לפני שאתם שואלים שאלה עליכם לנסות לפתור את השאלה בעצמכם.
1.למי מתאים השירות ולמי לא?
המענה לשאלות מתאים לאלו שניסו לפתור שאלה, לא הצליחו ומה שהם רוצים עכשיו זו הנחיה כיצד לפתור את התרגיל.
השירות לא מתאים לאלו שמעוניינים לשלוח שאלות ולקבל פתרונות מלאים.
2.איך שולחים שאלה?
מנויים יכולים לשלוח שאלות:
- בוואטסאפ 0527-586-585.
- באימייל help@m-math.co.il.
- להשאיר תגובה במערכת התגובות של האתר.
מי שאינם מנויים יכולים לשאול שאלה על ידי השארת תגובה במערכת התגובות של האתר.
3.כיצד אנו עונים על השאלות?
התשובות נועדו להסביר איך מתגברים על המכשול שמוצג על ידי התלמיד/ה.
התשובה תכלול הנחיה כיצד לפתור את התרגיל והרבה פעמים גם קישור לדף עם הסברים בנושא + דוגמאות.
אנו לא נותנים פתרונות מלאים כתובים.
כאן למטה בדף יש כ- 1,000 שאלות שנענו עבור לא מנויים, אתם יכולים להתרשם מיהן על צורת התשובה.
מנויים זכאים לקבל תשובות מפורטות יותר וליווי ממושך יותר עד להבנה.
שאלות נוספות תוכלו לראות בדפי האתר.
4.מתי עונים?
בימים א-ה ובשעות 8:00 – 20:00 שאלות הנשלחות בוואטסאפ או במייל נענות באופן מיידי או כמעט מיידי.
כמו כן ביום ו נענות שאלות.
5.האם מספר השאלות מוגבל?
מספר השאלות לא מוגבל כי יש שאלות ואנשים שדורשים הרבה זמן לעומת כאלו שדורשים מעט זמן.
אבל הזמן שמוקדש לכל מנוי מוגבל.
כאמור המענה שלנו קצר ונועד להסביר את המכשול שמפריע בשאלה.
במקרה ומנוי חורג ודורש הסברים ארוכים אנו שומרים לעצמנו את הזכות להפסיק את המנוי ולתת למנוי החזר כספי על זמן המנוי שלא נוצל.
פעולה זו של הפסקת המנוי לא בוצעה מעולם.
עד כה השירות של מענה לשאלות עובד ברמת שביעות רצון מצד התלמידים.
לקריאת תקנון האתר הנוגע גם למענה על שאלות.
מנויים באתר יכולים לשאול שאלות גם:
1.וואטסאפ: 0527-586-585
2.דרך המייל: help@m-math.co.il
מי שאינו מנוי יכול להשאיר שאלה על ידי השארת תגובה באתר.
יש לי תרגיל שצריך להוכיח ש פרמטר כלשהו גדול מ 1 איך אני עושה את זה
שלום
הפונקציה שבתוכה נמצא הפרמטר צריכה לקיים משהוא.
בנה את האי שוויון שצריך להתקיים כדי שהפונקציה תקיים את מה שהיא צריכה. וכאשר תפתח את האי שוויון אתה אמור לקבל את התוצאה עבור הפרמטר.
כמה זה
X2 חלקי 3 מינוס 1= 7 ?
זאת משוואה
שלום
צריך להכפיל במכנה המשותף שהוא 3.
ואז לפתור משוואה ריבועית.
אם את מנויה את יכולה ליצור קשר במייל או בוואטסאפ.
אם את לא מנויה את יכולה להתקדם עם התרגיל ולהגיד בצורה מדויקת יותר מה הקושי.
בטריגו- מתי אני צריכה לבדוק אופציה שניה לשיכולה להיות לזוית(די בטוחה שקשור למשפט הסינוסים)
לא יודעת את זה ולכן מתעכבת הרבה בפתרון תרגיל בניסיון לעקוף ולהגיע לפיתרון בלי להשתמש במשפט הסינוסים
תודה מראש
ובנוסף, מה קורה כאשר אין לי דרך לפסול את הזוית השניה? מה עלי לעשות?
אם אין דרך לפסול נותנים שתי תשובות, אבל בדרך כלל תהיה דרך לפסול.
שלום
אם הזווית שלא ידועה נמצאת מול הצלע הגדולה יותר אז יש שתי אפשרויות.
מול הצלע הקטנה יותר אפשרות אחת.
מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/trigonometry/law-of-sines/
כאשר הזוית נמצאת מול הצלע הגדולה מהשתיים, ועלי לבחור אחת על מנת להמשיך את ההוכחה.. עלי לקחת את הזוית הראשונה שהמחשבון נתן?
את יכולה לקחת רק אפשרות אחת אם יש סיבה לפסול את השנייה.
אם את מנויה שלחי צילום של השאלה והפתרון ואוכל לראות.
אדם אחד הוציא החנות אחת שליש מכספו ובחנות השניה רבע מכספו ובשתי החניות יחד הוציא 910 שח כמה כסף היה לו מהתחלה?
שלום
מה שהוא הוציא בשברים (שליש ועוד רבע)
שווה למה שהוא הוציא בכסף.
אני אשמח אם תוכלו לענות על השאלה הבאה:
Sin4x-sin3x=sin x
זה השאלה המקורית, אחרי השימוש בזהות לחיסור 2 פונקציות יצא המשוואה הבאה:
2sinx/2cos3.5x=2sin xcosx.
איך מטפלים בזה??
תודה!!
שלום
את יכולה להעביר את שני האיברים לאותו צד של המשוואה ואז להוציא sin x כגורם משותף וכך לקבל מכפלה של שני ביטויים השווה ל 0 ולפתור.
אני הייתי מעדיף לפתור קצת אחרת ולהעביר sin 3x אגף בהתחלה, כך שאקבל את הזווית 2x כמשותפת במשוואה:
sin 4x – sin 3x = sin x
sin4x = sin x + sin 3x
2sin2xcos 2x =2sin 2x * cosx
2sin2x cos 2x – 2sin 2x cos x = 0
2sin 2x(cos x -cos2x) = 0
ומכאן יש לנו מכפלת שתי ביטויים השווה ל 0.
תודה!!!
מאד ברור.
אם יש תרגיל של דוגמא בכל משאית יש 75 ראיטים כמה יש ב75משאיות איך פותרים כזה תרגיל??
שלום
יש 75 פעמים 75 שהם:
= 75 * 75
אתר מעולה תודה רבה לכם!
תודה!
האם
a^50:b^50=a:b?
זה נראה לי שכן, אבל משום מה זה נראה שהספר אומר שזה לא נכון, אם זה לא נכון, אני אשמח גם לקבל הסבר למה, ואם כן אז איזה פעולה עושים בשביל לבטל חזקה (כאילו סוג של איך מחלקים בחזקה).
תודה!!
שלום
זה לא נכון כי התוצאה של a^50:b^50 תמיד תהיה חיובית – כי מתבצעת כאן חלוקה של שני מספרים חיוביים.
לעומת זאת a:b יכול להיות שלילי אם a או b שליליים והשני חיובי.
ביטול חזקה יכול להתבצע על ידי הוצאת שורש או חילוק חזקות
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/exponent-law-division/
אוקיי, תודה!!
שלום. האם איקס יכול להתחבר/להתחסר עם איקס בריבוע? כלומר, האם הם אותה משפחה?
שלום
לא.
איקס בריבוע יכול להתחבר/להתחסר רק עם איקסים בחזקת 2.
יש כאן דף מפורט בנושא
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/combining-like-exponent/
רכשתי מנוי ולא מבינה היכן ליצור את המשתמש
שלום
את מוזמנת להתקשר לטלפון 0527-586-585
או ליצור משתמש דרך הדף שממנו שרכשת, הטופס נמצא ממש מתחת לקישור לתשלום
https://www.m-math.co.il/all-website/
שלום רב, התעוררה שאלה שקשה לי למצוא לה את התשובה
אם יש לי חומר בכמות X ואני משתמש בו כדי ליצור גליל עם נפח לדוגמא אני יכול להשתמש בו כדי ליצור גליל עם שטח קטן אבל גבוהה, או ליצור גליל עם שטח רחב ונמוך (באותה כמות של חומר ובאותו עובי דפנות)
באיזה מן המקרים יהיה הנפח גדול יותר?
אשמח לקבל תשובה והסבר, זה יועיל לי מאוד
שלום
אני מבין שזו בעיה מהחיים ולא בעיה מתמטית.
כמו כן לא ברור אם הגודל של החומר x הוא גודל הנפח או גודל שטח הפנים.
זו למעשה בעיות קיצון, הבעיה בבעיה זו היא שיש שני נעלמים רדיוס הבסיס וגם גובה הגליל.
אם היה לה רק נעלם אחד, אז הייתה דרך לפתרון ברמת מתמטיקה של בית ספר.
