בדף זה נלמד לחשב חילוק ארוך.
חלקי הדף הם:
- סרטוני הסבר.
- מה הרעיון של חילוק ארוך?
- חילוק של מספר דו ספרתי בחד ספרתי.
- חילוק של מספר תלת ספרתי בחד ספרתי.
- חילוק במספר דו ספרתי.
חלקים 1,2 מיועדים לכולם.
חלקים 3,4,5 הם למנויים באתר.
ניתן גם ללמוד מדפים יותר קצרים:
1.סרטוני הסבר
סרטונים 1-2 הם סרטוני הסבר הכוללים גם דוגמאות.
סרטונים 3-4 נותן דוגמאות לחלוק במספר דו ספרתי.
מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
2.מה הרעיון של חילוק ארוך?
הרעיון של חילוק ארוך הוא שבמקום לחלק את כל המספר אנו נחלק כל פעם ספרה אחת.
במקום לחשב:
96 : 3 =
בחישוב יחיד.
אנו נפצל את התרגיל לשני שלבים:
נחלק את הספרה 9 ב 3.
ולאחר מיכן את הספרה 6 ב 3.
1.זה התרגיל:
2.נחלק את הספרה הראשונה 9 ב 3 ונרשום את התוצאה 3 מעל השורש.
3.נחשב את השארית מפעולת החילוק שביצענו:
4.נוריד את הספרה הבאה ונחלק שוב
5.נחשב את השארית לתוצאת החילוק שביצענו
6.מכוון שאין לנו עוד ספרות להוריד ומכוון שאין גם שארית סיימנו את התרגיל.
דוגמה 2
516 : 4 =
1.זה התרגיל:
2.נחלק את הספרה הראשונה 5 ב 4 ונרשום את התוצאה 1 מעל השורש.
3.נחשב את השארית מפעולת החילוק שביצענו:
4.נוריד את הספרה הבאה ונחלק שוב
5.נחשב את השארית לתוצאת החילוק שביצענו
6. נוריד את הספרה הבאה ונחלק שוב
7.מכוון שאין לנו עוד ספרות להוריד ומכוון שאין גם שארית סיימנו את התרגיל.
איך נזכור בקלות את השלבים של חילוק ארוך?
כאשר אנו מבצעים תרגיל חילוק יש שני דברים שחשובים לנו:
- מה תוצאת החילוק.
- מה השארית של התוצאה.
כאשר תזכרו שזה מה שמעניין אותכם תוכלו לזכור את שלבי החילוק בקלות רבה יותר.
חלקים 3,4,5 הם למנויים באתר.
3.חילוק ארוך במספר חד ספרתי
מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
4.חילוק ארוך של מספר תלת ספרתי בחד ספרתי
מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
5.חילוק ארוך במספר דו ספרתי
מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב או פתרונות לתרגילים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
שלום היה כיף איתך מאוד היום וגם אתמול תודה רבה לך אני מודה לך מקרב לב כי מקודם לא הייתי טובה בחשבון בגלל המורה שלי ועכשיו אני יותר מצליחה
שמח מאוד לשמוע, תמשיכי כך!
זה קשה
שלום
הפעולה של חילוק ארוך מורכבת ממספר שלבים ואכן קשה לפעמים לזכור מה צריך לעשות באותו שלב.
צריך להתחיל מתרגילים עם מספרים קטנים ולא לעזוב אותם עד שזוכרים את השלבים.
בס”ד
מאוד נהנית מהלימודים. אני אישה בת 63 ורוצה לישמור על המוח, זה חשוב ביחוד בגילי. אם לא אספיק את כל הקורס בזמן, יש מצב להירשם שוב? תודה רבה. אילנה.
בוקר טוב
שמח שהאתר עוזר, כרגע יש לך קורס לעוד 4 חודשים.
אם תרצי תוכלי לרכוש אותו שוב כאשר יסתיים.
