האתר לומדים מתמטיקה כולל מידע כמעט מלא לתלמידי כיתות ד-יב בכל רמות הלימוד.

נתקלתי בתלמידים רבים שאינם מצליחים במתמטיקה לא בגלל שאין להם יכולת להצליח אלא בגלל שהם יצרו פער שממשיך וגדל. ראיתי במו עיניי כי ברגע שמכשול אחד או מספר מכשולים מוסברים בצורה נכונה התלמיד יכול להפוך את עורו ואת הישגיו בתחום המתמטיקה. מלמטה ועד לקצה העליון.

וכל זה בתנאי שמצמצמים את המכשולים בכיתה צעירה יחסית; הורים – עד כיתה ז היקף החומר הנלמד הוא מצומצם מאוד וניתן להשלים את החומר במאמץ מועט יחסית. ככול שתעלו מכיתה זו הלאה תוכלו להשלים את החומר אך המאמץ שתצטרכו להשקיע יהיה גדול יותר.
ותנאי שני: שהתלמיד ממשיך להתמיד וללמוד קשה. צריך להיות רצון להיות צמוד לתלמידים הטובים ביותר.

אם אתם כבר מכירים את האתר והתכנים שבו תרמו לכם, אשמח אם תשתפו את האתר עם בני משפחתכם וחבריכם.

4 דברים שצריכים להיות לכם על מנת להצליח במתמטיקה

1) מוטיבציה
אם אתם מתמודדים כרגע עם קושי או שאתם צריכים ציון שכרגע אין לכם אז דרוש לכם "דלק" ומוטיבציה כדי להגיע למטרה.

תאמרו : "לא צריך מתמטיקה בחיים, לא הולכים עם זה למכולת!" ואענה לכם "אם יש לכם מטרות בחיים שקשורות ללימודים אז מתמטיקה היא השער המרכזי דרכו אתם צריכים לעבור"

תענו "מה לעשות, אומנם צריך מוטיבציה אבל לי אין! מה תעשה?"
אשיב "כל אדם שואב ביטחון והנאה ממה שהוא מצליח בו, אפילו ממשחק מונופול, ועל אחת כמה וכמה מהצלחה במתמטיקה. כל אדם נהנה להתגבר על אתגרים, ברגע שתתחילו להצליח תיהנו מהמתמטיקה והחזה יתנפח"

ככלל – עבור תלמידים בוגרים המטרות בחיים יותר ברורות והמוטיבציה נובעת מהמטרה. עבור תלמידים צעירים יותר המוטיבציה נובעת מהסיפוק שגורמת ההצלחה.

2) אמונה / בטחון עצמי
התלמיד צריך להאמין בשני דברים : 1) שהוא מסוגל להצליח.
2) שהוא נמצא בידיים טובות, ושהמורה מסוגל להוביל אותו להצלחה.

3) יכולת לקרוא שאלות
כאן זה כבר תוכן. על מנת להבהיר על מה אני מדבר אספר משל; נניח שאדם שגר בכוכב שבו יש רק אוהלים נחת אצלנו. אדם זה יסתכל על בניין ויגיד "זו ערימה של בלוקים" וכאשר נבקש ממנו לתאר את הבניין התיאור יהיה ארוך ומסורבל, אם נקשיב לו לא נבין שמה שהוא רואה זה בניין.
כך גם רואה תלמיד לא מיומן שאלות במתמטיקה. הוא לא מצליח למצוא את הקשר בין הנתונים השונים ולא מבין מה השאלה דורשת ממנו.

לעומת זאת תלמיד מיומן רואה את הסדר בין הנתונים ומזהה את המכלול.

היכולת להבין :
א) מה רוצים ממני בשאלה.
ב) איזה נתונים אני צריך כדי להגיע אל מה שרוצים ממני.
ג) איך אני מזהה את הנתונים האלו בין השורות.

היא היכולת לראות בניין ולא בלוקים.

4) מיומנות טכנית / תרגול.
כדי לדעת לנווט צריך ללכת ברגל ולהתנסות בשטח בניווט, אין שום דרך אחרת ללמוד ניווט.
כדי לפתור שאלות במתמטיקה צריך לתרגל את הטכניקות המתמטיות, אין שום דרך אחרת ללמוד מתמטיקה.

