לומדים מתמטיקה

או שמבינים או ששואלים

משוואה ריבועית: קורס בנושא משוואה ריבועית

בדף זה נלמד מהיסוד ועד הרמה הגבוהה את הנושא של משוואה ריבועית.
הדף מחולק ל 3 חלקים:

    1. הקורס.
    2. סיכום קצרצר.
    3. 15 תרגילים מסכמים.

דף זה מיועד למנויים באתר:

מנויים לאתר רואים כאן סרטון / הסבר / תרגילים פתורים.
לחצו כאן כדי לקבל מידע על מנוי.

32 מחשבות על “משוואה ריבועית: קורס בנושא משוואה ריבועית”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היי אני צריכה עזרה איך פותרים את התרגיל הזה:
    X•X-2X-3X+6=0 בבקשה תעזור לי אני ממש צריכה עזרה!????????

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      בנוסחת השורשים יש במונה +-.
      אז פתרון אחד מתקבל בעזרת פעולת הפלוס.
      ופתרון שני מתקבל על ידי מינוס בין האיברים. יש דוגמאות בדף.

  2. תודה רבה רבה לך, האתר עוזר לי ממש!
    רציתי לשאול אם יש לך אולי תרגילי חזרה לנושא "מערכת משוואות ריבועיות בשני משתנים"?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום
      זו המשוואה של הצגה קודקודית.
      y = a(x -p)² + c
      על מנת לכתוב פרבולה בהצגה הזו צריך לדעת שלושה דברים
      a,p,c
      a הוא המקדם של x בריבוע. במקרה שלך 4.
      p הוא ערך ה x של הקודקוד.
      לכן את צריכה למצוא את ערך ה x של הקודקוד בעזרת הנוסחה מינוס בי חלקי שני איי.
      c הוא ערך ה y של הקודקוד ואותו את יכולה למצוא על ידי הצבה של ערך ה x במשוואת הפרבולה.
      הסבר נוסף תוכלי למצוא כאן:
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/three-forms-of-parabola/
      מקווה שעזרתי

  3. תודה רבה למרות שהבנתי את הנושא בכיתה אני שמח שיש אנשים כמוך שנמצאים פה ועוזרים לילדים אחרים

  4. הי
    אני לא מצליח לפתור את התרגיל הבא באמצעות טרינום.
    האם אפשרי בכלל?
    2x^2-15x+10
    תודה, גיא

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום גיא.
      לא, זה לא תרגיל לפתור בעזרת טרינום.
      ואיך ניתן לדעת?
      יש שתי דרכים.
      על מנת לפרק לטרינום ביטוי כזה עלינו למצוא שני מספרים שמכפלתם 20 וסכומם 15-.
      שני מספרים שלמים שמכפלתם 20 יכולים להיות
      20, 1
      10, 2
      5, 4
      (לכל הזוגות הללו ניתן לתת גם גרסה שלילית למשל 5-, 4-)
      אבל אף אחד מהזוגות סכומו הוא לא 15-.
      לכן אין טרינום המורכב ממספרים שלמים.
      דרך שנייה לדעת האם ניתן לפרק לטרינום היא לפתור את המשוואה הריבועית בעזרת נוסחת השורשים והמספרים שהתקבלו בפתרון הם הפירוק של הטרינום.
      גם בדרך זו נמצא שאין מספרים שלמים המפרקים את הטרינום.
      דף שאולי יכול לעזור הוא "פירוק הטרינום כאשר a שונה מ 1"
      http://www.m-math.co.il/algebra/trinum-a/
      מקווה שעזרתי

  5. אני קוראת ורואה את הסרטונים ואני כן מבינה יותר טוב אבל עדיין קשה לי להבין ויש לי עוד מאת מבחן שיחלק אותי לכמה יחידות אני הולכת ואי לא רוצה ללכת לשלוש יחידות… ואני לא מבינה מה המורה רוצה ממני בשיעורים ורק פה אני עוד איכשהו מצליחה להבין אבל לא עד הסוף..מה אני יעשה…?

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום יעל.
      אני מצטער על המצב.
      אני יכול רק להגיד איך אני יכול לעזור לך כאן, ואתן את העזרה הזאת בשמחה רבה.
      אם את לא מבינה משהו את יכולה לשאול אותי כאן, רצוי שהשאלה תהיה מדויקת. למשל "בהסבר על פתרון בעזרת טרינום אני לא מבינה את השלב השני" או "השלב השלישי בתרגיל 5 לא ברור… "
      את יכולה לשאול כמה שאלות שאת רוצה ואני אשתדל לענות ובמהירות, לרוב תוך מספר שעות או פחות.
      אני מבין שמדובר בהרבה שאלות מצידך ושזה ידרוש זמן – אבל כך אני יכול לעזור וכאמור אעשה זאת בשמחה.
      מחכה לשמוע ממך.

    1. לומדים מתמטיקה

      שלום רחל.
      במקרה זה את צריכה להוציא x כגורם משותף ואז לפתור את המשוואה הריבועית שנשארה בפנים.
      X^3+X^2-12x = x(x^2 +x – 12) = x(x-3) (x+4) = 0
      הפתרונות הם x=0, x=3, x = -4.

      אני השתמשתי בפירוק הטרינום על מנת לפתור את המשוואה הריבועית אך ניתן לפתור בכול דרך אחרת.

      אם לא היה ניתן להוציא x כגורם משותף (למשל במקרה X^3+X^2-12) לא היה ניתן לפתור במסגרת חומר הלימודים את המשוואה, כי משוואות ממעלה שלישית לא נלמדות.