יש לכם שאלה

אם אתם קוראים את התוכן באתר ועדיין אינכם מבינים אתם מוזמנים לשאול שאלה במערכת התגובות של הדף בו אתם נמצאים.

לרוב תקבלו תשובה מהירה.

זה לא עולה כסף ואין מגבלה על כמות השאלות שאתם יכולים לשאול.

להתראות בין דפי האתר :).

217 thoughts on “יש לכם שאלה

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי :)
    יש לי שאלה בה נתון טרפז כלשהו ומשורטטים האלכסונים בו.
    איך אני יכולה להוכיח הקבלה בין הקטע המחבר בין אמצעי האלכסונים לבין בסיסו?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      נראה שחסרים נתונים בשאלה.
      בכול אופן נסי את הכיוון של הוכחה שהקטע הוא קטע אמצעים במשולש.
      בהצלחה

  2. אודיה

    מה זה נקודה בתרגיל
    נתנו לי תרגיל עם נקודה בעמצה
    נתנו לי עוד תרגיל משהו חלקי 65 =6
    מה התשובה ואיך מחשבים את זה?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום אודיה
      נסי לקרוא את מה שכתוב, לדעתי מה שכתבת זה לא בדיוק מה ששאלו אותך, ובכול אני לא מבין בדיוק את השאלה.
      נקודה על מערכת צירים יש לה ערך x וערך y.
      אם נתנו לך את x את צריכה למצוא את y ואם נתנו לך את y את צריכה למצוא את x.
      יתכן שהדף הזה יעזור
      http://www.m-math.co.il/math-7th-grade/details/cartesian-coordinate-system-point/
      בהצלחה

  3. אסף

    שלום,
    אני לומד באתר ומאוד נהנה, אתה יודע להסביר בשפה פשוטה גם מושגים מורכבים, וכך הקלילות לא באה על חשבון הרמה. אני מאוד נעזר באתר.
    רציתי לשאול, אני כעת מתחיל ללמוד לבגרות והרקע שלי הוא מאוד בסיסי, מה שאהי יודע זה החשבון של היסודי, בלי אלגברה והנדסה וכו', רציתי לדעת האם כדי להשלים לבגרות אני צריך להתחיל מהנדסה לכיתה ד' וכך לאט לאט עד שאגיע לבגרות, או שיש דרך יותר קצרה.
    תודה רבה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום אסף.
      תודה על המחמאה.
      אני לא חושב שאדם בוגר וילד שלומדים מתמטיקה צריכים לעבור את אותו מסלול.
      מה שחשוב שתיקח מהיסודי זה שברים, בעיות מילוליות עם שברים, ומושגים בהנדסה.
      לכן אולי, וגם זה לא בטוח, כדאי לקרוא את המושגים בדפי ההנדסה אבל לא להתעכב על התכנות או התרגילים.
      היית כן משקיע אנרגיה באלגברה של כיתה ז ו ח. שזה משוואה עם נעלם אחד ושתי משוואות עם שני נעלמים.
      זו דעתי.
      אתה יכול להתייעץ איתי לאורך הדרך.
      בהצלחה

      1. אסף

        בדף הבית של האתר אתה כותב שאם יש פער בהתחלה זה מחלחל עד למעלה, אם לדעתך בוגר יכול לעבור דרך אחרת במתמטיקה, מה כוונתך בהנ"ל?

