יש לכם שאלה

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה כאן בדף זה או בדף שעליו יש לכם את השאלה.

התשובות שלנו הן הנחיות לפתרון ולא פתרונות מלאים.

הדף פתוח לתלמידים וגם להורים שיש להם שאלות בתקופת הקורונה.

במהלך היום השאלות נענות לרוב במהירות עד 30-40 דקות.

בשעה 21:00 נענות השאלות האחרונות של אותו יום.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.

להתראות בין דפי האתר :).

970 מחשבות על “יש לכם שאלה”

  1. שלום !
    הישר y=x+9 חותך את ציר הy בנקודה A
    מצא את שיעורי הנקודה.
    מצאתי את שיעורי הנקודה כמו שביקשו בסעיף א' = (0,9)
    סעיף ב' ו החלק הלא מובן –
    הישר המקווקו שבציור עובר דרך נקודה A ו m= 2
    מצא את משוואת הישר המקווקו-
    ניסיתי את (y-y1=m(x-x

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להציב
      m = 2
      x1 = 0
      y1= 9
      במשוואה, נקבל:
      (y – 9 = 2(x – 0

      הצבה אחרת יכולה להיות במשוואה:
      y = mx + b

      מקווה שמובן.
      ולמה בחרת להציב במשוואה הראשונה ולא השנייה?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      צריך להוכיח דמין משולשים.
      יחס הדמיון נובע מכך שבמשולש אחד יש צלע מעוין ובמשולש השני חצי צלע.

  2. שלום
    רציתי לדעת:
    כשיש לי אסימפטוטות (אנכיות ואופקיות) בפונקציה,
    האם האסימפטוטות בנגזרת נשארות אותם אסימפטוטות או שאני צריכה לבדוק מהתחלה לפי הנגזרת?
    כמוכן, אם אני צריכה לצייר פונקציה חדשה על סמך סרטוט של פונקצייה קודמת ולדוגמא להזיזי אותה בשתיים
    לדוגמא((g(x)=f(X+2) או לדוג' להכפיל אותה בשלוש..
    מה קורה עם האסימפטוטות? האם הם משתנות?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      1.האסימפטוטות של פונקציית הנגזרת שונות מאלו של הפונקציה המקורית.
      2.זה תלוי בהזזה
      (g(x)=f(X+2 במקרה זה האנכית תזוז והאופקית לא.
      g(x)=f(X)+2 האופקית תזוז והאנכית לא.

  3. שולם וברכה!
    נגיד יש לי 8 בחזקת 2 ואני רוצה שיהיה לי אותה תוצאה רק שהבסיס יהיה 2 יש איזשהי דרך לעשות את זה?
    (בלי לפתור את התרגיל )מקווה שהסברתי את עצמי ותודה על האתר מאד עוזר לי!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אלו הם חלקים של השלם.
      חלקים הכתובים בצורה של שבר עשרוני.

      עשירית זה 1 חלקי 10 מתוך שלם. כלומר יש 10 עשיריות בשלם.
      מאית זה 1 חלקי 100 מתוך שלם. כלומר יש 100 מאיות בשלם.

      כאן ניתן ללמוד על עשיריות ומשם להמשיך ללמוד על מאיות ואלפיות.
      https://www.m-math.co.il/5th-grade/decimal-fractions-tenth/

  4. היי,
    רציתי להגיד תודה!!!
    כל פעם שיש לי מבחן במתמטיקה אני נכנסת לאתר הזה ומוצאת את כל התשובותת.
    אני מבינה במהירות את החומר!!!!!! ויש כאן גם מלא תירגול ואחר כך יש תשובות להבין אם זה נכוןן.
    אלופיםםם!!
    תודה רבה!!! .😍😘😘🥰🥰🙂😄😃😙😙

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      השאלה לא ברורה לגמרי.
      אבל כאשר פונקציה שווה ל Y או שווה ל (f(x זה בדיוק אותו דבר.

  5. הי, יש לי שאלה שלא הצלחתי לפתור. אשמח שתעזרו לי:
    במשולש ABC נתון 36 ס"מ=AB,
    54 ס"מ=AC,
    50 ס"מ= BC.
    AP הוא חוצה הזוית של זוית BAC (המשך השאלה הוסר מהאתר).

