יש לכם שאלה

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה במערכת התגובות של הדף בו אתם נמצאים.

לרוב תקבלו תשובה מהירה.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול. להפך יותר שאלות עוזרות לי להכיר את התלמיד והתשובות הופכות למתאימות יותר.

ככול שהשאלה מדויקת יותר כך טוב יותר.
הנושאים של: הכיתה שבה אתם נמצאים , ואם אתם בתיכון גם מספר היחידות שאתם לומדים יעזרו לתת לכם תשובה טובה.

להתראות בין דפי האתר :).

145 תגובות בנושא “יש לכם שאלה

  1. לוי.ב

    היי, אני באמצע ללמוד תחומי חיוביות ושליליות של פרבולה, הבנתי שיש גם תחומי אי חיוביות ותחומי אי שליליות, מה ההבדל ביניהם, וכיצד מאבחנים/מגדירים אותם? הסתבכתי בהבדל ביניהם…
    ובנוסף לכך מה התשובה במקרה שהפרבולה משיקה לציר האיקס ( קודקוד הפרבולה נוגע רק בנקודה אחת בציר האיקס)
    א.במקרה שהיא מינימום /מחייכת,
    ב.ובמקרה שהיא פרבולת מקסימום/ בוכה,
    ושאלה נוספת: במקרה שהפרבולה מרחפת ולא נוגעת כלל בציר האיקס , מה תהיה התשובה במקרים:
    א. בפרבולת מינימום /מחייכת. (מעל ציר האיקס).
    ב.בפרבולת מקסימום/בוכה. (מתחת לציר האיקס).
    אני מקווה שהניסוח ברור והשאלות מובנות..
    על כל פנים אשמח אם תוכלו להחזיר לי תשובה בהקדם,
    תודה רבה, אתר מצוין מועיל מאוד!.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום לוי
      המשמעות של המילה "אי" היא "לא".
      אי חיוביות = לא חיובית
      אי שליליות = לא שלילית.
      המושגים קצת מבלבלים כי הם מערבים את המילה לא. לכן צריך להתרכז טוב כאשר עונים על שאלות הכוללות את המושגים הללו.

      אי חיוביות של פרבולה – המשמעות היא: כל המקומות בהם הפרבולה לא חיובית.
      וזה אומר המקומות בהם הפרבולה שלילית + המקומות בהם הפרבולה שווה ל 0 (נקודות החיתוך עם ציר ה x).

      אי שליליות של פרבולה – המשמעות היא: כל המקומות בהם הפרבולה לא שלילית.
      וזה אומר המקומות בהם הפרבולה חיובית + המקומות בהם הפרבולה שווה ל 0.

      כלומר כאשר מבקשים מאיתנו למצוא חיוביות שליליות של פרבולה אנחנו לא מכניסים את נקודות החיתוך עם ציר ה x לאף אחד מהתחומים.
      לעומת זאת בתחומי אי החיוביות ואי השליליות אנו מכניסים את נקודות החיתוך עם ציר ה x בשני המקרים.

      שאלת שאלות נוספות וטובות מאוד בנוגע לפרבולות משיקות לציר ה x או לא חותכות את ציר ה x.
      התשובות לשאלות הללו ארוכות ואת התשובה עליהן תמצא בקישור שאני אתן לך.
      בחלקים הרביעי והחמישי של הקישור המצורף יש את התשובות.
      אם יהיו לך שאלות נוספות אל תהסס ותחזור אלי.
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/parabola-positive-negative-2/
      מקווה שעזרתי. בהצלחה.

  2. 4 יחל כיתה ט

    שלום וברכה,
    דבר ראשון תודה רבה על האתר, עוזר לי מאוד.
    דבר שני, יש לי כמה שאלות אשמח אם תוכלו לענות לי עליהם.
    1. בפרבולה y=x2 בפרבולה y=x2+c פרבולה y=(x-p)2
    מה כל אות \מספר מייצגת לי בפרבולה. (לדוג מה p אומר לי? את נק' החיתוך עם ציר ה-x או עם ציר הy? או לא את זה ולא את זה אלה משהו אחר..?)

    2. איך כותבים הוכחה של טרפז ושל מלבן? (גם והצורה וגם אם אפשר דוגמא.)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      לגבי פרבולה:
      המספר C אומר שהפרבולה תהיה C יחידות מעל ציר ה x.
      למשל הפרבולה y = x² – 2 נמצאת 2 יחידות מתחת לציר ה x.

      המספר p אומר שהפרבולה תהיה p יחידות ימינה על מערכת הצירים.
      למשל ערך ה x של קודקוד הפרבולה y = (x – 5)² נמצא בנקודה x = 5.
      הנושא כולו נקרה הזזות של פרבולה ויש עליו מידע מפורט בדף
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/family-of-parabolas/

      לגבי הוכחת מלבן וטרפז.
      את הכתיבה לא ניתן ללמד דרך תגובה. יש הרבה דוגמאות באתר, עליך ללמוד מיהן.
      לגבי תרגילים יש בעיקר בנושא הוכחת טרפז.
      דף הוכחת טרפז
      http://www.m-math.co.il/geometry/trapezoid/trapezoid-proofs/
      בדף טרפז תרגילים נוספים
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/trapezoid/
      דף מלבן, עם תרגילים בנושא
      http://www.m-math.co.il/geometry/rectangle/
      מקווה שעזרתי, בהצלחה

  3. דקס

    היי,

    אני כרגע לומד לקראת קורסי מתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה, ההמלצה הייתה להשלים ל5 יחידות מתמטיקה.
    רפרפתי באתר וזה נראה כמו אחד האתרים הטובים ביותר ללמידה.

    השאלה היא מאיפה להתחיל? אם לוקחים בחשבון שיש לי חודש וחצי(אני לומד יחסית מהר ואוטודידקטי)

    בתודה,
    דקס

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום דקס
      היסוד של הלימודים הוא אלגברה.
      בדף הלימוד של 5 יחידות יש רשימת נושאים באלגברה בראש הדף. הייתי מתחיל מהנושאים הללו.
      כל הנושאים הרשומים עד חוקי חזקות הם בעדיפות ראשונה.
      לאחר מיכן הייתי מנסה להשיג סדר עדיפויות שאתה זקוק לו: הסתברות, גיאומטריה אנליטית, פונקציות, וקטורים – למה בדיוק אתה זקוק בהמשך הלימודים. כל נושא צורך הרבה זמן ואתה צריך להתמקד.
      לאחר מיכן הייתי לומד במקביל את המשך הנושאים באלגברה יחד עם קבוצת נושאים אחרת על פי סדר העדיפויות שקיבלת: לדוגמה בעיות מילוליות, גיאמטריה אנליטית, הסתברות, גיאומטריה ועוד.
      תוכל לפנות אלי גם בהמשך.
      http://www.m-math.co.il/learn-math-5-units/
      בהצלחה

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        תודה על התגובה המהירה!

        הקורסים שאליהם נדרש ידע של 5 יחידות לפחות במתמטיקה באוניברסיטה הם אלגברה ליניארית, וחשבון אינפיניטסימלי.
        הקורס הקרוב שלי הוא מתמטיקה בדידה.
        אוכל לקשר פה סילבוסים של הקורסים אם תרצה לגבי מידע על מה יש בלמידת הקורס אם זה יעזור להכווין אותי בנושא.

