יש לכם שאלה

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה במערכת התגובות של הדף בו אתם נמצאים.

לרוב תקבלו תשובה מהירה.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.

להתראות בין דפי האתר :).

200 thoughts on “יש לכם שאלה

  1. טלי נהרי

    מציאת נק' על הישר y=-2x+3, שמרחקה מנק' (2-,5-). הוא שורש 65.
    מצאתי את האנך לישר הנתון מהנק' הנתונה y=0.5x+0.5
    נק' חיתוך של הישרים 1,1
    המרחק בין הנקודות (1,1) ו- (2-,5-) הוא שורש 45
    מכאן שמרחק בין הנק' שצריך למצוא לנק (1,1) הוא שורש 20.
    פה נתקעתי איך אני מוצא את הנקודה.
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום טלי
      את הלכת בדך מסובכת.
      הדרך הפשוטה יותר היא להגדיר את הנקודה המבוקשת באמצעות משתנה אחד.
      x, 2x +3
      ועכשיו להציב את הערך של הנקודה הזו במשוואת המרחק בין שתי נקודות.
      במשוואה זו יהיה לך רק משתנה אחד – x.
      שאלה מספר 4 בדף זה דומה מאוד
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/distance-between-2-points/
      אם עדיין משהוא לא ברור תחזרי אליי.
      כמו כן ממה שכתבת אני מבין ששורש 45 ועוד שורש 20 שווים לשורש 65. אבל זה לא כך.
      בהצלחה

  2. פלוני_אלמונית

    נתונה הפונקציה f(x)=(a-9x)/e^x ,פרמטר a. ידוע כי משיק לגרף הפונקציה בנקודה
    שבה X=3, מקביל לישר y=-1.
    איך אני מגלה את a?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המשמעות של הנתונים היא שכאשר x = 3 שיפוע הפונקציה הוא 0 (כי השיפוע של y =-1 הוא 0).
      לכן עלייך:
      1)לגזור את הפונקציה.
      2)להציב בנגזרת x = 3
      3) להשוות את הנגזרת שהתקבלה ל 0. המשתנה היחיד במשוואה שתקבלי הוא a.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המטרה כמו תמיד היא להסיר את הערך המוחלט.
      כאשר הביטוי שבתוך הערך המוחלט חיובי אנו רוצים שהוא יהיה בין 0 ל 1 על מנת שיקיים את האי שוויון
      אני רושם כאן אי שוויונות אבל יש להוסיף את האפשרות = לכולם.
      0 < x2+4x+4 וגם 1 > x2+4x+4

      לעמת זאת כאשר הביטוי שבתוך הערך המוחלט שלילי אנו רוצים שהביטוי הזה יהיה גדול מ 1-
      0 > x2+4x+4
      וגם
      1- < x2+4x+4 סך הכל יש כאן שני מערכות וגם עם מערכת או בניהם. בהצלחה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משפחת ברק החליטה לרכוש שולחן ו- 6 כיסאות לפינת האוכל. הִציעו להם דגם שעלה במבצע 500,2
    שקלים.
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המחיר הראשוני לא ברור ואני אתייחס אליו כאילו הוא 2500 שקלים.
      x המחיר ההתחלתי של השולחן בשקלים
      y המחיר ההתחלתי של 6 הכיסאות בשקלים.
      0.9x מחיר השולחן לאחר ההוזלה.
      1.1y מחיר 6 הכיסאות לאחר ההתייקרות.