אמת שזו שאלה מהחיים, אני לא מחפש פתרון לבעיה מטמטית, אבל הייתי שמח לדעת איך מבצעים חישוב של זה.
אם זה לא המקום לשאול שאלות כאלו אני מתנצל, ואם זה אפשרי אז אשמח לעזרה
חומר X שכתבתי התכוונתי למשל לפלסטיק במשקל של 500 ג' נניח, שאני רוצה ליצור ממנו גליל בעובי 1 מ"מ פעם אחת הגליל יהיה עם שטח פנים צר אבל הגובה שלו יהיה גבוה
ופעם אחרת הגליל יהיה בשטח פנים רחב יותר אבל הגובה יהיה נמוך,
2 הגלילים כמובן עשויים מאותה כמות חומר ובאותו עובי
האם ב2 המקרים האלה אקבל מידת נפח שווה או שונה לטובת אחת מהצורות.
לא הצלחתי לחשב את זה לבד, אם זה אפשרי אשמח אם תעזור לי
שלום
הנפח שאתה תקבל תלוי במידות המדויקות של הרדיוס והגובה.
החישוב הוא על ידי הצבה בנוסחה.
אם הייתה דרך מהירה לפתור זאת הייתי מסייע, אבל נראה שאין כזו.
האתר כאן הוא אתר שעל מנת לקבל תשובות יותר מפורטות צריך להיות מנוי והשאלות בתחום המתמטיקה.
בסיעתא דשמיא
הוכחתי זוג מקבילים, עכשיו אני צריכה להוכיח זוג שאינם מקבילים על מנת להוכיח שזהו טרפז.
האם אני יכולה לעשות זאת ע״י משפט תאלס שלא מתקיים? אם כן, מה הנימוק של זה?
תודה רבה!!!
שלום
כדי שמשפט תאלס יתקיים צריכה להיות זווית.
כי משפט תאלס אומר:
שני ישרים מקבילים החותכים שוקי זווית מקצים עליהן קטעים פרופורציונליים.
ואם יש זווית אז הישרים נפגשים, וישרים שנפגשים הם אינם מקבילים וכך הדבר הוכך.
כמו כן ניתן לכתוב: אם הישרים היו מקבילים האורך של AB היה צריך להיות …. על פי משפט תאלס.
מכוון שהאורך של AB הוא לא ….. אז הפרופורציות על פי משפט תאלס אינן מתקיימות והישרים אינם מקבילים
5+12X=7X+30
שלום
5+12X=7X+30 / -7x
5+5x = 30 / -5
5x = 25 / :5
x = 5
וזה נלמד כאן:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/equation-with-one-variable-move/
הי אשמח לעזרה יש לי מחר מבחן
בעיה מילולית עם 2נעלמים
מחיר כרטיס לגן חיות לילד זול ממחיר כרטיס למבוגר
משפחה המונה שני מבוגרים ו 3 ילדים שילמה 305 שח
אילו נוספו מבוגר אחד ועוד 2ילדים היתה משלמת המשפחה 485 שח עבור הכרטיסים
מה מחיר כרטיס למבוגר?
אשמח לפתרון הבעיה ואת הדרך
תודה מראש
שלום
התרגיל מאוד דומה לתרגילים 4-5 שבדף הבא:
https://www.m-math.co.il/algebra/word-problems-more/word-problems-with-2-variables/
x מחיר כניסה לילד בשקלים.
y מחיר כניסה למבוגר בשקלים.
ואז:
משפחה המונה שני המבוגרים ו-3 ילדים שילמה 305 שח – ממשפט זה יוצרים משוואה ראשונה.
אילו נוספו מבוגר אחד ו2 ילדים הייתה משלמת המשפחה 485 שח – ממשפט זה יוצרים משוואה שנייה.
בשעה 9:00 יצאו לדרכם אוטובוס מנקודה A ואופנוע מהנקודה B והחלו נוסעים זה לקראת זה. מהירות האופנוע הייתה גבוהה ב40 קמש ממהירות האוטובוס. בשעה 11:00, (המשך השאלה הוסר)
שלום
יש בעיות ממש דומות כאן, ויש הסבר מפורט לפתרון:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/traffic-meeting-summary/
בעיקרון:
1.זמן הנסיעה ידוע.
2.את המהירות ניתן להגדיר בעזרת משתנה.
3.בעזרת שני אלו ניתן להגדיר את הדרך ולבנות משוואה.
אם אתה מנוי אתה יכול לשאול שאלות המשך בוואטסאפ או במייל.
שלום, איך מוצאים שיפוע של פונקציה קווית כשנתונות לי שתי נקודות?
שלום
יש נוסחה והיא נלמדת כאן:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-by-2-points/
ב"ה
שלום וברכה
איך מזהים פונקציה (לא קווית)
שלום
הנושא של זיהוי פונקציה נלמד בכיתה ז, הוא מסובך בעיניי ולאחר מיכן עוזבים את הנושא.
הגדרה מתמטית פורמלית של פונקציה:
פונקציה היא התאמה המשייכת לכל איבר בקבוצה אחת, איבר יחיד בקבוצה שנייה.
הסבר במילים פשוטות יותר:
פונקציה יכולה להיות מיוצגת על ידי משוואה מתמטית כמו y = x + 1.
התנאי של הפונקציה אומר כי כאשר אנו נכניס ערך x נקבל ערך y יחיד.
כלומר אם x = 4 אז יש רק ערך y יחיד המתאים לו.
ובאופן כללי מלבד הביטויים בסגנון x = 6 שאינם פונקציה לרוב כל מה שפוגשים בתיכון ונראה כמו פונקציה הוא באמת פונקציה.
ניתן ללמוד עוד כאן:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/function-7th/
אם אני יודעת שיש לי אסימפטוטה אופקית בנגזרת, האם זה אומר משו על האסימפטוטות אופקיות בפונקציה?
שלום
זה תלוי בערך של האסימפטוטה האופקית בנגזרת.
אם בנגזרת האסימפטוטה היא y = 0 אז יש גם בפונקציה.
אם בנגזרת y שווה ערך אחר בפונקציה אין אסימפטוטה.
הנושא נלמד בפירוט בדף הבא, בחלק הרביעי של הסיכום
https://www.m-math.co.il/5/581/function-graph-and-derivative-graph-5/
האם מותר להשתמש במחשבון הלבן בבגרות? CASIO 991EX classwiz
שלום
זה מה שכתוב במסמך של משרד החינוך עבור חומר עזר מותר לנבחנים אקסטרניים:
1. מחשבון לא גרפי. אין להשתמש באפשרויות התכנות במחשבון שיש בו אפשרות לתכנות.
שימוש במחשבון גרפי או באפשרויות התכנות במחשבון עלול לגרום
לפסילת הבחינה.
2. דפי נוסחאות (מצורפים).
אם יש ספק לגבי המחשבון הזה אז ממליץ להביא שני מחשבנים ולשאול בכיתה מי מיהם מותר.
יצא לי תשובה של עשרים ואחת ווי מינוס ואין לי במה לחלק זה בסדר?
שלום
ומה הייתה השאלה?
היי,לגבי סדרה הנדסית
האם על פי כלל הנסיגה אפשר להציב ב a+1 כל מספר ובהתאם ה q יעלה בחזקה? למשל האם זה עובד ככה:
an+2= an*q^2 ?
שלום
כן. הנוסחה שכתבת נכונה.
היי
איך אני חוקרת פונקצית מנה ?
אפשר קישור בבקשה ?
שלום
יש כאן ברמת 4-5 יחידות
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/rational-function/
וכאן ברמת 3 יחידות.
https://www.m-math.co.il/3/382/rational-function-382/
שלום
יש לי משואת מעגל (X+3) בשניה ועד (Y-7) בשניה = 169
האם ניתן למצא מרכז מעגל מתוך משואה זו
תודה
שלום
כן ניתן לדעת על פי המספרים שבתוך הסוגריים.
הנושא מוסבר בפירוט בחלק השלישי של דף זה:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/circle-analytic-geometry/circle-equation-by-r/
אם ההסבר שם לא יהיה מובן חזרי בשאלה נוספת
רכשתי את הקורס אבל לא נתנה לי אפשרות ליצור משתמש, מה לעשות?
שלום
למה לא נתונה אפשרות ליצור משתמש?
צרי קשר בטלפון 0527-586-585 בשיחה או וואטסאפ.
אפשר גם היום, יום העצמאות.
אם יש לי מינוס שלוש איקס בשנייה מתי התוצאה יוצאת חיובית ומתי שלילית
שלום
x בשנייה הוא חיובי תמיד או שווה ל 0 כאשר x = 0.
כאשר מכפילים ביטוי חיובי ב 3-, מה קורה?
הי!