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שאלה טובה, זה באמת משהו שאני צריך להבהיר.
          לאדם בתקופת בית ספר יש זמן מוגבל יחסית, ויכולת מוגבלת יחסית לקבוע מטרות ולעמוד בהן.
          אני לא מכיר הרבה תלמידי בית ספר שמחליטים "עכשיו אני לומד בכל יום 4 שעות מתמטיקה על מנת להשלים את הפערים".
          לעומת זאת יש הרבה בוגרים כאלו, יש להם מטרות ברורות יותר ורצון להגשים אותם, הם מוכנים להשקיע 4 שעות ולפעמים ימים שלמים במשך תקופה ארוכה על מנת להשלים את הפערים.
          בנוסף יש את הכיתה – ילד שלא מבין את הכיתה שורף 6 שעות שבועיות על משהו שהוא לא מסתדר איתו ואין לו כח להשקיע עוד 6 לבד בבית. אדם בוגר מתקדם לרוב בקצב שלו.
          בנוסף היכולות של אדם בוגר טובות יותר, לרוב הוא יבין בקלות רבה יותר.
          בגלל זה אדם בוגר שאין לו ידע במתמטיקה יכול להגיע לרמה גבוהה. לעומת תלמיד צעיר שהרבה פעמים לא ישלים את הפערים.
          וכל זה כמובן רק דעתי בלבד ותמיד יהיו יוצאי דופן לכל כיוון.

    2. אסף

      עשיתי כעצתך והתחלתי לעבוד על משוואות, אבל חסרים לי מושגים בסיסיים וזה כל הזמן תוקע אותי, התחלתי פתיחת סוגריים בשביל ללמוד משוואות, ואז כשראיתי שחסר לי בביטוי אלגברי התחלתי ללמוד שם, וגם שם ראיתי שאני לא מבין, ורציתי ללמוד בעיות מילוליות, אבל זה קצת מייאש לקפוץ ככה מנושא לנושא ולראות שלא מבינים.

  4. רזים

    כעת אני לומד סדרה חשבונית חלק ב' ונתקלתי בסוג מסויים של שאלות שאין לי נוסחא עליהם אודה אם תוכל להביא לי נוסחא שתעזור לי לפתור תרגילים מין הסוג הזה לדוגמא:
    נתון: – הסדרה היא סדרה יורדת
    – סכום שלושת האיברים הראשונים הוא 15
    – מכפלת שלושת האיברים הראשונים של הסדרה הוא 80
    איך אני ניגש לתרגיל כזה? ובמה אפשר להעזר?
    תודה.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      אתה מגדיר את a1 ו d כשני משתנים.
      באמצעות שני המשתנים הללו אתה בונה שתי משוואות.
      משוואה אחת היא הסכום שווה 15.
      משוואה שנייה היא המכפלה שווה 80.
      ואז פותר את שתי המשוואות
      בהצלחה

  5. טלי נהרי

    מציאת נק' על הישר y=-2x+3, שמרחקה מנק' (2-,5-). הוא שורש 65.
    מצאתי את האנך לישר הנתון מהנק' הנתונה y=0.5x+0.5
    נק' חיתוך של הישרים 1,1
    המרחק בין הנקודות (1,1) ו- (2-,5-) הוא שורש 45
    מכאן שמרחק בין הנק' שצריך למצוא לנק (1,1) הוא שורש 20.
    פה נתקעתי איך אני מוצא את הנקודה.
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום טלי
      את הלכת בדך מסובכת.
      הדרך הפשוטה יותר היא להגדיר את הנקודה המבוקשת באמצעות משתנה אחד.
      x, 2x +3
      ועכשיו להציב את הערך של הנקודה הזו במשוואת המרחק בין שתי נקודות.
      במשוואה זו יהיה לך רק משתנה אחד – x.
      שאלה מספר 4 בדף זה דומה מאוד
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/distance-between-2-points/
      אם עדיין משהוא לא ברור תחזרי אליי.
      כמו כן ממה שכתבת אני מבין ששורש 45 ועוד שורש 20 שווים לשורש 65. אבל זה לא כך.
      בהצלחה