      המשוואות הן:
      x +y = 2500
      0.9x + 1.1y = 2610
      בהצלחה

  4. שני

    שלום!
    קודם כל אומר שהאתר מאוד מולצח ושהוא מאוד עוזר לי, ישר כוח!
    ועכשיו לשאלה:
    אם נתונים שני קווים (שאינם מוכחים כמקבילים), וישר חותך, והוכחתי שתי זויות מתחלפות, האם ניתן להוכיח בעזרת נתון זה שהקווים מקבילים?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום שני
      תודה.
      אם הוכחת שאלו זוויות מתחלפות שוות בגודלן אז אלו ישרים מקבילים.
      אם אלו זוויות מתחלפות שאינן שוות בגודלן אז אלו לא ישרים מקבילים.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום עומר
      המשוואה שנבנה כאן היא משוואה של זמנים.
      v המהירות הרגילה של המכונית בקמש.
      לכן הזמן בדרך הלוך הוא 360 לחלק ב v.
      המהירות המוגדלת של המכונית היא 1.2v
      הזמן בדרך חזור הוא 3 שעות. ועוד (360 פחות 3v) לחלק ב 1.2v.
      צריך להוסיף 1/2 לזמן זה על מנת שהוא יהיה שווה לזמן בדרך הלוך. וזו המשוואה.
      מקווה שעזרתי.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם יש לי שורש איקס ומחוץ לשורש מינוס אחד. וכל זה חלקי איקס איך אני גוזר?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      יש שתי אפשרויות.
      הראשונה היא לגזור כנגזרת מנה.
      השנייה היא לפצל את המונה לשני ביטויים לחלק כל אחד מיהם בנפרד במכנה ואז לגזור.
      באתר יש דף נגזרת שורש
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      בתחילת הדף יש 9 דוגמאות גזירה.
      דוגמאות 7-8 דומות לשאלה ששאלת.
      כאשר 7 זה פתרון בעזרת פיצול ו 8 זה פתרון בעזרת נגזרת מנה.
      מקווה שעזרתי

  6. מיכל

    אני לומדת בכיתה ח ולא כל כך מבינה מתי הופכים סימן באי שוויונות : רק כשמחלקים במספר שלילי (הנעלם) או גם כשהמספר המחולק הוא שלילי ?
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מיכל
      גם כשהמספר המחולק הוא שלילי ? התשובה לא.

      משני כיוון של האי שוויון אך ורק כאשר מכפילים או מחלקים במספר שלילי.
      בהצלחה

  7. ליאן

    שתי צלעות במשולש הן b, a ,והגובה לצלע השלישית הוא h .הביעו את רדיוס המשולש החוסם הנ”ל באמצעות h, b, a
    תיכון
    5יחידות

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאן
      במשולש שיוצר הגובה אתה יכול להגדיר את sin אחת הזוויות הצמודות לצלע השלישית בעזרת h ו a או b.
      לאחר שעשיתי זאת תוכל בעזרת משפט הסינוסים לבטא את רדיוס המעגל החוסם.
      http://www.m-math.co.il/trigonometry/law-of-sines/
      מקווה שעזרתי

  8. אנונימית...

    שלום!
    יש לי שאלה לגבי פתרון מערכת משוואות שאחת מהן לינארית והשניה רבועית… (כתה ט 4 יח"ל)
    מה אני עושה במצב שיש לי כמה y (נניח 3y) כיצד אני מבודדת אותו ופותרת את התרגיל הבא:

    3x^2 +5xy -4y^2 =38
    y=x-2
    אשמח לתשובה ,תודה מראש (:

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      עלייך להציב את ערך ה y שנתון לך במשוואת הישר אל המשוואה הריבועית וכך תקבלי משוואה ריבועית עם נעלם אחד.
      ההצבה נראית כך:
      3x^2 +5x*(x -2) -4(x -2)^2 =38
      עכשיו עלייך לפתוח סוגריים ולכנס איברים אל הצד השמאלי.
      תשארי עם משוואה ריבועית שעלייך לפתור.
      בהצלחה

  9. ליאור

    יש לי שאלה אמריקאית ששאולים את היקף מעגל במטרים אז חישבתי שנותנים לי לבחור תשובה עם אות π מה מזה אומר

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאור
      האות פאי מסמלת את המספר 3.14.
      כלומר עליך להכפיל את המספר בתשובה ב 3.14 וזה אמור לתת לך את התשובה שלך.
      בהצלחה

  10. דנה אלנתן

    היקף מלבן שווה להיקף ריבוע שאורך צלעות 15 ס"מ.
    אורך אחת מצלעותיו של המלבן גדולה ב-6 ס"מ מאורך הצלע הסמוכה לה.
    (המשך השאלה הוסר)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      היקף המלבן הוא 60.
      נגדיר כי צלע המלבן הקטנה היא x
      לכן הצלע הגדולה x + 6.
      השתמשי בנוסחה להיקף מלבן ובני משוואה הכוללת את x ופתרי אותה.
      בהצלחה

  11. תאיר

    יש לי שאלה,
    אם אומרים לי להוכיח שמשולש (לצורך הדוגמא) ABD= זוויות CBF
    מה זה אומר? איך אני מוכיחה, מה זה אומר להוכיח? אפשר עזרה?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום תאיר
      על מנת לפתור שאלה כזו עליך למצוא את הגודל של כל אחת מהזוויות (או להגדיר את הגודל באמצעות משתנה) ואז להראות שהגודל של זווית אחת שווה לגודל של זווית שנייה.
      אם יהיה לך תרגיל ספציפי לא ברור נסי לדבר איתי עליו בצאט.
      בהצלחה

