אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה כאן בדף זה או בדף שעליו יש לכם את השאלה.
התשובות שלנו הן הנחיות לפתרון ולא פתרונות מלאים.
הדף פתוח לתלמידים וגם להורים שיש להם שאלות בתקופת הקורונה.
במהלך היום השאלות נענות לרוב במהירות עד 30-40 דקות.
בשעה 19:00 נענות השאלות האחרונות של אותו יום.
זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.
להתראות בין דפי האתר :).
איפה יש הסבר על אסימפטוטות?
כאן.
ממליץ להשתמש בשני הקישורים שבהתחלה
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/asymptote/
שלום
אשמח בעזרה בתרגיל
log 3 5 -log 3 2 +log3 50
____________________
log 3 225 -2
תודה רבההההה
שלום תמר
צריך ליצור מכל האיברים במונה ביטוי אחד בעזרת הכללים המופיעים בקישור.
את 2 צריך לכתוב כלוג עם בסיס 3 ואז להשתמש באותם כללים
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/logarithmic-equation-2/
במכנה איך אני מאחדת את זה
log 3 225 – log3 2
כך??
תודה רבה !!!!!!
2 שווה ללוג 9 עם בסיס 3.
לאחר שכתבת את זה השתמשי בכלל 2 בקישור ששלחתי.
תודה רבה!!
היי,
העמוד הזה לא נטען
https://www.m-math.co.il/algebra/exponentiation/
שלום דניאל
תודה על הדיווח, בדוק עכשיו.
היי
איפה אני אמצא פתרונות כללים למשוואות טריגונמטריות ברדיאנים?
שלום יעל
באתר יש פתרונות בתחום סגור
https://www.m-math.co.il/trigonometry/10th-grade/trigonometric-equations-closed-domain/
היי
האם יש זהות sin-x= sin x ?
ואיך אני יכולה לכתוב את sin-x בריבוע
שלום נועה
איו זהות כזאת.
הזהות היא:
sin(-x) = – sin x
לגבי החלק השני לא בטוח שהבנתי.
מהם התכונות של משיקים מקבילים ושל שיפועים מאונכים?
שלום לירון
ישרים מקבילים הם בעלי אותו שיפוע.
ישרים מאונכים מכפלת השיפועים שלהם היא 1-.
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/vertical-linear-functions/
שלום,
הייתי שמחה לשאול איך אני מראה שלפונקציה מסויימת אין נקודות קיצון
תודה רבה
שלום
בנקודת קיצון הנגזרת שווה ל 0.
לכן בדרך כלל מראים שהנגזרת אף פעם לא שווה ל 0.
יש לכם עוד אתר שמסביר כזה טוב רק בנושא פרבולות?…..
שלום יעל
נושא הפרבולות נמצא כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/learn-parabola/
הי ערב טוב אשמח להסבר של התשובה.
בבדיקה של מספר הבובות שיש לפעוטים בגיל 2-3 שנים בביתם נמצא שסטיית התקן היא 4. מהן היחידות של סטיית התקן הזו?
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום וערב טוב
מכוון שבדקו מספר בובות היחידות הן בובות.
הי אשמח שתעזור לי בשאלה.
בבדיקה של מספר חולצות הטישרט שיש לבני 10 נמצא שסטיית התקן היא 5 והממוצע הוא 23
(המשך השאלה הוסרה מהאתר)
לפני שאני עוזר לך אני צריך לדעת אם את יודעת לפתור שאלות בהתפלגות נורמלית? ומה הנושא / ההקשר שבו שואלים אותך את השאלה הזו?
כמו כן דעי שלרוב העזרה הניתנת כאן היא הפנייה ללימוד בדפים באתר.
שלום רציתי לשאול בנושא גדילה ודעיכה, אם יצא לי שq הוא 1.014987439 ושואלים אותי בכמה אחוזים זה גדל בכל שנה איזה תרגיל עושים כדי לפתור את זה?
שלום שלום
פחות 1.
יש הסבר כאן
https://www.m-math.co.il/3/381/increase-and-decrease-3/
שלום ןברכה
האם יש לכם קישור או אפשרות לצרף לכאן את הבגרות של הקיץ האחרון (תש"פ) מועד נבצרים (של הקורונה) ????
(לא ראיתי האינטרנט)
ב) האם אפשר לומר שבגרות בחורף(4 יחל) קצת יותר קל או סיגנון שונה מהקיץ???
בתודה שילה
שלום שילה
את הבגרות עצמה ניתן להוריד מאתר משרד החינוך. צריך לחפש – משרד החינוך בגרות -.
בנודע לפתרון באתר יש פתרון של 5 יחידות, עדיין לא 4.
היי, אני צריכה הסבר לגבי התרגיל הבא…
הגעתי לשלב בתרגיל בו :
E^(2+a)=1
– הבנתי שצריך לקיים על 2 האגפים LOG ובסוף להגיע לתוצאה a=-2
אבל לא לא הבנתי למה עושים את הLOG, מתי זה אפשרי ומתי זה לא?
תיקון— מקיימים על שתי האגפים LN ולא LOG
שלום
זה אפשרי כאשר שני אגפי המשוואה חיוביים.
עושים את זה כדי להוריד משתנה מהחזקה.
אבל במקרה של התרגיל הזה יש דרך פשוטה יותר והיא להשתמש בכך ש e בחזקת 0 שווה 1.
E^(2+a) = e^0
a + 2 = 0
מוסבר כאן בטכניקה 4
https://www.m-math.co.il/algebra/exponential-equations/
שלום :)
נתקלתי בשאלה הבאה, יש לי שאלה על הניסוח שלה.
יערה מצליחה לקלוע לסל בשלושה מכל ארבעה נסיונות. כדי להתקבל היא צריכה לקלוע ברוב הקליעות מתוך 6.
(המשך השאלה הוסר מהאתר).
שלום יואל
גם לדעתי ניתן לפרש את השאלה בשתי הצורות, כאשר הדרך השנייה היא הבטוחה יותר מבחינת הטקסט כפי שהוא כתוב בתחילה השאלה.
אבל בהמשך כתוב – הצליחה בהכל – כלומר הצליחה ב 6 מ 6.
וזה אפשרי אם הנתון של 3 מ 4 נותן לנו הסתברות ולא מתאר מצב שקורה בכל 4 זריקות.
לכן כנראה שהשאלה היא : הסתברות קליעה היא 0.75. מה ההסתברות שנקלע 6 מ 6.
זו דעתי. אבל היחידי שיכול לתת תשובה מוסמכת זה מי שכתב.
תודה רבה,
בפתרון המלא ההסתברות היא אכן 0.75. תהיתי אם ישנן מוסכמות בניסוח השאלות אבל אני מבין שאין.
תודה רבה שנית!
יש מוסכמות ורוב השאלות מובנות. אבל יש שאלות גבוליות כמו זו.
בהצלחה
איך מוצאים נגזרת לפונקציה: (y=(X-3) (X+3 ?(כל אחד מהסוגריים שכתבתי הוא בשנייה. אי אפשר לעשות את זה במקלדת שלי)
אני מאמינה שיש איזה כלל שאמורים לנהוג לפיו, רק שאני לא זוכרת מהו. גזרתי את הפונקציה הזו כבר כמה פעמים כמו שגוזרים נגזרת רגילה ולא יצאה לי תשובה נכונה.
שלום יהודית
יש לך את הסימן הזה של חזקה?
y=(X-3)^2 (X+3)^2
יש שתי אפשרויות גזירה.
1.ניתן לגזור את זה כנגזרת מכפלה של שתי פונקציות מורכבות – זה דורש מיומנות וסדר.
2.ואפשר לפתוח סוגריים ולהגיע לביטוי עם הרבה איברים אבל פשוט יחסית לגזירה.
(y = (x^2 – 6x + 9) (x^2 + 6x + 9
מבצעים את כפל הסוגריים וגוזרים.
הי אני בכיתה י"א לומדת 3 יחידות מתמטיקה יש לך חומר על פרבולות והיסתברות?
שלום
יש בדף של 3 יחידות קישורים של שאלון 381.
בתוכם שני הקישורים שאת מחפשת.
https://www.m-math.co.il/learn-math-3-units/
היי, האם יש לכם סרטון והסברים על משוואה דיפרנציאלית?