איך אני מחשבת 168 לחלק ל3 ובכללי אם המספר לא מתחלק איך מחשבים את זה אם אני לא רוצה שייצא לי נקודות עשרוניות
שלום
השארית שנשארת לך בסוף היא חלק 3.
כלומר מתקבל שבר.
היי,יש לי שאלה!
אני עדיין לא מבינה איך מחשבים את השארית..
זה דחוף!
מחר יש לי מבחן
שלום
קשה ולא יעיל להסביר בתגובה את הכל מהתחלה מבלי לדעת בדיוק מה לא מובן.
נסי למקד את השאלה או במידה ואת מנויה ליצור קשר בוואטסאפ.
בהצלחה במבחן.
61÷336
חילוק ארוך, מנסה לעשות ולא מצליחה אפשר עזרה בבקשה
שלום
זה תרגיל שלא מתאים לחילוק ארוך. המחלק גדול ולא ניתן להשתמש.
יש הרבה תרגילים כאלו: למשל 100:25
איך פותרים תרגיל שבו המחלק גדול יותר מהמחולק (כמו 1.5 חלקי 10.5)
שלום
בדומה לחילוק שברים עשרוניים.
מזיזים את הנקודה העשרונית ומחזירים אותה בתשובה.
https://www.m-math.co.il/6th-grade/decimal-fraction-division/
תרגילים מסוג זה לא נלמדים באתר.
אין תגובה
נחכה.
האם יש בעית שמע כי אני לא שומעת כל כך טוב מסרטונים אחרים שראיתי
שלום
הקשבתי לחלקים משלושת הסרטונים הראשונים.
מבחינת ווליום ומבחינת בהירות הדיבור לי הם נשמעים לפחות כמו סרטונים אחרים.
האם התכוונת אליהם? הבעיה היא בווליום או באיכות הדיבור? מצד ימין יש קווים שמוסיפים או מורידים ווליום.
האם יש דרך קצרה לתרגילי חילוק בדו ספרתי?
כמו שראינו בסרטון של דרך קצרה בחילוק חד ספרתי…
שלום
את מה שמחשבים בחד ספרתי ניתן גם לחשב בדו ספרתי.
בן אדם אלוף!!!! אתה משלים לי חומר שעקב אסטמה קשה בילדות, פיספסתי אני מודה לך.
תודה :) בהצלחה!
תודה רבה על הסרטונים! עזר לי מאוד לרענן את החומר😂
רציתי לשאול איך כותבים שאריות במספרים עשרוניים.
למשל בתרגיל שהיה 3890 לחלק ב17 והיה שארית של 14, איך אפשר לכתוב זאת במספר עשרוני?
התרגיל הוא תרגיל מספר 6 בחילוק ארוך במספר דו ספרתי.
תודה רבה ושבוע טוב💕
שלום
צריך להפוך את השבר הפשוט לשבר עם בסיס עשרוני כמו 10 או 100 או 1000.
במקרה הזה ובמקרים אחרים זה לא אפשרי.
ניתן לכתוב את השבר הפשוט במחשבון על מנת לקבל סדר גודל.
מעבר משבר פשוט לשבר עשרוני נלמד כאן
https://www.m-math.co.il/5th-grade/fraction-to-decimal-fraction/
הסבר מעולה, תודה רבה, עזר מאוד
בשמחה
תודה רבה עזר לי
בכיף
במקרה בו צריך להוריד את כל המתחלק למטה לשארית (לדוגמא 153/16), איך אפשר להיעזר בחילוק ארוך?
או שישנה דרך נוספת?
תודה רבה!
שלום
במקרה זה לא ניתן להיעזר בחלק ארוך.
ניתן להשתמש בידע בלוח הכפל. למשל 160 זה 16* 10
לכן התשובה היא 9 ושארית.
או משתמשים במחשבון.
תוכלו לפתור לי את התרגיל 49:3?
שלום
נסי לפתור שאלה באתר ואם תהיה שאלה על שלב בפתרון שאינו מובן נוכל לענות.
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!