        שוב תודה,
        דקס

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שלום דקס
          אני לא למדתי באוניברסיטה הפתוחה לכן אני לא הכתובת כדי להכווין אותך. לדעתי מי שמתאים זה תלמיד משנה מתקדמת או האוניברסיטה עצמה.
          אני לא מעוניין להטעות.
          אם אתה מעלה עוד תגובה בבקשה לעשות זאת ללא תמונה.
          בהצלחה בלימוד.

  4. אנונימי

    היי. יש לי מבחן מחר. אני בהקבצה א' בכיתה ט וקשה לי לזהות עם איזה פירוק לגורמים צריך להשתמש בכל מיני תרגילים. יש משהו שיכול לעזור לי? תרגלתי באזור ה150 תרגילים בפירוק לגורמים בכל אחד מן הפירוקים.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      בהצלחה במבחן, ויותר חשוב: במבחנים שיבואו אחריו.
      ההבחנה בין סוגי פירוק הגורמים מגיעה עם הניסיון, ככול שתפתור יותר תרגילים תבין באיזו טכניקה צריך להשתמש.
      ולמרות זאת יש מספר כללים, שלא תמיד עובדים אבל כדאי לחשוב עליהם כאשר רוצים לדעת באיזו טכניקה להשתמש.
      זה ארוך מידי מכדי לכתוב כתגובה.
      כתבתי על זה בדף פירוק לגורמים. תמצא את זה מיד לאחר סיום הדיון על 4 הטכניקות של פירוק לגורמים.
      http://www.m-math.co.il/algebra/factorization/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      חילוק שבר בשלם הוא למשל חילוק של 1/2 ב 6.
      מחלקים שבר בשלם.
      זה לא שונה מחילוק שבר בשבר. אם תדע חילוק שבר בשבר לא תצטרך להתעסק ב "חילוק שבר בשלם".
      באתר יש דף של חילוק שברים פשוטים ותרגיל 3 הוא חילוק שבר בשלם ותרגיל 4 הפוך "חילוק שלם בשבר".
      http://www.m-math.co.il/6th-grade/dividing-simple-fractions/
      מקווה שעזרתי

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בס"ד
    שלום . מישהו יכול להסביר לי או להפנות אותי להסבר מה זה סדרה מתכנסת ומה זה סדרה מתבדרת?
    מקום שאני יכול להסתכל בו?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      סדרה מתבדרת היא סדרה שהמספרים שלה אינם שואפים למספר מסוים כאשר מספר איברי הסדרה שואף לאינסוף.
      אלו הן הסדרות "הרגילות" שאנו מכירים.
      סדרה מתכנסת היא אשר האיברים שלה שואפים למספר מסוים.
      למשך הסדרה ההנדסית שב האיבר הראשון שואף ל 1 וה q = 0.25 היא סדרה שהאיברים שלה שואפים למספר 0 (אך אינם מגיעים אליו).
      בתוכנית הלימודים של משרד החינוך מה שנלמד כסדרה מתכנסת היא "סדרה הנדסית אינסופית".
      לנושא זה יש דף באתר, כרגע הדף כולל הסבר ופתרון שאלה מהבגרות, במהלך החודש הקרוב הדף יעבור שדרוג.
      http://www.m-math.co.il/algebra/math-progression/infinite-geometric-progression-sum/
      כמו כן יש דף לסדרה הנדסית
      http://www.m-math.co.il/math-series/geometric-progression/
      ולסדרה חשבונית
      http://www.m-math.co.il/algebra/math-progression/arithmetic-progression/
      מקווה שעזרתי.

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שלום
          אני מבין שנתון מלבן ואתה צריך להוכיח טרפז שווה שוקיים.
          מבלי לקרוא את השאלה עצמה נראה כי הצלעות המקבילות של הטרפז הן שתי הצלעות הנגדיות של המלבן (שהן מקבילות) ואילו הוכחת ה שווה שוקיים יכולה לנבוע מחפיפת המשולשים הקטנים שנוצרים בשני צדדי הטרפז או ממדע על זוויות המלבן.
          בהצלחה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום,
    אתה יכול גם להראות איך מוכיחים ישרים מקבילים גם בתוך מלבן ודלתון? וגם דרך צורות אחרות. פשוט לא ברור לי כשאני מוצאת זוויות מאימות או מתחלפות, איזה מהצלעות של המצולע הם המקבילות

  7. יואב

    שלום מתקשה נורא בשאלה הזאת אם אפשר כיוון והסבר איך לפתוח נגזרת כאן תודה מראש.
    מצאו את הערך המקסימלי של … (התרגיל עצמו נמחק מהאתר).

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום יואב
      אני יוצא מנקודת הנחה ש c הוא מספר כלשהו.
      ראשית עליך למצוא את תחום ההגדרה הביטוי שבתוך השורש צריך להיות חיובי או שווה ל 0.
      x ≥ 0
      הפונקציה שלך מורכבת מכמה איברים עם חיבור / חיסור בניהם כך שאנו יכולים לגזור כל אחד מיהם בנפרד.
      האיבר שיותר קשה לגזור הוא האיבר עם השורש והנגזרת שלו היא 4 כפול אחד לחלק שני x√.
      c ו 2- הם מספרים והנגזרת שלהם היא 0.
      הנגזרת של x היא 1.

      לאחר הגזירה עליך למצוא נקודת קיצון מוחלטת. כלומר נקודת קיצון המתקבלת על ידי השוואת הנגזרת ל 0 או בקצוות.

      באתר יש דף בנושא גזירת פונקציית שורש.
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      ותרגיל מספר 1 זו גזירה הדומה לתרגיל שלך.
      אם משהו בהסבר לא ברור חזור אלי ואמצא דרך להסביר.

  8. חני

    שלום צריכה עזרה בנגזרת השאלה היא:
    (התרגיל עצמו נמחק מהאתר).
    עבור הפונקציה מה השיפוע בנקודה בה X=2
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום חני
      אם נתעלם כרגע מה 3x שבצד שהנגזרת שלו היא 3 אז התרגיל שלך הוא בעצם נגזרת של מכפלת פונקציות.
      פונקציה אחת במכפלה היא x והנגזרת שלה היא 1.
      פונקציה שנייה במכפלה היא (ln (x – 1 והנגזרת היא 1 לחלק ב x – 1.
      אז הנגזרת של הפונקציה שלך היא:
      x * (1/(x-1)) + ln (x – 1) + 3
      x/ (x -1)+ ln (x – 1) + 3

      ואז מציבים x= 2 בשורה התחתונה ומוצאים את ערך הנגזרת.
      באתר יש דפים בנושא מכפלת פונקציות
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/product-rule-for-derivatives/
      ובנושא נגזרת של ln
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/ln-derivative/
      מקווה שעזרתי.