שלום הראל
האתר ברמת תיכון ואין את הנושא הזה.
שלום וברכה!
כשיש לי פונקציה טריגונומטרית בסיסית-
(y= cos (x
וכתבו לי פונקציה-
(y= cos (4x
זה לא אומר שכל ערכי הX מוכפלים ב4?
כי בתשובות של הספר הם עושים את כל הX של נקודות הקיצון חלקי 4
למה?
תודה רבה!
שלום
אתה צריך לגזור את שתי הפונקציות ואז תראה שהנגזרת של cos 4x מתאפסת עבור ערכי x שהם רבע מערכי ה x של הפונקציה המקורית.
שלום,
אתם מלמדים מתמטיקה לכיתא א,ב,ג, ודרך הגב האם יש לך ספרים בחשבון לא רק באינטרנט
בברכה,
אהרון
שלום אהרון
אין ספרים.
לגבי א-ג יש מעט.
לגבי לוח הכפל יש פרויקט רציני באתר.
https://www.m-math.co.il/basic-math/multiplication-table/
בנוסף יש עוד מספר נושאים קטנים לכיתה ג
https://www.m-math.co.il/category/3th-grade/
הקישור הזה מוביל אותי לטופס התחברות
תיקנתי את הקישור
https://www.m-math.co.il/category/3th-grade/
שלום!
אשמח לדעת אם אתם מלמדים גם קומבינטוריקה,
יעזור לי מאד.
תודה!
שלום יהודית
אין באתר את הנושא.
שלום, האם ייתכן ששתי צלעות של משולש הן 6 סיימ ו-9 סיימ והזוית שמול הצלע של 6 סיימ
היא 45° ? התשובה היא לא לפי ניסוי ופתירון, אבל מדוע זה לא נכון?
שלום שלו
על פי הזוויות זה משולש ישר זווית.
ובמשולש ישר זווית הצלעות צריכות לקיים את משפט פיתגורס.
מכוון שגדלי הצלעות הללו לא מקיימים את משפט פיתגורס אז הגדלים אינם אפשריים במשולש ישר זווית.
לא פיתגורס, זה לא משולש ישר זווית, זה אמור להיות מוכח לפי משפט סינוסים
זה משולש שבו שתי זוויות של 45 ולכן השלישית 90 – ישר זווית.
על פי משפט הסינוסים צלע חלקי סינוס הזוויות שמולה הוא גודל קבוע.
https://www.m-math.co.il/trigonometry/law-of-sines/
היי אני אחרי צבא ומתכוננת לבגרות במתמטיקה 5 יחידות. יש לי כמה שאלות.
1.האם כאשר אני מוצאת אסימפטוטות מאונכות לצירים אני צריכה לנמק בדרך כלשהי ? או רק לרשום את התשובות הסופיות. (אסביר מה הם הדילמות )
2. כשאני מגיעה לשלב כלשהו במציאת אסימפטוטות מאונכות לצירים אני לא יודעת איך להמשיך. כלומר אני מוצאת אסימפטוטה אנכית בצורה הבאה: לפי התחום הגדרה אני בודקת אם הוא מאפס גם את המונה, אם הוא לא מאפס אז זה אסימפטוטה אנכית. אבל אם הוא כן מאפס את המונה הנקודה חשודה לחור או לאסימפטוטה אנכית,איך אני ממשיכה משם ?
3. באסימפטוטות אופקיות אני יודעת שזה לפי היחס בין החזקות ואת הכללים האם מקובל לנמק כך? או שאני צריכה להוכיח שזה שואף לאינסוף או למינוס אינסוף על ידי הצבה ? כי אני לא מבינה את הlim כל כך.
יש מקרים ספציפיים שאי אפשר לנמק רק לפי היחס חזקות לדוגמא כשיש לי במונה x-5 ובמכנה בתוך שורש כתוב x^2-10X+24. לפי היגיון אני מבינה שבמכנה יש לי שורש איקס בריבוע זה בעצם x אז אוקיי יחסי חזקות האס׳ האופקית היא 1 אבל יש תשובה גם של -1.
לסיכום ממש אודה לכם אם תפתרו לי את התהיות לנימוקים לבגרות. כי אם כן צריך לנמק ולא רק לרשום תשובה סופית אשמח לדעת מה הנימוק המקובל ב5 יחידות.
שלום חושן
אני לא יכול להתחייב ב 100% לגבי דרישות משרד החינוך.
לתשובות מוסמכות צריך לפנות אליו.
אני יכול לענות למיטב ידיעתי.
1+2.מה שכתבת כנימוק הוא אכן נימוק צריך להוסיף שכאשר המכנה שואף ל 0 והמונה למספר הפונקציה שואפת לאינסוף.
2.באסימפטוטה אופקית הפונקציה שואפת למספר ולא לאינסוף.
לגבי פונקציית שורש יש דוגמאות כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/asymptote-root/
שלום! אני רוצה להוריד את הסרטון שבדף
https://www.m-math.co.il/basic-math/multiplication-table/
האם זה אפשרי? אני לא עושה בזה שום שימוש מסחרי חחחח (אני בכיתה ו' וכן כן תתפלאו אני לא יודעת את לוח הכפל בעל פה) אני רק רוצה להעתיק את זה למצגת שתהיה לי כל יום שאני אכנס אליה ואלמד אני מאוד אשמח אם תהיה אפשרות כזאת. (יש לי מבחנים לאולפנה ואני חיבתתתתת ללמוד את זה!)
תודה רבה ויומטוב! 😉
שלום מוריה
לא ניתן להוריד סרטונים מהאתר.
בהצלחה במבחן.
תודה! אגב האתר מדהיםםם עוזר לי מאוד!
היי
אני רוצה לשאול האם משרד החינוך אישר שיתקיימו מבחני מגן גם בסגר הזה???
שלום נוי
אני לא יודע.
שלום
איך אני עושה אינטגרל ל 1\x כפול ln-x ?
שלום יעל
זה אינטגרל של פונקציה כפול הנגזרת שלה.
נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/integrals/integral-by-derivative/
ניתן לפתור גם בשיטת ההצבה
היי
איך אני עושה אינטגרל לשני ביטויים שיש ביניהם כפל??
שלום גל
לא לכל כפל ניתן לעשות אינטגרל.
הדרך של מה שנלמד בתיכון מופיע כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/integrals/integral-by-derivative/
היי, יש לי שאלה דחופה.
אם יש לי שאלה ללא נתונים בגיאומטריה ומבקשים ממני להוכיח כי אורך קטע מסוים קטן ממחצית היקף המשולש.
על סמך מה אני אמורה לעשות זאת? יש כלל לזה?
שלום ריילי
יש משפט האומר שסכום שתי צלעות במשולש גדול מהצלע השלישית.
ומשפט אחר שאומר שקטע אמצעים שווה למחצית הצלע אליה הוא מקביל.
מבלי לראות את השאלה לא יודע אם את צריכה להשתמש במשפטים הללו או משפטים אחרים.
הי
למה זה לא נותן לי להיכנס לדף של מיתרים במעגל?
שלום יעל
לא יודע למה.
אצלי זה עובד.
אני שם כאן קישור, נסי להיכנס דרכו:
https://www.m-math.co.il/geometry/circle/circle-chord/
מתי הקימו את האתר הזה? ממש מקסים!!
תודה. שמח שנפגשנו.
שלומות.
אם אני רוצה לחפוף שני משולשים לפי הסדר צ.ז.צ זה חייב להיעשות לפי הסדר? כאילו אם הזווית לא בין הצלעות… אני עדיין יכולה להוכיח אותם באופן הזה?
שלום
הזווית חייבת להיות בין שתי הצלעות עבור המשפט הזה.
איך אני פותר 3x בחזקת 2 פחות 27yבחזקת 2???
שלום
מוציא 3 גורם משותף ואז משתמש בנוסחה:
(a² – b²= (a-b)*(a+b
איך פותרים משוואה עם איקס בשלישית (X3-X-2=0 למשל (הכוונה בX3 זה לאיקס בשלישית שאין לי במקלדת)) ?
אפשר לעשות נוחסת שורשים או שיש לזה דרך אחרת?
שלום יהודית
במקרה הזה מוצאים x בריבוע גורם משותף.
