יש לכם שאלה

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה במערכת התגובות של הדף בו אתם נמצאים.

לרוב תקבלו תשובה מהירה.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול. להפך יותר שאלות עוזרות לי להכיר את התלמיד והתשובות הופכות למתאימות יותר.

ככול שהשאלה מדויקת יותר כך טוב יותר.
הנושאים של: הכיתה שבה אתם נמצאים , ואם אתם בתיכון גם מספר היחידות שאתם לומדים יעזרו לתת לכם תשובה טובה.

להתראות בין דפי האתר :).

47 תגובות בנושא “יש לכם שאלה

  1. שרית

    יש לי שאלה ואשמח לתשובה…
    הייתי שמחה לדעת איפה יש דפי תרגול.. מסכמים על פרבולות וישרים לפני מבחן בגרות סופי…
    שיהיה לי אפשרות לתרגל טוב על הכל ביחד…
    תודה רבה רבה ממש כיף להכנס אליכם….

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ישי.
      בתיבה יש שני סוגי אלכסונים.
      אלכסון תיבה – זה אלכסון שיוצא מפאה אחת ומגיע אל פאה אחרת בתיבה. כאלו יש 4, אחד לכל קודקוד בבסיס.
      אלכסון פאה – בכל פאה (מלבן) ניתן להעביר 2 אלכסונים ויש 6 פאות בתיבה. סך הכל 12 אלכסוני פאות.
      בחלק מהשאלות מתייחסים רק לסוג הראשון של האלכסונים ובחלק מהשאלות לכל סוגי האלכסונים.
      יש דף תיבה באתר עם שרטוטים של אלכסונים ומידע נוסף.
      http://www.m-math.co.il/3d-geometry/cuboid/
      בהצלחה

  2. ליאור

    המרחק בן קריית שמונה לבאר שבע הוא 460 קמ. משאית יצא מקרית שמונה לבאר שבע במהירות של 70 קמש. שעתיים אחר כך יצאה מונית מבאר שבע לקריית שמונה במהירות של 90 קמש. מצאו כמה זמן לאחר צאת המשאית לדרך נפגשו שני כלי הרכב? מהו המרחק שעבר כל כלי רכב עד הפגישה?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאור
      כמו בהרבה שאלות המשתנה הוא מה ששואלים עליו.
      t הזמן בשעות שנסעה המשאית עד הפגישה.
      t – 2 הזמן בשעות שנסעה המכונית עד הפגישה.
      70t הדרך שעברה המשאית עד הפגישה.
      90t – 180 הדרך שעברה המכונית עד הפגישה.
      סכום הדרכים הוא 460 לכן המשוואה היא:
      70t + 90t -180 = 460
      וזו משוואה עם נעלם אחד שאתה צריך לפתור.
      הבעיות הללו נקראו סכום דרכים. יש באתר דף איכותי הנקרא בעיות תנועה כיתה ח שבו הסברים כיצד לפתור בעיות כאלו ואחרות. ממליץ לך מאוד להיכנס אליו.
      http://www.m-math.co.il/math-8th-grade/word-problems-traphic-8th/

  3. אייל

    כתבו שני מספרים שונים זה מזה שסכומם 0.1
    האם זו תשובה נכונה?
    0+0.1=0.1
    שאלה שנייה
    יש דיאגרמה של עוגה שמתארת את משך הזמן שחגי
    הקדיש להכנת שיעורי בית במקצועות שונים במהלך השבוע ידוע שחגי הקדיש 2 שעות לשיעורי בית בחשבון במהלך כל השבוע כמה זמן הקדיש להכנת שיעורי הבית בכל המקצועות תנו הסבר לתשובתכם
    העוגה מחולקת ל5 חלקים ובה חשבון מדעים אמנות עברית והסטוריה
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום איל.
      לגבי השאלה הראשונה זה נכון.
      לגבי השאלה השנייה עליך לחפש בדיאגרמה נתון המראה את החלק של שיעורי הבית בחשבון מתוך כלל השיעורים.
      למשל הוא הקדיש רבע / שליש / חמישית מכלל הזמן הכנת השיעורים. זה השלב הראשון בדרך אל התשובה.
      תגיד לי אם הגעת אליה

      1. אייל

        טוב נוותר על זה כי אני לא יכול להראות בתמונה את הדיאגרמה
        יש לי שאלה אחרונה והיא
        איזה מהשברים הבאים הוא הקרוב ביותר ל1
        3/4
        4/5
        5/6
        6/7
        תודה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          איל אני מקווה שאתה מבין שהתפקיד שלי הוא לא לפתור את השאלות הללו אלא לעזור לך לחשוב כדי שתוכל לפתור שאלות בעצמך.
          לכן השאלה שלי אליך היא:
          איזה הכי קטן?
          1/4
          1/5
          1/6
          1/7

            1. לומדים מתמטיקה מאת

              אני כותב כאן בשני הנושאים.
              בסדרת המספרים שאתה שלחת.
              למספר 3/4 חסר 1/4 כדי להיות שלם.
              למספר 4/5 חסר ….. כדי להיות שלם.
              נסה להשלים את החסר ולשבר שחסר המספר הקטן ביותר כדי להיות שלם הוא התשובה שלך.