102 thoughts on “

  1. סלבה

    תודה רבה!
    אני עומד לגשת למכינה במעדי המחשב, והתחלתי ללמוד היום, לא זכרתי שום חומר(אשכרה התחלתי מחומר של כיתה ח') וזה ממש טס לי, מקווה שזה ימשיך ככה, אתר מדהים, תודה רבה!

  2. עמית

    רק רציתי להגיד שזה אתר מצוין
    בין היתר בזכות האתר אני מצליח למצוא תוכן איכותי בעברית שמוסבר בצורה הכי טובה שיש את החומר.
    מתכנן לעלות ל4 יח"ל והאתר עוזר לי מאוד.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום עמית.
      כל פעם שאני מקבל פידבק שהאתר עוזר באופן משמעותי למישהו זה מדליק אור חיובי אצלי באזור של הלב. כך היה גם כשקראתי את התגובה שלך.
      שמחתי לשמוע שאתה מתקדם, מקווה שתתמיד ותגיע למטרות שלך.

  3. אביה

    אתר מדהים!!
    כיף כל כך לגלוש בו ולראות את הסירטונים המפורטים והברורים.
    לפי מה שאני רואה פה אני מבינה שאני לא היחידה, אתה עוזר לכל כך הרבה ילדים שמתקשים בחומר וצריכים להשלימו או אפילו ללמידה למבחן.
    אני כל כך מודה לך על כך שהאתר חינמי זה לגמרי לא מובן מאליו.
    יכולה להגיד בלב שלם ואת החומר למבחן מעבר אני מבינה רק בעזרת האתר המדהים הזה.
    תודה רבה על הכל

  4. אריאל

    אתר מדהים,
    הכל מסוכם ומוסבר בצורה מפושטת וברורה להפליא.
    מודה לך מאוד על ההשקעה והאופן שבו הכל כה ברור ומפורט.
    ממליץ על האתר לכל הסביבה שלי.
    תודה רבה!

  5. מאיה

    אתר מדהים,
    האתר עזר לי ללמוד בכוחות עצמי את החומר בצורה הטובה ביותר
    כאשר אני לא מבינה חומר אני נעזרת באתר וזה עושה את העבודה!
    בהחלט לא מובן שזה חינמי
    תודה!

  6. רינה

    היי.
    רציתי לומר פשוט שאני מעריכה מאוד את האתר הזה, את העבודה שהשקעת בארגונו ואת הזמינות שלך לתלמידים.
    העובדה שהוא חינמי, מסודר ונגיש מדהימה בעיניי. שאפו ענק.
    דע שאני גם ממליצה על האתר לתלמידיי.

    רינת.

  7. אופק

    אתר מדהים! באמת כל הכבוד! עזרת לי מאוד להתקדם בחומר וללמוד בצורה שאני באמת מבינה, וכל הסרטוני הדרכה והתרגילים ממש מוסיפים. אפילו הדרך שבה אתה עונה לכולם על השאלות שלהם, זה ממש מעורר הערכה. זה פשוט אתר מדהים אז תודה רבה שהקמת אותו.

  8. ליאן רובין

    היי רציתי לשאול איך לעשות את הבעיה:
    סכום שלושה מספרים עוקבים הוא 267 מה הם המספרים
    ובנוסף האם יש לכם הסבר מהם מספרים עוקבים ?

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום ליאן
      צריך להגדיר את שלושת המספרים בעזרת משתנה אחד:
      x המספר הקטן
      x +1 המספר העוקב.
      x +2 המספר העוקב הבא.
      סכום שלושת המספרים הוא 267
      לכן המשוואה:
      x + x+1 +x+2 = 267
      מקווה שעזר.