אשמח שתעזור לי בפתרון של שאלה(בנושא מציאת נעלמים בעזרת נוסחת המרחק)
על ציר הX מצא נקודה שסכום מרחקיה מהנקודות (8;9)(0;1) הוא 24
ניסיתי לעשות נקודה (0;X)ולחבר את נוסחאות המרחק של הנקודות לנקודה הזאת ולהשוות ל24 אבל זה לא יצא כמו התשובה בספר
תודה רבה מראש!!
שלום
דרך הפתרון שלך נכונה.
על מנת לראות את הטעות צריך להסתכל.
אם את מנויה שלחי צילום של הפתרון שלך באימייל או בוואטסאפ.
משאית עוברת ביום א דרך של 400 ק"מ במהירות קבועה ,וביום ב המשאית עוברת את אותה דרך במהירות פחות 20% מהמהירות ביום א .
– אפשר בבקשה טבלה המציגה את נתוני השאלה (בדגש על מציאת הזמן )
שלום
לא ניתן להציג בתגובה טבלאות.
לטבלה שתי שורות.
400 היא הדרך בשתי השורות.
x המהירות ביום א.
0.8x המהירות ביום ב.
הזמן הוא תוצאת החילוק של הדרך במהירות.
תרגילים דומים יש כאן בחלק השני:
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/traffic-problems-9th/
אם נתון מרובע עם זוג זוויות ישרות נגדיות ולא יותר, ניתן לקבוע כי הוא מלבן?
שלום
זה לא מספיק להוכחה.
שלום רציתי לשאול כיצד מוצאים נקודת קצה של קו ישר בעזרת אמצע קטע והנקודה השנייה?
תודה
שלום
מציבים את הנתונים בנוסחה הרגילה.
יש הסבר מפורט ודוגמאות בחלקה רביעי של הדף על אמצע קטע:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/middle-of-line/
אם יש לי במכנה (a-b)(a+b) אני צריך לכתוב תחום הגדרה a ≠ b? תודה מראש
שלום
a ≠ b וגם a ≠ -b.
תחום הצבה נלמד כאן:
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/domain-of-equation/
היי תוכלו להסביר לי איפה אפשר למקם סוגריים בתרגיל
8×3-14:2+4×11-7:7=3
ושהתרגיל יהיה נכון?
שלום
הסדר של המספרים לא ברור.
אם תוכלי לשלוח את התרגיל באימייל או בוואטסאפ.
שלום אני לומדת בעת הדעת וקיבלתי תרגיל לא הבנתי
=(7-)•8+6•2-
עכשיו צריך ליפתור שני ספרות ראשונות ואז לרשום את התשובה ואז את כול התרגיל וככה עד שנגמר המיספרים ומקבלים תשובה לתרגיל עכשיו מה לא הבנתי זה 8•2- אים זה מינוס ועוד כפול אז מה זה שווה מינוס פלוס כפל חילוק אשמח לעזרה
שלום
מספר שלילי כפול מספר חיובי נותן מספר שלילי.
הכללים מוסברים בפירוט כאן:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers/
בעיות קיצון
בתוך מלבן חיצוני שהיקפו 72 ס"מ, חסום מלבן פנימי שצלעותיו מקבילות לצלעות המלבן החיצוני.
רוחב השוליים הצרים 2 ס"מ מכל צד, ורוחב השוליים הרחבים 3 ס"מ מכל צד.
א. הבע באמצעות x את אורך המלבן החיצוני.
ב. הבע באמצעות x את שטח המלבן הפנימי
שלום
לא נכתב מה עשית בשאלה ואיפה הקושי.
פתרונות מלאים לשאלות לא ניתנים כאן.
בנוגע לסעיף א אם נגדיר כ Y את אורך המלבן החיצוני.
אז ניתן לכתוב:
2y + 2x = 32
ומכאן לבודד את y.
שלום
למה הבסיס של הלוג חייב להיות גדול מאפס? ואם קיבלתי תשובה שהיא בסיס שלילי אז היא לא בתחום ההגדרה, למרות שכאשר אני מציב את התשובה עם הבסיס 0 אזי מתקבלת תשובה נכונה.
נכון שלא תמיד יוצאת תשובה נכונה אבל כאשר יש תשובה נכונה למה זה לא מתקבל?
דבר שני למה לא תמיד יוצאת תשובה נכונה, אני מנסה להבין את ההיגיון . תודה
שלום
1.הפונקציה הלוגריתמית הוגדרה כך שהבסיס שלה חיובי שונה מ- 0. זו הגדרה.
2.כמו כן בסיס 0 הוא חסר משמעות ויכול לתת אינסוף תשובות נכונות (0 בחזקת כל מספר חוץ מ 0 שווה ל 0).
3.פתרונות של תרגיל חייבים להיות בתחום ההגדרה, אם הפתרון לא בתחום ההגדרה הוא לא נכון ולא ניתן לתת אותו כתשובה.
הגובה של צמח נוי מסוים מתפלג נורמלית עם ממוצע של 65 ס"מ. ידוע שרבע מהצמחים מגיעים לגובה העולה על 75 ס"מ. א.מה הסיכוי לבחור באקראי צמח נוי שגובהו מעל הממוצע אך נמוך מ75 ס"מ? ב.מה אחוז הצמחים שגובהם נמוך מ55 ס"מ
שלום
1.בתפלגות נורמלית 50% נמצאים מעל הממוצע ו- 50% מתחת. לכן זה שהממוצע הוא 65 וההתפלגות נורמלית זה אומר ש 50% מעל 75% ונתון גם ש 25% הם מעל 75.
2.ההתפלגות הנורמלית היא סימטרית ומכך ניתן להסיק את התשובה לסעיף השני.
נושא ההתפלגות הנורמלית נלמד כאן באתר:
https://www.m-math.co.il/3/381/normal-distribution-3-units/
שלום
נתון לי משולש כללי כשאחת הזוויות היא 110 מעלות, ושטח המשולש הוא 50 סמ"ר.
כיצד ניתן למצוא את אחת הצלעות ?
שלום
ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בנוסחה הטריגונומטרית לשטח משולש.
https://www.m-math.co.il/trigonometry/triangle-area-with-sin/
נכון, אבל איך אני עושה זאת שיש לי רק נתון אחד שהוא זווית בנוסף לשטח ?
כשאין בכלל צלעות איך אני פותר זאת ?
או שנותנים צלע אחת או שנותנים יחס בין שתי הצלעות ואז אפשר להגדיר אות שתי הצלעות באמצעות נעלם יחיד.
זאת אומרת לא ניתן לפתור אותו כאשר אין שתי צלעות ?
את השאלה כמו שנכתבה לא ניתן לפתור.
אבל איך עושים זאת עם הנוסחה כאשר יש רק נתון אחד שהוא זווית בנוסף לשטח ?
היי מתי x² שווה לפלוס מינוס משהו?
שלום
לא בטח שהבנתי.
אבל למשל 25 שווה לפלוס מינוס 5
שלום השארתי אתמול שאלה. אבל אני לא רואה אותה באתר. יתכן ולא נשלחה. השאלה היא-
במעוין קודקוד A( 4,-4). B(6,5) C(12,y) צריך למצוא את ערך ה-y . ויש שני תשובות לשאלה.
אחת האפשרויות לפתור את התרגיל זה לעשות נוסחאת דיסטנס ואז להשוות כי צלעות במעוין שוות.
אבל כאדר ניסתי דרך אחרת זה לא הצליח. הדרל הייתה למצוא את המשוואה של AC ואז למצוא משוואה של BC ואז להשוות בינהם ומכיוון שיש ערך x לשניהם אותו הדבר שזה 12. נותר להציב ואז לקבל את ערך ה- y.
והבעיה שזה מגיע לי לפסוק אמת . 48a=48a.
למה זה קורה? למרות שפתרתי עם דרך של דיסטאנס אני רוצה להבין למה זה הצליח עם הדרך האחרת. אני יודע שזה קשור למשוואות בשני נעלמים. אני אשמח אם תוכל להסביר לי בהרחבה למה זה קורה ,ומתי זה מתרחש. תודה רבה על העזרה ותודה על האתר המדהים הזה.
שלום
ראשית לא כל פעם שהמשתנים מתבטלים הדבר נובע מטעות. רוב הפעמים הדבר נובע נבניית אותו ביטוי אלגברי משני צדדי המשוואה.
צריך לראות באופן מפורט יותר מה עשית.
אם אתה מנוי שלח תמונה עם הפתרון שכתבת ושם המנוי שלך לאימייל של האתר.
שלום רב,
ברצוני לברר האם ישנו מענה ללמידה בנושא:
הזזות אופקיות ואנכיות,שיקוף, מתיחה וכיווץ של גרף פונקציה?
במידה וכן אודה לקישור רלוונטי בנידון.
התרשמתי לטובה מהאתר ושוקלת לבצע מנוי לכיתה י.
לתגובתכם אודה ואף אעריך.
חן דמברוס
שלום
תודה.
