יש לכם שאלה?

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה כאן בדף זה או בדף שעליו יש לכם את השאלה.

התשובות הן הנחיות לפתרון ולא פתרונות מלאים.

במהלך שעות העבודה השאלות נענות לרוב תוך 30-40 דקות.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.

להתראות בין דפי האתר :).

1,708 מחשבות על “יש לכם שאלה?”

  1. היי.
    כאשר אני מסרטטת מערכת צירים, צריך להקפיד על קפיצות קבועות לאורך ציר הx ולאורך ציר הy, השאלה היא אם צריך שהקפיצות יהיו קבועות ב2 הצירים, ז"א שאם בציר הx עשיתי קפיצות של 2 (אז יש לי 0 2 4 וכו) אני חייבת לעשות כף גם בציר הy או שאני יכולה לעשות קפיצות של 1 כל עוד לאורך כל הציר אני שומרת על קפיצות אלו?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      את יכולה לבחור את מרווח הקפיצות בכל ציר בנפרד.
      הרישום ב x לא צריך להיות כמו הרישום ב y.

        1. לומדים מתמטיקה

          כך נהוג, אבל זו לא חובה מבחינת חוקי המתמטיקה.
          מה שחובה הוא שאם גודל של 1 שווה 2 סנטימטר על הציר זה ימשיך כך לאורך כל הציר.

  2. בונים קוביה חלולה שאורך כל צלע מבחוץ הוא 10 ס"מ ועובי כל דופן – 2 ס"מ
    איך מחשבים את הנפח הפנימי של הקוביה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      נסה לשרטט את הפאה של הקוביה כריבוע, להוסיף לשרטוט את העובי ולחשב את המרחק מדופן לדופן.

  3. צריכה תרגול של כפל דו איבר בדו איבר ברמה של 3 יחידות אני צריכה לתרגל אשמח אם תשלח לי קושר לתרגול כולל הסברים

  4. שלום מה שלומך

    אני כבן 48 בקרוב אני מתחיל לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

    אני מאוד אוהב את הצורה שאתה מסביר דברחם
    אשמח לשוחח ולברר אם אתה יכול להעשיר אותי בפרטי .

    אני קצת חלוד וצריך עזרה

    תודה רבה אורי

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום אורי
      אני לא נותן שיעורים פרטיים.
      אבל אם אתה מתכוון ללמוד דרך האתר אוכל להשאיר לך את המייל שלי דרכו תוכל לשאול שאלות – ובתנאי שקודם ניסית להבין את החומר דרך האתר.
      אם תרצה השאר כאן תגובה עם מייל ואשלח אליו את שלי.

  5. היי
    כאשר נתון לנו שבר ויש לפני השבר מינוס לאן מכניסים את המינוס למונה או למכנה??

  6. היי
    אם נתון לי שהערך מוחלט של איקס יותר גדול מאיקס זאת אומרת ש x הוא שלילי??

  7. איך אני מוצאת פרמטר בפונקציה רציונלית אם נתון לי אסימפטוטוה אופקית y=2 אבל הפרמטר הוא מספר שלם ולא חלק מהשבר זאת אומרת הוא נמצ בנפרד מהפונקציה הרציונלית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך לבנות משוואה האומרת שערך האסימפטוטה האופקית הנובעת מהביטוי העיקרי + הפרמטר = 2.
      זה נובע מכך ש a משנה ב a את ערך הפונקציה וערך האסימפטוטה האופקית.

      1. היי , הישר Y=2 הוא אסימפטוטה של הפונקציה F(x)= a+ 4x-15 / (x-4)^2
        וצריך למצוא את הערך של a לא הבנתי מהו הביטוי העיקרי כי אין לי חזקה במונה ותודה רבה:)

        1. לומדים מתמטיקה

          4x-15 / (x-4)^2
          מה האסימפטוטה של שבר זה אילו היה לבדו?

          מוסיפים את a לתשובה ומקבלים את האסימפטוטה של הפונקציה כולה.
          זה כך כי כך מתקבל ערך הפונקציה וזה משהו שצריך להבין.

          יש כאן דוגמה לחישוב אסימפטוטה לפונקציה דומה ללא פרמטר.
          די בהתחלה תחת הכותרת – ומה קורה לפונקציה אם מוסיפים לשבר מספר? –
          https://www.m-math.co.il/mathematics-function/horizontal-asymptotes/

          1. אם זה היה ללא הפרמטר האסימפטוטה האופקית הייתה 0 לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0 ואס אם אני מוסיפה a ומשווה ל2 אז a=2 אבל יש דרך אלגברית להראות את זה או שככה זה מספיק?