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הצעד הראשון הוא להגדיר את BP כ x ואז להשתמש במשפט חוצה הזווית על מנת למצוא את x.
      נסי להתקדם לאחר מיכן בעזרת משפט הקוסינוסים.
      זו שאלה ללא שרטוט, קשה לענות עליה מעבר לשלב הראשוני.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי,
    איך יודעים מהם תחומי העלייה והירידה של הפונקציה אם אין נקודות קיצון?
    תודה!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      על פי הנגזרת.
      צריך לבדוק בכל תחום בו מוגדרת הפונקציה את ערך הנגזרת וכך לקבוע.

      אפשרות אחת היא שהנגזרת היא ביטוי שניתן להוכיח שהוא חיובי תמיד (והפונקציה עולה) או שלילי תמיד (והפונקציה יורדת).

      אפשרות אחרת היא למשל אם לפונקציה יש אי הגדרה ב x = 1
      אז לבדוק את ערך הנגזרת ב x = 2 ו x = 0 וכך לראות מה קורה בתחומים השונים.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אפשר לפתור את זה כשתי משוואות עם שני נעלמים.
      x מספר האלבומים שהסוחר קנה.
      y המחיר שהסוחר קנה אלבום בודד.

      ואז ניתן לבנות משוואה אחת למצב הקנייה ומשוואה שנייה למצב המכירה.
      אם עדיין יש קושי ספרי לי מה עשית.
      ניתן ללמוד כאן:
      https://www.m-math.co.il/algebra/math-word-problems/buying-summary/

        1. לומדים מתמטיקה

          בכיף. אציין שניתן לפתור את זה גם כמשוואה עם נעלם אחד.
          x מספר האלבומים שהסוחר קנה.
          1500 לחלק ב x המחיר ששולם לכל אלבום.
          ואז בונים משוואה למצב המכירה בלבד.
          אין הבדל משמעותי בין השיטות.

  7. היי יש לי שאלה לגבי הנושא ערך הפונקציה.
    נתונה הפונקציה: f(x)= -x^2+9
    א) חשב את ערך הפונקציה בנקודה שבה: (x=3, x=-1, x=√(-5,

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, אשמח לקישורים בנושאים הבאים:
    -משוואות אי רציונליות.
    -פתרון משוואה עם פרמטר, עם שני פרמטרים, מערכת של משוואת עם פרמטרים ומשוואה ריבועית עם פרמטרים.
    תודה.

  9. 125 בחזקת עשר * 90 בחזקת תשע
    —————————————-סימן חילוק
    150בחזקת 8 (5בחזקת 12 *שלוש בחזקת 5 )כל הסוגריים בחזקת 2

    מישהו יודע לפתור?

        1. לומדים מתמטיקה

          צריך ללכת לפי מה שאומרים בשאלה כשיש פרמטר יגידו זה פרמטר.
          השמות של האותיות זה משהו שנהוג, לא הכרחי.
          כשיש פרמטר יגידו זה פרמטר.

  10. עוד שאלה אם אני צריכה למצוא פרמטר בפונקציית פולינום ונותנים לי: שיש נקודת קיצון בx=1 מה זה אומר לי לגבי הפרמטר? איך מוצאים אותו?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      חיתוך עם ציר ה y הוא כאשר x = 0.
      פרבולה מוגדרת תמיד, גם כאשר x= 0. לכל פרבולה יש נקודה שבה x= 0.
      לכן לכל פרבולה חיתוך עם ציר ה y.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום, כן.
      אני לא יודע אם זו ההגדרה במילון, אבל מבחינת ההבנה פרמטר זה אות שמחליפה כמות / מספר.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      הדרך הנוחה להגיע על ידי פעולות חיבור או חיסור.
      למשל
      x – x = -2x-
      3x + x = -2x-
      אלו שתי אפשרויות.

  11. נתון משולש ABC.
    AE ו-AD הם תיכון וגובה לצלע BC במשולש בהתאמה.
    שיעורי הנקודה B הם (2 , 2.(-
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

        1. לומדים מתמטיקה

          מהמשוואה של הגובה ל BC אתה יכול למצוא את שיפוע BC. כי מכפלת שיפועים מאונכים היא 1-.
          את הנקודה B אתה יודע ולכן יכול למצוא את משוואת BC.
          הנקודה E היא החיתוך של AE ו BC.