הזזות יש כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/g-x-by-f-x/
שלום,
במשוואה ריבועית:
(X-4)(X-4)-(4X+5)(3X-10)=17X-110
הגעתי למשוואה ריבועית שבה:
-11X^2-25X+176=0
פתרתי אולי 20 ניסיונות שונים וזו התוצאה הכי הגיונית שהצלחתי להגיע אליה,
מכאן שאלתי היא מה אני מפספסת?
כשאני מציבה בנוסחה כאמור התשובה לא הגיונית, כמו כן המשוואה בעצמה מפוקפקת בעיני חח.
שלום
אם תוכלי לשלוח תמונה עם דרך הפתרון באימייל או בווטסאפ אוכל לעבור על הפתרון
איך אני פותר את הבעיה הבאה?
נתון לי הפונקציה:
log (x+1)-log (1-x) שתיהם על בסיס 1/e
והמטלה היא להוכיח שהפונקציה הזו זהה לפונקציה הבאה:
ln(1-x)-ln(1+x)
איך עושים זאת??
תודה רבה!!
שלום
נסי לאחד את כל אחת מהפונקציות לביטוי יחיד עם אותו מכנה על ידי שימוש בכללים המופיעים בראש הדף כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/logarithmic-equation-2/
מה כפול מה שווה 92.48? (שהגורמים יהיו שווים)
שלום
צריך להוציא שורש במחשבון ואז מקבלים שני גורמים שווים.
היי
יש לי שאלה :
היה לי שאלה לחקור פונקציה ואת פונקציית הנגזרת שלה ואז באחד הסעיפים האחרונים שאלו אותי מצא את ערך ה- x שבו f(x) כפול f '(x) קטן מ-0.
איך אני פותרת כזה דבר ?
ניסיתי להכפיל את שתי הביטויים של הפונקציות ויצא לי לי x קטן משתיים מארבע ומאפס .
האם זה ערכי הx שביקשו?
כי זה לא יצא שווה זה יצא קטן….
שלום
אני מניח שכבר שרטט את הגרף של שתיהן.
פותרים תרגיל כזה לרוב על פי הגרף.
כאשר אחת חיובית והשנייה שלילית אז המכפלה שלהן שלילית.
ואת התחומים הללו מזהים בגרף.
לא הבנתי את מה אני צריכה להכפיל ?
את המקורית בנגזרת ?
כן.
ביקשו ממך את הסימן של הכפל בניהם לכן את צריכה להכפיל את הסימנים שלהם בתחומים השונים.
אין צורך להכפיל את הערכים המדויקים אלא רק את הסימנים.
יש משפט הפוך למשפט:
"ביש"ז התיכון ליתר שווה למחצית מן היתר"?
(שזה אומר שאם במשולש התיכון אל הצלע שווה למחצית מן הצלע אז המשולש הוא יש"ז?
כן, המשפט ההפוך נכון.
פירוט כאן:
https://www.m-math.co.il/geometry/triangle/right-triangle-median/
היי
האם כדי להוכיח שלשתי פונקציות יש משיק משותף אני גוזרת את שתי הפונקציות ומשווה בינהם ואז אם אני לדוגמה מקבלת שX=2 אז אני חוזרת למשוואות של שתי הפונקציות ומציבה ובודקת אם ערך ה y זהה ואם כן אז זה אומר שלשתיהם יש נקודה משותפת בעלת שיפוע שווה אז יש להם משיק משותף?
התשובה קצרה: כן.
שלום
לא הבנתי 2 שאלות בשיעורי הבית שלי בנושא בעיות מילוליות מספרים.
השאלות:
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
הרעיון הוא להגדיר את אחת מספרות המספר כמשתנה (x) ואז להגדיר את המספר כולו.
יש באתר תרגילים דומים שניתן ללמוד מיהם:
https://www.m-math.co.il/algebra/word-problems-firsta/change-number-order/
שלום
הבנתי את רעיון התרגיל רק לא הבנתי מה זה אומר מכפלת סכום ספרותיו?
באמת ביטוי בעייתי מבחינת העברית שלו.
צריך לשאול את מי שכתב או שנתן את השאלה.
בדרך כלל בשאלות הללו מתייחסים למכפלת ספרותיו.
האם יש כזה דבר שאומר ש: (X-1)
____ =0.5
(X+1)
שלום
אם x – 1 הוא האיבר שבמונה אז כן, צריך לפתור משוואה עם משתנה במכנה.
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/equation-with-variable-in-denominator-first/
אהה אוקיי תודה רבה רבה!!!
זה יכל להיות כלל על כל מספר? כאילו (X-Yׂ) חלקי (Xּּּ+Y) שווה חצי?
ועזרת לי מאוד!! אז תודה
הביטוי הזה הוא משוואה.
למרבית המשוואות הללו יש פתרון אבל ניתן ליצור משוואות גם ללא פתרון, למשל עם מוסיפים מקדם 0.5 ל x שבמונה.
כאשר מקבלים דבר כזה זו משוואה שצריך לפתור.
אמממ לא נראה לי שהבנת אותי ככ..
רציתי לשאול אם אני יכולה להחליף את ׁׁ(X-1)חלקי(X+1) ב 0.5 בביטוי שזה קיים בו?
כאילו Y=X(X-1):(X+1)
אז האם אפשר לכתוב במקום מה שכתבתי למעלה Y=0.5X?
כתבת: כאילו (X-Yׂ) חלקי (Xּּּ+Y) שווה חצי.
ואז אמרת:
Y=0.5X
והתשובה היא לא. Y=0.5X הוא לא פתרון המשוואה שלמעלה.
שלום אני רוצה לדעת איפה אפשר למצוא נושא של מציאת נפח,שטח מעטפת ושטח פנים של הגופים קוביה ופירמידה
שלום
קובייה
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/cube-volume/
פירמידה
https://www.m-math.co.il/3d-geometry/pyramid/
שלום אשמח לקבל תשובה מהו המרחק של המשיק הקצר ביותר לנקודה על המעגל
שלום
האם השאלה היא מה המרחק הקצר ביותר בין משיק למעגל למעגל עצמו?
המרחק 0, הם עוברים באותה נקודה.
הי רכשתי את הקורס לכיתה ט ולא הצלחתי להתחבר.
שלום
בנוסף לתשלום צריך ליצור משתמש כאן
https://www.m-math.co.il/learn-math-9th/
אם יש בעיה ניתן גם להתקשר 0527-586-585
שלום
איך מוצאים b בפונקציה?
שלום
צריך להיות מידע על הפונקציה שמציבים אותו בפונקציה וכך מוצאים את הפרמטר.
אם הייתי יודע אם זה ישר / פרבולה / פונקציית פולינום הייתי גם מפנה לדף.
מדובר על מציאת b בפונקציה קווית. חומר של כיתה ח'..
תודה
שלום
אם יש לך נקודה דרכה הפונקציה הקווית עוברת תציב אותה במשוואת הפונקציה הקווית ותמצא את b.
מעבר לזה יש את הנושא של b והגרף
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph-summary-2/
ויש את הנושא של פרמטרים שהוא קשה יותר ולהערכתי אתה לא צריך אותו
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-parameters/
היי , רציתי להגיד לכם שממש אהבתי את האתר אבל אני ממליצה לכם להוסיף בצד זכוכית מגדלת כזאת של חיפוש שזה יתן את האופציה לחפש חומר בכלליות דרך כל הכיתות ובצד זה ישייך אותך לאיזה כיתה זה מתאים . כי יוצא לי עכשיו שאני מחפשת את החומר שאני צריכה וגוללת בתוך 2 כיתות בלי למצוא את זה . תודה בכל מקרה!
שלום
תודה על המחמאות.
יש סיבה לכך שאין מנוע חיפוש באתר – הסיבה היא שמנוע כזה יוצר דפים שהם תוצאות חיפוש. הדפים הללו הם דפים באיכות נמוכה ובכמות גדולה.
כאשר הדפים הללו מאונדקסים בגוגל זה גורם נזק.
אבל יש שתי אפשרויות שכן ניתן לעשות:
1.לשלוח שאלה במייל – לענות לשאלה על מיקום חומר לוקח עבורנו שנייה ואין בעיה שתשאלי אותנו.
לפעמים בעקבות שאלות כאלו גם מתפתחים דפים לא שגרתיים.
כמו הדף לבוגרים הלומדים חומר של בית ספר יסודי
https://www.m-math.co.il/6th-grade/basic-rehearsal/
2.לחפש במנוע חיפוש : גוגל.
אם תכתבי את הנושא + צירוף המילים לומדים מתמטיקה במנוע החיפוש גוגל תגיעי לדף המתאים באתר.
אם יש דברים לא סגורים / ברורים בנושא זה חזרי אליי.
היי
יש פה באתר טכניקות של הוכחות ומשפטים למשו"ש? החומר הזה ממש קשה..
שלום
יש כאן
https://www.m-math.co.il/geometry/triangle/how-to-prove-isosceles-triangle/
איך אפשר לפתור מערכת של אי שוויונים ממעלה שניה אם 2 תרגילם 1 עם x בשניה ואחד בלי
שלום
צריך לפתור כל אי שוויון בנפרד.