זה עזר לי מאוד!!!!!!!!
👍 בכיף.
היי
היי
היי! (שוב)
יש לכם אולי סירטון שמסביר על חילוק ארוך ארבע סיפרתי במספר בודד? כלומר אמ אני אתן דוגמא… 7895:5 ? ועוד משהו מספר חמש ספרתי בדו סיפרתי אני אתן דוגמא 55584:36
ויש לכם גם סירטון על שש סיפרתי בדו סיפרתי? (289233:63)
אני יכולה להמשיך אבל אני אסתפק בזה
אמממממ יכול להיות שזה עובד על אותו עיקרון?
אני די מבולבלת מהעניין הזה 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️
אני אשמח מאוד שתעזרו לי!
תודה רבה רבה רבה רבה רבה רבה רבה,
מוריה.
שלום מוריה
אין את הסרטונים הללו.
התרגילים הללו עובדים על אותו עקרון.
מספר הספרות לא משנה את דרך הפתרון ואם תיישמי את דרך הפתרון שלמדת על התרגילים הללו את אמורה לפתור אותם.
מקווה שנוכל לתת דוגמאות כאלו בעתיד, אבל לא ממש עכשיו.
שלום!
תודה.
אבל בסרטון של חילוק ארוך של מספר תלת ספרתי בחד ספרתי יש כפל ובסרטון מה הרעיון של חילוק ארוך? אין כפל בדוגמא 96:3 זה עניין של מספר דו ספרתי או תלת סיפרתי?
הכל בסדר מוריה.
אם יש משהו לא ברור או חסר בדף אני רוצה לדעת.
כמובן שיהיה לך בהצלחה בבחינות.
בקשר לשאלה שלך לא הבנתי על מה מדובר, איזה כפל, ומה מיוחד בו ביחס לתרגילים.
אני אסביר,
בתרגיל 376:4 אמרת ש-4 לא נכנס ב-3 לכן נכתוב מעל 3 את הספרה 0 ואז אמרת שנכפיל (=בהדגשה) את 4 ב-0 וזה יוצא לנו 0 כמובן וכו’ ובתרגיל 96:3 לא אמרת שצריך להכפיל שום דבר ומשם הכל התבלגן לי (הסיבה שאני לא כותבת בצ’אט היא שאתם לא מקוונים זה מה שכתוב ניסיתי אבל לא ענו לי… אני באמת מעדיפה לכתוב בצ’אט הפרטי…)
הכפל נועד למציאת השארית.
יתכן שיש הבדל בניסוח בין הסרטונים ואני מתנצל אם הוא בלבל.
הרעיון של החילוק הארוך הוא שצריך לדעת את השארית של פעולת החילוק.
עלייך לדעת את השארית של פעולת החילוק.
אם הכפל עוזר לך למצוא את השארית השתמשי בו.
הצאט לא פעיל בתקופה הזו.
אם תרצי אני לא אפרסם את התגובות שלך.
תודה, הבנתי.
אגב נראה לי שהשעון של התגובות לא מכוון חח…
שלום!
בסרטון של חילוק ארוך במספר דו ספרתי בתרגיל 4140:12 בשניה 00:26\00:25 אתה דילגת לשלב יותר מוקדם ולכן לא הבנתי כל כך, אני לא מתלוננת חס וחלילה! אני מרוצה בטירוף מהאתר הזה! זאת רק הערת שוליים משנקרא.
אני אשמח שתתקנו את זה, (ותתקן אותי אם אני טועה(וואי דייקתי ברמות…….. לא חשוב),
מוריה.
שלום מוריה
קודם כל אגיד שגולשים שמעירים לי על טעויות הם ברכה עבורי ואשמח אם תצביעי על דברים לא טובים באתר.
צפיתי וקטע, ותודה על הדיוק, בסביבות השנייה ה 25 מורדים 4 שארית וגם מורידים את הספרה שאחרי שהיא 1.
כלומר עושים שתי פעולות בו זמנית.