  9. משה

    שלום אני לא מצליח לפתור
    מצא את משוואת הישר העובר דרך הנקודה (6,10-) ומקביל לישר העובר בנקודות (6,17-) , (2,13-) d

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום משה
      המפתח לשאלה: השיפוע של שני ישרים מקבילים שווה. כלומר: השיפוע של הישר המבוקש והשיפוע של הישר העובר בנקודות (6,17-) , (2,13-) הוא שווה.
      זה פתר לך את השאלה?
      אם לא יש לך שתי דברים שאתה צריך ללמוד:
      כיצד מוצאים שיפוע על פי שתי נקודות.
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-by-2-points/
      ולאחר שתמצא את השיפוע אתה צריך לדעת למצוא משוואת ישר על פי שיפוע ונקודה.
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/linear-function-point-slope/

      דף מקיף ומומלץ מאוד הכולל את כל מה שרך בנושא תוכל למצוא כאן
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/equation-of-linear-function/
      שאלות נוספות השאר כאן
      בהצלחה.

  10. בר

    היי ידידי מה שלומך?
    קודם כל רציתי שוב לשבח אותך ואת האתר הנפלא שלך ובאמת לא יכולתי לבקש יותר מזה!
    ותהיתי אם תוכל לסבר את פני בכמה שאלות,
    האם הדפים בנושאים הסתברות סדרות בעיות מילוליות וגיאומטריה אוקלידית מקיפים ת כל החומר הדרוש לבגרות 5 יחידות?
    כלומר האם כל החומר מאוגד בהם? תהיתי ועקב הבגרות הקרבה אני רוצה להתחיל לעשות חזרה על כל נושא שוב ושוב אז אני סקרן האם אפשר להשתמש בכל אחד מן הדפים הללו כמעין סיכום של הנושא ברמת חמש יחל ולהתייחס אליו כמקיף הידע הדרוש,
    שאלה נוספת היא: אני נתקל בקשיים בשאלות עם פרמטרים בכל הנושאים לעומת שאלות ללא פרמטרים, לדוגמא בחקירה בחדווא 1 אני מרגיש ביטחון גדול, אך שאני מתחיל לקבל שאלות עם פרמטרים משהו קצת מלחיץ אותי ומקשה עליך. כביכול אני מתקשה לפתור את התרגילים עם הפרמטרים, או שאני לא בטוח איך להביע אותם באמצעות הנתונים,או שאני לא מצליח לעכל איך להתייחס אליהם, או שאני לא בטוח בדרך למציאת הפרמטרים האלה בעזרת הנתונים, או שאני לא מבין באיזה שלב שאני אמור להביע את הפרמטר, או שאני מרגיש מין חוסר ביטחון כזה בעבודה עם הפרמטרים כמעין משוואה שבורה שמשהו חסר בה, או שאינני יודע כיצד לבנות את השלבים לפתרונם, אלו בעצם כל מיני השערות שלי לגבי מה אני מרגיש כשאני מקבל תרגילים מעט מורכבים המשלבים פרמטרים, תהיתי האם יש לך מעין טיפ או עצה לגבי מה עלי לעשות או איך עלי להסתכל על הדברים אחרת?
    בנוסף אני מגלה קצת קשייים בדליית הנתונים מן התרגילים כלומר דליית נתונים מן הנתונים המוצגים בתרגיל כאשר אני צריך להרכיב ביטוי או משוואה שתבטא את הנתונים או את הנדרש עלי למצוא וכו, האם יש לך איזה שהיא עצה בנושא ? עצה בנוגע בניית משוואות? בנוגע להבנת מה רוצים בשאלה או איך להבין את הנתונים טוב יותר?
    ודבר נוסף הוא בנוגע לשאלות הבעה והוכחה , אני מגלה קושי בתרגילים אלו בטריגו במישור ובגיאומטריה אוקלידית, מחד אני לא בטוח מה הדרך הנכונה לפתרון התרגיל, מאידך אני מתבלבל בידע שלי בנושאים עקב הבלבול שהחשיבה על בניית הדרך לפתרון יוצרת לי, ובנוסף קשה לי לראות את השלבים שעלי לבנות בכדי להוכיח את הדרוש בשאלה.
    האם יש לך איזה שהיא עצה בנושא? כיצד לארגן את הידע בראש שהוא יזרום בצורה יותר אינטואיטיבית? או כיצד להרגיש ביטחון גדול יותר בתרגילים מן הסוג הזה? כיצד להתמצא יותר טוב במונח מולי? או כיצד לבנות את השלבים להוכחה בצורה מיטבית?
    תודה רבה לך ידידי אני מתנצל על המלל הרב ועל השאלות הרבות!
    אני אשמח מאוד אם תוכל לסייע לי בנושאים הנל!
    ושוב תודה רבה לך על כל מה שאתה עושה עבורנו! זה לא מובן מאליו! אני מאחל לך כל טוב אתה עושה עבודת קודש!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום בר.
      מצטער על העיכוב בתגובה. מספר ימים לא הייתי זמין.
      1. האם הדפים בנושאים הסתברות סדרות בעיות מילוליות וגיאומטריה אוקלידית מקיפים את כל החומר הדרוש לבגרות 5 יחידות?

      מצטער אבל לא.
      יש חומר ברמה שמתחת לבגרות אבל חומר שהוא ברמת הבגרות עצמה חסר והרבה.

      2. אני נתקל בקשיים בשאלות עם פרמטרים בכל הנושאים.

      שאלות בנושא פרמטרים לא צריכות להיות לך קשות יותר משאלות אחרות.
      בשאלות עם פרמטרים מוסיפים נתון אחד ומורדים נתון אחד.
      המשוואה הפותרת את התרגיל היא אותה משוואה.
      הדבר דומה לרחוב שאתה רגיל ללכת בו תמיד בכיוון אחד ועכשיו מבקשים ממך ללכת בכיוון השני (רחוב = משוואה).
      לכן עליך להבין את המשוואות טוב יותר.
      במהלך החודש הקרוב העלה דף עם מגוון שאלות פתורות עם פרמטרים. וכאשר אעשה זאת אשים קישור כאן.
      אם יש לך שאלה ספציפית שאתה נתקל בה בנושא פרמטרים שלח אותה או אותן ואעזור לך. צעד צעד ובסוף תבין.

      3. שאלות הבעה והוכחה.

      באיזה שאלות בדיוק בגיאומטריה אוקלידית יש לך בעיה? זה נושא שהפתרונות שלו מובנים.
      בנוגע לטריגו זו בעיה שמשותפת לרבים וצריך לפתור תרגילים. מקווה שבעתיד אוכל לכתוב תכנים שיעזרו.

      אין בעיה אם השאלות ואם יש לך שאלות ספציפיות אנסה לעזור במהירות רבה יותר.

      ** אז עבר זמן ועלו לאתר מספר דפים בנושא פרמטרים**
      שאלות משיק עם פרמטרים
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/tangent-to-function-with-parametric/
      פרבולה עם פרמטרים
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/parabola-missing-parameters/
      נקודות קיצון עם פרמטרים
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/questions-with-parameters/

      1. בר

        תודה רבה לך ידידי אין כמוך!! ישר כוח!
        האמת שהמצב קצת השתנה לטובה כרגע ,אז זהו בגדול אני מקווה לטוב!
        תודה רבה רבה

  11. שירה

    אתם מדהימים!!! אתר מצויין
    הילדים שלי נעזרים באתר לא מעט ואפילו אנחנו האקדמאים נעזרנו.
    כמובן שאם ישנה אפשרות לפתח את זה גם לנושאים המלומדים באקדמיה זה יהיה מושלם!