ואז לעשות חיתוך או איחוד בהתאם לנדרש.
יש באתר דרך לחילוק X או להתמודדות עם זה בתרגיל? זה הופיע לי בתרגיל ואני לא יודע איך לפתור
שלום
יש מה שנקרא צמצום שברים אלגבריים
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/algebraic-diameter-reduction/
או פתרון משוואות עם משתנה במכנה
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/equation-with-variable-in-denominator/
יש לכם מיספרים מכוונים אני לא מוצא
שלום
יש כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers/
איך עושים את זה?
חשב את המרחק שבין הנקודה 1,3 לישר: Y=1\3X-4
שלום
מרחק בין נקודה לישר זה אורך האנך.
מוצאים את משוואת האנך על פי נקודה ושיפוע.
מוצאים את נקודות החיתוך בין הישרים ואז את המרחק בין שתי הנקודות.
זה לרוב התלמידים, לתלמידי 5 יחידות ב יב יש נוסחה.
אני לא מוצא את משוואת האנך
האנך עובר דרך 1,3 ואת השיפוע מוצאים על פי התכונה שמכפלת השיפועים של ישרים מאונכים היא 1-.
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/vertical-linear-functions/
היי אני רוצה לדעת מה זה ציון תקן?
שלום
ציון תקן הוא ציון שהיחידות שלו הן סטיות תקן.
כאן זה נלמד בהקשר של התפלגות נורמלית
https://www.m-math.co.il/3/381/normal-distribution-3-units/
איך מוצאים 2 נקודות שמונחות על ציר ה× במשוואה אחת?
שלום
מציבים y = 0 ואולי פותרים משוואה ריבועית
היי צהריים טובים
איך אני מוצאת איפה למקם את הנקודה על ציר ה-x בתרגיל הבא?
נתונות הנקודות A(10,4) B(-2,8)
נקודה p נמצאת על ציר ה-x כך שמרחקה מנקודה A שווה למרחקה מנקודה B.
אשמח שתענו ניסיתי כמה פעמים ולא מצליחה.
שלום
בונים משוואה בעזרת הנוסחה למרחק בין שתי נקודות.
יש תרגילים מאוד דומים כאן:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/distance-between-2-points/
אם צריך לזהות זוג נקודות שיש להן תכונות משותפות למה מתכוונים .
אילו תכונות משותפות יכולות להיות?
שלום
לנקודה לעומת נקודה יכול להיות ערך x או ערך y שווה.
או שישר או פונקציה אחרת עוברת דרך שתיהן.
לשתי נקודות לעומת שתי נקודות יכולות להיות גם תכונות אחרות – כמו שיפוע שווה.
היי, בפירוק טרינום לפי נוסחת השורשים, זה משנה מי מהפיתרונות אני בוחרת שיהיה X1 X2?
שלום
אין חשיבות לסדר כתיבת הפתרונות.
אני לומדת בתיכון חרדי
ותוכנית הלימוד שלנו שונה
איך אפשר למצא נושאים לא לפי שנים
שלום
את צריכה לדעת לאיזו שנה הנושאים שייכים בתוכנית הרגילה או לחפש במספר שנים שונות של התוכנית הרגילה.
אם תגידי לי מספר נושאים והרמה שלהם אוכל להגיד לך לאיזו שנה הם שייכים.
היי
דבר ראשון- תודה על האתר המדהים לא יודעת איך הייתי מסתדרת בלעדיו!
יש לי כמה שאלות:
1. מה זה נקודת קיצון בפונקציה?(יש לי תרגיל וכתוב למצוא את נקודת הקיצון של הפונקציה
2.כתוב לי למצוא את נקודת האפס של הפונקציה -מה זה נקודת אפס?
3. כתוב לי לשרטט את הפונקציה בתחום (5,5-) ואז יש עוד כמה נתונים, אבל מה הכוונה לשרטט בתחום?
אשמח למענה מהיר תודההה
שלום
נקודת 0 – חיתוך עם ציר ה x.
כל הדברים נלמדים בדף פונקציית פולינום.
את שאלת על חלקים
2,3,7 בדף הזה
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/polynomial-functions-4/
איך מוצאים את האיקס בישרים מקבילים (זוויות מתאימות)?
שלום
בונים משוואה על פי תכונות זוויות מתאימות או מתחלפות.
דוגמאות כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/angles-between-parallel-lines/
היי, יש לי שאלה, האם הביטוי הזה נכון או לא נכון:
משולש עם שני צלעות בהתאמה וזווית בהתאמה למשולש אחר עם שני צלעות שוות בהתאמה וזווית בהתאמה בהכרח חופפים?
שלום
כדי שתהיה חפיפה הזווית צריכה להיות בין הצלעות או מול הצלע הגדולה.
לא המשפט לא בהכרח נכון.
אתה יכול לפרק לי את משוואת הפונקציה זאת אומרת y= מה הוא אומר לי אני רק יודע ש m=שיפוע אז מה שווה כל דבר מה שווה הb מה שווה הx ?
שלום
ה b הוא ערך ה y בנקודת החיתוך עם ציר ה y.
הסבר כאן:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-graph/
תודה רבה ימלך אתה עוזר לי מאוד
אפשר בבקשה חומרים על הוכחת מעגל חוסם וחסום מרובע חוסם וחסום כאילו איך מוכיחים את זה?
שלום
זה הדף בנושא.
מוכיחים בעזרת המשפטים המופיעים בדף.
https://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/square-and-circle/
היי אממ אפשר לעזור לי לפתור את התרגיל הזה?:
a +2a בריבוע
—————-
a
(כאילו a בריבוע פחות שני a חלקי a)
אני פשוט לא יודעת איך לפתור
שלום
את צריכה להוציא גורם משותף a במונה ואז לצמצם.
הוצאת גורם משותף נלמדת כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/distributive-property-b/
וצמצום שברים נלמד כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/algebraic-diameter-reduction/
הי רציתי לשאול מהי נקודת החיתוך עם ציר הy?
שלום
זו נקודה על הישר / פונקציה שבה ערך ה x הוא 0.
חיתוך עם הצירים נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/intersection-with-axis/
תודה! אתר מעולה!
שלום,
אפשר הסבר מה זה אומר פירמידה ישרה?
תודה רבה
שלום
פירמידה ישרה זו פירמידה שבה כל המקצועות הצדדיים שווים (האלכסונים שעולים מהבסיס לקודקוד).
ניתן ללמוד עליה כאן:
https://www.m-math.co.il/3d-geometry/pyramid/
היי
יש אפשרות למצוא משוואת ישר רק עם נתון לי נקודה אחת על הישר, ללא שיפוע וללא מידע על כך שהישר הוא מקביל לצירים?
שלום
על סמך נקודה אחת שהיא הנתון היחיד בשאלה לא ניתן למצוא משוואת ישר.
כי יש אינסוף ישרים שעוברים דרך הנקודה.
לא הבנתי את השלב שבו הכפילו רבע כפול 4 למה דווקא כפול, וכן 0.5 כפול 2. אשמח לעזרתכם אני בתחילת הדרך….
תודה על ההסבר הברור והנהיר
שלום
בדף שבו אנו נמצאים אין תרגילים.
לא ברור על איזה תרגיל מדובר.
הי יש באתר מורה בזום לכיתה י 5 יחידות?
שלום
האתר לא מעורב בנושא של מורים פרטיים.
היי
רציתי לדעת אם יש באתר גאומטריה לכיתה ט
תודה👍🙂
שלום
יש, ניתן למצוא בדף של כיתה ט
https://www.m-math.co.il/learn-math-9th/
תודההההההההה!
האתר הזה פשוט מדהים!!!!!!!!!!!!❤️❤️❤️❤️
בשמחה
איך פותרים משואוות כאלה ?
-2(X+10)=52
-2(4X+3)+9=5X
6-2(4-X)=50
*זה הופך זה לניתן לכתב ישר
אני שמח לקבל תשובות
שלום
אלו משוואות עם נעלם אחד וסוגריים שנלמדות כאן
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/equation-with-one-variable-summary/
היי
תודה רבה על הכל!
ישבתי בשיעורים על משפט תאלס ולא הבנתי כלום, ועכשיו בזכותך הבנתי הכל בקלות!
שיהיה לך רק טוב בזכות מה שאתה עוזר לאנשים:)
האם יש דף הסבר על המשפט ההפוך לתאלס והרחבותיו?
תודה וערב טוב
שלום
יש דף קצר בנושא
https://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98-%D7%94%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%9A-%D7%9C%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98-%D7%AA%D7%90%D7%9C%D7%A1/
בוקר מצוין,
יש לי בקרוב מבחנים פסיכוטכניים לעבודה אצל מכון קינן שפי, קניתי קורס דמה אצל ניב רווח ל3 ימים וזה עומד להיגמר האתר שלך עזר לי מלא מבחינת מתמטיקה, רציתי לשאול כי לא הגעתי לזה כשלמדתי האם תוכל למקד אותי על הנושאים של חשיבה כמותית איפה להתחיל וככה אגיע יותר מוכן למבחן תודה רבה מראש.