  9. נמרוד

    שלום,
    לראשונה נתקלתי באתר והוא נראה מאוד מושקע. כל הכבוד!
    ראיתי שבכל נושא יש הסבר ולאחריו מספר דוגמאות (שאלות ופתרונות) וזה מעולה.
    כמו שכתבתם, חשוב מאוד החלק של התירגול, וזה לדעתי חסר פה.
    לאחר שלומדים נושא מסוים ועושים את התרגילים (ומיד רואים את הפתרון) הייתי ממליץ להוסיף עוד תרגילים שבהם לא רואים את הפתרון.
    ושוב, אתר מעולה!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום נמרוד.
      שמח שאתה מרוצה מהאתר ותודה על הטיפ לשיפור.
      אקח לתשומת ליבי שיש דפים שחסרים בהם תרגילים, תרגילים ללא פתרונות מלאים הם דבר קל יחסית.
      כאשר אוכל אני אוסיף עוד תרגילים בדפים שיש בהם מעט.
      תודה

  10. יעל

    היי
    האתר ממש מוצלח!
    אני נעזרתי בו עכשיו בכמה דברים שנתקעתי בהם והוא ממש מפיק תועלת מעולה
    תודה רבה!!

    ועכשיו…..
    האם יש דף באתר עם כל הנוסחאות של משוואות פרבולה וכו'
    תודה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      תודה יעל, כיף לשמוע.
      בנושא פרבולה יש מידע מקיף באתר.
      בדף הזה יש בהתחלה קישורים לכל הנושאים שתרצי ללמוד בנושא פרבולה ומתחתיו יש סיכום של החומר.
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/parabola/parabola-summary/
      ובדף הזה יש תרגילים מסכמים שעוברים בצורה מקיפה על הנושאים:
      http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/learn-parabola/
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום
      כן, זו תשובה נכונה.
      הבלבול כנראה נובע מכך שלפונקציות ה sin או cos יש גבול עליון של 1, אבל לפונקציית ה tan אין גבול כזה והערכים שלה יכולים להגיע עד אינסוף.
      בהצלחה

    2. נדיה

      אתר מהמם השלים לי פארים בלימודים
      המידע שמוצג באתר מאוד מאוד עוזר
      זה לא פעם ולא פעמיים הכין אותי למבחנים קשים
      💕

  11. אורנית

    אתר מדהים! נכנסתי אליו בכלל בגלל חיפוש של נוסחאות ללימודי הסטטיסטיקה באוניברסיטה ופשוט נדהמתי לגלות שיש אתר עזרה לתלמידים מפורט ברור וחכם, וכל זה בלי דמי מנוי או אינטרס כספי כלשהוא… ועוד עם צ'אט לשאלות! מדהים לראות איזה אנשים טובים יש בעולם, ישר כוח ענק! בכלל לא ברור מאליו…
    כשתפתחו מחלקה לסטודנטים נשמח להצטרף;)
    אין ספק שאכיר את האתר לאחימים שלי בטוחה שזה יעזור להם בלימודי המתמטיקה!
    יישר כוח, תודה!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום עידו
      חלק מכמות זו למשל השאלה:
      כמה הם 1/4 מתוך 8?
      החלק הוא 1/4 והכמות היא 8.

      פתרון של תרגילים מהסוג הזה הוא תמיד החלק כפול הכמות:
      2 = 8 * 1/4
      באתר יש דף "בעיות מילוליות עם שברים". החלק השני שלו הוא בעיות של מציאת חלק מכמות.
      http://www.m-math.co.il/6th-grade/word-problems-with-fractions-6/
      בהצלחה

        1. לומדים מתמטיקה מאת

          שלום
          מספרים מרוכבים
          http://www.m-math.co.il/5/582/complex-number/
          וקטורים
          http://www.m-math.co.il/5/582/vectors/
          בשני הנושאים אלו סיכומים של החומר + פתרונות מלאים לתרגילים מהבגרות.
          שאלות נוספות ברמת הבגרות אין.
          עבור נושאים אחרים בשאלון יש רק פתרונות לשאלות מהבגרות.
          http://www.m-math.co.il/5/582/exam-582/
          שאלון זה הוא השאלון החסר באתר.
          בהצלחה בבגרות