    תודה רבה על ההשקעה והמאמץ

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום טוביה
      פירוק לגורמים מסייע לפתור תרגילים בשני מקרים:
      1. כאשר ניתן להפוך משוואה הכתובה בצורה של חיבור / חיסור למשוואה הכתובה בצורה של כפל.
      למשל את המשוואה X² -10X +16 = 0
      ניתן להפוך בעזרת פירוק לגורמים למשוואה X – 8)*(X – 2) = 0)
      והמשוואה השנייה קלה בהרבה לפתרון.
      2. סיבה שנייה היא שפירוק לגורמים מאפשר לצמצם איברים וגם למצוא מכנה משותף טוב יותר לשברים.
      הסבר מפורט יותר + כל השיטות לפירוק לגורמים תמצא בדף "פירוק לגורמים" שבאתר:
      http://www.m-math.co.il/algebra/factorization/
      בהצלחה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מיכל
      בחורים ערך x או y כלשהו ומציבים במשוואת הישר.
      לרוב נוח יותר לבחור ערך x.
      למשל x = 0
      y = -2 * 0 + 16 = 16
      הנקודה (16, 0) נמצאת על הישר.

      או x = 1.
      y = -2 * 1 + 16
      y = -2 + 16 = 14
      הנקודה (14, 1).

      את יכולה לבחור כל ערך x שתרצי, להציב אותו במשוואת הישר והתוצאה תהיה על הישר.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום בת חן
      ראשית אני מציע לך לבקר בדף הטריגונמטריה באתר שעוסק בשאלות מהסוג הזה.
      יש שם תרגילים שונים המתאימים לרמה הזו:
      http://www.m-math.co.il/trigonometry/sin-cos-tan/

      לשאלה עצמה:
      במשולש ABC את יכולה למצוא את BC ולכן גם את BD בעזרת פונקציית הטנגס.
      לאחר שמצאת את BD ניתן למצוא את AD במשולש ABD בעזרת משפט פיתגורס.
      את זווית BAD ניתן למצוא במשולש ABD בעזרת כל אחת מהפונקציות סינוס, קוסינוס או טנגנס.
      בהצלחה

  12. אנונימי כיתה יב 4 יח

    שלום
    יש לי תרגיל שכתוב בו בסיס הפירמידה הוא מלבן
    הנקודה ס היא נק המפגש של אלכסוני המלבן
    וביקשו ממני להסביר מדוע הפירמידה ישרה
    תוכל לעזור ?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      פירמידה ישרה היא פירמידה שכל המקצועות שלה שווים.
      כמו כן תזכור כי אלכסוני המלבן שווים זה לזה וחוצים זה את זה.
      כלומר ארבעת הקטעים המחברים את פינות המלבן עם נקודת מפגש האלכסונים O שווים זה לזה.
      נקרא לקודקוד הפירמידה S.
      ולארבעת קודקודי המלבן A,B,C,D.
      יש לנו 4 משולשים
      AOS, BOS, COS, DOS
      כל ארבעת המשולשים הם ישרי זווית. כי הצלע OS היא גובה הפירמידה.
      OS היא צלע משותפת לכל המשולשים.
      AO = BO = CO = DO כי אלכסוני המלבן שווים וחוצים זה את זה.
      לכן כל ארבעת המשולשים חופפים על פי משפט חפיפה צ.ז.צ.
      ולכן SA = SB = SC = SD צלעות מתאימות בין משולשים חופפים.

      דרך אחרת להוכיח
      OS היא צלע משותפת לכל המשולשים.
      AO = BO = CO = DO כי אלכסוני המלבן שווים וחוצים זה את זה.
      על פי משפט פיתגורס בכול אחד מארבעת המשולשים ניתן להוכיח שהצלע השלישית שוות בכול המשולשים.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      את צריכה לחפש שני מספרים שסכומם 13- ומכפלתם 30.

      אין הרבה זוגות של מספרים שמכפלתם 30. בסך הכל:
      1,30
      2,15
      5,6
      3,10

      הזוג 3,10 בגרסה השלילית שלו מתאים לנו.
      כלומר 10- , 3-
      לכן הפירוק הוא:
      (x -10) (x -3)

      בקישור הבא תוכלי לראות דוגמאות נוספות וללמוד כיצד מבצעים פירוק טרינום בדרך הארוכה ובדרך הקצרה

      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/trinum/

      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום נגה
      אם a הוא גודל צלע הריבוע אז הנוסחה לשטח הריבוע היא:
      s = a * a
      אמרו לך ששטח הריבוע הוא 81.
      איזה מספר כפול עצמו שווה 81?

      9
      81 = 9 * 9
      כלומר גודל צלע הריבוע הוא 9 סנטימטר.

      ועכשיו למציאת ההיקף:
      היקף ריבוע שווה ל- 4 פעמים הצלע:
      36 = 4 * 9
      תשובה: היקף הריבוע 36 סנטימטר.

      נגה, על מנת לפתור את השאלה הייתה צריכה להכיר את תכונת הריבוע (שכל צלעותיו שוות), את הנוסחאות לשטח והיקף ריבוע ואת לוח הכפל על מנת לדעת ש 81 = 9*9. אפילו אם לא ידעת דבר אחד מהדברים הללו זה היה גורם לכך שלא תפתרי את השאלה.
      אני ממליץ לך לבקר בדפים הבאים שיש בהם תרגילים דומים עם הסברים מפורטים (כולל וידאו).
      שטחים והיקפים כיתה ד (מומלץ במיוחד)
      http://www.m-math.co.il/4th-grade/area-and-perimeter-squares-4th/
      שטח ריבוע
      http://www.m-math.co.il/geometry/square-area/
      ולח הכפל אם צריך
      http://www.m-math.co.il/basic-math/multiplication-table/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      בעיקרון עושים זאת על פי נגזרת של פונקציית מנה.
      יש דף מיוחד בנושא נגזרת של פונקציית שורש ותרגיל 4 הוא תרגיל המתאים למה שתיארת כאן.
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      בנוסף כאשר השורש נמצא לבדו במכנה, ללא איבר נוסף שאינו שורש וללא איבר אחר שהוא שורש ניתן להפוך את השורש לפונקציית פולינום ולגזור כפולינום.
      אבל זו דרך קיצור שאין חובה לדעת.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      בשמחה
      רק לא ברור איזו פעולה יש בין ה x – 3 ל- x שנמצא לצידם.
      את צריכה להכפיל פי 3 את שני צדדי המשוואה.
      לאחר מיכן לכנס איברים בצד שמאל ולפתור את המשוואה.
      מקווה שעזר. ואם לא תגידי מה לא מסתדר ומה הפעולה שקיימת בין ה x ל- x -3.
      באתר יש דף בנושא משוואות עם מכנה, יש שם את העקרונות לפתרון + תרגילים עם פתרונות מלאים.
      http://www.m-math.co.il/math-8th-grade/equation-with-one-variables/
      בהצלחה