  6. פלוני_אלמונית

    נתונה הפונקציה f(x)=(a-9x)/e^x ,פרמטר a. ידוע כי משיק לגרף הפונקציה בנקודה
    שבה X=3, מקביל לישר y=-1.
    איך אני מגלה את a?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המשמעות של הנתונים היא שכאשר x = 3 שיפוע הפונקציה הוא 0 (כי השיפוע של y =-1 הוא 0).
      לכן עלייך:
      1)לגזור את הפונקציה.
      2)להציב בנגזרת x = 3
      3) להשוות את הנגזרת שהתקבלה ל 0. המשתנה היחיד במשוואה שתקבלי הוא a.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המטרה כמו תמיד היא להסיר את הערך המוחלט.
      כאשר הביטוי שבתוך הערך המוחלט חיובי אנו רוצים שהוא יהיה בין 0 ל 1 על מנת שיקיים את האי שוויון
      אני רושם כאן אי שוויונות אבל יש להוסיף את האפשרות = לכולם.
      0 < x2+4x+4 וגם 1 > x2+4x+4

      לעמת זאת כאשר הביטוי שבתוך הערך המוחלט שלילי אנו רוצים שהביטוי הזה יהיה גדול מ 1-
      0 > x2+4x+4
      וגם
      1- < x2+4x+4 סך הכל יש כאן שני מערכות וגם עם מערכת או בניהם. בהצלחה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משפחת ברק החליטה לרכוש שולחן ו- 6 כיסאות לפינת האוכל. הִציעו להם דגם שעלה במבצע 500,2
    שקלים.
    (המשך השאלה הוסר מהאתר)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      המחיר הראשוני לא ברור ואני אתייחס אליו כאילו הוא 2500 שקלים.
      x המחיר ההתחלתי של השולחן בשקלים
      y המחיר ההתחלתי של 6 הכיסאות בשקלים.
      0.9x מחיר השולחן לאחר ההוזלה.
      1.1y מחיר 6 הכיסאות לאחר ההתייקרות.

      המשוואות הן:
      x +y = 2500
      0.9x + 1.1y = 2610
      בהצלחה

  8. שני

    שלום!
    קודם כל אומר שהאתר מאוד מולצח ושהוא מאוד עוזר לי, ישר כוח!
    ועכשיו לשאלה:
    אם נתונים שני קווים (שאינם מוכחים כמקבילים), וישר חותך, והוכחתי שתי זויות מתחלפות, האם ניתן להוכיח בעזרת נתון זה שהקווים מקבילים?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום שני
      תודה.
      אם הוכחת שאלו זוויות מתחלפות שוות בגודלן אז אלו ישרים מקבילים.
      אם אלו זוויות מתחלפות שאינן שוות בגודלן אז אלו לא ישרים מקבילים.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום עומר
      המשוואה שנבנה כאן היא משוואה של זמנים.
      v המהירות הרגילה של המכונית בקמש.
      לכן הזמן בדרך הלוך הוא 360 לחלק ב v.
      המהירות המוגדלת של המכונית היא 1.2v
      הזמן בדרך חזור הוא 3 שעות. ועוד (360 פחות 3v) לחלק ב 1.2v.
      צריך להוסיף 1/2 לזמן זה על מנת שהוא יהיה שווה לזמן בדרך הלוך. וזו המשוואה.
      מקווה שעזרתי.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם יש לי שורש איקס ומחוץ לשורש מינוס אחד. וכל זה חלקי איקס איך אני גוזר?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      יש שתי אפשרויות.
      הראשונה היא לגזור כנגזרת מנה.
      השנייה היא לפצל את המונה לשני ביטויים לחלק כל אחד מיהם בנפרד במכנה ואז לגזור.
      באתר יש דף נגזרת שורש
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      בתחילת הדף יש 9 דוגמאות גזירה.
      דוגמאות 7-8 דומות לשאלה ששאלת.
      כאשר 7 זה פתרון בעזרת פיצול ו 8 זה פתרון בעזרת נגזרת מנה.
      מקווה שעזרתי

  10. מיכל

    אני לומדת בכיתה ח ולא כל כך מבינה מתי הופכים סימן באי שוויונות : רק כשמחלקים במספר שלילי (הנעלם) או גם כשהמספר המחולק הוא שלילי ?
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מיכל
      גם כשהמספר המחולק הוא שלילי ? התשובה לא.