  12. עידו

    איך עושים חילוק של שבר בשלם?
    ואיך עושים מספר עשרוני 00.5ועוד מספר עשרוני ממש גדול?
    יש לי מבחן מחצית עוד מעט ואני רוצה להצליח בו.
    בבקשה אם אפשר את החומר!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום עידו.
      בקשר למבחן שלך אני אשמח אם תשקיע ותצליח במבחן הזה ובבאים אחריו.
      מצידי אתה יכול לשאול כאן כמה שאלות שתרצה, אפילו כמה ביום עד שתבין את החומר.
      בנושא חילוק של שבר בשלם יש את הדף של חילוק שברים פשוטים וחלק מהתרגילים שבו הם בנושא זה.
      במרכז הדף תמצא הסבר
      ותרגילים 3-4 הם בנושא של חילוק שבר בשלם.
      http://www.m-math.co.il/6th-grade/dividing-simple-fractions/
      בנושא של חיבור וחיסור שברים עשרוניים יש דף אבל איני מבין את התרגיל שרשמת. תן דוגמה למספרים "ממש גדולים"
      http://www.m-math.co.il/5th-grade/adding-and-subtracting-decimal-fractions/
      יש דף באתר המרכז את כל הקישורים לדפים בנושא שברים
      http://www.m-math.co.il/algebra/fractions/learn-fractions/
      אל תהסס לפנות אלי בכול שאלה.
      עדיף דרך הדפים שקישרתי אליהם ולא דרך הדף הזה.
      מקווה שעזרתי

  13. עדן

    מצטרפת לתודות החמות ולמילים הטובות של כולם. גם אני נעזרתי מאוד באתר (סטודנטית) כדי לחזור ולרענן את המתמטיקה שלי. ההסברים והדוגמאות מצויינים, וגם אני חייבת לך או לכם תודה ענקית מכל הלב. רציתי רק להציע לעשות אינדקס חיפוש בתוך האתר כך שיהיה אפשר להגיע לדף המבוקש לפי נושא (כרגע אפשרי רק דרך חיפוש google). כך עוד רבים כמוני שלא לומדים את תכנית הלימודים של משרד החינוך (סטודנטים או עצמאיים בתחום) יוכלו להנות מהתכנים המעולים באתר :)

  14. ליאת

    שלום לכם.
    רציתי להודות לכם על אתר מדהיםםםםם שעזר לבת שלי כל כך בהבנת הנושא שברים פשוטים.
    שמחה שהגעתי ממש במקרה לאתר שלכם
    תמשיכו לעשות עבודה מדהימה ואני בטוחה שאני ימשיך להיות באתר בהמשך.

  15. בר

    היי, תשמע רציתי להגיד כמה מילים כי באמת מגיע לך!!
    קודם כל אתר מעולה!!
    אתה באמת עושה עבודת קודש שאתה בעצם עובד כל כך קשה כדי לבנות תכנים כל כך טובים ומדוייקים בלי שום תועלת אישית או אינטרס, באמת מדהים שאת כל זה אתה עושה למען הציבור ולטובת הציבור ללא שום מניע אישי, אז שאפו ענק הלוואי וירבו אנשים כמוך!
    יתרה מכך תצורת היקף החומר שבנית פשוט יוצאת מן הכלל זה מדהים שלא פספסת אפילו פרט קטן בכל החומר הכלול במתמטיקה מתוכנית משרד החינוך!
    אופן הלימוד שלך מצוין ואפקטיבי ביותר הכל פשוט בול!
    אופן העברת המידע שלך מדהים, כשאדם מצליח לפשט נושאים לרמה שכל כך קל להבין אותם זה דבר ראוי להערצה בעייני!
    אז תדע שאתה פשוט מעביר את החומר מעולה! באמת שהכל פה כתוב הכי נוח שנתקלתי בו מבחינת עד היום!
    אופן הפישוט שלך יוצא מן הכלל באמת מגיע לך כפיים!
    בנוסף באמת שהכל פה כל כך מדוייק ונכון שפשוט מרגישים את זה כל רגע! אתה נותן ביטחון מלא ללמידה דרך האתר!
    בנוסף חשוב לי לציין שעד לפני חודשיים הפער ביני לבין יכולות מתמטיות שאף לאינסוף , לפני חודשיים התחלתי ללמוד לבגרות 5 יחידות לשיפור הבגרות( עשיתי אי שם ב2013 בגרות 3 יחידות כשהייתי בתיכון) אז במהלך החודשיים הללו למדתי דרך קורס לשיפור בגרות high-Q והיו לי חורים עצומים בהשכלה שהייתי חייב למלא, ופשוט דרך מרתונים באתר שלך הצלחתי להתגבר כל הפחד שלי מאלגברה לחלוטין, השלמתי תוך יומיים את כל החומר הנלמד מכיתה ד׳ עד כיתה ט׳ בצורה מקיפה, והמשכתי לחזרה מלאה על כל החומר שלמדנו בקורס. הגעתי למצב שהיום אני מסתכל למתמטיקה בעיניים ולא חושש משום שאלה או תרגיל ואני שמח לומר שהיום אני כבר בין המובילים בכיתה שלי! ויותר מזה אפילו מקדים את הכיתה בחומר כי פשוט נעים לרוץ פה באתר ולהתקדם!
    וכל זה לא היה אפשרי בלעדייך! אז תודה ענקית מקרב לב תדע שאתה עושה עבודת קודש ואין לי מילים לתאר כמה אני מודה לך על כך!!
    אז שוב תודה רבה ואני מאחל לך את על הטוב שבעולם!!