    2. ליאל

      זאת לא ממש שאלה אבל רציתי להגיד תודה ענקית למי שיצר את האתר הזה. הוא עוזר לי המון ובדרך כלל רוב האתרים עולים כסף וזה ללא תשלום ואתם עושים את זה על מנת לעזור
      אז תודה ענקית ושנה טובה!!!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      ניתן להתייחס אל המשוואה שכתבת כאלו זה מינוס 5 כפול הביטוי שבסוגריים.
      (x+7)* 5 = -5* ( x+ 7)-
      הדבר שכתוב כאן הוא מאוד שימושי וכדאי לזכור ולהבין אותו היטב.
      ולמה זה כך ? בגלל חוק החילוף של הכפל.
      סדר ההכפלה בתרגיל שלך הוא:
      מינוס אחד כפול סוגריים כפול 5.
      וניתן לשנות את הסדר למה שאני כתבתי:
      מינוס אחד כפול 5 כפול סוגריים.
      בהצלחה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      תמיד שיש פרמטר יש גם נתון נוסף שבעזרתו ניתן לבנות משוואה.
      עליך לזהות את הנתון הנוסף ולבנות משוואה.
      אתה יכול לכתוב את השאלה ואנסה לתת הנחיות יותר מדויקות.
      בהצלחה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          פותחים את הסוגריים במונה בעזרת נוסחת הכפל המקוצר ואז גוזרים את הפונקציה שקיבלת על פי נגזרת מנה.
          זו הנוסחה לנגזרת מנה:
          בצד שמאל הפונקציות, מימין הנגזרת.
          (y (x) : u (x) = y ' (x) * u(x) – u'(x ) * y(x
          ___________________
          2 ^ (u (x

          עזר או שחסר משהו?

          1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

            הבנתי את הדרך. ממש תודה!
            ואחכ כדי לגלות נק' קיצון של הפונקצייה אני משווה את הנגזרת שקיבלתי ל-0?

            1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

              הנגזרת יצאה לי
              8x + 8b –
              עכשיו השוויתי ל-0
              הוצאיתי מכוונה משותף 8-
              ותשובה אחת יצאה לי b=x
              ומופיע לי שצריכה להיות תשובה נוספת
              4 חלקי b

              איך זה ייתכן?

              1. לומדים מתמטיקה מאת

                צריכה לצאת לך משוואה ריבועית במונה של הנגזרת. משוואה עם שני פתרונות.
                (2x – 2b) (x^2 – 4) – 2x (x^2 -2bx + b^2)
                זה המונה והוא יוצא משוואה ריבועית.
                תרגיל לא קל.

              2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

                זה מה שיצא לי המונה גם. לפני שצימצמתי וסידרתי אותו.
                ואז יצא לי המונה 8x + 8b –

                אני עולה לי"א, וזה עבודת חופש, תרגילים מבגריות שעברו:)

              3. לומדים מתמטיקה מאת

                (2x – 2b) (x^2 – 4) – 2x (x^2 -2bx + b^2)
                (2x^3 – 8x – 2bx^2 + 8b – (2x^3 +4bx^2- 2xb^2
                2bx^2 – 8x + 8b +2xb^2
                (2bx(x – b) -8 (x – b
                (ועכשיו פירוק לגורמים לפי קבוצות)
                0 = (x – b) (2bx – 8)
                x – b = 0
                או
                2bx – 8 =0
                התשובה השנייה היא זו החסרה לך.
                חשוב שתמצאי מה ההבדל בין שני הדברים.
                המשיכי לעבוד קשה. ואם יש שאלות תשאלי.
                הרבה בהצלחה.

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          אוקיי. אז גוזרים עם הפרמטר.
          פרמטר זה מספר.
          כאשר הפרמטר מופיע לבדו הנגזרת היא 0.
          כאשר פרמטר מופיע כמקדם של x זה כאלו מספר כפול x.
          במקרה של במונה לאחר פתיחת סוגריים נקבל:
          x^2 – 2bx + b^2
          הנגזרת של המונה תהיה:
          2x – 2b
          עזר?

        2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

          הבנתי את הטעות שלי התעלמתי מכך ש 2xb^2 ו2bx^2 זה לא אותו דבר וחיברתי אותם..
          איזה באסה..
          טוב אני מתקנת
          ממש תודה!! :)

          1. לומדים מתמטיקה מאת

            שלום וברכה.
            "לסדר את התרגיל" זה אומר לצמצם איברים. או לפחות לצמצם את כמות המכנים.
            הבעיה שלך היא שבמונה ובמכנה יש לך איברים עם מכנים שונים.
            עלייך ליצור מכנה משותף במונה ובמכנה.
            במונה המכנה המשתף שלך הוא B בריבוע (מכנה משותף לשני האיברים שבתוך הסוגריים).
            וגם במכנה המכנה המשותף הוא B בריבוע.
            עכשיו קיבלת ביטוי הנראה כך:
            a

            b
            __
            c
            __
            d

            ביטוי מסוג זה שווה ל:
            a * d
            ___
            b * c

            בביטוי הזה תוכלי לצמצם איברים באופן מיידי וגם תחשבי על נוסחאות הכפל המקוצר.
            עזר?

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום, אשמח לדעת מהי הנוסחא של וי תג יו כפול יו תג וי? איך כותבים אותה בשפה מתמטית?
    ומתי היא נדרשת לשימוש?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      נראה שאתה מדבר על נגזרת של מכפלת פונקציות.
      (y (x) * u (x
      כלל הגזירה הוא כזה:
      (y (x) * u (x) ' = y ' (x) * u(x) + u'(x ) * y(x

      משתמשים בכלל הזה כאשר יש לנו מכפלה של פונקציות שצריך לגזור אותן.
      למשל:
      (2x^3 (x+ 3
      במקרה הזה ניתן לפתוח סוגריים ולגזור את הפונקציה כחיבור של פונקציות אבל יש מקרים (כמו חלק מפונקציות שורש) שלא נוח לבצע כפל ויש להשתמש בנוסחה.
      בקיצור, את הנוסחה אתה צריך לזכור ולתרגל, יש לה שימושים בהמשך.

  14. מיכאל

    צריך לכתוב פונקציה שמחשבת את הזוית בין מחוגי השעון
    כך למשל שאם נציב בפונקציה את השעה 3:00 זה יתן 90 מעלות

    קיבלתי את השאלה היום בראיון עבודה והסתבכתי

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מיכאל.
      על מנת לפתור את השאלה עליך למצוא את החוקיות והקשר שבין השעה לגודל הזווית.
      הדרך הטובה ביותר למצוא את החוקיות היא לרשום מספר ערכים של השעה והזווית ואז לחשוב מה החוקיות.
      ההנחה שלי היא גם שהשעה הראשונה על השעון היא 00 ולא 12.
      כמו כן הפונקציה טובה לשעות שלמות ולא לחלקי שעות.
      הפתרון:
      סך הכל המחוגים עוברים בסבוב 360 מעלות. ויש לנו על השעון 12 שעות.
      לכן כל שעה על השעון שווה:
      30 = 12 : 360
      נרשום את הזוויות בשעות השונות.
      בשעה 00 הזווית היא 0.
      בשעה 1 הזווית היא 30.
      בשעה 2 הזווית היא 60.
      בשעה 3 הזווית היא 90.
      וכן הלאה.
      אנו רואים שכל פעם שהשעה גדלה ב 1 הזווית גדלה ב- 30.
      ונקודת ההתחלה של הזווית היא 0.
      לכן הפונקציה היא:
      f (x) = 30x
      כאשר x מייצג את השעה ו- (f(x את גודל הזווית.
      מקווה שההסבר מספיק ברור, ואם לא תחזור אליי.
      בהצלחה.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש את מרחק בן 2 נקודות ומציתם עם נעלמים.? אם תוכלו לעזור הודאה לכם תודה.