צריך גם לצמצם ולהסיר שלמים וקשה לי לעשות את זה תוכל להסביר לי
שלום
לא ברור באיזה הקשר השאלה.
היי
אם יש לי שני גבהים במשולש שנפגשים בנקודה שבה עובר ישר שלישי האם נובע מכך שהוא גם גובה?
תודה רבה!!!!
שלום
אם הישר השלישי יוצא מהקודוקד השלישי של המשולש אז כן.
בדף הבא יש נימוק לאותו דבר בהקשר של תיכונים
https://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/triangles-median/
הי מה זה כלל צמבח..תודה…..
שלום
ראשי תיבות של צלעות מתאימות במשולשים חופפים.
אתר מצויין, וכבר אומרת לכם שיעזור לי הרבה מאוד.
תודה
יום מצויין, הדף של השברים עשרוניים לא עובד.
שלום
אצלי זה עובד אבל לפעמים יש הבדלים בין מחשבים.
תודה על ההערה, עשיתי פעולה שאמורה לשנות.
נסה את הקישורים הבאים:
https://www.m-math.co.il/6th-grade/decimal-fraction/
https://www.m-math.co.il/5th-grade/decimal-fraction-basic/
היי תודה רבה על ההסברים, יש לי שאלה שאני לא יודעת איך לפתור אשמח לעזרה.
3x-2y=6 מה הדרכים לפתור משוואה כזאת תודה רבה!
שלום
זו משוואה אחת עם שני נעלמים – אי אפשר לפתור אותה.
צריכה להיות עוד משוואה על מנת לפתור, כלומר למצוא את x,y.
היי, מה ההבדל בין המשפט: " השלם שווה לסכום חלקיו" ל"חיבור זוויות" בטענה ונימוק? תודה
שלום
לא הבנתי מה הקשר בין הביטויים ובאיזה הקשר נשאלת השאלה.
שלום,
תודה על האתר המעולה וההסברים המפורטים.
האם אתה מלמד גם באופן פרטי?
תודה, סיגל
שלום
תודה.
לא נותן שיעורים פרטיים.
ראיתי 3 סירטונים והבנתי הכל.
מהמורה שלי לא הבנתי כלום מתחילת שנה!!!! תודה רבה
בהצלחה
מה זה כתיב מדעי?
שלום
כתיב מדעי זה לכתוב מספרים גדולים מאוד או קטנים מאוד בעזרת חזקות של 10.
יש הסבר כאן
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/math-scientific-writing/
היי.
אם יש לי משש ואני רוצה להשתמש במשפט: "זוויות הבסיס במשש שוות זו לזו", אני כותבת בהתחלה שהמשולש הוא שווה שוקיים, אבל האם בהתחלה אני צריכה לכתוב מי השוקיים או שמיד לאחר שאני רושמת שהמשולש הוא משש אני יכולה להגיד על זוויות הבסיס?
תודה
שלום
כאשר תכתבי שהמשולש שווה שוקיים תכתבי גם מה הן השוקיים השוות.
אי אפשר ישר לכתוב משהו על זוויות הבסיס?
צריך לנמק למה הדבר הזה נכון – וזה בגלל שהמשולש שווה שוקיים
זה ברור. אבל צריך גם לכתוב מה השוקיים השוות?
כן
הייי תוכלו לעזור לי איך לפתור את התרגיל 4איקס פלוס רבע איקס
שלום
תרגילים דומים עם פתרונות נמצאים כאן, תוכל ללמוד מיהם:
https://www.m-math.co.il/math-7th-grade/equations-with-one-variables-fractions/
הי, אם אני יודע ש 0.7 =sinY, אז איך אני יודע כמה מעלות שווה Y?
בקשה תענה מהר זה דחוף!!
שלום
מציאת זווית בעזרת מחשבון מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/trigonometry/trigonometry-with-computer/
היי כאשר נתונה לי פונקציה , לדוגמא : שורש x^2 -6x+m (השורש הוא על כל הביטוי הנ״לֹ )
ושואלים אותי , מצא לאילו ערכים של m הפונקציה מוגדרת לכל ערך של x .
מה אני צריכה לעשות ?
ניסיתי לפתור לפי תחום הגדרה של שורש ( גדול או שווה ל0 ) . אבל לא הצלחתי להבין איך זה מתקשר לm .
אשמח לקבל הסבר מלא . תודה רבה !
שלום
אתה צריך למצוא עבור אלו ערכי m הביטוי הריבועי חיובי תמיד.
לפני שאתה פותר עליך לדעת את התנאים שגורמים לפרבולה להיות חיובית תמיד.
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/quadratic-inequalities-with-none-or-infinite-solutions/
לאחר מיכן תוכל לראות פתרון של שאלה דומה כאן (דוגמה מספר 1).
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/domain-of-root-function-p/
שלום, לא הבנתי את הבעיה הזאת:
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
אשמח להסבר או ללינק איך לעשות אותה.. אני הגעתי ל: 240 לחלק לX-3 שווה לY+4
כנראה שטעיתי..
שלום
יש כאן בעיות דומות
https://www.m-math.co.il/algebra/word-problems-more/problems-variable-in-denominator/
תודה רבה!!
זה דף בנושא.
לעבור על הדף כדי לבדוק מה בדיוק מתאים חורג ממה שהאתר מציע.
שאלה קצת אחרת בתחילת כיתה ט איזה חומר צריך ללמוד למבחן יחידות?
שלום
זה תלוי למה אתה קורא תחילת שנה ובכמה יחידות מדובר.
נושאי המבחן צריכים להינתן על ידי בית הספר ואי יכול לתת אותם כאן.
בתחילת כיתה ט הנושא העיקרי שנלמד הוא חזקות.
שלום שוב..
אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה?
(המשך השאלה הוסר מהאתר).
חושבת שזה נכנס בקטגוריה של בעיות מילוליות.. תודה
ואשמח לדעת איך קוראים לבעיות כאלה? תודה
שלום
אלו הם אי שוויונות ובעיות מילוליות.
יש כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/inequalities-word-problems/
תודה רבה
שלום שוב קיבלתי שתי שאלות כאלה:
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
אשמח ללינק על איך לענות על שאלות כאלה..
שלום
הלינק כבר נשלח
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-parameters/
החלק הראשון דומה לשאלה 3 ובו מציבים x = 0 ואז צריך להתקיים y = 0.
בחלק השני השיפוע צריך להיות 0.
שלום צהריים טובים
קיבלתי שאלה כזו: מהי משוואת הישר שחותך את ציר X בנקודה (1,0)?
יצא לי b+m=0 רק הפוך כאילו אפס שווה אמ ועוד בי.. האם צדקתי?
צדקת
אוקיי תודה רבה
שלום שוב.
איך אני עונה על שאלה כזאת?
נתון ישר אחד ששיפועו 4 ועובר דרך הנקודה (3,10)
נתון ישר אחר ששיפועו (2 (-ועובר דרך הנקודה (-30,5)
על איזה ישר נמצאת הנקודה (14-,3-)?
ענו מבלי לחשב את משוואות הישרים. נמקו.
שלום
שיפוע 4 המשמעות שלו שכשה הערך של x עולה ב 1 ערך ה Y עולה ב 4.
ואז ניתן לבדוק אם הנקודה המבוקשת נמצאת על אחד הישרים.
דומה לשאלה 2 כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-8th-grade/
שלום שוב.
יש לי שאלה כזאת ואני לא יודעת מה זה אומר, לא מזהה שככה ישר אמור להיראות? אשמח ללינק להסבר על ישרים כאלה..
לשני הישרים הבאים יש אותה נקודת חיתוך עם ציר Y :
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
תודה
שלום
לגבי נקודת החיתוך עם ציר ה y את צריכה להציב x = 0 ואז לבנות משוואה.
אה אוקיי.. תוכל להביא לי לינק שמסביר על שאלות כאלה? תודה:)
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-parameters/
שלום ערב טוב
אשמח לקישור שמסביר מערכת משוואות עם דברים מורכבים יותר, כמו שברים וכאלה.. אני כרגע נתקעת על שאלה ולא מצליחה להגיע לתשובה הגיונית אבל זה לא נותן לי לכתוב אותה כאן..
תודה
שלום
שתי משוואות עם שני נעלמים ושברים נמצאת כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equation-with-two-variables-organize/
שלום! אשמח לעזרה
איך אני פותרת שאלה כזאת?:
בבית קולנוע הוקרנו בו זמנית שני סרטים בשני אולמות שונים. היחס שהיה בתחילת הסרט
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
אתר מצוין! :))))
שלום
ניתן ללמוד משאלה 13 בדף הבא שהיא מאוד דומה
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/ratio-word-problems/
תודה רבה!! עזרת לי מאוד, אתר נהדר!!