      משני כיוון של האי שוויון אך ורק כאשר מכפילים או מחלקים במספר שלילי.
      בהצלחה

  11. ליאן

    שתי צלעות במשולש הן b, a ,והגובה לצלע השלישית הוא h .הביעו את רדיוס המשולש החוסם הנ”ל באמצעות h, b, a
    תיכון
    5יחידות

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאן
      במשולש שיוצר הגובה אתה יכול להגדיר את sin אחת הזוויות הצמודות לצלע השלישית בעזרת h ו a או b.
      לאחר שעשיתי זאת תוכל בעזרת משפט הסינוסים לבטא את רדיוס המעגל החוסם.
      http://www.m-math.co.il/trigonometry/law-of-sines/
      מקווה שעזרתי

  12. אנונימית...

    שלום!
    יש לי שאלה לגבי פתרון מערכת משוואות שאחת מהן לינארית והשניה רבועית… (כתה ט 4 יח"ל)
    מה אני עושה במצב שיש לי כמה y (נניח 3y) כיצד אני מבודדת אותו ופותרת את התרגיל הבא:

    3x^2 +5xy -4y^2 =38
    y=x-2
    אשמח לתשובה ,תודה מראש (:

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      עלייך להציב את ערך ה y שנתון לך במשוואת הישר אל המשוואה הריבועית וכך תקבלי משוואה ריבועית עם נעלם אחד.
      ההצבה נראית כך:
      3x^2 +5x*(x -2) -4(x -2)^2 =38
      עכשיו עלייך לפתוח סוגריים ולכנס איברים אל הצד השמאלי.
      תשארי עם משוואה ריבועית שעלייך לפתור.
      בהצלחה

  13. ליאור

    יש לי שאלה אמריקאית ששאולים את היקף מעגל במטרים אז חישבתי שנותנים לי לבחור תשובה עם אות π מה מזה אומר

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאור
      האות פאי מסמלת את המספר 3.14.
      כלומר עליך להכפיל את המספר בתשובה ב 3.14 וזה אמור לתת לך את התשובה שלך.
      בהצלחה

  14. דנה אלנתן

    היקף מלבן שווה להיקף ריבוע שאורך צלעות 15 ס"מ.
    אורך אחת מצלעותיו של המלבן גדולה ב-6 ס"מ מאורך הצלע הסמוכה לה.
    (המשך השאלה הוסר)

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      היקף המלבן הוא 60.
      נגדיר כי צלע המלבן הקטנה היא x
      לכן הצלע הגדולה x + 6.
      השתמשי בנוסחה להיקף מלבן ובני משוואה הכוללת את x ופתרי אותה.
      בהצלחה

  15. תאיר

    יש לי שאלה,
    אם אומרים לי להוכיח שמשולש (לצורך הדוגמא) ABD= זוויות CBF
    מה זה אומר? איך אני מוכיחה, מה זה אומר להוכיח? אפשר עזרה?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום תאיר
      על מנת לפתור שאלה כזו עליך למצוא את הגודל של כל אחת מהזוויות (או להגדיר את הגודל באמצעות משתנה) ואז להראות שהגודל של זווית אחת שווה לגודל של זווית שנייה.
      אם יהיה לך תרגיל ספציפי לא ברור נסי לדבר איתי עליו בצאט.
      בהצלחה

          1. נני

            היי שלום, מביאים לי בתרגיל מסוים מרובע שעובר בו אלכסון אחד שלו מה את המרובע לשני משולשים (לא זהים) מביאים לי גם נתונים על כל צלע וצלע כמה סנטימטרים היא כולל האלכסון. אני צריכה להוכיח שהמרובע טרפז אשמח אם תעזרו…

            1. לומדים מתמטיקה מאת

              שלום נני
              בעזרת משפט הקוסינוסים והסינוסים את יכולה למצוא זוויות.
              בעזרת הזוויות תוכיחי כי יש זוג צלעות מקבילות וזוג שאינו מקביל. ואז הוכחת טרפז
              בהצלחה

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום האם כל חוקי החזקות הם נכונים רק כאשר יש בסיסים דומים?