            1. לומדים מתמטיקה

              a + 0 = 2
              זו הדרך האלגברית.
              בצירוף הנימוק : לפי הכלל שאם במכנה המעריך של החזקה גדול יותר אז האסימפטוטה אופקית שואפת ל0

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ABC הוא משולש ישר זווית ושווה שוקיים נתון – C=8,3 ו- B=4,1 ב.
    (המשך השאלה הוסר מהאתר).

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא כתבת מה הוא הקודקוד של הזווית הישרה ומהם הצלעות השוות, יש לזה משמעות מבחינת הפתרון.
      אם הקודקוד הוא לא A.
      אז ניתן לכתוב את משוואת BA או CA ולהגדיר את A בעזרת משתנה יחיד.
      לאחר מיכן להשתמש בכך שהמרחק של A מקודקוד במשולש שווה למרחק אחר שהוא ידוע.

  9. היי, כדי לחשב את סכום הסטיות מהממוצע, עושים את הציון פחות הממוצע או את הממוצע פחות הציון?
    נגיד אם הציון הוא 8 והממוצע הוא 7
    עושים 8-7=1 או 7-8= -1
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הציון פחות הממוצע.
      אך מכוון שבסטיית תקן ההפרשים הללו מועלים בריבוע דבר שהופך אותם תמיד לחיוביים זה לא היה משנה את התוצאה אם היו מחשבים להיפך.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        זאת אומרת שאם הציון הוא 40 והממוצע הוא 60 אני עושה
        40-60=-20?

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח לקבל קישורים לנושא של פונקציה
    למדנו בכיתה ח' ולא הייתי בדיוק 'בענינים' עכשיו אני חייבת להשלים את הנושא
    אני עולה לי' ואני רוצה להשלים את החומר
    אגב-
    בכיתה י' לומדים על הפונקציה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מספרים טבעיים הם חיוביים ושלמים בלבד.
      מספרים שלמים יכולים להיות גם שלמים שליליים כמו 4-.

  11. היי
    האם יש קישור לכל המשפטים הגאומטריים לכיתה ט ברמת 4 ו5 יחידות ?
    זה ממש יעזור לי לסכם את החומר של השנה לקראת השנה הבאה
    ותודה ע-נ-ק-י-ת על האתר המושלם (לא בסלנג)

  12. היי, יש סיכוי להסבר על טור טיילור וקואורדינטות גליליות וכדוריות, או שזה לא חומר של תיכון?

  13. גיטל לינצנר

    שלום וברכה, רציתי לברר אם יש דרך לקבל את החומר – השאלון ללימוד ה"וקטורים", גם באימייל.
    אשמח אם יגיבו לי בכתובת המצורפת.

    תודה רבה רבה.

  14. שלום,
    בתרגיל האחרון בסרטון: "עבור אלו ערכים של B הפרבולה Y=-X^2+BX-3 נמצאת תמיד מתחת לישר Y=6"

    קבעת 2 תנאים:
    1. A קטן מאפס.
    2. הדלתא קטנה מ-0. תנאי זה לא ברור לי. הרי הפרבולה יכולה להיות מעל ציר הX ( וחותכת את ציר הX) עם קודקוד מקסימום Y=6/
    למה החלטת שהפרבולה חייבת להיות שלילית?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לא יודע על איזו שאלה מדובר.
      אבל בעיקרון בנתונים הללו אפשר ליצור משוואה
      X^2+BX-3 = 6
      להעביר את ה 6 אגף ואז לבקש את שני התנאים הרשומים למעלה.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי
    אשמח לקבל קישור לחומר של תחילת כיתה י' ברמת 4 יחידות
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זה אותו רעיון, מוצאים אותם באותה צורה.
      רק שתחום הצבה הוא ביטוי המתייחס למשוואות ואילו תחום הגדרה לפונקציות.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, תחום ההצבה זה כל המספרים שיתנו ביטוי בעל משמעות, גם אם זה אומר שהאיקס שנמצאים בתחום ההצבה הם לא פיתרון המשוואה?
    זאת אומרת שזה אפשרי שיהיו איקסים שהם בתחום ההצבה והם עדיין לא פיתרון המשוואה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      התשובה כן.
      יתכן x שהוא בתחום ההצבה והוא לא פתרון, זה קורא כמעט תמיד.