              לגבי הדיאגרמה נכון. אם שעתיים זה מתמטיקה ו1/4 זה מתמטיקה זה אומר שהשלם הוא 8 שעות.
              ועכשיו אני מניח שהמשך השאלה אומר משהו כמו 1/5 זה היסטוריה 1/10 זה אנגלית וכו.
              האם אתה יודע כיצד למצוא 1/5 מתוך 8?

              1. אייל

                כן יופי סיימתי את העבודה יש שאלה שאני לא אעלה פה והיא בנושא פריסת תיבה יש 4 תמונות ורק 2 הם
                פריסה נכונה לא הצלחתי אני אעתיק מתלמיד אחר
                באמת תודה רבה רבה!!

              2. לומדים מתמטיקה מאת

                שמח שהצלחתי לעזור.
                יש באתר דף מושקע בנושא פריסה של תיבה
                http://www.m-math.co.il/3d-geometry/cuboid-breakdown/
                ויש שני דפים בנושא שברים שאני ממליץ לך לבקר
                http://www.m-math.co.il/6th-grade/word-problems-with-fractions-6/
                http://www.m-math.co.il/algebra/fractions/compare-fractions/

                אם יש לך שאלה בכול אחד מהנושאים הללו אתה יכול להשאיר אותה בדף עצמו.
                ואם בעתיד תצטרך – תחזור לכאן.
                הקפד ללמוד בקצב של הכיתה (לפחות).
                בהצלחה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          כל איבר גדול מהאיבר הקודם ב 0.15
          0.3 = 0.15 + 0.15
          0.45 = 0.15 + 0.3
          לכן האיברים הבאים יהיו:
          0.6
          0.75 וכן הלאה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום שולה.
      נושא האסמפטוטות הוא אחד הנושאים שלא הספקתי להשקיע בו.
      יש דפים, אבל הם כוללים מידע בסיסי בלבד. אם את צריכה תרגילים / וידאו לא תמצאי אותם כאן.
      אסימפטוטה אנכית
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/vertical-asymptotes/
      אסימפטוטה אופקית
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/horizontal-asymptotes/
      בהצלחה.

  4. ליאון

    שלום יש לי תרגיל של 2 משוואות ו-2 נעלמים בשיטת השוואת מקדמים בספר מתמטיקה לחטיבת הביניים ואני לא מצליח לפתור אותו אתם יכולים בבקשה לעזור?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאון.
      אסביר כיצד פותרים בשיטת השוואת המקדמים.
      הקושי בתרגיל לפתור על פי שיטה זו הוא שהמספרים גדולים ולא ברור מה המכנה המשותף ובכמה צריך להכפיל כל משוואה.
      אם אתה תקוע במבחן או בתרגיל תמיד אתה יכול להכפיל במקדמים עצמם של המשתנים (במקרה הזה להכפיל ב 14 את המשוואה הראשונה וב 12 את המשוואה השנייה) וכך להגיע לשוויון מקדמים ולפתרון.
      אפשרות שנייה היא ללמוד במשך 20-30 דקות בצורה יסודית יותר את הדרך שבה ניתן להגיע תמיד אל המכנה המשתף הקטן ביותר. הדרך הזאת נקראת "מציאת מכנה משותף על ידי פירוק לרכיבים ראשוניים", הרבה לא מכירים אותה אבל אם אתה כן רוצה לדעת לפתור בקלות יחסית תרגילים מסוג זה אתה צריך לדעת אותה.
      הדרך מוסברת בדף מציאת מכנה משותף שבאתר.
      http://www.m-math.co.il/5th-grade/%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%A3/

      ולפתרון עצמו: המכנה המשותף של 12 ו 14 הוא 84 לכן נכפיל את המשוואה הראשונה ב 7 ואת השנייה ב 6 ונקבל:
      84x – 161y = 63
      84x +72y = 204-