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      :) תודה רבה בר, ללא ספק כתבת כאן את התגובה המחמיאה ביותר שיכולתי לקוות לה.
      הדברים שאני כותב באתר מבוססים על תלמידים שפגשתי והצלחתי לעזור לשערים להיפתח עבורם.
      הרי מתמטיקה בנויה בצורה כזאת שאם אתה תקוע בנושא מסוים אתה לא יכול ללמוד נושא אחר, כי הנושא השני מבוסס על הראשון.
      לכן כל נושא כזה שחוסם מישהו הוא כמו סכר המונע מלהתקדם, ומונע גישה אל נושאים מאוחרים יותר למרות שיתכן והתלמיד היה מסוגל להתמודד איתם.
      המטרה שלי היא לשחרר כמה שיותר אנשים מסכרים, ומניסיוני, ברגע שסכר משתחרר התלמיד יכול להגיע הרבה יותר רחוק מהתחנה הבאה.
      אני מאחל לך כל טוב, בהצלחה במה שאת/ה רוצה להצליח.
      ותודה שעצרת והקדשת זמן להגיד את דעתך על האתר.
      להתראות בין הדפים…

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      תודה על המחמאות. ואת/ה צודקים תיבת חיפוש בהחלט חסרה באתר, אני מודע לכך אך עדיין לא מצאתי משהוא מתאים.
      כרגע דרך החיפוש המומלצת היא להיכנס לדף של הכיתה שבה את/ה לומדים (אל כל הדפים הללו ניתן להגיע מהסרגל העליון או הצדדי) ושם תמצאו קישורים לדפים הכוללים את חומר הלימוד.
      כמו כן ניתן להשאיר שאלה לגבי דף ואני ארשום קישור.
      בהצלחה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      תודה רבה שיר… כיף גדול מאוד לשמוע ….
      מבטיח לעשות מאמצים על מנת שהאתר יהיה טוב יותר בהמשך.
      בהצלחה.

  16. שיר

    וואו אתר מדהים !!
    אני בתחילת שנה פשוט לא הבנתי את החומר ולא היה לי את הבסיס ועכשיו אחרי שקראתי ועבדתי באתר הזה אני מבינה חומר של שנה !

      1. לומדים מתמטיקה מאת

        שלום שיר
        יש דפים טובים מאוד בנושא פונקציה קווית.
        הדף "מציאת משוואת ישר" מסביר את כל הדרכים למצוא משוואת ישר – פונקציה קווית. אני ממליץ שתבקרי בו ראשון
        http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/equation-of-linear-function/
        הדף פונקציה קווית כולל בנוסף מידע על צורת הגרף של הפונקציה הקווית. למשל המשמעות של m, n מבחינת צורת הגרף. אם את צריכה את זה בקרי גם בו
        http://www.m-math.co.il/analytic-geometry/linear-function/
        בהצלחה, ואם יש עוד שאלות אני כאן.