במקרים אחרים מוצאים x גורם משותף.
האם יש באתר הסבר על משפט בזו? תודה
לא הבנתי כלום מההסבר של המורה ואני אשמח לעזרה
שלום
המשפט של בזו לא באתר.
היי, מותר להוסיף בניית עזר של גובה במשוש?
שלום
מותר להוסיף בניית עזר.
האם הנושא של נקודה סליקה ("חור") מופיע גם בחומר של 4 יחידות לימוד? או רק של 5?
תודה
שלום
לגבי תכני משרד החינוך רק משרד החינוך יכול לתת תשובה מוסמכת.
אני יכול לתת תשובה שהיא למיטב ידיעתי.
למיטב ידיעתי נושא החור בצורתו הפשוטה הוא חלק מהבגרות גם ברמת 4 יחידות.
בתוכנית הלימודים כתוב שצריך לדעת את ההתנהגות בסביבת האי ההגדרה. והתנהגות זו יכולה להיות חור.
בפועל להערכתי נדיר שיהיה לזה שימוש בבגרות עצמה ואם כן יותר בצורה הפשוטה של פונקציה רציונלית.
שלום רב,
יש בעיה בלינק שמחבר אותי לנושא של משוואה קווית בכיתה ח. אני נכנס לחומר של כיתה ח משם עובר לנושא משוואה קווית וזה לא נפתח.
האם תוכל לפתור זאת?
תודה
שלום אופיר
תודה על הדיווח.
עשיתי פעולה שאמורה לפתור את הבעיה. אצלי זה עובד אך האתר יכול להגיב אחרת לדפדפנים שונים.
בכל אופן אם זה לא מסתדר יש כאן קישור לדף
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/linear-function-8th-grade/
ואם זה חוזר בדף אחר פנה אליי.
תודה
אם הוכחתי שמשלש הוא שווה שוקיים, וצלעות הבסיס כל אחת שווה 90-2a, כמה שווה הזווית השלישית?
שלום שירה
אני מניח שהתכוונת זוויות הבסיס.
הזווית השלישית משלימה ל 180 מעלות.
ולכן גודלה יהיה 180 פחות שתי הזוויות שהגדרת.
זה יוצא 4a.
ניתן ללמוד עוד בנושא כאן:
https://www.m-math.co.il/geometry/geometric-tools/find-angles-with-equation/
היי שבוע טוב !
אם נתנו לי שאלה שאני צריכה להתאים ייצוג אלגברי (שאינו מסודר לדוג" (x*(x-2)(x+5 ) לפרבולה מה עלי לעשות?
אם יש קישור לסרטון שמסביר זאת אשמח מאד תודה רבה:)
שבוע טוב טליה
כרגע אין דף באתר בנושא זה אך בהחלט נוסיף בקרוב.
הדוגמה שנתת היא לא טובה כי זו חזקה שלישית ולא פרבולה.
בכל אופן התאמה ניתן לעשות בעיקר בדרכים הבאות:
1.אם זו הצגה קודקודית אז על פי מיקום הקודקוד.
2.על פי המקדם של x בריבוע – אם הוא חיובי שלילי והאם זו פרבולת מינימום מקסימום.
3.מספר נקודות החיתוך עם ציר ה x.
מידת היקפו של משולש ישר-זווית הוא 60 ס"מ ומידת הגובה היורד על (המשך השאלה הוסר)
שלום רון
צריך להגדיר את שני ניצבי המשולש כשני משתנים.
באמצעות שני משתנים אלו וההיקף להגדיר את היתר.
ואז לבנות שתי משוואות.
אחת פיתגורס.
והשנייה חישוב שטח משולש בשתי דרכים.
חשוב על זה ואם לא תצליח חזור אליי ותגיד איפה נתקעת.
שלום
a+b+c=60
a^2+b^2=c^2
ab=12c
איך להמשיך?
אני אתן לך רמזים.
המשוואה השנייה והשלישית מזכירים את הנוסחה של דו איבר בריבוע.
וזה אומר שאתה צריך להעלות את אחת המשוואות שקיבלת בריבוע ואז בעזרת משוואות 2,3 לעבור למשוואה עם נעלם אחד.
היי, כאשר נתונה לי משוואה של ישר ואומרים לי שהנקודה נמצאת במרחק שווה מהצירים, איך אני פותרת את זה??
שלום
מרחק זה האורך של האנך מהנקודה לכל אחד מהצירים.
מרחק שווה זה אומר שהאנך שווה באורכו ושערך ה x וערך הy של הנקודה שווים או הפוכים בסימן.
אם ניתן לך מידע על הרביע שבו נמצאת הנקודה זה מוסיף.
אני צריכה תרגול משוואה בהם יש לפרק את המכנה לגורמים
שלום
אני לא מכיר את הנושא ברמת 3 יחידות.
יש את הנושא ברמת 4-5 יחידות.
למרות שאת תרגילי הוידאו שבהתחלה מיש שיש לו ידע של 3 יחידות אמור לדעת לפתור אותם.
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/equations-with-fractions/
היי,
רציתי להגיד תודה!!!
כל פעם שיש לי מבחן במתמטיקה אני נכנסת לאתר הזה ומוצאת את כל התשובותת.
אני מבינה במהירות את החומר!!!!!! ויש כאן גם מלא תירגול ואחר כך יש תשובות להבין אם זה נכוןן.
אלופיםםם!!
תודה רבה!!! .😍😘😘🥰🥰🙂😄😃😙😙
תודה מריה 😊.
בהצלחה 🌹
שלום, מה השאלון הראשון של 4 יחידות?
שלום
שאלון 481
איך פותרים משוואה עם נעלם אחד?
שלום
בדף הזה יש קישורים כאשר כל קישור מלמד שלב בפתרון
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equation-with-one-variable/
שלום וברכה
קודם כל אני רוצה לומר תודה ענקית על האתר המדהים הזה
הכל מאד נגיש מאד ברור ומאד עוזר פשוט חסד אמיתי עם תלמידים
השאלה שלי היא: איך מוצאים שיפוע של ישר כשאין משוואת ישר מפורשת שבה הוא נתון?
ואם ידוע למישהוא על מורה פרטי/ת שנותן מענה גם בתקופת הקורונה
שלום יעל
בדף הבא מפורטות דרכים למצוא משוואת ישר
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/slope-of-linear-functions/
בדף הזה יש מורים פרטיים שפורסמו באתר. הם לא קשורים לאתר אלא ביקשו להתפרסם באתר
https://www.m-math.co.il/private-teachers/
שלום, איפה אני יכול למצוא שאלות בגרות של גאומטריה 4 יחידות
שלום
כאן יש טיפים לפתרון
https://www.m-math.co.il/4/481/geometry-4/
פתרונות כאן
https://www.m-math.co.il/4/481/geomtry-bagrut-4/
יש איפה שהוא גם את השאלות?
השאלונים עצמם לא באתר.
ניתן להוריד את השאלונים מאתר משרד החינוך.
חיפוש של הביטוי משרד החינוך בחינות בגרות יוביל לשם.
השאלונים גם פזורים באתרים אחרים.
כאן אין.
תודה
שלום וברכה,
האתר הזה הוא מתנה גדולה בחיים שלנו. יש לנו ילדים בחינוך ביתי ומאז שגילינו את האתר הם מתקדמים ומצליחים בכוחות עצמם.
האתר מסודר בצורה מעולה, ההסברים והתרגילים מאד ברורים, בעיניי זה היה צריך להיות האתר של משרד החינוך.
מעבר לבהירות ולהסברים הטובים, הרוח של הפרגון, ההתמדה וההצלחה מאד עולות מהאתר ואני רואה שזה ממש משפיע על הילדים ועל היחס שלהם למקצוע.
אתה מעניק כאן תרומה אדירה לחברה וליחס של הרבה הרבה תלמידים אל המתמטיקה ואל היכולות של עצמם.
וכל זאת בנתינת חינם.
תודה רבה מעומק הלב.
תודה, שמח שנפגשנו, אני מקווה שהאתר יהיה טוב יותר.
שמח במיוחד שמצליחים לזהות כאן ערכים וכלים לא מתמטיים להצלחה במקצוע.
תודה.
היי, אשמח לעזרה כיצד מוצאים את שיעורי נקודת ההשקה אם לא ידוע השיפוע ולא נתון כמה שווה X?
