 מסכום n האיברים האחרונים בסדרה
      משוואה שנייה היא:
      חשב את האיבר הראשון בסדרה ואת הפרש הסדרה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להוריד את הגבהים ולבצע חישובים בכל אחד משני המשולשים שנוצרו.

  47. היי,
    נתקלתי בקושי אשמח לעזרה.
    צריך לפתור את המשוואה בדרך הצבה או השוואת מקדמים
    |= שבר.
    לא מצליחה לפתור את המשוואה הבאה:

    X|2 – Y|5=1
    Y-X=4

  48. מחיר מוצר התייקר מ-80 ₪ ל-120 .₪ בכמה אחוזים התייקר המוצר?
    איך פותרים את זה????
    עזרה דחוף!!!

  49. איך פותרים: 2^(X^2-6X)=Y
    איך משתמשים כאן בנוסחת כפל מקוצר? כלומר, איך עושים בשנייה לאיקס שהוא כבר בשנייה?

  50. יסמין תוכמה

    שלום וברכה ותודה רבה על ההסברים המפורטים
    יש לי שאלה לגבי פתרון לתרגיל שברים שכתבת
    לא יודעת איך כותבים פה שברים אז מקווה שתבין לאיזה תרגיל אני מתכוונת ..
    זה נמצא תחת הכותרת של חיבור וחיסור 3 שברים
    תרגיל דוגמא 2 – (מתחיל בשליש ועוד חצי פחות 4במונה ו12 במכנה )
    לא הבנתי איך הגעת למכנה 30 אם המכנה המשותף הוא 12 אז איך פתאום זה הגיע ל30 ??
    אשמח אם תוכל להסביר לי כי בפתרון זה לא ברור

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הייתה שם טעות. המכנה צריך להמשיך להיות 12, תיקנתי. תודה רבה על התיקון!

  51. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היייייייי
    כעת מחלקים אצלנו את ההקבצות לפי רמות יחידות.
    רציתי לדעת מה ההבדל בדיוק בין 4 ל 5 יחידות?
    האם זה כל כך משמעותי ?
    האם יש ענין לעשות 4 יחידות דווקא יותר מ 3?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      עצות אישיות זה דבר בעייתי כאן באתר, כי אין היכרות.
      ההמלצה שלי היא לדבר עם משהוא שמכיר אותך וגם תלמיד שכבר עשה את הבחירה הזו.
      בין 4 ל 5 יש הבדל בכמות החומר וגם בכך שהחומר יותר קשה.
      ומצד שני הבונוס באוניברסיטה יותר גבוה ויש מחלקות הדורשות ידע ברמה של 5.
      בנוגע ל3 מול 4 לכל אחד יש עניינים אחרים בחיים יש כאלה שעבורם זה משמעותי ואחרים שלא.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        הבנתי.
        אך בכול אופן רציתי לדעת האם זה שאני עושה 4 יחידות (ולא 3) – האם זה משמעותי למשהו? כי זה מצד אחד זה לא 5 שפותח בפני הרבה אפשרויות, וזה גם כרוך בהשקעה רבה. אז אם זה בכלל לא משמעותי יותר מ3 אני לא עושה את זה .
        ושמעתי אנשים שטענו שאין הרבה ענין ב4
        האם זה נכון?

        1. לומדים מתמטיקה

          אם היית אדם שאני מכיר הייתי עונה לך.
          אבל אני לא מכיר ולא רוצה לתת עצה שלא מתאימה לך.

להגיב על נועה לבטל

האימייל לא יוצג באתר.