  17. יוחאי

    נחשפתי במקרה לאתר אחרי שקניתי קורס באתר אחר ולצערי לא הבנתי שם הרבה דברים וכאן עשית לי סדר.
    ממש תודה רבה!
    הלוואי שתתברך על זה בשפע מאלוקים:)

  18. דולי

    המון תודות על האתר הזה, כבר מזמן שכחתי את כל החומר שלמדתי פעם פעם בבית ספר וכשנזקקתי לו לא ידעתי לאן לפנות חוץ מלגוגל. יישר כוח ושוב תודה.

  19. תאיר

    אני לא יכולה לתאר אפילו את הרמות שהאתר גרם לי להאהוב מתמטיקה ולפתור תרגילים בכיף והציונים שלא נדבר ממתי אני מקבלת 90 בכיתה ט'?
    היה לי ציונים של 78 ולא יותר והם התחילו לעלחת בקצב אדיר כשאני משתמשת באתר
    תודה רבה לכםם!!!!!!!

  20. עדן

    חייבת לומר תודה, המורה שלי למתמטיקה לא כל כך ברור לי לפעמים וכשנכנסתי לאתר והבנתי למשל הסתברות הרגשתי הרבה יותר בטוחה בעצמי והאתר פשוט לתפעול ולא דורש כסף בקיצור תודה רבה !

  21. קובי

    יישר כוח תודה למאמץ
    אם כדי להבין האחד את השני דרושה שפה אז כדי להבין איך וממה העולם מורכב ומתפקד על כל התופעות הפיזיקליות דרושה שפה מתמטית ,הבסיס הוא מתמטיקה, כשהבנתי זאת הלכתי ללמוד הנדסה והבנתי דבר נוסף, המתמטיקה הכי מסובכת פשוטה כשמבינים אותה

  22. max

    שלום רב,
    איני יודע מי עומד מאחורי האתר הנפלא אך ברצוני להודות למי שלא יהיה…
    אני בן 27 ומגיע מרקע חרדי כאשר רמת השכלתי במתמטיקה הגיע לרמה של כיתה ו במקרה הטוב.. ביולי השנה התחלתי ללמוד במכינה קדם אקדמית בנסיון לגשר על הפער העצום ולהגיע אח"כ ללימודי תואר. לצערי השיעורים במכינה אינם מוסברים בצורה הכי טובה כך ששוב התחלתי לפתח פער.. עד שנתקלתי באתר שלכם שמסביר בצורה פשוטה, חלקה וברורה, לא יכולתי בלעדיכם.
    תודתי נתונה מעומק הלב.

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      שלום.
      תודה רבה על הפרגון.
      אם יש לך שאלה תוך כדי הלמידה אתה יכול להשאיר אותה באתר.
      להתראות בין הדפים :)

  23. רובי

    מלוא הערכתי להשקעה שלך. יופי של הצגה פשוטה ותמציתית של נושאים (לפחות אלה שקראתי). שנה טובה לך וגמר חתימה טובה

    1. לומדים מתמטיקה מאת

      רובי וגרי תודה על התגובות של שניכם. אני שמח לשמוע שהאתר עוזר לאנשים ללמוד. מאחל לשניכם שנה טובה ובהצלחה.

      1. לומדים מתמטיקה מאת

        שלום.
        מוציאים כגורם משותף את המכנה המשותף הגדול ביותר לxים ולמספרים.
        הגורם המשותף הגדול ביותר של המספרים 6,16 הוא 2.
        הגורם המשותף של ה xים הוא x³
        לכן הגורם המשותף הוא 2x³. ואותו נכפיל בשני איברים שבתוך הסוגריים 3 ועוד x בחזקת 7.
        מידע נוסף בדף הוצאת גורם משותף
        http://www.m-math.co.il/algebra/distributive-property-b/
        מקווה שעזרתי

להגיב על אביה לבטל

האימייל לא יוצג באתר.