תודה
שלום איתי
אתה אומר רק מה לא.
תגיד אלו נתונים כן יש ונדע אם אפשר למצוא את נקודת ההשקה.
איך משתמשים בפונקציה (f(x?
שלום אסתי
לא ברור למה הכוונה במילה משתמשים.
שלום
אני לא יכול לעזור בשאלה במלואה.
על מנת לקבל תשובה מדויקת צריך לשאול שאלה מדויקת.
אעזור בסעיף א.
לפרבולה יש שתי נקודות חיתוך כאשר למשוואה הריבועית אותה היא מייצגת יש שתי פתרונות.
ולמשוואה ריבועית יש שני פתרונות כאשר:
b^2 – 4ac > 0
שלום, שכחתי איך עושים חילוק ר', אשמח אם תסבירו לי!
שלום
אני מניח שהכוונה לחילוק ארוך .
יש הסבר כאן
https://www.m-math.co.il/basic-math/long-division/
תודה רבה!
במשולש ישר זוית ABC (זוית C שווה 90)
(המשך השאלה הוסר מהאתר).
שלום יהודית
שאלות הדורשות שרטוט לא נענות כאן.
נתון PC מאונך לBC,
(המשך השאלה הוסר)
שלום
בעיות עם שרטוט לא מקבלות כאן תשובה.
היי השאלה שלי אם יש פונקיצה של y=xבחזקת שתיים-16 מה נקודת החיתוך עם ציר x
שלם הראל
נקודות חיתוך עם ציר ה x מתקבלות כאשר הפונקציה שווה ל 0.
כלומר עליך לפתור את המשוואה הריבועית הבאה:
x^2 – 16 = 0
הדרך הארוכה לעשות זאת היא בעזרת נוסחת השורשים.
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/roots-of-a-quadratic-equation/
הדרך הקצרה בהרבה לעשות זאת היא בעזרת אחת מנוסחאות הכפל המקוצר
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/short-multiple-equation/
אתר מעולה! נראה לי שווה להוסיף מנוע חיפוש שאפשר יהיה לחפש לפי מילות מפתח או נושאים
שלום
תודה על המחמאות.
היה באתר מנוע חיפוש אך הוא לא היה יעיל.
בינתיים אפשר לחפש בגוגל את הנושא שאתה רוצה יחיד עם המילים לומדים מתמטיקה.
היי אם הוכחתי שמשולש הוא ישר זווית ויש בשרטוט ישר המועבר ליתר ולא הצהירו שהוא תיכון בשאלה צריך להוכיח קודם שהתיכון שווה למחצית או בגלל שהוא יש"ז אפשר כבר להשתמש בזה?
שלום שיר
אם לא אמרו לך ולא הוכחת שישר הוא יתר לא ניתן להניח על דעת עצמך שהישר הוא קוטר.
שלום יש לכם באתר חקירת פולינם?
שלום אביגיל
עניתי למטה שיש, כנראה פספסת את המקום.
עבור 3 יחידות
https://www.m-math.co.il/3/382/polynom-function-382/
עבור 4
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/polynomial-functions-4/
איפה אפשר למצוא באתר משוואות ממעלה שלישית ומעלה?
שלום
משוואות ממעלה שלישית נפתרות לרוב על ידי הוצאת גורם משותף.
למשל:
x^3 + 2x^2 + 6x = 0
x(x^2 + 2x + 6) = 0
משוואות ממעלות גבוהות יותר נלמדות כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equations-4/
שלום, העמוד של פרבולה עולה או יורדת לא עולה, זה הלינק השבור: https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/parabolas-open-up-or-down/
אשמח לצפות בו כשהוא יהיה מתוקן.
שלום מור
תודה שהודעת על התקלה.
עשיתי פעולה שאמורה לפתור את זה. אצלי הדף עולה.
אם נמשכת בדפדפן שלך חזרי אליי על ידי תגובה.
נתון: PQ מאונך לBC,
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום לירון
בעיות שרטוט זה בעייתי, והשרטוט שלך גם מורכב יותר כי לא ברור איפה כל נקודה נמצאת.
באופן כללי הייתי ממליץ על שני דברים:
1.אם כתוצאה מהישירים המאונכים נוצרים ישרים מקבילים – זהי אותם.
2.הגדירי זווית שאת יכולה להגדיר באמצעותה זוויות אחרות כ x.
הגדירי זוויות באמצעות x וכנראה זה יוביל אותך לפתרון.
יש דבר כזה משפט חפיפה ז.ז.ז? רק על פי זווית בהוכחת חפיפת משולשים?
שלום
לא על מנת להוכיח חפיפה צריך לפחות צלע אחת.
היי, אם ישלי משוואה של ישר ואני רוצה לדעת משוואה של ישר אנך לישר הזה. אני פשוט מכפילה את כל המשוואה ב 1-???
שלום רננה.
לא מדויק.
מכפלת השיפועים של ישרים מאונכים היא 1-.
לכן אם יש לך שיפוע של ישר את יכולה למצוא את שיפוע הישר המאונך לו.
על מנת למצוא את משוואת הישר כולה את צריכה מידע נוסף על הישר המאונך, לרוב נקודה על הישר המאונך.
שלום.
אין לכם נגזרות פה או שלא מצאתי?
שלום
יש נגזרות מכל הסוגים.
תוכלי למצוא קישורים אליהן כאן:
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/
מה עושים אם איקס בריבוע לא נמצא במקום הנכון?
לדוגמא:
400-4×2=0
(אין לי חזקות במקלדת..)
שלום
כאשר כל האיברים קשורים רק בפעולות חיבור או חיסור ניתן להחליף את המקומות שלהם.
את התרגיל הזה ניתן לכתוב כך:
4x^2 + 400 = 0-
איך פותרים משוואה עם נעלם?
שלום
יש כאן דף שמלמד באופן הדרגתי
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equation-with-one-variable/
אפשר אסבר על איך אם יש לי משוואה נגיד ואני צריכה להגיד אם המשהו גדול או קטן מ X כאילו תחום חיוביות ושליליות אפשר אסבר על זה יש לי עוד מעט מבחן ולא הבנתי את זה
שלום
אם המשוואה היא למשל
y = 2x + 3
אז תחום החיוביות הוא:
2x + 3 > 0
ותחום השליליות
2x + 3 < 0 זה נלמד ביסודיות כאן https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-positive-or-negative/
על מנת להצליח צריך לדעת לפתור אי שוויונות וזה נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/inequality-simple/
היי,איפה אפשר למצוא באתר משוואות ריבועית עם 2 נעלמים ומשוואות ממעלות גבוהות?
שלום
ניתן למצוא כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/two-equations-with-a-quadratic-equation/
ואת הנושא השני כאן
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equations-4/
אנך אמצעי זה קטע שמאונך לישר וגם חוצה אותו ל2 חלקים שווים?
שלום
כן.
אנך אמצעי הוא גם גובה וגם תיכון.
בניגוד לגבהים והתיכונים שאנו רגילים לפגוש אנך אמצעי לא חייב לצאת מהקודקוד של הצורה.
מידע נוסף כאן
https://www.m-math.co.il/geometry/line-segment-bisector/
בעוד 3 שנים יהיה גילו של בני גדול ב 50% מגילו לפני שנה. בן כמה בני כיום?
שלום
ניתן ללמוד בעיות דומות ביסודיות כאן
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/percentage-basic-problems/
אני לא אפתור לגמרי אבל אתן כמה רמזים
נגדיר
x הגיל של בני היום.
מה גילו לפני שנה?
מה גילו בעוד 3 שנים.
אם תגדיר ב 50% את הגיל שלפני שנה תקבל את הגיל בעוד 3 שנים.
שלום, אני מנסה להבין למה לוגריתם מוגבל בתחום ההגדרה שלו כך שבסיס הלוגריתם הוא חייב להיות מספר חיובי ושונה מ1?
ולמה הארגומנט של הלוגריתם חייב להיות חיובי (גדול מ0)?
הרי אני יכול לבוא וללענות על הלוגריתם הבא:
log(-2)(-8)=3
(מינוס 2 בסיס הלוגריתם, ומינוס 8 הוא הארגומנט).
תודה רבה
שלום
בסיס חיובי – כי כך החליטו להגדיר אותו.