היי איך מוכיחים שישרים מקבילים בעזרת משפט תאלס?
תודה
שלום
יש משפט הפוך למשפט תאלס שאומר
אם שני ישרים מקצים על שוקי זווית קטעים פרופורציונליים אז הם מקבילים זה לזה.
איך להפוך מינוס איקס לאקס רגיל במשוואות?
שלום
ניתן להכפיל את כל המשוואה ב 1-.
שלום!
יש לך דף הסבר על נוסחת שיפוע? לא מצאתי אחד כזה..
תודה
שלום
שיפוע על פי שתי נקודות נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-by-2-points/
מציאת שיפוע בדרכים אחרות כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/slope-of-linear-functions/
תודה רבה
היי, האם יכול להיות
94+94+94=282
282:3=94
המוצע שווה 94?
שלום
מה שכתוב כאן נכון.
אבל לא הבנתי את השאלה.
איזה שיטה של פירוק לגורמים צריך ללמוד בכיתה ט (בהתחלה) בהקבצה א1?
שלום
הוצאת גורם משותף וטרינום נלמדות ראשונות
https://www.m-math.co.il/algebra/factorization/
תודה
היי יש לי רצון מאוד גבוה ללמוד מתמטיקה
רק שהרמת ידע שלי העכשווית היא עד לוח הכפל
אם אתם מתעסקים גם ברמה זו ויכולים לעזור לי אשמח אם תחזרו אלי בהקדם האפשרי
שלום יוסף
מאחל לך בהצלחה ואפשר ללמוד מההתחלה.
האתר מתחיל מכיתה ד, בדוק אם זה מתאים לך:
https://www.m-math.co.il/learn-math-4th-grade/
היי
יש לי שאלה: מצא את ערכו של m שעבורו זוגות הישרים הבאים יהיו מקבילים:
ישר א' x +y=17
ישר ב' 3x+my+12=0
הנושא הוא משהו כמו מציאת ערך הפרמטרים..
אשמח אם תוכל להסביר לי!
הילה.
שלום
צריך להביא את הישרים למשוואה מפורשת ואז להשוות את המקדמים של x.
זה מוסבר כאן:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-equation-parallel-lines/
אני הבנתי שבכאלה מצבים צריך להשוות את שני השיפועים משני המשוואות
רק השאלה מה קורה במשוואה השניה פה , מה השיפוע?
יש פה 3x וגם my
מה השיפוע?
ברוב התרגילים זה לדוגמה:
y=3x+14
y=mx+7
אז קל לי לראות שצריך לעשות:
3=m
ופה יש :my וגם 3x
מה עושים במצב כזה
לא כ"כ הבנתי🤷♀️😑😑
כפי שכתבתי צריך להעביר את הישרים למשוואה מפורשת שזה אומר שה y יהיה לבדו בצד המשוואה והמקדם של Y יהיה 1.
מציע להסתכל בדף ששלחתי וגם כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/standard-equation-of-linear-function/
x^2+(2a+8)x+a^2+8a+15=0
איך פותרים את זה?
מה ה-a,b,c כאן?
שלום
a =1
b = (2a+8)
c = a^2+8a+15
תודה רבה!!
עזרתם לי מאוד:)
היי
יש לי שאלה :
נתונות ארבע נקודות:
(6,7) (5,3) (9-,2-) (3,1)
שלוש מתוך ארבע נקודות אלו נמצאות על ישר אחד, מצא את הנקודה שלא נמצאת על אותו הישר
וכן את השיפוע של ישר זה
אשמח אם תענה לי
(אני לומדת 4 יחידות כיתה י')
שלום
כל שלושת הנקודות שנמצאות על אותו ישר יתנו לך את אותו שיפוע כאשר תחשבי שיפוע על פי שתי נקודות.
לכן:
בחרי נקודה ומצאי את השיפוע שלה עם שלושת האחרות.
אם תקבלי שני שיפועים שווים ושיפוע אחד שונה הנקודה שאינה על הישר היא הנקודה שיצרה שיפוע שונה.
אם תקבלי שלושה שיפועים שונים הנקודה שבחרת אינה על הישר.
תודה
מאוד עזר לי
מוסבר בצורה מאוד מובנת👍
גם ליי אין עליכם אלופים!!!!
היי, אם השיפוע של ישר שלילי הזווית שנוצרת עם ציר האיקס היא קהה. אז ככל שהשיפוע קטן יותר היא גם קטנה? לדוגמה שיפוע מינוס שש יהיה זווית קטנה יותר משיפוע של-1 כי מינוס 6 קטן ממינוס אחד?
תודה
שלום
כן.
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-and-tangent-function/
תודה רבה!!
האם אפשרי למצוא משוואה של פרבולה שנתונה לי נקודת חיתוך עם איקס אחת? אם כן אז איך
לא הבנתי מה נתון.
הנתונים היחידים שיש לי על הפונקציה הם שרטוט ונקודה (3,0)
מנקודה בלבד לא ניתן לבנות משוואה של פרבולה.
השאלה היא אלו נתונים נוספים ניתן להסיק מהשרטוט. נקודת חיתוך נוספת עם הצירים, נקודת קודקוד או סימטריה לציר ה y או משהוא אחר.
איך אני פותרת משוואה שיש לי בה מספר עם איקס פחות ואז בסוגריים מספר עם איקס ועוד מספר כלשהו?
לדוגמא: 3x – (5x+6) = 2(7-6x)
שלום
פותחת סוגריים ומכנסת איברים.
ניתן ללמוד מדוגמה 3 בדף זה
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equation-with-one-variable-for-beginners/
איך פותרים 4a^2+7a-2
עולה לכיתה י
תודה רבה:)
שלום
אם המשוואה היא:
4a^2+7a-2 = 0
אז אפשר בעזרת טרינום
https://www.m-math.co.il/algebra/trinum-a/
או נוסחת השורשים
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/roots-of-a-quadratic-equation/
איך אני אמורה להשתמש בזה כאשר יוצאות לי 2 תשןבות והתרגיל שכתהתי למעלה הוא מכנה משבר?
כאשר המכנה שווה ל 0 הפונקציה אינה מוגדרת.
וגם הנקודות חשודות כאסימפטוטה אנכית.
היי יש לי שאלה זה מחוברת ואני עולה לז' איך עושים 100:0.8? בבקשה עזרה ותודה רבה
שלום
פותרים בדומה לחילוק ארוך, מוסבר כאן:
https://www.m-math.co.il/6th-grade/decimal-fraction-division/
אם כתוב שלי כעבור שעה יצאה אז זה פלוס או מינוס בעיות תנועה
שלום
מי שיצא שעה אחרי נמצא שעה פחות בנסיעה.
בתנאי ששניהם הגיעו באותו זמן.
כאן בחלק הרביעי יש הסבר:
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/word-problems-traphic-8th/
יש לי עבודת קיץ במתמטיקה (אני עולה לט') ואני לא מצליחה להבין את הסעיף הזה … אין לי איך לצייר לכם את זה אז אני פשוט ארשום את המשימה: "בכל אחד מהסעיפים הבאים נתון: a||B . חשבו את a "
אם אפשר בבקשה להגיד לי מה השם של הנושא או לעזור לי אז תודה.
שלום
זה כנראה זוויות מתאימות ומתחלפות בין ישרים מקבילים שנלמד כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/angles-between-parallel-lines/
אם יש לי איקס בנקודת קיצון שלא יוצא לו y (התשובה יוצאת משהו חלקי אפס)
זו לא נקודת קיצון? ואיך אני מתייחסת לאיקס הזה בטבלה של המינימוס והמקסימום?
שלום
אם הפונקציה לא מוגדרת בנקודה זו אינה נקודת קיצון.
אם רשום לי שצלע 1 מקבילה לצלע 2
זה יכול לעזור לי להוכיח שיש חפיפה ?
תודה רבה !
שלום
כן בין הצלעות הללו נוצרות זוויות מתחלפות ומתאימות שוות.
היי תוכל להסביר מה d/dx אומר?
שלום
זה אומר שהמשתנה שעל פיו מחשבים את האינטגרל הוא x.
באינטגרל יכולים להיות אותיות שונות שהם פרמטרים. והביטוי dx מזהה לנו את המשתנה מכל האותיות.
נתון האי שיוויון x^2-bx+10<0
הפרמטר b מכוסה
הציעו מספר לפרמטר b כך שלאי שיוויון לא יהיו פתרונות
אשמח לעזרה
שלום
זה בנוגע למספר הפתרונות של המשוואה הריבועית.
צריך להתקיים
b²-4ac<0
נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/roots-number-quartic-equation/
היי, איך הולך המשפט בדמיון משולשים- משהו עם במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות שוה?