  16. Shlomit

    היי☺
    יש לי שאלה בקשר לפרבולה..
    אם כשאני מוצאת את נקודת החיתוך של ה x בנוסחת שורשים, ואני מחשבת המחשבון לא נותן לי שום מספר- מה עושים במקרה כזה?

    (הנוסחא זה X1,2 = -b בחזקת b בריבוע -4×a×c)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום Shlomit
      אם אין פתרון למשוואה זה אומר שאין נקודה.
      כלומר הפרבולה לא חותכת את ציר ה x.
      יש באתר דף על נקודות חיתוך של פרבולה עם הצירים
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/parabola-x-y/
      ובנוסף, מאיזה דף הגעת לפה ובאיזה רמה את לומדת? יש באתר מספר דפים על פרבולה. אנסה להכווין אותך לדף המתאים.
      בהצלחה

      1. Shlomit

        אני בכיתה ט ומחר עושה מבחן שייקבע באיזה יחידות אני אהיה..
        בינתיים אני ברמת של 3-4 יחידות ולומדת על פרבולה לדוגמא נקודות חיתוך תחומי עלייה וירידה נוסחת שורשים…

        בקשר לתשובה שלך, במקרה והפרבולה לא חותכת את ציר הx , איך אני אמורה לסמן את זה בתחומי חיוביות ושליליות או בתחומי עלייה וירידה?
        סורי אם הקשיתי, ותודה על הכל!!

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          אם הפרבולה לא חותכת את ציר ה x זה קשור לחיוביות / שליליות ובכלל לא קשור לתחומי עליה וירידה.
          כאשר הפרבולה לא חותכת את ציר ה x וכולה נמצאת מעל ציר ה x זה אומר שכולה חיובית או בניסוח מתמטי "חיובית לכל x"
          אם הפרבולה נמצאת כולה מתחת לציר ה x זה אומר שהיא "שלילית לכל x".

          תחומי העליה והירידה לא קשורים לנקודות חיתוך עם ציר ה x.
          תוכלי לקרוא עליהם בפירוט כאן:
          http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/parabolas-open-up-or-down/

          באופן כללי על פרבולה יש את הדף הזה שנראה לי שיתאים למבחן מחר. הוא עובר על הרבה נושאים ויוצאים ממנו קישורים להרחבות בנושאים שונים.
          http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/learn-parabola/
          את ממש לא הקשית ואם יש לך עוד שאלות עכשיו או בהמשך אשמח לענות עליהן.
          בהצלחה במבחן.

          1. Shlomit

            וואו האתר הזה ממש עוזר לי!!
            אבל יש לי עוד שאלה שקשורה לגאומטריה: איך אני מוצאת שטח של משולש שווה שוקים אם הנתונים היחידים שלי עליו הם- בסיס: 8 ס"מ. גובה: 16 ס"מ? הסתכלתי באתר על היקפים של משולשים אבל לא מצאתי תשובה לזה..

            1. לומדים מתמטיקה מאת

              אם הגובה הוא גובה לבסיס אז מחשבים את השטח כמו כל משולש:
              שטח = 2 : (צלע * גובה)
              כלומר
              64= 2 : (8 * 16)
              אם הגובה הוא לא לבסיס אז צריכים להיות עוד נתונים.

              ואם שואלים אותך על היקף המשולש אז הגובה לבסיס חוצה את הבסיס לשני חלקים שווים של 4 ס"מ (במשולש שווה שוקיים הגובה לבסיס הוא תיכון) כך שנוצר משולש ישר זווית שאנו יודעים 2 מהצלעות שלו וניתן לחשב את השלישית בעזרת פיתגורס.
              x^2 = 16^2 + 4^2
              עוד שאלות?
              בהצלחה מחר.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      באתר אין דפי תרגול אבל יש תרגילים.
      אוכל לתת לך קישורים לדפים שבהם יש תרגילים המתאימים לסוף כיתה ט ומקווה שזה יעזור.
      בנושא טכניקה אלגברית יש את הנושאים של נוסחאות הכפל המקוצר, טרינום ןמשוואה ריבועית
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/short-multiple-equation/
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/trinum/
      http://www.m-math.co.il/algebra/quadratic-equation/
      בנושא מרובעים אשאיר כאן קישור ממנו ניתן לצאת לכל סוגי המרובעים הנלמדים:
      http://www.m-math.co.il/geometry/squares/
      ויש את הדף הכולל את החומר של כיתה ט
      http://www.m-math.co.il/learn-math-9th/
      ואם עדיין לא היית בדף זה, זה הדף הראשון שבו אתה צריך לבקר.
      בהצלחה

  17. נועה סבאן

    שלום וברכה,
    אני מחפשת שאלוני בגרות של יחידה שניה 208
    של שנת 2017- חורף / קיץ.
    האם זה נמצא כאן באתר?
    תודה רבה על האתר המועיל!

      1. ארגמן

        היי, אני בכיתה ט ויש לי מבחן ליחידות. איך אני יודעת מתי עושים y=x2+3x+3 (סתם דוגמא) y=(x+3)2+3 (השתיים זה בריבוע)
        תודה ממש!!

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שלום ארגמן
          יש באתר סרטון הנקרא "כיצד לסגור סוגריים בעזרת נוסחאות הכפל המקוצר". הוא נמצא בדף הזה (תגלול קצת למטה) והוא יסביר לך יותר טוב מכמה שורות שאכתוב כאן
          http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/short-multiple-equation/
          בקצרה אומר שני דברים:
          1) ניתן לבצע את הפעולה שכתבת כאשר הביטוי מתאים לאחת מנוסחאות הכפל המקוצר.
          2) בדוגמה שנתת השארת המספר החופשי (3) כמו שהוא לפני ואחרי כינוס האיברים לתוך סוגריים – וזה אף פעם לא קורה. אם סוגרים סוגריים זה משפיע גם על האיבר החופשי.
          צפה בסרטון ואם משהו לא ברור השאר לי שאלה בדף שם.
          בהצלחה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      שיפוע הפרבולה = ערך נגזרת הפרבולה בנקודה.
      פרבולה היא פונקציית פולינום.וגוזרים אותה כמו כל פונקציית פולינום.
      בקו ישר השיפוע שווה בכול הנקודות שעליו.
      בפרבולה השיפוע משתנה בין הנקודות.
      הסבר איך גוזרים פונקציית פרבולה יש בקישור
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative-polynomial/
      ובנוסף יש דף העוסק בחקירת פרבולה
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/quadratic-function/

  18. שרית

    יש לי שאלה ואשמח לתשובה…
    הייתי שמחה לדעת איפה יש דפי תרגול.. מסכמים על פרבולות וישרים לפני מבחן בגרות סופי…
    שיהיה לי אפשרות לתרגל טוב על הכל ביחד…
    תודה רבה רבה ממש כיף להכנס אליכם….