בסיס שונה מ 1 – כי כאשר הבסיס הוא 1 לאותו לוגריתם יש אינסוף תשובות נכונות.
הנגזרת של 2e בחזקת איקס??
שלום
אם חזקת ה x היא רק על e אז במקרה זה הנגזרת היא שווה לפונקציה. 2e בחזקת x.
היי
e בחזקת ln x הוא x???
שלום נוי.
כן, זה נלמד ככלל 4 בדף זה
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/logarithmic-equation/
אם אין לנו נקודות קיצון ותחום ההגדרה הוא כל איקס ואני רוצה לדעת אם הפונקציה עולה לכל איקס או יורדת לכל איקס אני מציבה ערך של איקס בפונקציה או בנגזרת ???? כדי להראות אם הפו תמידד עולה או תמיד יורדת
שלום נועה
מציבים בנגזרת. כי על פי הנגזרת קובעים עלייה וירידה ולא על פי הפונקציה.
היי תודה על האתר!
איך מוכיחים שישר יוצר זווית ישרה, אנך במשולש?
שלום
לא ברור אם זה בגיאומטריה או גיאומטריה אנליטית.
בגיאומטריה אנליטית לרוב זה על ידי מכפלת שיפועי שתי צלעות שצריכה להיות 1-.
בגיאומטריה יש הרבה דרכים בהתאם לנתוני השאלה. אחת הדרכים היא להגדיר זווית כ x ולהגדיר באמצעותה זוויות אחרות.
היי, איך אני פותרת טרינום כמשוואה? כגון: X^2+8X+12=0
תודה מראש
שלום
לאחר שהפכת את הטרינום למכפלה של שני איברים אחד מיהם צריך להיות שווה ל 0 כדי שהמשוואה תהיה שווה 0.
יש דוגמאות בדף על טרינום:
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/trinum/
היי
אם כתוב שיש אסימפטוטה אופקית x שואף ל אינסוף בלי סימן – או פלוס
זה אומר שהאסימפטוטה נמצאת בפלוס אינסוף?
שלום
כאן באתר כן. אינסוף זה פלוס אינסוף.
ונראה שכך גם ברוב המקומות.
במלבן ABCD נתון A(2,1 ),C(5,7) הצלע BC ארוכה פי 2 מהצלע AB מצא את שיעורי הנקודות B ו-D
שלום
ניתן למצוא את אורך האלכסון, להגדיר את שתי צלעות המלבן בעזרת משתנה אחד ואז למצוא את האורכים שלהם בעזרת פיתגורס.
נכון אך לאחר מכן צריך למצוא את B ו D
ולא הבנתי כיצד
ניתן להגדיר את הנקודות הללו (את שתיהן בעזרת אותה הגדרה) באמצעות המשתנים x,y.
לאחר מיכן לבנות שתי משוואות באמצעות נוסחת מרחק בין נקודות.
היי
רציתי להחמיא לכם!
אני נמצאת בלימודי הנדסה (לא עשיתי מכינה במתמטיקה לפני) ואני מוצאת את עצמי הרבה פעמים חוזרת לכאן לקבל הסברים פשוטים לדברים ששכחתי, ותמיד אלו ההסברים הכי מובנים שאני מוצאת באינטרנט.
אח שלי ממש במקרה המליץ לי עליכם. אמר שבזכות עבודה קשה והאתר הזה קיבל 100 ב5 יחידות.
תודה רבה על העבודה הקשה שלכם וללא תגמול. זה ממש מוערך.
תודה רבה מאי. בהצלחה בלימודים.
יש לי שאלה.
במשולש שווה שוקיים נתון: AC=AB=20 ס"מ.
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
לא ציינת שום עובדה לגבי הקטע PQ.
אבל אם הוא עובר דרך M אז הוא קטע אמצעים במשולש.
ניתן ללמוד על קטע אמצעים כאן
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/triangle-middle-line/
שלום
כמה זה 28 מתוך 200
ולהפוך את זה לאחוזים
יש סרטון הסבר?
שלום
אם אתה מקבל שבר, למשל 3/5 ההסבר כאן
https://www.m-math.co.il/6th-grade/fractions-to-percentage/
אם אתה מקבל ביטוי שהוא עדיין לא שבר, כמו שקיבלת ההסבר כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/percentage-2-type/
יש לי שאלה:
במשולש שווה שוקיים נתון: AB=AC=20 ס"מ.
AB גובה לבסיס BC. M היא נקודת האמצע של הגובה. הקטע PQ מקביל לשוק AB. חשב את אורך הקטע PQ.
שלום
יש בלגן באותיות של השאלה. קשה להבין מה זה מה.
נראה לי שהכיוון הוא להוכיח ש PQ הוא קטע אמצעים ואז הוא שווה לחצי AB.
כמה שווה e בחזקת אינסוף????????
אני יודעת שזה לא מוגדר בגלל שזה מספר מאוד גדול אבל אם ייצא לי e בחזקת אין סוף כאשר אני רוצה למצוא אסימפטוטה אז מה תהיה התשובה ?לא יהיה אסימפטוטה?
שלום נוי
e בחזקת אינסוף שווה לאינסוף.
אם מדובר על חישוב אסימפטוטה אופקית אז אין אסימפטוטה.
אם מדובר באסימפטוטה אנכית אז יכולה להיות אסימפטוטה אם זו נקודת אי הגדרה.
היי
אם תחום ההגדרה הוא כל איקס ואין נקודות קיצון
אז איך יודעים אם הפונקציה תמיד עולה או תמיד יורת?
שלום הדר
במקרה הזה הפונקציה יכולה לעלות בכל תחומה או לרדת בכל תחומה.
תבדקי בנקודה אחת מה קורה עם הפונקציה ומה שקורה בנקודה זו קורה בכל הפונקציה.
היי, האם בפוקנצייה לכל איקס חייב להיות y אבל לא ההיפך?
שלום
לכל x בתחום ההגדרה יש y.
יתכנו ערכי y ללא x.
החל בכיתה י לומדים על פונקציות שיש להם איקסים בהם הפונקציות אינן מוגדרות.
שלום, יש לי שאלה בנושא בנושא אסימפטוטות אופקיות. בחלק מהתשובות בספר, כאשר יש שתי אפשרויות לאסימפ' אופקית (נניח -2 ו2), כתוב שהאסימפ' האופקית היא y= 2 עבור x >2, והאסימ' האופקית היא y=-2 עבור x<0. מה זה אומר עבור x ספציפי?
אשמח להסבר:)
ותודה ענקית, האתר הזה פשוט עוזר כלכך!
שלום
הכוונה היא כנראה למצב שבו x שואף לאינסוף לעומת x ששואף למינוס אינסוף.
איך אני מוצא 2 משוואות משיקים לפונקציה אם נתונה לי נקודה ששניהם צריכים לעבור בה ומשוואת המשיק?
שלום
לא ברור מה הכוונה ב: נתונה משוואת המשיק.
בכל אופן אם נתונה נקודה מה שנותר למצוא זה את השיפוע של המשיקים.
שהוא השיפוע של הפונקציה בנקודת ההשקה.
את השיפוע של הפונקציה מוצאים על ידי גזירת הפונקציה והצבת ערך x של נקודת ההשקה.
כמוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/tangent-slope-at-a-point/
אני נתקעתי בשיעורי בית בשאלה עם מקבילית אנליטית ואין לי מושג איך לפתור את מה שאני צריכה! יש אפשרות להעלות תמונה?
שלום
אין כאן אפשרות לשליחת תמונות.
נושא המרובעים באנליטית נלמד בקישור ויש שם מגוון שאלות בנושא מקבילית
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/squares-analytic-summary/
הי, יש לי שאלה:
גרף הפרבולה y=x2+bx-10 (הכונה לאיקס בשנייה בx2) חותך את ציר הx בנקודה P שבה 2-=x
מצא את ערכו של b.
שלום
זה אומר שגרף הפרבולה עובר דרך הנקודה
x = 2
y = 0
תרגילים דומים יש כאן:
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/parabola-missing-parameters/
חשבו את זווית. 2. אם נתון כי: <3+<1=60 .5. הקטעים. EF. -ו. BC. שבסרטוט נחתכים בנקודה. D. נתון: AD ⊥ BC. ∢ADF = 34˚
שלום
איני יכול להשיב לשאלה, אין כאן שרטוט וגם לא ניתן לצרף שרטוט לתגובה.
