משוואות מסוג זה נפתרים בצורה שונה ברמת 3 יחידות וברמת 4-5 יחידות.
1.עבור תלמידי 3 יחידות
תלמידי 3 יחידות יכולים לפתור משוואות שבהם המשתנה נמצא בחזקה על ידי הצבת מספרים ובדיקה אם הם מובילים לתשובה הנכונה.
דרך הפתרון
כאשר הנעלם הוא הזמן אתם תגיעו למשוואה הדומה למשוואה הזו.
0.6t = 0.216
כיצד פותרים את משוואה כזו?
ניתן לפתור זאת על ידי הצבה של ערכי t שונים במשוואה:
הצבה
t = 2
0.6² = 0.36
זו לא התשובה
הצבה
t = 3
0.6³ = 0.216
זו התשובה
כאשר אתם כותבים פתרון בבחינה עליכם להראות את כל ההצבות שעשיתים, ולא רק את ההצבה שהובילה אותכם לפתרון הנכון.
דוגמה 2
פתרו את המשוואה
2t = 8
פתרון
נציב:
t = 2
2² = 4
לא הפתרון
t = 3
2³ = 8
זה הפתרון
2.הקדמה ל 4-5 יחידות
מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.
הבנתי שאפשר לפתור זאת באמצעות ניסוי ותעיה למי שבשלוש יחידות מה זה אומר. ???????
שלום
זה אומר שניתן להציב מספרים במקום t ולראות איזה מספר נותן משוואה נכונה.
קודם תודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואם זה נגיד שנתיים וחצי איך אני אדע???.
או שהם יתנו לי רק מספרים שלמים ועד מספר חמש ? כאילו להציב 2 לבדוק אח”כ 3?
אח”כ 4 ואחכ5? ולא יתנו לי חצי שנים וגם לא יותר מחמש כן? כי המורה שלי אמרה לפתור בניסוי ותעיה ושהבגרות מוטעמת לזה זה נכון?
שלום
אני לא יכול להתחייב בשם משרד החינוך אבל זה אמור להיות ולרוב זה מספרים שלמים קטנים.
הוספתי דוגמאות בראש הדף.