  12. שאלה קטנה של הבנה ברשותך.
    אם נתון לי
    x בחזקת שלוש = -8
    האם אני מוציאה שורש שלישי של -8? שזה בעצם -2? או שאי אפשר להוציא שורש למספר שלילי בכלל? כי נניח אם הבנתי נכון לx בריבוע = -9 אין פתרון .
    אשמח לחידוד קטן, זה מבלבל פשוט. תודה (:

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אין בעיה.
      אי אפשר להוציא שורש זוגי (מסדר 2,4,6 וכו) למספר שלילי.
      כי אין חזקה זוגית על מספר כלשהו שתיתן תוצאה שלילית.

      לעומת זאת ניתן להוציא שורש אי זוגי ממספר שלילי.
      כי מספר שלילי בחזקה אי זוגית נותן תוצאה אי זוגית.

      אני ממליץ על שני הקישורים הראשונים הנמצאים בראש דף זה:
      https://www.m-math.co.il/algebra/square-roots-rules/

  13. שלום, קודם כל מודה לך על האתר המקסים! אני לומדת להשלמת בגרות במתמטיקה. ואני התחלתי ללמוד את החומר ל4 יחידות. הייתי רוצה לשאול מה בעצם השיקולים אם בוחרים לגשת ל5 או ל4 יחידות?
    אם מבחינת היקף החומר יש הבדל מאוד משמעותי? או הרחבה של נושאים מסוימים? מעניין פשוט מה ההבדל בעצם

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      לכל אחד השיקולים שלו. בדרך כלל זה תלוי בתחום שבו את רוצה ללמוד, בזמן הפנוי וביכולות.
      עבור 5 האוניברסיטאות נותנות בונוס גדול יותר ויש פקולטות הדורשות ידע ברמה של 5.

      מבחינת תוכן: ב 5 השאלות קשות יותר, ויש נושאים שלא קיימים ב 4 (בעיקר בשאלון השני): גיאומטריה אנליטית אחרת, מספרים מרוכבים וקטורים.

      יש לך ספק נסי ללמוד נושא שאת מרגישה בו חזקה ברמה של 5 ותראי אם מסתדר.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      נשאר כמו שהוא, לא ניתן לבצע פעולה בביטוי הזה.

      אלא אם כן אומרים מה הערך של x.
      אם x = 3
      אז כותבים:
      x + 24 = 3 + 24 = 27

  14. שלום , יש לי שאלה על נגזרת פונקציה :
    (y=(5x+1)(x-3
    הביטוי 5x+1 הוא בחזקת 3 פשוט אי אפשר לרשום פה בחזקה אז אני מציין כאן !
    נתקעתי באמצע הגזירה , אשמח אם תעזרו לי לפתור , תודה

  15. הי יש לי שאלה שלא הצלחתי לפתור.
    BD וCE הם תיכונים במשולש ABC הנפגשים בנקודה F. נתון FG מקביל לDC.
    9 ס"מ= BC. חשבו את אורכי הקטעים BG וCG.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      שאלות מסוג זה דורשות שישרטטו אותן ולוקחות הרבה זמן יחסית, לכן הן לא נענות כאן.
      הכיוון הכללי של השאלה הזו נראה לי דמיון משולשים ויחס דמיון.

  16. היי שלום האם אפשרי ללמוד בגרות במתמטיקה מהתחלה עד הסוף דרך האתר והאם הוא מותאם לכך? (לתלמיד שלא למד מתמטיקה בכלל)

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      ברמות 3-4 יחידות אני חושב שזו דרך מצוינת – יחד עם פתרון של בגרויות.
      ברמת 5 יחידות חסר עדיין חומר והייתי ממליץ לשלב ספר ופתרון בגרויות.

        1. לומדים מתמטיקה

          שלום
          לרוב x הוא משתנה שאת ערכו לא יודעים.
          מגלים את ערכו לרוב בסוף התרגיל ובכל תרגיל הוא שווה למשהו אחר.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי, כשישר מקביל לציר הy המקדם של y שווה 0?
    נגיד נתנו לי תרגיל: ישר שמשוואתו (y(2m+1 ועוד 5x שווה ל10 מקביל לציר הx מצא את m.
    אז אני כאילו צריכה שהמקדם של y יהיה 0 כי שכשישר מקביל לציר הy המקדם של y שווה ל0?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אתה צריך למצוא את משוואת הישר AB ואז כל פעם להציב את הערך הידוע של הנקודה על מנת למצוא את הערך החסר.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשיש לי בתוך פונקציה x בשניה ואני רוצה להציב מספר ב x
    אז יש הבדל בין אם המספר הוא בסוגריים או לא (תוצאה חיובית או שלילית)
    אז איך אני יודעת אם לשים כאילו בסוגריים או לא?
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם זו הצבה את צריך לשים את החזקה על המספר כולו שהצבת.