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ישי.
      בתיבה יש שני סוגי אלכסונים.
      אלכסון תיבה – זה אלכסון שיוצא מפאה אחת ומגיע אל פאה אחרת בתיבה. כאלו יש 4, אחד לכל קודקוד בבסיס.
      אלכסון פאה – בכל פאה (מלבן) ניתן להעביר 2 אלכסונים ויש 6 פאות בתיבה. סך הכל 12 אלכסוני פאות.
      בחלק מהשאלות מתייחסים רק לסוג הראשון של האלכסונים ובחלק מהשאלות לכל סוגי האלכסונים.
      יש דף תיבה באתר עם שרטוטים של אלכסונים ומידע נוסף.
      http://www.m-math.co.il/3d-geometry/cuboid/
      בהצלחה

  19. ליאור

    המרחק בן קריית שמונה לבאר שבע הוא 460 קמ. משאית יצא מקרית שמונה לבאר שבע במהירות של 70 קמש. שעתיים אחר כך יצאה מונית מבאר שבע לקריית שמונה במהירות של 90 קמש. מצאו כמה זמן לאחר צאת המשאית לדרך נפגשו שני כלי הרכב? מהו המרחק שעבר כל כלי רכב עד הפגישה?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאור
      כמו בהרבה שאלות המשתנה הוא מה ששואלים עליו.
      t הזמן בשעות שנסעה המשאית עד הפגישה.
      t – 2 הזמן בשעות שנסעה המכונית עד הפגישה.
      70t הדרך שעברה המשאית עד הפגישה.
      90t – 180 הדרך שעברה המכונית עד הפגישה.
      סכום הדרכים הוא 460 לכן המשוואה היא:
      70t + 90t -180 = 460
      וזו משוואה עם נעלם אחד שאתה צריך לפתור.
      הבעיות הללו נקראו סכום דרכים. יש באתר דף איכותי הנקרא בעיות תנועה כיתה ח שבו הסברים כיצד לפתור בעיות כאלו ואחרות. ממליץ לך מאוד להיכנס אליו.
      http://www.m-math.co.il/math-8th-grade/word-problems-traphic-8th/

  20. אייל

    כתבו שני מספרים שונים זה מזה שסכומם 0.1
    האם זו תשובה נכונה?
    0+0.1=0.1
    שאלה שנייה
    יש דיאגרמה של עוגה שמתארת את משך הזמן שחגי
    הקדיש להכנת שיעורי בית במקצועות שונים במהלך השבוע ידוע שחגי הקדיש 2 שעות לשיעורי בית בחשבון במהלך כל השבוע כמה זמן הקדיש להכנת שיעורי הבית בכל המקצועות תנו הסבר לתשובתכם
    העוגה מחולקת ל5 חלקים ובה חשבון מדעים אמנות עברית והסטוריה
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום איל.
      לגבי השאלה הראשונה זה נכון.
      לגבי השאלה השנייה עליך לחפש בדיאגרמה נתון המראה את החלק של שיעורי הבית בחשבון מתוך כלל השיעורים.
      למשל הוא הקדיש רבע / שליש / חמישית מכלל הזמן הכנת השיעורים. זה השלב הראשון בדרך אל התשובה.
      תגיד לי אם הגעת אליה

      1. אייל

        טוב נוותר על זה כי אני לא יכול להראות בתמונה את הדיאגרמה
        יש לי שאלה אחרונה והיא
        איזה מהשברים הבאים הוא הקרוב ביותר ל1
        3/4
        4/5
        5/6
        6/7
        תודה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          איל אני מקווה שאתה מבין שהתפקיד שלי הוא לא לפתור את השאלות הללו אלא לעזור לך לחשוב כדי שתוכל לפתור שאלות בעצמך.
          לכן השאלה שלי אליך היא:
          איזה הכי קטן?
          1/4
          1/5
          1/6
          1/7

            1. לומדים מתמטיקה מאת

              אני כותב כאן בשני הנושאים.
              בסדרת המספרים שאתה שלחת.
              למספר 3/4 חסר 1/4 כדי להיות שלם.
              למספר 4/5 חסר ….. כדי להיות שלם.
              נסה להשלים את החסר ולשבר שחסר המספר הקטן ביותר כדי להיות שלם הוא התשובה שלך.

              לגבי הדיאגרמה נכון. אם שעתיים זה מתמטיקה ו1/4 זה מתמטיקה זה אומר שהשלם הוא 8 שעות.
              ועכשיו אני מניח שהמשך השאלה אומר משהו כמו 1/5 זה היסטוריה 1/10 זה אנגלית וכו.
              האם אתה יודע כיצד למצוא 1/5 מתוך 8?

              1. אייל

                כן יופי סיימתי את העבודה יש שאלה שאני לא אעלה פה והיא בנושא פריסת תיבה יש 4 תמונות ורק 2 הם
                פריסה נכונה לא הצלחתי אני אעתיק מתלמיד אחר
                באמת תודה רבה רבה!!

              2. לומדים מתמטיקה מאת

                שמח שהצלחתי לעזור.
                יש באתר דף מושקע בנושא פריסה של תיבה
                http://www.m-math.co.il/3d-geometry/cuboid-breakdown/
                ויש שני דפים בנושא שברים שאני ממליץ לך לבקר
                http://www.m-math.co.il/6th-grade/word-problems-with-fractions-6/
                http://www.m-math.co.il/algebra/fractions/compare-fractions/

                אם יש לך שאלה בכול אחד מהנושאים הללו אתה יכול להשאיר אותה בדף עצמו.
                ואם בעתיד תצטרך – תחזור לכאן.
                הקפד ללמוד בקצב של הכיתה (לפחות).
                בהצלחה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          כל איבר גדול מהאיבר הקודם ב 0.15
          0.3 = 0.15 + 0.15
          0.45 = 0.15 + 0.3
          לכן האיברים הבאים יהיו:
          0.6
          0.75 וכן הלאה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום שולה.
      נושא האסמפטוטות הוא אחד הנושאים שלא הספקתי להשקיע בו.
      יש דפים, אבל הם כוללים מידע בסיסי בלבד. אם את צריכה תרגילים / וידאו לא תמצאי אותם כאן.
      אסימפטוטה אנכית
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/vertical-asymptotes/
      אסימפטוטה אופקית
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/horizontal-asymptotes/
      בהצלחה.