      נחבר את המשוואות
      89y = 267 /:89
      y=3
      ומכאן אתה יודע להמשיך.
      זכור שאם אתה לא מוצא מכנה משותף נמוך תמיד ניתן לפתור על ידי מכנה משותף גבוה.
      בהצלחה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום בר.
      במשולש יש כזה משפט. בשאר הצורות אין.
      במשולש המשפט אומר " במשולש, מול זוויות שוות מונחות צלעות שוות" המשפט מאושר לשימוש בבגרות ללא הוכחה.
      אם תרצי סיכום של כל משפטי המשולש לבגרות הם נמצאים בדף "משולש משפטים"
      http://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/triangle-sentences/

      לגבי שאר הצורות התכונה הזאת לא קיימת.
      בהצלחה

  5. בר

    היי,
    אני חייבת לומר לכם שהאתר הזה פשוט מדהים,
    ההסברים כאן ברורים מאוד! ואני נעזרת בו המון כדי להבין את החומר.
    תודה רבה!

  6. אורלי לאודון

    שלום רב

    שמחה שמצאתי אתר כזה כדי לשפר את הידע שלי במתמטיקה.

    הייתי מאוד שמחה אם היו הוכחות של משולשים שמבוססות על חפיפת משולשים.
    ועוד הוכחות בנושא משולשים שווה שוקיים.

    בקיצור .הוכחות לכיתה ח וכיתה ט של קבוצה א.

    האם ישנן ולא מצאתי?

    בתודה רבה

    אורלי

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום אורלי.
      בדף חפיפת משולשים יש תרגילי הוכחות המתאימים לכיתה ח-ט.
      http://www.m-math.co.il/geometry/congruence-of-triangles/

      לגבי משולש שווה שוקיים יש שני דפים.
      בדף משולש שווה שוקיים תמצאי תרגילי הוכחה ותרגילים שאינם תרגילי הוכחה. חלק מהתרגילים הם הוכחת משולש שווה שוקיים בעזרת חפיפת משולשים.
      http://www.m-math.co.il/geometry/triangle/isosceles-triangle/
      בדף הוכחת משולש שווה שוקיים יש תרגילי הוכחה נוספים.
      http://www.m-math.co.il/geometry/triangle/how-to-prove-isosceles-triangle/

      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      נוסחת השורשים היא נוסחה שבעזרתה פותרים משוואה ריבועית.
      למשוואה ריבועית יש מקדם ל x בריבוע, מקדם ל x ומספר חופשי.
      לאחר שזיהתה את המספרים הללו אתם מציב אותם בנוסחת השורשים ומקבל פתרונות למשוואה הריבועית.
      זה לא קשה, אבל יש להקפיד שמצבאים את פעולות החשבון נכון.

      את הנוסחה עצמה ודוגמאות כיצד להשתמש בה על מנת לפתור משוואה ריבועית תוכל לראות בדף שלה באתר:

      http://www.m-math.co.il/algebra/equations/roots-of-a-quadratic-equation/
      בהצלחה. ואם תסתבך שאל שוב.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      שטח מקבילית שווה לצלע המקבילית כפול הגובה אל הצלע.
      מכוון שלמקבילית יש שתי צלעות שונות באורכן ניתן לחשב את השטח בשתי דרכים שונות.
      שטח טרפז שווה לסכום הבסיסים כפול הגובה לחלק ל 2.
      שאלות שטח הם לא תמיד "חשב את השטח" אלא יכולות להיות גם כאלו שבהם נתון השטח וצריך לחשב נתון אחר או שצריך לבנות משוואה משתי דרכים לחישוב שטח.
      באתר יש דפים מפורטים לשטח טרפז ושטח מקבילית
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/area-of-a-trapezoid/
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/parallelogram-area/
      ודף הכולל מידע על שטחים של צורות נוספות
      http://www.m-math.co.il/geometry/formulas-areas/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום. יש שתי אפשרויות:
      הראשונה היא שניתן לפרק את הגוף לשני גופים שיש להם נוסחת נפח, למשל חרוט וגליל או שני חרוטים.
      האפשרות השנייה היא שיש מידע על הנפח של מה שנמצא בצדדים ואז ניתן לחשב נפח של גליל ולחסר ממנו את הנפח של הצד.
      הדף המסכם באתר בנושא נפח הוא:
      http://www.m-math.co.il/3d-geometry/volume-formulas/

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום. אני אשמח לעזור לך.
      אם אני מבין נכון הבעיה היא במספרים חיוביים ושליליים.
      ויש לזה דף באתר:
      http://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers/
      הדבר הראשון שאתה צריך לעשות על מנת לקבל עזרה הוא להיות הרבה יותר מדויק בשאלות שלך.
      לכן אחרי שתתחיל ללמוד מהדף תחזור אם שאלות יותר מדויקות כמו:
      "לא מבין מה זה מספרים שליליים"
      "לא מצליח לחבר מספרים שליליים"
      או שאלה אחרת.
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.