    תודה רבה על העזרה המבורכת

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      רוב חוקי החזקות מתייחסים לבסיסים זהים.
      את רשימת החוקים ניתן לראות כאן . ותוכל לראות שלמשל חוקים 3,6,7 מתייחסים לבסיסים שונים.
      בכל אופן מבינים מהצורה שמנוסח החוק האם הוא מתייחס לבסיסים דומים או שונים.
      http://www.m-math.co.il/algebra/exponentiation/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום נטע.
      הסבר מפורט ודוגמאות יש בדף "נגזרת שורש".
      תרגילים 2-3 בדף זה דומים מאוד לתרגיל שלך.
      למעט זה שאצלך יש מינוס לפני האיקס וזה אומר שצריך להכפיל את הנגזרת של השורש במינוס אחד (כלל השרשרת)
      http://www.m-math.co.il/mathematics-function/derivative/square-root-function-derivative/
      את הנוסחה לגזירת שורש x תמצאי שם.
      אני אתן כאן הסבר קצר.
      יש שתי דרכים.
      הראשונה להוציא את 1/2 אל מחוץ לנגזרת.
      ואז כל מה שנותר לנו לגזור הוא את שורש מינוס איקס.
      השנייה היא לגזור על פי נגזרת מנה.
      הסבר מפורט כאמור בדף. ואם עדיין יש שאלה תחזרי אלי.
      מקווה שעזרתי

  17. מאיה

    איך פותרים משוואה עם קו שבר?
    כאילו אין שם שברים אבל יש לדוגמא 2X-14- חלקי שש (בקו שבר)
    חוץ מזה זה אתר עוזר בטירוף אני משתמשת בו תמיד שאני מתכוננת למבחנים או עושה שיעורי בית. יש רק כמה נושאים שלא מופעים פה אבל הוא עדיים מושלם
    תודה מראש גם אם לא תענו על השאלה

  18. מעיין זך

    אני ממש מכבד את הרעיון של האתר , ואני חושב שהוא מבורך , אתה לא יודע/ת ( מי שמנהל את האתר ועונה לשאלות ) כמה ילדים יש שצריכים מה שאתה עושה ( כמוני ) זה לא מקצוע פשוט , וטוב ללמוד ממישהו שיודע מה הוא עושה , טוב לראות שפעילים פה , אני כנראה אשתמש באתר הזה ממש בקרוב , בבקשה אל תפרשו בקרוב כי מה שאתם ( או שזה אדם אחד ) הוא פשוט לדעתי קדוש

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום מעין
      תודה רבה על התגובה.
      מקווה שהאתר יעזור לך.
      ובכול שאלה על חומר הלימוד יש לך כאן כתובת.
      להתראות

  19. טל

    איך אני עונה על השאלה מי הכי קטן:

    1. (log√2(1/2
    2. (log√2 (2
    3. (log0.5 (√2
    המספרים שלפני הסוגריים הם הבסיסים של הלוג
    תןדה מראש

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום טל
      על מנת לפתור אתה יכול להשתמש במשוואה של שינוי בסיס הלוג הרשומה
      בדף
      http://www.m-math.co.il/algebra/equations/logarithmic-equation/
      ולשנות את כל הבסיסים ל 2.
      לאחר מיכן להשתמש בחוקי חזקות ובעובדה שהמספרים שורש 2 ו 0.5 הם חזקה של 2 (עליך לרשום אותם כחזקה של 2).
      מקווה שזה עוזר, בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.