היי!
אשמח למענה :)
אם ידוע ששיפוע המשיק לפונקציה y=ax^3-16 מקביל לישר y=5+6x בנקודה x=1
איך מוצאים את a ואת משוואת המשיק?
שלום
זה אומר שערך הנגזרת ב x = 1 הוא 6.
גוזרים ומציבים בנגזרת x = 1.
שאלות דומות כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/tangent-to-function-with-parametric/
נתון: 25 ס"מ=ab.
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
מצטער אבל בעיות שדורשות שרטוט לא יכולות להיענות כאן.
שלום, נתון לי ישר ששיפועו שלוש, ופונקציה y = x^4 -2x^2+3x, ואומרים לי למצוא את 2 נקודות ההשקה שבהן הישר משיק.
גזרתי את הפונקציה וקיבלתי y = 4x^3 – 4x + 3 ואז השוותי את זה לשיפוע וקיבלתי 3 פתרונות:
0, 1-, ו1.
ולא הבנתי למה בכל הפתרונות פוסלים את 0.
(בסרטוט זה נראה שהישר לא עובר בראשית הצירים).
תוכלו לעזור לי?
תודה
שלום
על מנת שישר ישיק לפונקציהצריכים להתקיים שני תנאים.
אותו שיפוע לישר ולפונקציה בנקודת ההשקה – את זה יש בx = 0.
הישר והפונקציה עוברים דרך נקודת ההשקה – זה כנראה חסר לישר ב x = 0.
היי, מה זה מספרים רציונליים ומספרים אי רציונליים?
שלום
מספר רציונלי הוא מספר שניתן להציג אותו כחילוק של שני מספרים שלמים.
למשל רבע 1/4.
וגם 2 2/1.
מספר אי רציונלי לא ניתן להציג כחלוקה של שני מספרים.
למספר כזה יש נקודה עשרונית ולאחריה אינסוף ספרות בלי סדר קבוע בניהן.
למשל פאי …3.14 הוא מספר אי רציונלי.
שלום !
הישר y=x+9 חותך את ציר הy בנקודה A
מצא את שיעורי הנקודה.
מצאתי את שיעורי הנקודה כמו שביקשו בסעיף א' = (0,9)
סעיף ב' ו החלק הלא מובן –
הישר המקווקו שבציור עובר דרך נקודה A ו m= 2
מצא את משוואת הישר המקווקו-
ניסיתי את (y-y1=m(x-x
שלום
צריך להציב
m = 2
x1 = 0
y1= 9
במשוואה, נקבל:
(y – 9 = 2(x – 0
הצבה אחרת יכולה להיות במשוואה:
y = mx + b
מקווה שמובן.
ולמה בחרת להציב במשוואה הראשונה ולא השנייה?
שלום
יש נושאים של חוק הפילוג ? באתר
שלום
כמה מיהם כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/distributive-property/
https://www.m-math.co.il/math-8th-grade/multiplying-2-brackets/
https://www.m-math.co.il/4th-grade/the-law-of-division-differs/
היי, אשמח לדף בנושא: "אזורי המישור ביחס לישר".
תודה.
שלום
יש דף על מצב הדדי בין ישר למישור
https://www.m-math.co.il/5/582/math-vectors/line-plane-intersection/
ודפים נוספים בנושא הוקטור האלגברי
https://www.m-math.co.il/5/582/vector-algebra/
הי, יש לי שאלה:
הנקודה E היא אמצע הצלע AB של מעוין ABCD.
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
צריך להוכיח דמין משולשים.
יחס הדמיון נובע מכך שבמשולש אחד יש צלע מעוין ובמשולש השני חצי צלע.
היי, אפשר בבקשה קישור למציאת תחום הגדרה של שורשים?
בבקשה
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/domain-of-square-root-function/
אפשר בבקשה קישור לאינדוקציית חלוקה?
נ.ב אתר מדהיםםםם
שלום
תודה.
הנושא אינדוקציה לא באתר.
שלום
רציתי לדעת:
כשיש לי אסימפטוטות (אנכיות ואופקיות) בפונקציה,
האם האסימפטוטות בנגזרת נשארות אותם אסימפטוטות או שאני צריכה לבדוק מהתחלה לפי הנגזרת?
כמוכן, אם אני צריכה לצייר פונקציה חדשה על סמך סרטוט של פונקצייה קודמת ולדוגמא להזיזי אותה בשתיים
לדוגמא((g(x)=f(X+2) או לדוג' להכפיל אותה בשלוש..
מה קורה עם האסימפטוטות? האם הם משתנות?
שלום
1.האסימפטוטות של פונקציית הנגזרת שונות מאלו של הפונקציה המקורית.
2.זה תלוי בהזזה
(g(x)=f(X+2 במקרה זה האנכית תזוז והאופקית לא.
g(x)=f(X)+2 האופקית תזוז והאנכית לא.
שולם וברכה!
נגיד יש לי 8 בחזקת 2 ואני רוצה שיהיה לי אותה תוצאה רק שהבסיס יהיה 2 יש איזשהי דרך לעשות את זה?
(בלי לפתור את התרגיל )מקווה שהסברתי את עצמי ותודה על האתר מאד עוזר לי!
שלום
צריך לכתוב את 8 כ:
2 בחזקת 3
ואז להשתמש בחוק של חזקה של חזקה על מנת לפשט את הביטוי.
יש הסברים כאן
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/exponent-express-with/
בחלק של חזקה של חזקה.
שלום.
למה הכוונה שאומרים: מאיות , עשיריות , אלפיות?
שלום
אלו הם חלקים של השלם.
חלקים הכתובים בצורה של שבר עשרוני.
עשירית זה 1 חלקי 10 מתוך שלם. כלומר יש 10 עשיריות בשלם.
מאית זה 1 חלקי 100 מתוך שלם. כלומר יש 100 מאיות בשלם.
כאן ניתן ללמוד על עשיריות ומשם להמשיך ללמוד על מאיות ואלפיות.
https://www.m-math.co.il/5th-grade/decimal-fractions-tenth/
היי,
רציתי להגיד תודה!!!
כל פעם שיש לי מבחן במתמטיקה אני נכנסת לאתר הזה ומוצאת את כל התשובותת.
אני מבינה במהירות את החומר!!!!!! ויש כאן גם מלא תירגול ואחר כך יש תשובות להבין אם זה נכוןן.
אלופיםםם!!
תודה רבה!!! .😍😘😘🥰🥰🙂😄😃😙😙
תודה עדי.
כיף לשמוע ושמח שהאתר עוזר 😊
שלום
איך לפתור פונקציה שנתונה לי אך שווה לy?
שלום
השאלה לא ברורה לגמרי.
אבל כאשר פונקציה שווה ל Y או שווה ל (f(x זה בדיוק אותו דבר.
הי, יש לי שאלה שלא הצלחתי לפתור. אשמח שתעזרו לי:
במשולש ABC נתון 36 ס"מ=AB,
54 ס"מ=AC,
50 ס"מ= BC.
AP הוא חוצה הזוית של זוית BAC (המשך השאלה הוסר מהאתר).
שלום
הצעד הראשון הוא להגדיר את BP כ x ואז להשתמש במשפט חוצה הזווית על מנת למצוא את x.
נסי להתקדם לאחר מיכן בעזרת משפט הקוסינוסים.
זו שאלה ללא שרטוט, קשה לענות עליה מעבר לשלב הראשוני.
היי,
איך יודעים מהם תחומי העלייה והירידה של הפונקציה אם אין נקודות קיצון?
תודה!
שלום
על פי הנגזרת.
צריך לבדוק בכל תחום בו מוגדרת הפונקציה את ערך הנגזרת וכך לקבוע.
אפשרות אחת היא שהנגזרת היא ביטוי שניתן להוכיח שהוא חיובי תמיד (והפונקציה עולה) או שלילי תמיד (והפונקציה יורדת).
אפשרות אחרת היא למשל אם לפונקציה יש אי הגדרה ב x = 1
אז לבדוק את ערך הנגזרת ב x = 2 ו x = 0 וכך לראות מה קורה בתחומים השונים.
