בעיות מילוליות עם שברים כיתה ד

הבעיות בדף זה מבוססות על בעיות של שנכתבו על ידי משרד החינוך לתלמידי כיתות ד.

3 בעיות מילוליות עם דברים המתאימות לכיתה ד

תרגיל 1

הציעו 2 תרגילי שברים שסכומם 1/4

פתרון
הדרך הקלה לפתור תרגילים מהסוג הזה היא לתת ל 1/4 שם אחר, על ידי הכפלת המונה והמכנה באותו מספר (הרחבת שברים).
ואז לבנות תרגילים על פי השברים החדשים.

שמות שונים ל 1/4

ועכשיו נוכל לבנות תרגילים פשוטים:

תרגילים שווים 1/4

בנוסף אתם צריכים לדעת כי שני רבעים הם חצי אחד ומכך יכולתם לבנות את התרגיל:

תרגיל השווה רבע

תרגיל 2

דני הכין לפני ארוחת הצהריים 1/3 משיעורי הבית. לאחר ארוחת הצהריים הוא הכין עוד 1/6 מהשיעורים.
איזה חלק מהשיעורים דני הכין בסך הכל?

פתרון

כל שעורי הבית שדני הכין הם 1/3 + 1/6.
(מה שדני עשה לפני הארוחה  + מה שדני עשה אחרי הארוחה).

עלינו לדעת כי:

שליש שווה שתי שישיות

סך כל שעורי הבית שדני עשה הם:

דני הכין 1/2 משיעורי הבית

תשובה: דני הכין 1/2 משיעורי הבית.

תרגיל 3

שני ואיילת שתו ביחד 1/2 בקבוק מים.
הציעו 3 אפשרויות לחלקים שכל אחת מיהן שתתה.

פתרון

אנחנו בעצם צריכים לכתוב 3 תרגילי חיבור שברים שסכומם 1/2.

על מנת לעשות זאת נרחיב את השבר חצי לשברים אחרים השווים חצי.

שברים השווים חצי

אפשרויות לחלוקת שתיית המים:

  1. שני שתתה 1/4 ואיילת שתתה 1/4.
  2. שני שתתה 2/6 ואילת שתתה 1/6.
  3. שני שתתה 3/8 ואיילת שתתה 1/8.

עוד באתר:

סיכום הנושאים הנלמדים בנושא שברים בכיתה ד

סיכום של 10 נושאים בנושא שברים כיתה ד
שאלה שאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.