  17. יש לי כמה שאלות
    1. אם אומרים לי למצוא נקודות על ישר האם אני צריכה 2 משוואות?
    2.איך אני פותרת את השאלה הבאה: "מצאו משוואת ישר המקביל לציר הX ועובר באותה נקודת חיתוך עם ציר הY כמו שמצאתם בסעיף א'" (9)

  18. תוכלו לעזור עם התרגיל הזה?
    בסדרה חשבונית נתונים 2n איברים
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להגדיר את האיבר הראשון והפרש הסדרה כשני משתנים ואז.
      משוואה ראשונה היא
      סכום n האיברים הראשונים קטן פי 3 מסכום n האיברים האחרונים בסדרה
      משוואה שנייה היא:
      חשב את האיבר הראשון בסדרה ואת הפרש הסדרה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להוריד את הגבהים ולבצע חישובים בכל אחד משני המשולשים שנוצרו.

  19. היי,
    נתקלתי בקושי אשמח לעזרה.
    צריך לפתור את המשוואה בדרך הצבה או השוואת מקדמים
    |= שבר.
    לא מצליחה לפתור את המשוואה הבאה:

    X|2 – Y|5=1
    Y-X=4

  20. מחיר מוצר התייקר מ-80 ₪ ל-120 .₪ בכמה אחוזים התייקר המוצר?
    איך פותרים את זה????
    עזרה דחוף!!!

  21. איך פותרים: 2^(X^2-6X)=Y
    איך משתמשים כאן בנוסחת כפל מקוצר? כלומר, איך עושים בשנייה לאיקס שהוא כבר בשנייה?

  22. יסמין תוכמה

    שלום וברכה ותודה רבה על ההסברים המפורטים
    יש לי שאלה לגבי פתרון לתרגיל שברים שכתבת
    לא יודעת איך כותבים פה שברים אז מקווה שתבין לאיזה תרגיל אני מתכוונת ..
    זה נמצא תחת הכותרת של חיבור וחיסור 3 שברים
    תרגיל דוגמא 2 – (מתחיל בשליש ועוד חצי פחות 4במונה ו12 במכנה )
    לא הבנתי איך הגעת למכנה 30 אם המכנה המשותף הוא 12 אז איך פתאום זה הגיע ל30 ??
    אשמח אם תוכל להסביר לי כי בפתרון זה לא ברור

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הייתה שם טעות. המכנה צריך להמשיך להיות 12, תיקנתי. תודה רבה על התיקון!

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היייייייי
    כעת מחלקים אצלנו את ההקבצות לפי רמות יחידות.
    רציתי לדעת מה ההבדל בדיוק בין 4 ל 5 יחידות?
    האם זה כל כך משמעותי ?
    האם יש ענין לעשות 4 יחידות דווקא יותר מ 3?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      עצות אישיות זה דבר בעייתי כאן באתר, כי אין היכרות.
      ההמלצה שלי היא לדבר עם משהוא שמכיר אותך וגם תלמיד שכבר עשה את הבחירה הזו.
      בין 4 ל 5 יש הבדל בכמות החומר וגם בכך שהחומר יותר קשה.
      ומצד שני הבונוס באוניברסיטה יותר גבוה ויש מחלקות הדורשות ידע ברמה של 5.
      בנוגע ל3 מול 4 לכל אחד יש עניינים אחרים בחיים יש כאלה שעבורם זה משמעותי ואחרים שלא.

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        הבנתי.
        אך בכול אופן רציתי לדעת האם זה שאני עושה 4 יחידות (ולא 3) – האם זה משמעותי למשהו? כי זה מצד אחד זה לא 5 שפותח בפני הרבה אפשרויות, וזה גם כרוך בהשקעה רבה. אז אם זה בכלל לא משמעותי יותר מ3 אני לא עושה את זה .
        ושמעתי אנשים שטענו שאין הרבה ענין ב4
        האם זה נכון?

        1. לומדים מתמטיקה

          אם היית אדם שאני מכיר הייתי עונה לך.
          אבל אני לא מכיר ולא רוצה לתת עצה שלא מתאימה לך.

להגיב על משתמש אנונימי (לא מזוהה) לבטל

האימייל לא יוצג באתר.