          1. נני

            היי שלום, מביאים לי בתרגיל מסוים מרובע שעובר בו אלכסון אחד שלו מה את המרובע לשני משולשים (לא זהים) מביאים לי גם נתונים על כל צלע וצלע כמה סנטימטרים היא כולל האלכסון. אני צריכה להוכיח שהמרובע טרפז אשמח אם תעזרו…

            1. לומדים מתמטיקה מאת

              שלום נני
              בעזרת משפט הקוסינוסים והסינוסים את יכולה למצוא זוויות.
              בעזרת הזוויות תוכיחי כי יש זוג צלעות מקבילות וזוג שאינו מקביל. ואז הוכחת טרפז
              בהצלחה

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום האם כל חוקי החזקות הם נכונים רק כאשר יש בסיסים דומים?

    תודה רבה על העזרה המבורכת

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      רוב חוקי החזקות מתייחסים לבסיסים זהים.
      את רשימת החוקים ניתן לראות כאן . ותוכל לראות שלמשל חוקים 3,6,7 מתייחסים לבסיסים שונים.
      בכל אופן מבינים מהצורה שמנוסח החוק האם הוא מתייחס לבסיסים דומים או שונים.
      http://www.m-math.co.il/algebra/exponentiation/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום נטע.
      הסבר מפורט ודוגמאות יש בדף "נגזרת שורש".
      תרגילים 2-3 בדף זה דומים מאוד לתרגיל שלך.
      למעט זה שאצלך יש מינוס לפני האיקס וזה אומר שצריך להכפיל את הנגזרת של השורש במינוס אחד (כלל השרשרת)
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      את הנוסחה לגזירת שורש x תמצאי שם.
      אני אתן כאן הסבר קצר.
      יש שתי דרכים.
      הראשונה להוציא את 1/2 אל מחוץ לנגזרת.
      ואז כל מה שנותר לנו לגזור הוא את שורש מינוס איקס.
      השנייה היא לגזור על פי נגזרת מנה.
      הסבר מפורט כאמור בדף. ואם עדיין יש שאלה תחזרי אלי.
      מקווה שעזרתי

  13. מאיה

    איך פותרים משוואה עם קו שבר?
    כאילו אין שם שברים אבל יש לדוגמא 2X-14- חלקי שש (בקו שבר)
    חוץ מזה זה אתר עוזר בטירוף אני משתמשת בו תמיד שאני מתכוננת למבחנים או עושה שיעורי בית. יש רק כמה נושאים שלא מופעים פה אבל הוא עדיים מושלם
    תודה מראש גם אם לא תענו על השאלה

  14. מעיין זך

    אני ממש מכבד את הרעיון של האתר , ואני חושב שהוא מבורך , אתה לא יודע/ת ( מי שמנהל את האתר ועונה לשאלות ) כמה ילדים יש שצריכים מה שאתה עושה ( כמוני ) זה לא מקצוע פשוט , וטוב ללמוד ממישהו שיודע מה הוא עושה , טוב לראות שפעילים פה , אני כנראה אשתמש באתר הזה ממש בקרוב , בבקשה אל תפרשו בקרוב כי מה שאתם ( או שזה אדם אחד ) הוא פשוט לדעתי קדוש

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מעין
      תודה רבה על התגובה.
      מקווה שהאתר יעזור לך.
      ובכול שאלה על חומר הלימוד יש לך כאן כתובת.
      להתראות

  15. טל

    איך אני עונה על השאלה מי הכי קטן:

    1. (log√2(1/2
    2. (log√2 (2
    3. (log0.5 (√2
    המספרים שלפני הסוגריים הם הבסיסים של הלוג
    תןדה מראש

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום טל
      על מנת לפתור אתה יכול להשתמש במשוואה של שינוי בסיס הלוג הרשומה
      בדף
      http://www.m-math.co.il/algebra/equations/logarithmic-equation/
      ולשנות את כל הבסיסים ל 2.
      לאחר מיכן להשתמש בחוקי חזקות ובעובדה שהמספרים שורש 2 ו 0.5 הם חזקה של 2 (עליך לרשום אותם כחזקה של 2).
      מקווה שזה עוזר, בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.