תיקנתי את הסרטון ועכשיו כל פעולה מופיעה בנפרד.
לא בטוח שלזה התכוונת.
בכל אופן תודה רבה! ובהצלחה.
תודה רבה!
שלום ותודה על ההסבר הקולח
איך תפתור 3 : 315
התוצאה צריכה להיות 105
מתי כותבים את הספרה 0 האמצעית?
שלום
כאשר מחלקים את 1 ב 3 התוצאה היא 0.
1)מה עושים במקרה שבו נשאר שארית שאפשר לחלק אותה במספר של החילוק?
2) איך נחלק מס חד ספרתי בדו ספרתי?
תודה ענקית!!!!
שלום
התשובות שלי יתייחסו למספרים שלמים בלבד.
1.שארית תמיד קטנה מהמספר שמחלקים בו.
אם למשל השארית היא 6 ומחלקים ב 4 אז מבצעים את החילוק הזה והתוצאה היא 1 שארית 2.
אם מחלקים ב 4 השארית הגדולה ביותר שאפשרית היא 3 (בשלמים).
2.במקרה זה המספר כולו הוא שארית.
למשל 9 לחלק ב 16 שווה ל 0 שארית 9.
איך עושים חילוק במספר תלת ספרתי?
שלום
מבחינה טכנית זה לא שונה מהחילוקים האחרים.
היי. אתם מדהימים!!
בסרטון השלישי בתרגיל השני, לא הבנתי למה לא מחשבים את השארית כשהתוצאה היא 0. למשל בתרגיל 20÷0. (הרי לכאורה אמור להיות שם שארית 20?)
שלום
אם הכוונה היא לתרגיל 122 לחלק ל 3.
ולמצב שנשאר 0 ומורידים את ה 2 אז בגלל שכל פעם שלאחר שמחשבים את השארית מורידים את הספרה שלאחר מיכן.
כמו כן 20 לחלק ל 0 הוא לא ניתן לחישוב משום שחלוקה ב 0 אינה מוגדרת במתמטיקה וגם אינה אפשרית.
נסה לחלק 20 שקלים ל 0 אנשים. כמה תיתן לכל אחד?
תודה על התשובה:) התכוונתי לתרגיל השני שבסרטון… והתכוונתי להקליד את התרגיל אפס לחלק לעשרים. (לא עשרים חלקי אפס).
אחרי 6 דקות של סרטון מחלקים 0 ב 20 ורושמים 0 כתשובה.
אם השאלה שלך אחרת אתה צריך להיות מדויק יותר.
שלום,
האתר שלך מאוד עוזר באמת אתה תותח תודה רבה!!
הייתי רוצה לשאול אם יש לך באתר תרגילים בנושא אומדנים…כאילו תרגילי כפל וחילוק לא פשוטים אך ניתן להגיע בראש לתוצאה הקרובה ביותר לתשובה הנכונה, האם ניתן למצוא פה?
תודה מראש,
יוסי
שלום, תודה.
הנושא של אומדן נמצא כאן
https://www.m-math.co.il/4th-grade/approximation/
קיבלתי, תודה. יש אולי תרגילים באומדן ברמה גבוהה יותר מהרמה של כיתה ד’?
כמו כן, אשמח לדעת אם יש תרגילים בנושא סדרות חשבוניות ברמה יחסית גבוהה- לפחות ברמה של 4 יחידות מתמטיקה.
שוב תודה,
יוסף.
אין בנושא אומדן.
בנושא סדרה חשבונית יש
https://www.m-math.co.il/4/482/math-progression-482/
תודה רבה רבה עזר לי מאוד!!!!
בכיף, בהצלחה בהמשך.
הי אשמח לדעת איך פותרים בחילוק ארוך 213:7 משהו לא מסתדר לי..
שלום
בקצרה אגיד שמחלקים 21 ב 7 ומקבלים 3.
לאחר מיכן 3 חלקי 7 זה 0 עם שארית 3.
לכן התשובה 30 שארית 3.