לומדים מתמטיקה

או שמבינים או ששואלים

דמיון משולשים סיכום

בדף זה נסכם את החומר בנושא דמיון משולשים עבור תלמידי כיתה ח.

בדף זה אנו נתמקד בחלקים הקשים יותר הנלמדים בשנה זו, שהם: יחס הדמיון ויחס השטחים.
על החלקים של משפטי הדמיון וכיצד מוכיחים דמיון משולשים נעבור בקצרה. מי שרוצה לעבור עליהם בהרחבה יכול לעשות זאת בדף כיצד מוכיחים דמיון משולשים.

החלקים של הדף הם:

  1. סיכום וידאו.
  2. שלושת משפטי הדמיון.
  3. כיצד מוכיחים דמיון משולשים?
  4. כיצד מזהים צלעות מתאימות?
  5. מהוא יחס הדמיון וכיצד מוצאים אותו בעזרת צלעות?
  6. אם ידוע יחס הדמיון כיצד עושים בו שימוש לצורך מציאת אורכי צלעות?
  7. הקשר בין יחס הדמיון ליחס השטחים.

הסימן שאיתו מסמנים דמיון משולשים הוא זה ∼.
כאשר כותבים:
ABC ∼ DEF
המשמעות הוא שמשולש ABC דומה למשולש DEF.

מנויים לאתר רואים כאן הסבר כתוב.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

6 מחשבות על “דמיון משולשים סיכום”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היי שלום, בתרגיל דמיון משולשים שבו צריכים להגדיר משתנה ויש לי משולש ישר זווית איך אני מגדיר את המשתנה

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      מגדירים משתנה את הצלע שבעזרתה ניתן לבנות משוואה.
      לא ניתן להעלות כאן תמונות.

  2. האתר ממש עוזר.
    בכל שאלה בנושא דימיון משולשים צריך חפיפה פורמלית?
    או רק כשצריך להוכיח שהמשולשים דומים?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      תודה.
      לא יודע מה זה חפיפת פורמלית.
      אם הכוונה לחפיפת משולשים אז לא.
      דמיון משולשים נעשה רק כאשר לא ניתן לחפוף משולשים.

      כמו כן אם רוצים או צריכים להשתמש בתכונות דמיון משולשים אז צריך להוכיח את דמיון המשולשים.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      היחס הוא כמו יחס הדמיון.
      יחס הגבהים שווה ליחס בין הצלעות המתאימות.