  21. ליאון

    שלום יש לי תרגיל של 2 משוואות ו-2 נעלמים בשיטת השוואת מקדמים בספר מתמטיקה לחטיבת הביניים ואני לא מצליח לפתור אותו אתם יכולים בבקשה לעזור?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאון.
      אסביר כיצד פותרים בשיטת השוואת המקדמים.
      הקושי בתרגיל לפתור על פי שיטה זו הוא שהמספרים גדולים ולא ברור מה המכנה המשותף ובכמה צריך להכפיל כל משוואה.
      אם אתה תקוע במבחן או בתרגיל תמיד אתה יכול להכפיל במקדמים עצמם של המשתנים (במקרה הזה להכפיל ב 14 את המשוואה הראשונה וב 12 את המשוואה השנייה) וכך להגיע לשוויון מקדמים ולפתרון.
      אפשרות שנייה היא ללמוד במשך 20-30 דקות בצורה יסודית יותר את הדרך שבה ניתן להגיע תמיד אל המכנה המשתף הקטן ביותר. הדרך הזאת נקראת "מציאת מכנה משותף על ידי פירוק לרכיבים ראשוניים", הרבה לא מכירים אותה אבל אם אתה כן רוצה לדעת לפתור בקלות יחסית תרגילים מסוג זה אתה צריך לדעת אותה.
      הדרך מוסברת בדף מציאת מכנה משותף שבאתר.
      http://www.m-math.co.il/5th-grade/%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%AA%D7%A3/

      ולפתרון עצמו: המכנה המשותף של 12 ו 14 הוא 84 לכן נכפיל את המשוואה הראשונה ב 7 ואת השנייה ב 6 ונקבל:
      84x – 161y = 63
      84x +72y = 204-

      נחבר את המשוואות
      89y = 267 /:89
      y=3
      ומכאן אתה יודע להמשיך.
      זכור שאם אתה לא מוצא מכנה משותף נמוך תמיד ניתן לפתור על ידי מכנה משותף גבוה.
      בהצלחה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום בר.
      במשולש יש כזה משפט. בשאר הצורות אין.
      במשולש המשפט אומר " במשולש, מול זוויות שוות מונחות צלעות שוות" המשפט מאושר לשימוש בבגרות ללא הוכחה.
      אם תרצי סיכום של כל משפטי המשולש לבגרות הם נמצאים בדף "משולש משפטים"
      http://www.m-math.co.il/geometry/geometry-sentences/triangle-sentences/

      לגבי שאר הצורות התכונה הזאת לא קיימת.
      בהצלחה

  22. בר

    היי,
    אני חייבת לומר לכם שהאתר הזה פשוט מדהים,
    ההסברים כאן ברורים מאוד! ואני נעזרת בו המון כדי להבין את החומר.
    תודה רבה!

  23. אורלי לאודון

    שלום רב

    שמחה שמצאתי אתר כזה כדי לשפר את הידע שלי במתמטיקה.

    הייתי מאוד שמחה אם היו הוכחות של משולשים שמבוססות על חפיפת משולשים.
    ועוד הוכחות בנושא משולשים שווה שוקיים.

    בקיצור .הוכחות לכיתה ח וכיתה ט של קבוצה א.

    האם ישנן ולא מצאתי?

    בתודה רבה

    אורלי

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום אורלי.
      בדף חפיפת משולשים יש תרגילי הוכחות המתאימים לכיתה ח-ט.
      http://www.m-math.co.il/geometry/congruence-of-triangles/

      לגבי משולש שווה שוקיים יש שני דפים.
      בדף משולש שווה שוקיים תמצאי תרגילי הוכחה ותרגילים שאינם תרגילי הוכחה. חלק מהתרגילים הם הוכחת משולש שווה שוקיים בעזרת חפיפת משולשים.
      http://www.m-math.co.il/geometry/triangle/isosceles-triangle/
      בדף הוכחת משולש שווה שוקיים יש תרגילי הוכחה נוספים.
      http://www.m-math.co.il/geometry/triangle/how-to-prove-isosceles-triangle/

      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      נוסחת השורשים היא נוסחה שבעזרתה פותרים משוואה ריבועית.
      למשוואה ריבועית יש מקדם ל x בריבוע, מקדם ל x ומספר חופשי.
      לאחר שזיהתה את המספרים הללו אתם מציב אותם בנוסחת השורשים ומקבל פתרונות למשוואה הריבועית.
      זה לא קשה, אבל יש להקפיד שמצבאים את פעולות החשבון נכון.

      את הנוסחה עצמה ודוגמאות כיצד להשתמש בה על מנת לפתור משוואה ריבועית תוכל לראות בדף שלה באתר:

      http://www.m-math.co.il/algebra/equations/roots-of-a-quadratic-equation/
      בהצלחה. ואם תסתבך שאל שוב.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      שטח מקבילית שווה לצלע המקבילית כפול הגובה אל הצלע.
      מכוון שלמקבילית יש שתי צלעות שונות באורכן ניתן לחשב את השטח בשתי דרכים שונות.
      שטח טרפז שווה לסכום הבסיסים כפול הגובה לחלק ל 2.
      שאלות שטח הם לא תמיד "חשב את השטח" אלא יכולות להיות גם כאלו שבהם נתון השטח וצריך לחשב נתון אחר או שצריך לבנות משוואה משתי דרכים לחישוב שטח.
      באתר יש דפים מפורטים לשטח טרפז ושטח מקבילית
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/area-of-a-trapezoid/
      http://www.m-math.co.il/math-9th-grade/parallelogram-area/
      ודף הכולל מידע על שטחים של צורות נוספות
      http://www.m-math.co.il/geometry/formulas-areas/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום. יש שתי אפשרויות:
      הראשונה היא שניתן לפרק את הגוף לשני גופים שיש להם נוסחת נפח, למשל חרוט וגליל או שני חרוטים.
      האפשרות השנייה היא שיש מידע על הנפח של מה שנמצא בצדדים ואז ניתן לחשב נפח של גליל ולחסר ממנו את הנפח של הצד.
      הדף המסכם באתר בנושא נפח הוא:
      http://www.m-math.co.il/3d-geometry/volume-formulas/

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום. אני אשמח לעזור לך.
      אם אני מבין נכון הבעיה היא במספרים חיוביים ושליליים.
      ויש לזה דף באתר:
      http://www.m-math.co.il/math-7th-grade/negative-numbers/
      הדבר הראשון שאתה צריך לעשות על מנת לקבל עזרה הוא להיות הרבה יותר מדויק בשאלות שלך.
      לכן אחרי שתתחיל ללמוד מהדף תחזור אם שאלות יותר מדויקות כמו:
      "לא מבין מה זה מספרים שליליים"
      "לא מצליח לחבר מספרים שליליים"
      או שאלה אחרת.
      בהצלחה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שלום.
          לצערי ההוכחה המתמטית היא קצת ארוכה אך אני מקווה שתביני אותה.
          אם יש לך שאלה לגבי שלב ספציפי בהוכחה תחזרי אליי.

          דבר ראשון שאת צריכה לדעת הוא ששיפוע שווה לשינוי של ערך ה y לחלק בשינוי בערך ה x.
          הרבה פעמים כותבים זאת כך:
          שיפוע = Δy : Δx   (דלתא y לחלק לדלתא x).

          עכשיו נניח שיש לנו נקודה x1 ובה ערך ה y של הישר הוא y1.
          כלומר
          y1 = mx1 + n
          ועכשיו נניח כי יש לנו נקודה x1 + p. כאשר p הוא המרחק של הנקודה השנייה מהנקודה x1.
          נמצא את את ערך ה y של הנקודה הזו:
          y = m (x1 + p) + n
          y = mx1 + mp + n  (זה ערך ה y בנקודה x1 + p).
          y1 = mx1 + n   (זה ערך ה y בנקודה x1)/
          ההבדל בין שני ערכי ה Y הוא mp.
          ההבדל בין שני ערכי ה x הוא p
          נבצע את פעולת החילוק:
          Δy : Δx 
          mp : p = m
          מצאנו כי השיפוע שווה ל m.
          בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.