כאילו כשאני רוצה להשתמש בזה שהיחס בין כל 3 זוגות הצלעות המתאימות שווה כדי למצוא צלעות חסרות מה הנימוק?
שלום
אם קיימת פרופורציה זהה בין שלוש צלעות במשולש אחד לשלוש צלעות במשולש שני אז המשולשים דומים. ניתן לקרוא למשפט זה בקיצור צ.צ.צ.
https://www.m-math.co.il/geometry/triangle/proving-similar-triangles/
אני מתכוונת אם נתנו לי שהמשולשים דומים ואני רוצה להשתמש בידיעה שמתקיימת פרופורציה בין הצלעות המתאימות.
לא הבנתי את השאלה
נניח ועכשיו הגעתי לזה שיחס הדמיון הוא 4:3. ואני רוצה לחשב אורך של צלע, ואני עושה את זה עי שימוש בידיעה שיחס הצלעות המתאימות זהה בכל 3 הזוגות של הצלעות המתאימות, מה הנימוק שאני רושמת?
הצלעות ….. הן צלעות מתאימות בין משולשים דומים. יחס הדמיון בין המשולשים הוא 4:3 ולכן אורך הצלע …. הוא …. (תרגיל).
אפשר גם לכתוב- במשולשים דומים יחס צלעות מתאימות זהה עבור 3 זוגות הצלעות?
כן
היי, כשאני רוצה לחשב את יחס הדמיון, אני עושה את זה ע"י חילוק של צלע גדולה לחלק לצלע קטנה (9 לחלק ל5 או משהו כזה) או הפוך?
עניתי בשאלה הקודמת.
מחלקים צלע קטנה במשולש אחד בצלע הקטנה במשולש השני – אלו הצלעות הדומות.
כתבת פעמיים קטנה.
קטנה בכל משולש
יש שאלות בספר שהם עושים צלע מתאימה גדולה לחלק לצלע מתאימה קטנה ואז מקבלים יחס דמיון לדוגמה 3.
אבל אני פתרתי את זה וקיבלתי שליש כי עשיתי צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה, אז אשמח להסבר אם זה משנה שיחס הדמיון יהיה 3 או שליש.
כמובן שאם הוא שליש אקפיד בהמשך לחלק באותו האופן- צלע מתאימה קטנה חלקי צלע מתאימה גדולה.
זה תלוי אם מבקשים יחס דמיון בסדר מסוים בשאלה או שמבקשים יחס דמיון ולא מציינים את סדר המשולשים.
ציינו את סדר המשולשים, מה זה אומר?
שצריך לכתוב את היחס על פי הסדר
מה הכוונה?
אם כתוב לי DFE~ABC ויש לי את האורך של DF וAB אני אעשה DF לחלק לAB ואם זה היה כתוב הפוך הייתי עושה AB לחלק לDF? כלומר, המשולש שמופיע ראשון אז הצלעות שלו יהיו במונה?
כן
וסליחה על החפירה אם אומרים לי לרשום את הדמיון בין 2 המשולשים אני יכולה להתחיל מאיזה משולש שבאלי ואז לשמור על סדר קודקודים במשולש האחר?
אם לא כתוב הסדר לרוב ניתן לכתוב באיזה סדר שרוצים.
אבל כל גוף שבוחן יכול לכלול כללים אחרים.
היי, בעצם יחס הדמיון זה היחס בין הצלעות מתאימות?
שלום
יחס הדמיון זה היחס בין הצלעות מתאימות במשולשים דומים
היי בקשר לכינוס אברים דומים האם צריך לחבר את האיבר הדומה לפי סדר הצגתו בתרגיל?
כלומר אם למשל יש את התרגיל a-4-5a-2a כאשר אני מכנס איברים דומים אני צריך שזה יהיה לפי הסדר או שאני יכול לכנס 2a-5a-a
תודה ושבת שלום
שלום
צריך לפעול על פי סדר פעולות חשבון.
שזה משמאל לימין על בפעולות חיבור וחיסור יש את חוק החילוף.
כך שבמקרה זה שתי האפשרויות נכונות.
המשולש ABC הוא שווה שוקיים (AB=AC).
נתון: זווית D שווה לחצי מזווית B. הנקודה D נמצאת על המשך הבסיס BC.
הוכח:BD=AB+BC.
שלום
צריך להגדיר את הזווית B כשווה ל x ואז להשלים את כל הזוויות בעזרת זוויות צמודות וסכום זוויות במשולש הוא 180.
לאחר שתגדיר את כל הזוויות בכל המשולשים תוכל להסיק את התשובה.
אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתור יחס זה בדרך הפשוטה והקלה ביותר:
בהרצאה שהתקיימה היחס בין הגברים לנשים היה 5:3 .
מספר האנשים בהרצאה היה 104 .
מצאו כמה נשים היו בהרצאה.
* ואם אפשר גם לקשר אותי לאתר / דף שעוזר בבעיות מילוליות בגאומטריה, באי – שוויון ובמשוואות עם שברים כמו זאתי: (3x-2)/5 – (3x-6)/50 = 7x/10 – 1/5 זה מאוד יעזור לי…
שלום
הדף שמלמד בעיות כמו ששאלת הוא הדף בנושא חלוקה ביחס נתון
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/division-by-ratio/
כל שאר הנושאים בדף של כיתה ח
https://www.m-math.co.il/learn-math-8th-grade/
יש לי פה שאלה במתמטיקה אני אשמח לדרך איך פותרים שאלות מהסוג הנ״ל.
בקישור מופיע תמונה עם השאלה.
זה קצת דחוף אז אשמח לתשובה זריזה ומנומקת כדי שאצליח תודה למענה.
שלום
אני לא לוחץ על קישורים.
קודם כל תודה על האתר המדהים… המדריך בקורס שאני עושה אמר שניתן לרשום את המשפט "תיכון במשולש מחלק את המשולש לשני משולשים שווי שטח" בלי להוכיח, אבל בכל מקום באינטרנט אומרים שצריך, והוא אמר שדיבר עם אנשים במשרד החינוך. למי אני צריך להקשיב? תודה
שלום
אני לא מכיר פרסום של משרד החינוך המאפשר שימוש במשפט זה ללא הוכחה.
זה מה שאני יודע.
לא יכול להחליט בשבילך למי להקשיב.
שני קודקודים סמוכים של ריבוע הם בנקודות (1,4)A, ו(3,4)B.
מצא את משוואת הצלע BC.
שלום
אפשר למצוא את שיפוע AB וכך את שיפוע BC (מכפלת שיפועי ישרים מאונכים שווה ל 1-).
ואז את משוואת BC על פי שיפוע ונקודה.
היי
רציתי לשאול למה בסעיף האחרון – לפונקציה אין אסימפטוטה אופקית תוכל לעזור לי בבקשה?
מצטער אבל לא לוחץ על קישורים
איך אני אוכל לשלוח לך תמונה של השאלה? אם לא אני אנסה להסביר נתונה לי פונקציה מסויימת fx ונתון שהפונקציה הזאת היא נגזרת של gx שהיא פונקציה אחרת לפונקציה fx יש אסימפטוטה אופקיתy=1 ובשאלה שאלו אותי למה לפונקציה gx כלומר f'x אין אסימפטוטה אופקית, מקווה שזה מובן..?
ותודה רבה
לפונקציה gx יש קיצון כששיעורי האיקס הם 0 ו-8
שלום
אם לפונקציה f(x) יש שיפוע 1 באינסוף זה אומר שהערכים של g(x) באינסוף ממשיכים להשתנות ולא שואפים למספר קבוע.
לכן לפונקציה g(x) אין אסימפטוטה.
כאשר לפונקציה יש אסימפטוטה אופקית אז בקצוות הנגזרת שלה שואפת ל 0.
תודה רבה
תוכלו לעזור לי בשאלה הזאת?
היקפו של מגרש מלבני הוא 640 מ'.
צלע אחת של המגרש גדולה ב – 80 מ' מן הצלע השנייה שלו.
במרכז המגרש שתלו דשא וסביב הדשא סללו שביל הליכה (החלק המושחר)
ברוחב 2 מ':
א. מה שטח המגרש?
ב. מה שטח הדשא?
שלום
אם תגדיר x אורך צלע של המלבן הגדול תוכל גם להגדיר את הצלע השנייה ולמצוא את x.
בעיות דומות ואולי קשות יותר יש כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/geo-problems/
היי יש לכם באתר את הנושא התפלגות נורמאלית?
חיפשתי ולא מצאתי
שלום
כאן
https://www.m-math.co.il/3/381/normal-distribution-reading/
https://www.m-math.co.il/3/381/normal-distribution-3-units/
יש לי שאלה, מה זה אומר: איזה חלק מכל האריחים הם אריחים מאוירים? בשאלה – הריצוף באולם אירועים מורכב מאריחים מאוירים ומאריחים לבנים.
על כל 2 אריחים מאוירים יש 7 אריחים לבנים.
<