שלום,
איך פותרים משוואה כזו:
e בחזקת X = X פלוס 3
שלום
לא כל סוגי המשוואות המעריכיות הן פתירות או נלמדות בתיכון.
למיטב ידיעתי זו לא נלמדת.
משוואות שכן נלמדות בתיכון נלמדות כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/exponential-equations/
היי יש לי שאלה בספר שאני די מסתבכת איתה אשמח לפתרון/להכוונה.
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
אפשר לפתור את זה כשתי משוואות עם שני נעלמים.
x מספר האלבומים שהסוחר קנה.
y המחיר שהסוחר קנה אלבום בודד.
ואז ניתן לבנות משוואה אחת למצב הקנייה ומשוואה שנייה למצב המכירה.
אם עדיין יש קושי ספרי לי מה עשית.
ניתן ללמוד כאן:
https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/buying-summary/
תודה על התשובה וההענות המהירה 😀
בכיף. אציין שניתן לפתור את זה גם כמשוואה עם נעלם אחד.
x מספר האלבומים שהסוחר קנה.
1500 לחלק ב x המחיר ששולם לכל אלבום.
ואז בונים משוואה למצב המכירה בלבד.
אין הבדל משמעותי בין השיטות.
היי יש לי שאלה לגבי הנושא ערך הפונקציה.
נתונה הפונקציה: f(x)= -x^2+9
א) חשב את ערך הפונקציה בנקודה שבה: (x=3, x=-1, x=√(-5,
שלום
לחשב את ערך הפונקציה זה אומר למצוא את ערך ה Y המתאים לx.
עלייך להציב את ערכי ה x הללו ולקבל את ערכי ה y המתאימים
מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/function-value/
היי, אשמח לקישורים בנושאים הבאים:
-משוואות אי רציונליות.
-פתרון משוואה עם פרמטר, עם שני פרמטרים, מערכת של משוואת עם פרמטרים ומשוואה ריבועית עם פרמטרים.
תודה.
שלום
הקישורים נמצאים בחלק של אלגברה מתקדמת בתחילת דף זה
https://www.m-math.co.il/10th-grade-4-5/
125 בחזקת עשר * 90 בחזקת תשע
—————————————-סימן חילוק
150בחזקת 8 (5בחזקת 12 *שלוש בחזקת 5 )כל הסוגריים בחזקת 2
מישהו יודע לפתור?
שלום צריך לפרק את כל הבסיסים למספרים הראשוניים מיהם הם מורכבים ואז להשתמש בחוקי חזקות.
מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/multiplying-exponents-dif/
וואוווווו אתר מ ע ו ל ה ה ה כל הכבוד!!!!!!!!!
תודה :)
חסר לכם חומר על אנליזה לכיתה י אתם יכולים לשלוח בבקשה הסבר על החומר?
שלום
זה נמצא בתחתית זה זה תחת הנושא של חקירת פונקציות.
https://www.m-math.co.il/10th-grade-4-5/
היי איך אני יכולה להבחין בין פרמטר לבין משתנה?
שלום
מי שכותב את השאלה יגיד לך מה הפרמטר.
נהוג לסמן פרמטרים כ a,b,c.
פרמטרים זה כל האותיות חוץ מx,y,z?
צריך ללכת לפי מה שאומרים בשאלה כשיש פרמטר יגידו זה פרמטר.
השמות של האותיות זה משהו שנהוג, לא הכרחי.
כשיש פרמטר יגידו זה פרמטר.
עוד שאלה אם אני צריכה למצוא פרמטר בפונקציית פולינום ונותנים לי: שיש נקודת קיצון בx=1 מה זה אומר לי לגבי הפרמטר? איך מוצאים אותו?
שלום
זה אומר שכאשר תציבי x = 1 בנגזרת הנגזרת תתאפס.
ניתן ללמוד כאן
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/questions-with-parameters/
היי איך אפשר ללמוד סימוני t?(כיתה י)
שלום
יש כל מיני שימושים להחלפת x ב t.
למשל משוואות דו ריבועיות.
https://www.m-math.co.il/algebra/equations/equations-4/
השאלה היא באיזה הקשר זה נלמד.
איך אני יודעת איך מחשבים שיפוע של פונקציה קווית
שלום
שיפוע של פונקציה קווית הוא תמיד המקדם של x במשוואת הישר המפורשת.
כאן יש את הדרכים לחשב שיפוע
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/slope-of-linear-functions/
היי, האם המשפט נכוו:
לכל פרבולה יש נקודת חיתוך 1 עם ציר הy”
שלום
חיתוך עם ציר ה y הוא כאשר x = 0.
פרבולה מוגדרת תמיד, גם כאשר x= 0. לכל פרבולה יש נקודה שבה x= 0.
לכן לכל פרבולה חיתוך עם ציר ה y.
היי, האם ההגדרה הזו נכונה: "פרמטר זה אות (חוץ מx או y) שמחליפה מספר?
שלום, כן.
אני לא יודע אם זו ההגדרה במילון, אבל מבחינת ההבנה פרמטר זה אות שמחליפה כמות / מספר.
מישהו יודע?
כתבי 3 ביטויים אלגבריים השווים ל2x-
שלום
הדרך הנוחה להגיע על ידי פעולות חיבור או חיסור.
למשל
x – x = -2x-
3x + x = -2x-
אלו שתי אפשרויות.
כזה מהר וואו תודהה
בכיף.
איך מחשבים גובה לצלע במקבילית?
שלום
אם יש את השטח ואת הצלע אז ניתן לכתוב:
שטח = ___ * צלע
כאשר במקום החסר נמצא הגובה לצלע.
דוגמאות בדף שטח מקבילית:
https://www.m-math.co.il/math-9th-grade/parallelogram-area/
יש לי שאלה האם זווית היקפית שווה לחצי מהקשת עליה היא נשענת?
שלום
כן.
זווית מרכזית שווה לקשת עליה היא נשענת, והיקפית לחצי מהקשת
נתון משולש ABC.
AE ו-AD הם תיכון וגובה לצלע BC במשולש בהתאמה.
שיעורי הנקודה B הם (2 , 2.(-
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
כאשר משאירים שאלה עם כמות כזו של סעיפים אני מעוניין לדעת באיזו סעיף צריך עזרה? ומה נעשה כדי לפתור את התרגיל?
את הנושא הזה ניתן ללמוד כאן:
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/triangle-area-analytic-geometry/
את סעיף א' בבקשה
מהמשוואה של הגובה ל BC אתה יכול למצוא את שיפוע BC. כי מכפלת שיפועים מאונכים היא 1-.
את הנקודה B אתה יודע ולכן יכול למצוא את משוואת BC.
הנקודה E היא החיתוך של AE ו BC.
אפשר עזרה בסעיף ב'?
צריך להשתמש בנוסחה של אמצע קטע
שאלה קטנה של הבנה ברשותך.
אם נתון לי
x בחזקת שלוש = -8
האם אני מוציאה שורש שלישי של -8? שזה בעצם -2? או שאי אפשר להוציא שורש למספר שלילי בכלל? כי נניח אם הבנתי נכון לx בריבוע = -9 אין פתרון .
אשמח לחידוד קטן, זה מבלבל פשוט. תודה (:
שלום
אין בעיה.
אי אפשר להוציא שורש זוגי (מסדר 2,4,6 וכו) למספר שלילי.
כי אין חזקה זוגית על מספר כלשהו שתיתן תוצאה שלילית.
לעומת זאת ניתן להוציא שורש אי זוגי ממספר שלילי.
כי מספר שלילי בחזקה אי זוגית נותן תוצאה אי זוגית.
אני ממליץ על שני הקישורים הראשונים הנמצאים בראש דף זה:
https://www.m-math.co.il/algebra/square-roots-rules/
שלום, קודם כל מודה לך על האתר המקסים! אני לומדת להשלמת בגרות במתמטיקה. ואני התחלתי ללמוד את החומר ל4 יחידות. הייתי רוצה לשאול מה בעצם השיקולים אם בוחרים לגשת ל5 או ל4 יחידות?
אם מבחינת היקף החומר יש הבדל מאוד משמעותי? או הרחבה של נושאים מסוימים? מעניין פשוט מה ההבדל בעצם
שלום
לכל אחד השיקולים שלו. בדרך כלל זה תלוי בתחום שבו את רוצה ללמוד, בזמן הפנוי וביכולות.