      במילים אחרות, לרשום את המספר עם סוגריים ולחשב חזקה.

  19. שלום, אני יודעת שכשעושים נגזרת לפונקציה מנה והמכנה של הנגזרת הוא איקס בריבוע אפשר להוריד את המכנה בגלל שהוא תמיד חיובי.
    אבל לא הבנתי למה אפשר להוריד אותו אם הוא חיובי? זה לא משנה את הנגזרת אם עושים את זה?
    בנוסף אפשר לעשות את זה אם הנגזרת שווה לאחד או רק אם הנגזרת שווה לאפס?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      בדרך כלל אנו לא רוצים לדעת בדיוק לכמה שווה הנגזרת.
      מספיק לנו לדעת אם הנגזרת חיובית או שלילית.
      x בריבוע הוא מספר חיובי תמיד (חוץ מ x =0, שאז הרבה פעמים הפונקציה אינה מוגזרת אם זו הנגזרת).
      כאשר מחלקים במספר חיובי הסימן נשאר כמו שהוא, כלומר חלוקה במספר חיובי לא משנה את הסימן.
      לכן מותר להסיר, כי זה לא משנה את סימן הנגזרת.
      בסוף צריך לכתוב סימן הנגזרת הוא …. לכן ….
      2.מותר לעשות זאת רק כאשר הצד השני שווה ל 0. עבור כל מספר אחר זה לא עובד. כי המכנה החיובי לא משפיע רק כאשר השאלה היא: האם הביטוי קטן או גדול מ 0.

  20. היוששש
    ישלכם אולי איזה קישור לחומר של הזזות לכיתה י' ??
    למשל: נתון לי תחום פונקציה-
    5- קטן שווה X קטן שווה 8 =ׁׁׁׁׁׂ f של X
    G של X= מינוס F של X
    ואז כאילו משו עם הנקודות

      1. למשל נותנים לי פונקציה – Fשל X ואומרים לי סוג של ליצור פונקציה חדשה -G של X
        כך שG של X= למינוס F של X
        ואז אני אמורה להפוך את כול הנקודות של Fשל X שנתונות לי למינוס כדי ליצור את -Gשל X
        משו כזה בערך
        תודה מראש

        1. לומדים מתמטיקה

          במקרה הזה עבור אותם ערכי x ל g(x יהיה ערך Y הפוך מ f(x.
          אין באתר שאלות כאלו. מצטער.

  21. שלום, יש לי שאלה מתי x בשלישית גדול מ-x בחמישית.
    כתבתי-x שלם שלילי
    x גדול מ-0 וקטן מ-1
    זה כתב לי תשובה חלקית ואני לא מצליחה להבין למה
    אשמח בעזרה,
    תודה!

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      חלקי את המספרים השליליים לשני תחומים.
      בין 0 ל 1-.
      קטן יותר מ 1-.
      אחד משני התחומים הללו הוא תוספת לתשובה.

      1. אולי לא היה ברור בשאלה שלי,
        נראה לי שכבר עשיתי את ההפרדה שאתם מתכוונים אליה, אני עניתי להם כך:
        x0
        or x<-1.
        תודה רבה!

        1. לומדים מתמטיקה

          האמת שבקריאה שנייה זה ברור.
          אבל אין לי מה לענות לך.
          בשאלות מסוג זה מחלקים ל 4 תחומים שאת מכירה.
          ואני לא רואה מה חסר בתשובה שלך.

          1. תודה רבה רבה רבה!!!
            נראה לי באמת שהטעות היא בספר כי בדקתי בכל צורה אפשרית,
            והנה יש לי גם את האישור שלכם.

  22. שלום, כאשר נתונה לי פונקציה עם אסימפטוטה אופקית שמתחלפת לחיובי ושלילי כאשר הסימן של הx מתחלף, מוכרח שיהיה אסימפטוטה מאונכת בציר ה-y?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      אם האסימפטוטה האופקית פעם חיובית ופעם שלילית זה לא אומר שעבור x = 0 היא לא מוגדרת.
      מקווה שהבנתי את השאלה.

להגיב על איילת לבטל

האימייל לא יוצג באתר.