עבור 5 האוניברסיטאות נותנות בונוס גדול יותר ויש פקולטות הדורשות ידע ברמה של 5.
מבחינת תוכן: ב 5 השאלות קשות יותר, ויש נושאים שלא קיימים ב 4 (בעיקר בשאלון השני): גיאומטריה אנליטית אחרת, מספרים מרוכבים וקטורים.
יש לך ספק נסי ללמוד נושא שאת מרגישה בו חזקה ברמה של 5 ותראי אם מסתדר.
בהצלחה
תודה רבה(:
כמה זה x÷24
שלום
נשאר כמו שהוא, לא ניתן לבצע פעולה בביטוי הזה.
אלא אם כן אומרים מה הערך של x.
אם x = 3
אז כותבים:
x + 24 = 3 + 24 = 27
איזה מעולה!
תודה :)
שלום משולש הזהב נקרא גם משולש ששת?
שלום
לא מכיר את המושג ששת.
שלום , יש לי שאלה על נגזרת פונקציה :
(y=(5x+1)(x-3
הביטוי 5x+1 הוא בחזקת 3 פשוט אי אפשר לרשום פה בחזקה אז אני מציין כאן !
נתקעתי באמצע הגזירה , אשמח אם תעזרו לי לפתור , תודה
שלום
אם הייתה שואל שאלה יותר ממוקדת הייתי יכול לענות.
זו נגזרת מורכבת שמשלבת גם את נוסחת המכפלה.
בדף הבא בדוגמה 5 שלמעלה יש תרגיל דומה
https://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/complex-derivative/
הי יש לי שאלה שלא הצלחתי לפתור.
BD וCE הם תיכונים במשולש ABC הנפגשים בנקודה F. נתון FG מקביל לDC.
9 ס"מ= BC. חשבו את אורכי הקטעים BG וCG.
שלום
שאלות מסוג זה דורשות שישרטטו אותן ולוקחות הרבה זמן יחסית, לכן הן לא נענות כאן.
הכיוון הכללי של השאלה הזו נראה לי דמיון משולשים ויחס דמיון.
היי, האם אף פעם אסור לכפול משוואה ב0?
שלום
בשום מקרה לא כופלים ב 0.
היי, כמה שווה X בביטוים אלגבריים?
שלום
לרוב x הוא משתנה שאת ערכו לא יודעים.
מגלים את ערכו לרוב בסוף התרגיל ובכל תרגיל הוא שווה למשהו אחר.
היי, כשישר מקביל לציר הy המקדם של y שווה 0?
נגיד נתנו לי תרגיל: ישר שמשוואתו (y(2m+1 ועוד 5x שווה ל10 מקביל לציר הx מצא את m.
אז אני כאילו צריכה שהמקדם של y יהיה 0 כי שכשישר מקביל לציר הy המקדם של y שווה ל0?
כן, בישרים מקבילים לציר ה y המקדם של y הוא 0
תודה רבה, באמת שהאתר ממש לא מובן מאליו
א. נתון ישר העובר דרך הנקודות (1,7)A ו- (3,11)B. הנקודה C
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
אתה צריך למצוא את משוואת הישר AB ואז כל פעם להציב את הערך הידוע של הנקודה על מנת למצוא את הערך החסר.
לא הבנתי את סעיף ב.
לאחר שמצאת את משוואת הישר
הצב את הערך שנמצא ליד t כדי למצוא את t.
מציבים את ערך ה x כדי למצוא את ערך ה y ולהפך.
הסבר מפורט כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/different-show-of-linear-function/
כשיש לי בתוך פונקציה x בשניה ואני רוצה להציב מספר ב x
אז יש הבדל בין אם המספר הוא בסוגריים או לא (תוצאה חיובית או שלילית)
אז איך אני יודעת אם לשים כאילו בסוגריים או לא?
תודה.
שלום
אם זו הצבה את צריך לשים את החזקה על המספר כולו שהצבת.
במילים אחרות, לרשום את המספר עם סוגריים ולחשב חזקה.
א. במשולש ABC נתון: (4,1)C. צלע AB מונחת על ישר
(המשך השאלה הוסר מהאתר)
שלום
אתה צריך חיתוך של שני ישרים כאשר אחד מיהם מקבילי לצירים, זה מוסבר כאן
https://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/2-linear-function-meeting-point/
שלום, אני יודעת שכשעושים נגזרת לפונקציה מנה והמכנה של הנגזרת הוא איקס בריבוע אפשר להוריד את המכנה בגלל שהוא תמיד חיובי.
אבל לא הבנתי למה אפשר להוריד אותו אם הוא חיובי? זה לא משנה את הנגזרת אם עושים את זה?
בנוסף אפשר לעשות את זה אם הנגזרת שווה לאחד או רק אם הנגזרת שווה לאפס?
שלום
בדרך כלל אנו לא רוצים לדעת בדיוק לכמה שווה הנגזרת.
מספיק לנו לדעת אם הנגזרת חיובית או שלילית.
x בריבוע הוא מספר חיובי תמיד (חוץ מ x =0, שאז הרבה פעמים הפונקציה אינה מוגזרת אם זו הנגזרת).
כאשר מחלקים במספר חיובי הסימן נשאר כמו שהוא, כלומר חלוקה במספר חיובי לא משנה את הסימן.
לכן מותר להסיר, כי זה לא משנה את סימן הנגזרת.
בסוף צריך לכתוב סימן הנגזרת הוא …. לכן ….
2.מותר לעשות זאת רק כאשר הצד השני שווה ל 0. עבור כל מספר אחר זה לא עובד. כי המכנה החיובי לא משפיע רק כאשר השאלה היא: האם הביטוי קטן או גדול מ 0.
היוששש
ישלכם אולי איזה קישור לחומר של הזזות לכיתה י' ??
למשל: נתון לי תחום פונקציה-
5- קטן שווה X קטן שווה 8 =ׁׁׁׁׁׂ f של X
G של X= מינוס F של X
ואז כאילו משו עם הנקודות
שלום
לא הבנתי את השאלה.
למשל נותנים לי פונקציה – Fשל X ואומרים לי סוג של ליצור פונקציה חדשה -G של X
כך שG של X= למינוס F של X
ואז אני אמורה להפוך את כול הנקודות של Fשל X שנתונות לי למינוס כדי ליצור את -Gשל X
משו כזה בערך
תודה מראש
במקרה הזה עבור אותם ערכי x ל g(x יהיה ערך Y הפוך מ f(x.
אין באתר שאלות כאלו. מצטער.
הסברת הכול במשפט
תודהה רבה!!
הצלתני
:)
שלום, יש לי שאלה מתי x בשלישית גדול מ-x בחמישית.
כתבתי-x שלם שלילי
x גדול מ-0 וקטן מ-1
זה כתב לי תשובה חלקית ואני לא מצליחה להבין למה
אשמח בעזרה,
תודה!
שלום
חלקי את המספרים השליליים לשני תחומים.
בין 0 ל 1-.
קטן יותר מ 1-.
אחד משני התחומים הללו הוא תוספת לתשובה.
אולי לא היה ברור בשאלה שלי,
נראה לי שכבר עשיתי את ההפרדה שאתם מתכוונים אליה, אני עניתי להם כך:
x0
or x<-1.
תודה רבה!
האמת שבקריאה שנייה זה ברור.
אבל אין לי מה לענות לך.
בשאלות מסוג זה מחלקים ל 4 תחומים שאת מכירה.
ואני לא רואה מה חסר בתשובה שלך.
תודה רבה רבה רבה!!!
נראה לי באמת שהטעות היא בספר כי בדקתי בכל צורה אפשרית,
והנה יש לי גם את האישור שלכם.
שלום, כאשר נתונה לי פונקציה עם אסימפטוטה אופקית שמתחלפת לחיובי ושלילי כאשר הסימן של הx מתחלף, מוכרח שיהיה אסימפטוטה מאונכת בציר ה-y?
שלום
אם האסימפטוטה האופקית פעם חיובית ופעם שלילית זה לא אומר שעבור x = 0 היא לא מוגדרת.
מקווה שהבנתי את השאלה.
תודה רבה, האתר ממש טוב ועוזר!